donderdag 9 januari 2014

un Caffè




Cappuccino, Latte Macchiato, Espresso...en zoveel soorten meer. Dit zijn wel mijn favorieten. Een echte Italiaan drinkt na 11 uur s' morgens geen Cappuccino meer.
Het is niet alleen een reden maar ook een gewoonte om na een zware maaltijd een Espresso te drinken om het sneller te laten verteren. Als er melk bij zit zal dit het proces vertragen. Het is dan ook een beetje raar als je als buitenlander om 8 uur s'avonds een Cappuccino besteld. Gezien de populariteit van dit land zullen ze er inmiddels wel aan gewend zijn.

 In Nederland word er per dag ca. 6,5 miljoen liter koffie geconsumeerd, dat is op jaarbasis 150 liter koffie per persoon. We horen dan ook niet voor niets bij de meest 'enthousiaste koffiedrinkers'  ter wereld. Met de trend van verschillende koffiemachines kom je in steeds meer huiskamers exclusieve koffie tegen. Bij ons thuis word er ook bijna geen gebruik meer gemaakt van het "ouderwetse" koffiezetapparaat. Maar helaas, nog steeds geen George Clooney gezien....nou ja, mijn eigen dan!






Word Espresso je allemaal teveel, dan kun je  als niet Italiaanse altijd nog over gaan op een grote kop thee;-)


Arrivederci


22 opmerkingen:

Miss M zei

Nou, Helena, ziet en klinkt allemaal erg smakelijk (uit), maar helaas kan ik er niet over meepraten, want echt he, ik lust geen koffie! Bah :-)
Wel hebben we in de keuken een heuse inbouwkoffieapparaat waar allerlei soorten koffie mee gezet kan worden; dat apparaat is dan ook echt bedoeld voor manlief en bezoek.
Ik moet het (helaas?)doen met alleen de "heet-water-tap", voor een heerlijk kopje, liefst groene, thee.
Je hebt er een leuke post van gemaakt Helena! En je woonkamer ziet er heerlijk sfeervol uit. Ideaal om te theeleuten :-)

Liefs, Marjolijn

It's me zei

Heerlijke post...heb net twee capucinno's op hoor...neem er vanavond nog een...lekekr !!....gezellig je huis !!...liefs Ria...x !

Gerry zei

Lieve Helena,
Wat een prachtige post en helemaal aan mij besteedt! Want ik ben een echte koffiedrinker. En een beker thee gaat er ook wel in!
En wat sfeervol heb je het aangekleed. Je hebt echt een mooi, nee, gewoon prachtig huis!

Liefs, Gerry

Bonjade zei

Jammie...ben dol op koffie.
Mooie post, mooie woorden.

zit nu wel alleen aan de thee...tja.....want ik drink koffie met melk en suiker....en tja........thee is dan iets beter voor de lijn......

Maarre....doe mij maar koffie.

Fijne dag

Liefs

musjesbrocanteplekje zei

Wat leuk je koffiepost,wij drinken ook wel regelmatig koffie,nespresso hebben wij met een melkschuimer,zo lekker,fijne avond,lieve groet Musje.

Bizzy @ home zei

Heerlijke koffieplaatjes! Weet je welke koffie ik het lekkerste vind? Zomers voor de tent, gegoten koffie, dat kan niets overtreffen wat mij betreft.
Hier is het ook slecht weer hoor.
Tussen de buien door ging ik snel even naar buiten voor de foto van de helleborus hihi....goed gek dus.

Fijne dag Helena.
Lieve groet, Renny

Cinzia zei

I love your blog and photos!
Cinzia

De Witte Lanteern zei

Wat een heerlijke genietpost heb je er van gemaakt. En dan heb ik het niet alleen over de koffie (heerlijk om met een lepeltje van het schuim te snoepen, hihi)maar ook over je prachtig ingericht huis.
En je theekopje vind ik een 'dotje'...
Liefs, Peetje

Thuis bij Tjits zei

Alhoewel ik niet van koffie hou en een echte theeleut ben, geniet ik volop van je prachtige foto's!

Lieve groetjes, Tjits

Home and Lifestyle zei

Zelf drink ik nooit koffie, maar je weet het zo mooi weer te geven dat ik bijna het gevoel heb dat ik iets mis. Ik vind koffie niet lekker smaken, maar als ik een kop voor mijn man zet, vind ik de pads wel heel lekker ruiken. Maar doe mij toch maar een bakkie thee ;-). Wat heb je trouwens een sfeervolle woonkamer!

Alvast een fijn weekend, Helena! Liefs, Ingrid

lia zei

Oh, heerlijk koffie!!!
Ik ben dol op koffie, en drink thuis de Nespresso van George Cloony.
Nadeel is de prijs, maar zo lekker...

En je foto's zijn prachtig..
Liefs Lia

AweSomeLiving By Rosita de Jongh zei

mmmmm ik ben er gek op en na het zien van deze prachtige foto's des te meer hihihihi ...nog de beste wensen .... vind koffie heerlijk en heb hier ook zo machine ,gehad van mijn kinderen toen we 2 jaar geleden trouwden echt zo heerlijk ... we genieten er elke dag van ... hou van elke soorten op zijn tijd .... wens je nog een fijne week lieve groet rosita

Marjon zei


Ik dacht...nog even snel gaan bloggen en dan zie ik jouw post en krijg ik zin op koffie...heerlijk....super foto's...mooie post...lieve groet Marjon

Ger zei

Wat een gezellige post met sfeervolle foto's en wetenswaardigheden over koffie.
Ben ook een koffieleut,is het eerste wat ik doe in de ochtend zodra ik wakker ben,drink hem altijd zwart,maar grote kop goede cappuccino of liefst dubbele espresso laat ik aan een goede barista over en kan daar dan enorm van genieten.
In de zomer wil ik nog wel eens zelf frappé maken.....maar die smaakt nooit zo lekker dan op terras op Kreta.
Liefs,Ger

Reactie op je belangstellende vraag, tweede operatie oog geeft ook complicaties van vertroebeling in glasvocht,of laserbehandeling nodig is zal ik volgende week horen,de wiebelende ''spinnetjes aan draadje''zie ik voor beide ogen de hele dag door in mijn gezichtsveld.
Tob er nu al vanaf augustus mee en ik wordt er dood moe van.

Sylvia zei

Wat ziet dat er heerlijk uit, Helena !
Ik drink ook graag koffie ... maar vanaf dit nieuwe jaar drink ik wat minder koffie en meer kruidenthee ... :-)
Fijn weekend,
Sylvia

G-STYLE zei

Haha... dus als we George Clooney in Nederland willen zien dan kunnen we bij jou een kopje koffie gaan drinken ;-))

Ik dan thee graag want koffie lust ik niet. Ik heb nog nooit een kopje gehad, heb aan de geur al meer dan genoeg :-(

Mooie post trouwens met prachtige foto's. Jij maakt overal altijd van die heldere en scherpe foto's van ..

Ook het overzicht van je kamer is erg leuk om te zien, wat een mooie ruime kamer en zo sfeervol ingericht.

Leuk dat je er weer wat meer bent Helena, ik geniet altijd erg van je posten .

Fijne zondag verder, lieve groet van Gea





Ingrid zei

Hier kom ik ook weer even genieten van je mooie foto's....dank je wel voor de koffie!.....x

margarita ♥ Stipje ♥ zei

Wat een heerlijke post lieve Helena.
En wat een geweldige mooie foto's weer zo als altijd.
Een hele fijne Dinsdag.
Liefs Margarita

Petra zei

Hallo Helena,

Wat leuk dat je even langs kwam bij me, hoop snel weer wat te bloggen, allemaal door kleine dingen komt het er niet van. Gelukkig niets ernstigs. Probeer wel beetje te blijven lezen bij het vaste groepje. Bijzonder mooie post deze weer van jou, ben een echte koffieleut en hoef ook geen Senseo, als ze dat hebben neem ik ( toevallig, haha
maar 's een keer thee😜)

Verder ben ik nog wel hier en daar aan het stylen, al maak ik daar niet echt veel foto's van. Ik ben de hele dag in een blije stemming als we weer tot leuke ideeen en oplossingen zijn gekomen, en mensen zijn er ook echt blij mee.

Ga zo door met je mooie blog en lieve groet,
Petra

Le Style zei

Ik hou van koffie! & ook zeker van je 'post' , wat zijn je foto's en je schrijfwijze keer op keer genieten!

Liefs,
Yet

Patricia zei

Weer wat geleerd van je blog. Ik vind je foto's echt prachtig zeg.

Groetjes Patricia
www.landelijkwonen.info

Burlap Luxe zei

Thank you Helena,
For sharing your beauty hère, Thank you dearly for taking the rme to visit my home blog and leaving a comment that joys.

Xx
Doré