vrijdag 11 april 2014


"Breek de dag, tik een eitje"







Hoog tijd om iets te posten!

Alweer een tijd terug was ik via MP op zoek naar een leuk eiersetje, iets leuks om straks met Pasen op de ontbijttafel te laten sieren. Mijn oog viel op dit gave eiersetje, op de foto hieronder kun je zien hoe het er in zijn geheel uitzag, helemaal zwart. Kon het er niet helemaal uithalen of het zilver/metaal of keramiek was, mijn gevoel was zilver. Via de mail kreeg ik te horen dat het geen zilver was maar metaal, niet erg want de vorm sprak me enorm aan en daar vind je niet zomaar even een tweede van. Mijn gevoel bleek toch juist, het gaat hier namelijk om een antiek massief zilveren stuk uit de Victoriaanse tijdperk, rond 1880. De onderkant van de houder is compleet gemerkt, via google was ik al iets wijzer geworden over het merk. We hebben het toch nog laten taxeren, het is behoorlijk zwaar...we waren best verast over de huidige waarde. Alles is handwerk, zelfs de vleugelmoer waarmee het sierlijke handvat word bevestigd is nog origineel, tevens handgemaakt.






 Niet bepaald een set om vaak te gaan gebruiken, maar ik ben er wel heel erg  blij mee, helemaal nu het een verhaal heeft gekregen. Ik ben ook zeker niet van plan om het van de hand doen. Het is natuurlijk een hele verassing als je zoiets unieks in je vingers krijgt. 

Met Pasen mag het een extra pronkstuk op tafel zijn.

Fijn weekend en alvast fijne Paasdagen toegewenst!



16 opmerkingen:

All Seasons zei

Wat een prachtige vorm hebben de eierdopjes. Daar zou ik ook voor vallen. Dat zal een heel gepoets zijn geweest om deze schoon te krijgen. Erg mooi!! Al vind ik 'm ongepoetst ook wel iets hebben hoor, dan zie je pas hoe oud het is..
Maar hoe bijzonder je verhaal hier achter, dat men dat zelf dan niet eens weet en misschien maar goed ook!
Dit wordt hét pronkstuk op tafel tijdens de Paas-brunch!

Ik wens je een fijn weekend toe
Liefs
Patricia


Bonjade zei

Tjee...dat is nog eens een geluk zeg! Wat super dat je zoiets nog tegenkomt op MP.
Ben wel benieuwd wat het nu waard is....;)

Maar hoe dan ook....Pronkstuk met pasen......en de rest van het jaar.....

Liefs

Barbara zei

Het staat al een aantal jaren op m'n verlanglijst, maar nog steeds geen gevonden die ik echt zou willen hebben. Jouw vondst is beeldschoon en het zal met recht een pronkstuk zijn on je paastafel.

Lieve groet,
B.

Home and Lifestyle zei

Lieve Helena,

Heerlijk om weer van een post van jou te mogen genieten! Wat een bijzondere vondst heb je gedaan! De verkoper zal zich nog wel een keer achter de oren krabben. Met de Pasen ga je dus op chique ;-). Ik bedenk mij dat het volgende week al zover is, ik heb de afgelopen tijd zoveel gewerkt dat het mij een beetje is ontgaan.

Ik wens je een heel fijn weekend en alvast een heel mooi Paasweekend. Ik hoop dat het met jou en je gezondheid naar omstandigheden goed gaat.

Liefs, Ingrid

G-STYLE zei

Hallo Helena,
Leuk dat je even weer een post plaatst. Ik dacht laatst al aan je en hoe het zou gaan bij jullie.

Ik vind je eierdopjes erg leuk al zou ik zelf waarschijnlijk zwart hebben gelaten ;-) dat zou hier goed passen namelijk . Bij jou echter is het in deze staat mooier en meer passend. Wat leuk dat je iets koopt om de vorm en dan toch er achter komt dat het een kostbaar stuk is .
Zo wordt het voor jullie nog waardevoller maar dat je het zo mooi vind is denk ik het belangrijkste.

Ik wens je veel plezier ermee en ook een heel fijn weekend verder .
Heel hartelijke groet van Gea

lia zei

Een leuke set, en wat een geluk dat het dan toch echt zilver blijkt te zijn.
Kreeg je geen "tussen kunst en kitsch" gevoel.

Extra genieten met de Pasen.

Lieve groet lia

Gerry zei

Wat een prachtige aanwinst, Helena!
En dat er dan ook nog zoveel waarde aan zit.
De vorm van de eierdopjes is prachtig.
En ik zou het net als jou, ook poetsen.
Zilver is zilver.
Je hebt met de Paasdagen een prachtig item op tafel staan!

Lieve groet,
Gerry

Nancy Blaauwgeers zei

Dat is nog eens een leuke vondst. Dat achteraf bleek dat het nog waardevol is ook, is mooi meegenomen. Leuk om weer wat van je te lezen. Fijn weekend. Groetjes, Nancy.

It's me zei

Wowwww wat mooi zeg Helena..echt prachtig !! een aanwinst op tafel...geniet er maar lekker van...liefs van mij...x !

Simplement ... zei

BONNES PÂQUES ...
gROS BISOUS
mARIE6aNGE

Madelief zei

Het is een prachtige set geworden Helena! Het zal vast mooi op je paastafel staan.

Fijne week!

Madelief x

De Witte Lanteern zei

Wat een vondst! De verkoper moest eens weten...Maar ik denk dat het bij jullie heel goed terecht is gekomen, want je zou het alleen al voor het model hebben gekozen. Dat het nu ook nog wat waard blijkt te zijn, maakt het alleen maar specialer.
Geniet er van tijdens de feestdagen!
Liefs, Peetje

Ineke van den Akker zei

Helemaal leuk!

Colin (Bij Guusje Thuis) zei

Die verkoper moest eens weten wat voor 'schat' hij verkocht heeft. Leuk dat jij het gevonden hebt, want past volgens mij helemaal bij jou ... en nog leuker dat je weer even een blogje maakte!

Groetjes,
Colin

IS Interieur Styling zei

Hoi Helena

Wat een mooi setje, en prachtige foto's. Toevallig heb ik ook een setje maar dat is van tin en dat hoef je niet te poetsen.
En inderdaad dat zet ik met pasen ook op de brunchtafel.
Fijne pas dagen, h.gr. Ingrid

Anita zei

Wat een prachtige set! enne BOFKONT hoor :-))
Wat ontzettend gaaf om zoiets via MP op de kop te tikken.
En dat jullie met Pasen een eitje hebben getikt moge duidelijk zijn hahah
Groetjes aan de mannen en een dikke knuf voor jou X
Groetjezz lfs mij