dinsdag 15 juli 2014





Zomer energie

Ik heb al een tijd niets van me laten horen en daar moet maar weer eens verandering in komen. Iets wat je passie is maakt je blij en vrolijk en daar haal je weer energie uit, én laat dat laatste nu net iets zijn wat ik wel weer kan gebruiken. De kleur geel stimuleert ons brein, het denkproces en communicatie. In Westerse culturen ziet men het vaak als een kleur van vreugde, blijdschap en sociale energie. Geel is een warme kleur maar staat tegelijkertijd voor negatievere zaken als jaloezie, onbetrouwbaarheid, verraad en lafheid.

Nu zul je denken, wat moet ik met deze informatie… De laatste 7 maanden gingen ons niet voor de wind. Onbetrouwbaarheid, in de vorm van ziekte waar ik niet meer op gerekend had, welke na 9 jaar toch weer de kop op durfde te steken en vervolgens raakt mijn man een maand later zijn baan kwijt. Een hoop zorgen en onzekerheden die ons brein en denkvermogen aan het werk hebben gezet om onszelf op de rails te houden. In Japan staat geel voor moed en kracht. In het Boeddhisme is geel de kleur van wijsheid.En wie zaken in India doet, doet er goed aan rekening mee te houden dat geel een associatie heeft met handel en afdingen. Al deze betekenissen hebben invloed op ons gehad. Zelfs dat deze kleur in Egypte en Jordanië gebruikt word voor rouw. Mijn man heeft, met pijn in z’n hart, het lef genomen om na 14 jaar trouwe dienst een eigen bedrijf te starten. 

We gaan er samen met een positieve houding iets van te maken. Als  “Creative Director” heb ik een aanvulling in het geheel. Zo zijn er, op geheel ander gebied, leuke en uitdagende fotoprojecten ontstaan. We ontgiften ons lichaam met citroenen en laden onze energie met de zomerse zon en hopen er een bloeiend succes uit te halen.









Elke zomer heeft een eigen verhaal 
waar je ook bent 
geniet van de kleine dingen.


Ik wens iedereen een fantastische zomer!




9 opmerkingen:

Home and Lifestyle zei

Al had ik liever gehad dat je een zorgeloze post had kunnen schrijven, toch ben ik blij weer van je te horen Helena. Ik hoop dat dit de aanzet is tot meer mooie posten met dito foto's.

Ondanks de zorgen proef ik gelukkig ook vertrouwen in de toekomst. Ik wens jullie samen als team heel veel succes, ik hoop dat je achteraf kunt zeggen dat het uiteindelijk wel ergens goed voor is geweest.

Ik wens jou en je gezin ook een heerlijke zomer! Liefs, Ingrid

G-STYLE zei

Goh Helena ,

een bewogen tijd achter de rug dus.
En ook een spannende tijd die jullie tegemoet gaan.

Ik miste je al hier maar soms nemen andere dingen je in beslag en dat was bij jullie duidelijk het geval.
Ik kan niks anders dan je heel veel succes te wensen bij dat wat op poten wordt gezet.

Verder veel positieve energie gewenst en een
gezellige zomer.

Dat van die citroenen pak ik weer even op,
ontgiften is altijd goed …

Heel hartelijke groet van Gea

Ger zei

Ja, elke zomer heeft zijn eigen verhaal,
en elk huisje heeft zijn kruisje.
Maar jullie blijven wel door knokken ondanks de tegenslagen.

Denk positief.
''Als je in een vijver bent gevallen.
tast dan in je zakken of er vis in zit''

(Darrell Royal)

Succes met alles!!
Ben heel benieuwd wanneer we je weer lezen.

Hartelijke groet,
Ger

Corine(THUIS) zei

Tjonge Helena, deze post oogde zo zonnig op mijn scherm, maar jullie hebben heel wat te verstouwen! Ik wens jouw met je gezondheid en je man met zijn bedrijf heel veel sterkte en succes. En bovenal hoop ik dat jullie het leven toch met een positieve insteek kunnen leven en ervan mogen genieten.

Gerry zei

Ja, geel is een zonnige kleur en en als jullie het een en ander te verstouwen hebt gehad, geeft dat misschien een beetje moed, een zonnige kleur!
Blij dat je er weer bent Helena, al had je alle reden even je prioriteien te verleggen.
Ik wens jullie heel veel sterkte!

Liefs, Gerry

Marjon zei


Hallo Helena, heel leuk om weer iets van jou te horen....jammergenoeg heeft het leven 2 kanten...maar deze ¨post straalt zoveel energie en kracht uit dat ik zeker weet dat het helemaal goed gaat komen.
Beterschap en ik wens jullie heel veel geluk en succes toe...dikke knuffel Marjon

It's me zei

Ik hoop dat de zo'n heel fel heel mooi heel lang voor jullie gaat schijnen geniet van de mooiste zomer ooit....liefs Ria...x

Colin (Bij Guusje Thuis) zei

Geel staat voor mij ook voor zonnig en dat is wat ik jullie na zo´n roerige periode gun: een zonnige zomer maar vooral een zonnige toekomst!

AweSomeLiving By Rosita de Jongh zei

Tjeemie Helena hoop dat het met je gezondheid weer wat beter gaat zulke dingen op je pad zijn niet leuk weet er alles van .. heel erg leuk weer wat van je te horen en weer van je prachtige foto's te kunnen genieten want keek vaak even in je posten als inspiratie en genoot er telkens weer van en hoop dat ook weer te kunnen doen ... wens je heel veel sterkte met je gezondheid en samen met je man heel veel geluk met het nieuwe bedrijf ... fijne week lieve groet rosita