donderdag 31 juli 2014


 Niks...


Wellicht een rare titel maar achter dit woord zit een heel verhaal.
Gezien ik de foto's verzorg voor het bedrijf van mijn man, kwam er het één en ander aan de rol.
Een echtpaar dat binnenkort gaat verhuizen was laaiend enthousiast over de foto's die ik maakte en vroegen mij of ik foto's van hun wilde maken voor de verhuiskaart,  want ze wilden graag iets anders als standaard. Natuurlijk stemde ik meteen in, dat zijn nou leuke uitdagingen!
Uiteindelijk heb ik de hele kaart voor ze verzorgd, inclusief opzet van tekst, ik laat het hier niet zien i.v.m privacy.  Ik heb twee foto's gemaakt, één van het echtpaar en één van het huis. Deze twee heb ik met een eigen achtergrond foto van een Annabel uit onze eigen tuin verwerkt. Ze staan zelf in het midden van de kaart achter elkaar en kijken lachend langs de camera met een sleutel die ze samen vast  houden, die ik precies op hoogte van het sleutelgat genomen heb, door de diepte lijkt of ze de sleutel in het slot willen steken met het huisnummer  mooi in zicht.  In de bovenhoek staat verschoven een afbeelding van het hele huis. Omdat de tuin mooi groen was en het huis een strak karakter heeft heb ik gekozen om de Annabel als achtergrond te kiezen om het een fris zomers accent te laten behouden zodat het bij de stijl van het huis past. Ik had ze een aantal opzetjes laten zien en ze waren er meteen over uit dat deze het moest worden. Toen ik ze verraste met een proefkaart incl. tekst om ze een idee te geven hoe het er in het echt uit zou zien, mocht ik ze meteen alle 70 bestellen.

Toen kwam de vraag, wat wil je er voor hebben?

Je raad het al...NIKS!
Ik vond het veel te leuk om te doen en daarbij hun enthousiasme te zien, daar alleen genoot ik al enorm van.

Vorige week werden we uitgenodigd voor een borrel en werd ik toch verrast met een cadeau.
Ook hier schuilt een verhaal achter. De man die deze vogelhuisjes maakt mocht van zijn vrouw geen borrel meer drinken. Hij bedacht een eigen plekje om toch zo nu en dan een borreltje te kunnen pakken zodat zijn vrouw het niet in de gaten had...

Kijk maar even mee, hoe slim dit bedacht is.









Bij de slijter vroeg het echtpaar om advies,  ze vertelden daar hun plan en ook dat ik er niks voor wilde hebben, waarbij de slijter meteen met een passende fles om de hoek kwam. "Niet dat ik graanjenever lust" haha, maar het idee! Geniaal!!

Wie weet ben ik aankomende winter wel regelmatig achter in de tuin te vinden;-)


Een heel fijn weekend!!



10 opmerkingen:

Verie - Vestywo & Seasons zei

Heel leuk, Helena! Ik doe ook het meeste voor niks, en je krijgt dan de meest interesante cadeaus! Dit is ook weer een originele hoor! Geniet ervan, neuh..niet van de jenever, maar van het huisje..;)!

Lieve-Groetjes, Verie

Gerry zei

Leuk dat je gevraagd wordt om foto's te maken voor anderen! Een prachtige uitdaging voor je hobby.
Ook een prachtige grap!
Fijn weekend, Helena!

Liefs, Gerry

It's me zei

Hahaha....wat leuk zeg.......geniet er maar lekker van...liefs Ria...x ..!

Ger zei

NIKS leuker dan opvallen door je mooie fotografie en dan mensen blij maken met jou eigengemaakte en persoonlijke verhuisbericht voor hen.

En dan krijg jij ook weer zo'n leuk eigengemaakt cadeau met NIKS.

Doet me denken aan de NIX18-campagne tegen roken en drinken onder 18.

Heb jij mazzel dat je boven de 18 bent,zal er niemand aan je vragen; 'Wat ga jij doen' wanneer je van de winter de tuin inschiet om 'n Niks te nuttigen;-)

Gaf mijn schoonvader jaren geleden eens een vogelhuisje met fles wijn erin en dat huisje hangt al weer jaren in mijn tuintje en de vogels maken er dankbaar gebruik van.

Fijn weekeind en lieve groet!!
Ger

Home and Lifestyle zei

Als je dit uit moet halen voor een borrel, dan lust je hem misschien ook wel écht te graag hihi. Maar het idee is wel ontzettend grappig. Mocht het aankomende winter errug koud worden, dan weet ik waar ik mijn glaasje kan halen (brrr....moet er eerlijk gezegd niet aan denken, ik hou helemaal niet van dat spul).

Ik wens je een hele fijne dag, Helena. Liefs, Ingrid

Colin (Bij Guusje Thuis) zei

Wat ontzettend leuk om zo'n persoonlijke kaart te mogen maken en dat het dan ook nog helemaal in de smaak valt! Groetjes, Colin

AweSomeLiving By Rosita de Jongh zei

Go wat leukkk ...dat is nog eens leuk bedacht .... lief dat je het voor niks heeft gedaan en zo zie je maar je krijgt er wat leuks voor terug ...alleen al de plezier die jullie eraan hebben gehad is met geld niet te betalen ...een fijn weekend lieve groet rosita

Claudia Leertouwer zei

Wat een leuk verhaal!!!

Sylvia zei

Wat een fijne uitdaging voor je, Helena !
En wat een originele verrassing, met een mooi verhaal !
Geniet van het weekend,
Sylvia

Le Style zei

Geweldig! Zowel deze nieuwe uitdaging waar je geweldig vorm aan gegeven hebt. Als deze originele verrassing! Ook bij jullie heel wat nieuwe uitdagingen lees ik. Succes!

Liefs,
Yet