donderdag 12 februari 2015



Fleur

Om de saaie winterdagen door te komen, zetten we maar een beetje fleur op tafel. Rond deze tijd doen Anemonen en hyacinten het altijd goed.
Bij gebrek aan vaasje, waarvan ik mij achteraf kon herinneren dat deze was gesneuveld, schikte ik ze in een rieten windlicht. Persoonlijk vind ik glaswerk beter in ons huis passen, maar zo kan het ook.  Op het dienblad naast de dadeltak staat een kristallen windlicht en verderop de tafel staat nog een grotere glazen windlicht, blijft het toch een beetje chic. 
“Het hart in het riet staat dan maar even symbool voor Valentijnsdag.”
Onze Coons zijn, zoals je kunt zien, helemaal ingenomen met hun bontkleedje. Zij komen hun dagen binnen wel door! De rode ligt altijd als een hond op de grond, of in de mand onder tafel. Door de stapel tijdschriften waarmee de mand gevuld is, ligt hij lekker hoog en kan hij zijn grote Maine Coon lijf lekker nonchalant over laten hangen. Heerlijk zulke rituelen!









Ik zat gisteren door mijn foto’s te scrollen en daaruit bleek dat we 8 maart al buiten zaten. Ik ben benieuwd of we dat dit jaar weer kunnen…van mij mag het! Alhoewel ik het sneeuw van vorige week ook prachtig vond. Mits het zonnetje schijnt, je voelt meteen wat die energie met je doet. 
Nog 6 weken tot de Lente!

Ik wens jullie een fleurig weekend!


14 opmerkingen:

Paintings by Louise, Maison Louise zei

Prachtige foto's!
Zie ik daar een Noorse Boskat, zo mooi.
Nog 6 weken en dan is de lente er weer, dat wordt aftellen!

Wens je een fijn weekend en lieve groet,

Loes

Home and Lifestyle zei

Deze week kocht ik ook zulke mooie paarse anemonen, ik vind ze altijd prachtig staan en ze doen bovendien al heerlijk aan de lente denken. Het is nu trouwens heerlijk weer buiten, misschien pak ik zo dadelijk de fiets wel om een tochtje door de weilanden te gaan maken. Van mij mag de lente ook komen hoor.

Je hebt een fris lenteboeket op tafel staan, mooi hoor!

Fijn weekend, Helena! Liefs, Ingrid

Brenda Schneider zei

Mooie foto's hoor, prachtige katten heb je.
Geniet van het mooie weer.
Fijn weekend. Groetjes Brenda

De Witte Lanteern zei

Haha, je katten gaan helemaal op in het kleed...Wat zijn het toch prachtige dieren!
Anemoontje vind ik altijd zo'n lief bloemetje. En kondigt de lente aan...nog 6 weken zeg je...moet je vandaag hier naar buiten gaan: prachtig!! Ik heb de veranda-deur openstaan en ruik de lente die in aantocht is!
Fijn weekend!
Liefs, Peetje

Corine(THUIS) zei

Prachtig dat je katten zo mooi op hun kleedje gaan liggen. Sofie ligt overal en liefst daar waar net iemand zat, want dat is een lekker warm plekje;-)
Vorig jaar was maart een heerlijke lentemaand.. ik teken er weer voor hoor!

It's me zei

Mooie foto's ...en ja het is heerlijk buiten...ga nu ook even lekker met Trevor wandelen....iris laten we thuis ze kan niet meer zo ver.....geniet van een mooi weekend liefs Ria...x!❤️❤️❤️

Bizzy @ home zei

Mooie sfeerplaatjes!! Vandaag was het genieten van het zonnetje, ik voelde de warmte door mijn winterjas heen, heerlijk. Nog even geduld maar ik kan niet wachten...
fijn weekend,
Lieve groetjes, Renny

Verie - Vestywo zei

Wat een mooie, lente post, Helene! Super, ik geniet ervan! Hopelijk kunnen we al eerder als 8 mrt buiten zitten, trouwens ik heb al eens buiten gezeten in het zonnetje!! :D Geniet ervan.

Lieve-Groetjes,
Verie

Le Style zei

Heerlijk, deze lentefoto's! Wat een sfeertje. Nog zes weken! Laat de lente maar komen .....

Fijn zonnig weekend!

Liefs, Yet

Sylvia zei

Het ziet er zo sfeervol uit, wat een prachtig boeket, Helena !
En die lieverds genieten er ook van :-)
Van mij mag de lente ook al komen ...
Fijn weekend en Happy Valentine's Day !
Sylvia

Marjon zei


Prachtige foto's Helena, je interieur is super mooi. De vazen en dan vind ik vooral de grote zilveren vaas...prachtig. Je bloemen geven al een echt lentegevoel maar het mooiste vind ik toch je katten...wat een pracht dferen...ik ben zo verliefd op maine coons. Mijn kater Zappa is een mengeling hiervan...wat ligt hij trots...geweldig...fijn weekend en lieve groet Marjon

van alles wat in huis en tuin. zei

Ik heb vanmiddag in het zonnetje even anemonen op de markt gekocht: een heerlijk voorjaarsgevoel kwam over me!
De terrassen bij de markt waren allemaal bezet.
Die lente komt er echt aan hoor!
Wat heb je ze mooi op de foto gezet: vooral die met dat tegenlicht: wat een fragiel bloemetje zie je dan hè.

groet Trijnie

Onder de rieten kap zei

Wat een prachtige katten, daar wordt je verliefd op! Anemonen zijn zo mooi, ik heb ze ook altijd in huis in het voorjaar, weer genoten van je prachtige foto's!
Veel liefs, Yvonne

AweSomeLiving By Rosita de Jongh zei

Prachtig die sfeer je ruikt het voorjaar en tjeemie wat is die kat mooi en groottt .... heerlijk huis om je in thuis te voelen ...geniet er lekker van ...lieve groet rosita