donderdag 15 januari 2015






2015

Voor vrienden en familie schreef ik in mijn nieuwjaarswens: “Het belangrijkste is te genieten in het hier en nu, zonder al teveel achterom te kijken of vooruit te blikken…maar juist dicht bij het moment samen met je dierbaren.” 

Ik denk dat deze woorden de laatste week een extra beladenheid heeft gekregen door geloofsdimensie. En expliciet vraagt, vredelievend met elkaar om te gaan, om een betere wereld te creëren. 
Laten we het hopen!






In januari voelt het altijd of het voorjaar weer in zicht is 
”om maar even bij het genieten te blijven” 

In huis voelt het opgeruimd en vroege voorjaarsbloemen/bollen geven daar een extra fris gevoel aan. Hoewel ik toch bijna het idee krijg, dat het slechte weer wat uitgebleven is alsnog als een stormvloed over ons heen komt! De poezen liggen lekker uitgestrekt en we maken het met kaarslicht gewoon lekker naar ons zin. En op een regenachtige dag als vandaag, is het een mooie gelegenheid om mijn eerste blogpost van dit jaar te maken.
De kop is er af en ik hoop tenminste een keer per maand te gaan posten, zonder al te ver vooruit te blikken ;-) 







Ik wens jullie alvast een fijn en gezellig weekend!
Lieve groetjes, Helena

19 opmerkingen:

Home and Lifestyle zei

Zo is het, Helena...als het even kan lekker genieten van elke dag, want je weet nooit wat de dag van morgen ons brengt. Ik had vandaag een onverwachte vrije dag en heb mij dan ook heerlijk in mijn fauteuil genesteld met leesbladen en veel koppen thee. Ook dat was genieten.

Ik hoop van harte dat het je lukt om je aan je voornemen te houden, al had ie van mij nog wel iets aangescherpt mogen worden hihi. Beschouw dat maar vooral als een compliment!

Fijn weekend! Liefs, Ingrid

Verie - Vestywo zei

Mooie post, Helena!

Lieve-Groetjes,
Verie

Colin (Bij Guusje Thuis) zei

Genieten, zo belangrijk en dan vooral ook van kleine dingen. Ik geniet in ieder geval weer van je foto's vandaag!

Gerry zei

Je hebt het gezegd Helena, en ik kom net terug van sporten en hoor via de radio al weer over veel narigheid in Belgie.
Maar je hebt wel gelijk.
En ik ben het helemaal met Ingrid eens dat je je voornemen wel iets had mogen aanscherpen.
Ik geniet altijd van je mooie posten!

Veel liefs,
Gerry

Marjonel M zei

Heel mooi. Zo belangrijk om te genieten, vooral van de kleine dingen om ons heen.

Fijn weekend!
Liefs, Marjonel

AweSomeLiving By Rosita de Jongh zei

Prachtige post altijd weer genieten van je mooie plaatjes ....Genieten elke dag elk moment zou belangrijkkk .... wens jullie ook vast een fijn weekend Lieve groet Rosita

Ingrid zei

weer genieten van je mooie foto's Helena dat doe ik zeker....groetjes

De Witte Lanteern zei

Zo mooi kun je een jaar ook beginnen: prachtige foto's die je een blij gevoel geven. Het zien van schoonheid geeft zoveel meer energie, dan de beelden op TV op dit moment...
Liefs, Peetje

sylvia zei

prachtige foto's!!en veel dank voor je reactie !! groetjes, sylvia van Villa extra

Corine(THUIS) zei

Genieten, bewust leven.. Soms valt het niet mee, maar proberen doe ik het zeker!
En hoe vaak of hoe weinig je post is aan jou, ik zie het vanzelf verschijnen als je iets geplaatst hebt :-)

helen tilston zei

Good Morning Helena,

A beautiful and refreshing post and the use of white flowers always attracts my attention Happy New Year

Helen

Onder de rieten kap zei

Wat een prachtige foto's weer, je hebt helemaal gelijk, iedere dag genieten is het allerbelangrijkste!
Ik sluit me aan bij de anderen, ik hoop dat je nog veel gaat posten, want je hebt 1 van de mooiste blogs!
Veel liefs, Yvonne

It's me zei

Mooie post,...ik ga genieten van al je mooie posten dit jaar..!...liefs van mij....x!

Bizzy @ home zei

Heerlijk om te genieten van het moment, de kleine dingen in het leven. Wij bloggers zijn daar keigoed in en ik geniet hier ook weer volop van de mooie ranonkels, weer zo mooi gefotografeerd. Goed voornemen, ik hoop dat het je gaat lukken.
lieve groet, Renny

Petra zei

Een maand is snel om hoor! Een jaar tegenwoordig ook. Ik denk de laatste jaren iets ho ho, dit jaar moet niet zo snel gaan als het vorige maar ik weet niet wat het is, zou het de drukke tijd zijn of komt het gewoon dat we ouder worden? Nou ja genieten van iedere dag doe ik wel hoor.

Heel fijn weekend!
xx

Le Style zei

Wat een mooie post in woord en beeld! Ik geniet altijd zo van de mooie teksten die jij schrijft en de mooie foto's. Geniet van de dag!

Liefs,
Yet

Sylvia zei

Mooie eerste post en foto's, Helena !
Ik ga volledig akkoord met je nieuwjaarswens ... genieten in het hier en nu ... zo belangrijk !
Wens jou en je familie
een wondermooi 2015 !
Groetjes,
Sylvia

Marjon zei

Wat een prachtige woorden heb je geschreven Helena en voor mensen die verschrikkelijke dingen hebben meegemaakt is het niet achterom kijken vaak moeilijk maar zo belangrijk om het niet te doen en te genieten van het heden...wat ik daar nog aan toe mag voegen en tevreden zijn met wat je hebt...prachtige foto's en ik hoop echt veel meer van jou te zien dit jaar....fijne dag en lieve groet Marjon

Tineke zei

Mooie woorden, mooie foto's en mooie inzichten. Ik wens je nog veel mooie blogposts :-)