zondag 19 januari 2014


Wie jarig is trakteert...

Helaas moeten jullie het alleen met dit beeld doen en blijven watertanden...
Gelukkig hoeven er daardoor ook geen goede voornemens in duigen te vallen, "voor wie zich met de jaarwsseling voorgenomen had een gezonde leefstijl aan te meten", flauw hé?!

De reden dat deze taart afgebeeld staat, is dat mijn blog vandaag 4 jaar bestaat. Het leuke is dat ik zelf ook voor het eerst op het feestje ben, alle voorgaande jaren heb ik er nooit bij stil gestaan of gewoon domweg vergeten.
Ik werd er afgelopen week aan herinnerd daar ik meerdere blogs voorbij zag komen met een jubileum.
 Het leuke van bloggen is dat het op één of andere manier een band met elkaar schept ook al ken je elkaar niet persoonlijk, én dat is toch eigenlijk best heel bijzonder. Het geeft je de spirit om er telkens weer iets moois van te willen maken.

Het voelt warm en vertrouwd, dat had ik me van te voren niet kunnen bedenken! Wat heb ik getwijfeld en vond ik het eng om mijn eerste schreden hier te plaatsen.
Ik wil jullie allemaal, ook de stille lezers,  hartelijk bedanken voor het bezoeken van mijn blog, voor de lieve, trouwe reacties die hierop achtergelaten worden. Jullie mogen weten dat het me dikwijls een flinke glimlach op mijn gezicht tovert, en daar is het toch allemaal voor te doen!



De taart had ik vorig weekend al gemaakt, het beeld heb ik nog even bewaard voor deze gelegenheid.
Het is een kant en klaar mix wat ik uit Duitsland had meegenomen. Ik kan jullie daarom geen duidelijk recept doorgeven. Maar wie weet voor de keukenprinsessen onder jullie.
De basis bestaat uit cake met stukjes chocolade. Officieel word het gebakken met kersen, deze heb ik er uit gelaten. Nadat de basistaart afgekoeld was heb ik een centimeter van de bovenkant afgeschraapt en een laag slagroom aangebracht, daarop de drooggedepte peer ( uit blik) verdeeld en vervolgens de rest van de 400 ml slagroom over de peer uitgestreken. Het geheel afgedekt met de afgeschraapte kruimels...en Voila!
Ik kan jullie melden...het smaakte voortreffelijk!!

Nu niet meteen de keukenkasten in duiken hoor,  houd je aan je eigen belofte ;-)



Een hele fijne week gewenst!



29 opmerkingen:

Home and Lifestyle zei

Van harte gefeliciteerd met je 4-jarig jubileum, ik ben altijd nog blij dat je met je mooie blog begonnen bent, lieve Helena. Gelukkig de laatste tijd ook weer een stuk actiever, in de periode dat je er niet aan toe kwam, heb ik je posten wel gemist hoor. Je foto's zijn altijd zo mooi, in jouw eigen stijl genomen.

En voornemens heb ik niet, want ik moet het hele jaar opletten, wil ik een beetje in vorm blijven ;-). Dus dit taartje kan ik moeiteloos laten staan (kuch).

Ik wens je nog heel veel gezellige blogjaren toe, vol mooie posten!

Liefs, Ingrid

Ger zei

Hoi lieve Helena,

Proficiat met je 4 jarig blog jubileum!!
Jaha.....bloggen is en blijft een leuke bezigheid en ik heb al vaak van jou mooie blogposten mogen genieten,zeker wat de prachtige foto's betreft en fijne reacties die jij op mijn blog achter laat.Mijn hartelijke dank daarvoor☺☺!!
Peer in combinatie met chocolade vind ik heel lekker,TE LEKKER;-)gelukkig blijft het nu bij kijken.

Liefs,Ger

Anita zei

Hi lieverd dat soort dingen vergeet ik ook altijd ;-)
Gefelicitaart! die ziet er namelijk heerlijk uit.
En zonder blogland hadden we elkaar nooit live ontmoet hihi
Gewoon verder gaan hoor! Groetjezz lfs mij XX

Huize Kip Kakel zei

Van harte met deze 4 mooie jaren foto's, posten, berichtjes...♥♥

En je taart ziet er verrukkelijk uit!
Ik kan de verleiding niet weerstaan, ben een echte zoetekauw..

Fijne week♥

De Witte Lanteern zei

Gefeliciteerd met je 4-jarig jubileum! Goh, januari is volgens mij toch een vruchtbare maand voor het starten van een blog...
Het is in ieder geval een mooi voornemen, waar wij ook nog veel plezier aan beleven. Zeker jouw blog, met je prachtige foto's! Telkens weer genieten!
En je taart ziet er heerlijk uit. Ik neem nog een stukje van je virtuele taart, lekker zonder al die "kilorietjes" zo....hihi
Liefs, Peetje

Kom Achterom zei

Gefeliciteerd hoor!
Jeetje nu je er over begint ik ben ook ergens in januari begonnen.
Zal het eens even nakijken.
Bloggen blijft heerlijk om te doen .
Heel fijne blogverjaardag vandaag.
Liefs Yolanda

Nancy B. zei

Van harte met je 4jarig blogjubileum. Wat een tijd al. Ik vind je posten ook altijd erg leuk om te lezen, je hebt ook altijd erg mooie foto's erbij. Ik hoop dat je er nog een poosje mee doorgaat hoor. Groetjes, Nancy.

flowersandhome zei

Hey Helena! Proficiat! Zelf sta ik er ook nooit zo bij stil, moet al even denken hoelang ik nu al aan het bloggen ben... ik weet wel dat jij één van de eerste blogs was die ik volgde, en ik blijf graag bij je langskomen! Ik wens je nog veel jaren blogplezier.
Je taart ziet er voortreffelijk uit! Het mag dan een bakmix zijn, je hebt er toch echt wel je eigen stempel op gedrukt! En wat een mooie plaatjes levert dat op!Lieve groet,
Marian

Miss M zei

Zo... wat vliegt de tijd dan voorbij he... voor je het weet gaat het inderdaad aan je neus voorbij, zo'n jubileum!
Gefeliciteerd hoor enne... die taart... oooh, wat ziet dat er heerlijk uit! Ik schuif graag bij je aan! :-)

Liefs, Marjolijn

Verie -Vestywo- zei

Gefeliciteerd met je blog-jubileum! Geweldig zo lang al bloggen, `k lees je posten met plezier. Bedankt voor je stukje taart, heerlijk was het, ben niet aan de lijn, dusja!

Lieve-Groetjes, Verie

van alles wat in huis en tuin. zei

Hoi Helena.
Gefeliciteerd met je blogverjaardag! Mag je ook per maand vieren denk je? Die taart ziet er zo verrukkelijk uit dat ik er wel vaker ééntje zou willen proeven. Toch maar niet doen hè, ik heb al moeite genoeg om alles te laten staan hoewel ik geen nieuwe-jaar-beloftes aan mezelf heb gedaan.....heeft toch geen zin. Dat kan je beter elke week doen tenslotte!

Groet Trijnie

Mayflower zei

Van harte met het 4-jarig Blogbestaan lieve Hèléna.
Ook al ben ik minder actief in Blogland, geniet ik telkens weer van je mooie Blog en de ronduit prachtige foto's die je maakt.
Lieve groet, Mea

Gerry zei

Hartelijk Gefeliciteerd met je jarige blog! 4 Jaar, het dubbele van mij. Ik ben ook begin januari begonnen.
Ik geniet altijd van je heerlijke posten en de tijd dat je je aan andere zaken moest wijden, heb ik ze echt gemist.
Heerlijk dat je er weer bent!
En ook dank voor je reacties op mijn blog. Die wederkerigheid vind ik het mooiste!

Liefs, Gerry

Marian zei

Gefeliciteerd hoor...en je tart ziet er formidabel uit....maar ik ga hem niet namaken, want ik houd me aan mijn voornemen...:)

Karin zei

Gefeliciteerd hoor !! Ik neem gewioon een stukkie hoef nooit te lijnen dus dat scheelt,of ik nu elke dag taart en slagroom eet blijf op het zelfde gewicht :-) :-)
Heb je ook nog een bakkie voor me?? Gezellig

Corine(THUIS) zei

Toch leuk om even bij je blogverjaardag stil te staan. Een mooie gelegenheid voor jou om je volgers te groeten en voor mij om je te bedanken voor het mogen meelezen en meekijken, ik geniet altijd van je prachtige foto's. De taart staat er ook weer erg smakelijk op ;-)

Jolanda zei

Gefeliciteerd, zijn we ongeveer gelijk begonnen. Het blijft leuk en ik ben blij dat je er weer wat meer bent. En zo' n heerlijk stukje virtuele taart sla ik niet af...peer en chocola: een supercombi! Lieve groet

G-STYLE zei

Nou, gefeliciteerd met dit heuglijke feit. Vier jaar alweer, wat gaat de tijd toch snel hé !

Leuk dat je nog steeds in blog-land bent. Met je geheel eigen stijl ook niet te missen hoor. Ik zie je graag de komende vier jaar ook voorbij komen met mooie posten :-)

De taart ziet er heerlijk uit en alleen maar goed dat het op afstand is . Onder m,n neus weet ik niet of ik het zou kunnen weerstaan.

Tot de volgende keer maar weer ,
lieve groet van Gea

It's me zei

Jij ook al 4 jaar !!!...ik ook bijna...leuk he bloggen...ik geniet er nog steeds van !!!...liefs fijne week enne heerlijk die taart !!...x !

All Seasons zei

Gefeliciteerd met je jubileum!!
Wat heerlijk dat we mee mogen genieten van jouw feestje en de overheerlijke taart. Die ziet er goed uit hoor!!
Wat jij schrijft is zo waar, je krijgt een speciale band met je mede blogsters, en we kennen elkaar niet eens, en misschien ook wel. Heel speciaal toch!
Ik geniet keer op keer van je mooie foto's en gezellige sfeer die je hier op je blog weet neer te zetten. Thanks!

Geniet een lekker stuk taart
Fijne dag vandaag
Lieve groet
Patricia

Ingrid zei

Proficiat en zeker nog wat jaartjes erbij Helena met je mooie blog,altijd genieten hier hoor!liefs

Huis in de Provence zei

Gefeliciteerd me je blogjaren...Ik heb je sinds kort ontdekt en geniet steeds van je mooie foto's. Dus op naar het volgende blogjaar.
Fijne week.
Gr. Mirjam

Lilablu Brocante / Tina zei

Gefeliciteerd met je 4-jarige blog jubileum! En dank je wel dat je ons mee laat genieten met je prachtige foto's. Die taart ziet er ook wel heel lekker uit.....ik houd heel erg van bakken dus ik ga 'm zeker proberen na te maken! Liefs, Tina

Colin (Bij Guusje Thuis) zei

Ik was mijn eigen blogfeestje dit jaar ook vergeten. Ergens in de zomer maar datum moet ik altijd opzoeken :)

Jij gefeliciteerd met jouw blogfeestje! Blijft inderdaad iets bijzonders dat bloggen, dus hoop van jou dit jaar weer mooie blogjes in mijn leeslijstje te zien.

Madelief zei

Hoi Helena,

Van Harte Gefeliciteerd met je vierjarig blog jubileum! Dank je wel voor vier jaar inspiratie en lieve berichtjes op mijn blog!

Je taart ziet er verukkelijk uit!

Fijne avond,

Madelief x

Room Seventeen zei

Van harte Helena! Wat een heerlijke taartfoto's!

Janny zei

Gefeliciteerd met je vierjarig blogbestaan! Wat ziet de taart er heerlijk uit!
Groeten Janny

WordsPoeticallyWorth zei

Nice cakes!

Thank you. Love love, Andrew. Bye.

Wilma zei

Hallo Helena,

Gefeliciteerd met je 4 jarig blogjubileum ! Lekkere taart... lijkt me zo toe !!
Geniet altijd weer van je prachtige foto's !! Succes gewenst voor de komende tijd.

Liefs, Wilma.