dinsdag 17 december 2013

Charles Dickens ( deel 1)






Het land van Dickens

Ik neem jullie mee terug in de tijd van Charles Dickens
Een jaarlijks terugkerend festijn in Deventer, waar 950 figuren uit het wereldberoemde boek tot leven komen.

Schoorsteenvegers, krantenverkopers, deftige notabelen, zwervers bedelen om geld. Kooplui bieden hun waar aan en in de achterstraatjes halen armoedige kinderen kattenkwaad uit.
Christmas Carol singers gaan van deur tot deur, de politieagent, schaapherder en nog zovelen meer.
De 19e eeuwse Engelse stad van Charles Dickens herleeft in volle glorie in het historische Bergkwartier. De geuren van punch, gepofte kastanjes, duizenden kleine lichtjes, huizenhoge kerstbomen en de prachtige gerestaureerde panden vormen het decor.

Een prachtige belevenis.

Kom ik neem jullie mee...

















Tot zover deel 1. 

Graag neem ik jullie later mee in het vervolg, want aan beeldmateriaal ontbreekt het niet.
Ik heb me er wel vermaakt!


Lieve groetjes, Helena


22 opmerkingen:

All Seasons zei

Mooie foto's!
Ik ben er jaren geleden eens geweest. Zo leuk om dat eens live te mogen mee maken, maar ooh zó druk, die wachttijden.. Maar zeer zeker de moeite waard!

Bedankt dat we even mee mochten genieten!
Fijne dag
Patricia

Gerry zei

Wat een geweldige belevenis, Helena.
Je hebt het prachtig in beeld gebracht!
Ik zit er ook wel eens aan te denken om te gaan, maar de enorme drukte en het lange wachten houden mij tegen.Dat houd ik lichamelijk niet vol.
Maar ik geniet van je foto's!

Lieve groet,
Gerry

Home and Lifestyle zei

Wat een prachtige foto's Helena! Ik denk er jaarlijks pas aan als het evenement alweer voorbij is, dus dat schiet niet op. Ik ben benieuwd naar het vervolg!

Liefs, Ingrid

Moni Waldfee zei

Liebe Helena,
es schaut so großartig aus, fast all wäre man in dieser Zeit versetzt. Einfach toll und wundervolle Fotos. Charles Dickens eine Legende als Buch und auch als Film.
Schick dir liebe Weihnachtsgrüße, Moni

Miss M zei

Ik heb er inderdaad weleens van gehoord. Lijkt me ook erg leuk om mee te maken.
Was het niet vreselijk druk??

Mooie foto's, ze geven het sfeertje volgens mij precies weer!

Lieve groet, Marjolijn

De Witte Lanteern zei

Lijkt me heel mooi en gezellig om dit eens mee te maken. Ik ben in september in Deventer geweest en heb door die straatjes gelopen. Toen was er al veel sfeer, dus nu zal het wel helemaal prachtig zijn. Ook gehoord dat het dan ontzettend druk is. Maar het is je gelukt om toch hele mooie sfeer-foto's te maken! Prachtig, ben benieuwd naar de rest...
liefs, Peetje

musjesbrocanteplekje zei

Ow wauw dat lijkt mij echt super,zo prachtig ook de verklede mensen,ben reuze benieuwd naar de volgende foto`s,fijne avond,lieve groet Musje.

Sylvia zei

Bedankt om ons mee te nemen, Helena, dat lijkt me inderdaad een hele belevenis !
Mooie foto's heb je genomen !
Fijne week,
Sylvia

linda zei

Leuk om met je mee te mogen om rond te gluren daar. Wat mij betreft komen er nog veel meer foto's. I love it.

lia zei

Dit staat al heel lang in de planning om daar eens naartoe te gaan.
Is het werkelijk zo leuk als iedereen zegt?
Deze foto's zijn al wel leuk...

Marjonel M zei

Prachtig Helena, ik kon er helaas niet naar toe, zo kan ik er toch nog een beetje van genieten.

Ik kijk uit naar je volgende foto`s.
Groetjes, Marjonel

Colin zei

Staat al een paar jaar op mijn lijstje, maar het is niet om de hoek. Leuk daarom om jouw foto's van dit festijn te zien!

Franse Lelie zei

O wat leuk! Dat staat al zo lang op mn lijstje. Was het niet erg druk want dat hooudt me tegen. Je fotos zijn fantastisch, graag meer:) lieve groet

It's me zei

Geweldig !!!...kan niet wachten op het vervolg...het ultieme kerstgevoel komt boven bij mij...liefs Ria...x !

flowersandhome zei

Wat moet dat een bijzondere ervaring zijn! Daar zou ik ook wel eens naartoe willen. Las er ooit eens over in een WLS, misschien heette het toen nog Wonen Engelse stijl, in elk geval dacht ik toen ook 'Daar wil ik wel eens bij zijn'.
Ben dus zeker benieuwd naar meer foto's!
Lieve groet,
Marian

Kom Achterom zei

Wat een prachige foto's hoe krijg je het voor elkaar in die verschrikkelijke drukte. tenminste al ik kijk naar de wachtrijen die ervoor staan. Vorig jaar zou ik er naar toe maar met 2 uur wachttijd hebben we maar genoten van de rest in deventer.
Fijne dag
Yolanda

Ger zei

Het is elk jaar weer een heel festijn en het leverde jou mooie plaatjes op,Helena.
De 3 D's weerhouden mij ervan om er eens heen te gaan:Deventer,Dickens en druk,
alhoewel het dit jaar iets minder druk was dan andere jaren las ik in de krant.
Afgelopen jaren hebben allerlei kerstmarkten ontdekt hoe populair de naam Dickens is en wat voor grote aantrekkingskracht het heeft op bezoekers.....dus geeft men die naam aan een ''gewone'' kerstmarkt,heb al van verschillende mensen gehoord dat het niks tot weinig te maken had met de sprookjesachtige wereld die Dickens beschreef over de wereld uit zijn vroegste jeugd.
Ach....eigenlijk is er niet zo heel veel veranderd....de tegenstellingen van rijkdom en armoede zien ik op de dag van vandaag ook om me heen in eigen land en daarbuiten.

Fijne decembermaand gewenst en lieve groet!!
Ger

Marjon zei


Wauw Helena...prachtige foto's en hoe jij de foto's maakt, zo mooi....de kinderen fantastisch....het is net of je in de tijd terug wordt gezet en het ziet er werkelijk echt uit allemaal. Lijkt me super om dit festijn van dichtbij te mogen meemaken...fijne week en lieve groet Marjon

Wilma zei

Helena,

Wat een schitterende foto's !!!
Je weet de sfeer zo goed te vangen, ik ben heel benieuwd naar het vervolg !

Liefs, Wilma.

Madelief zei

Hoi Helena,

Ik heb er al zo vaak over gelezen, maar ben nog nooit geweest. Je hebt de sfeer prachtig vastgelegd. Alsof je zo 'A Christmas Carol' of 'Oliver Twist' in stapt!

Fijne avond!

Madelief x

van alles wat in huis en tuin. zei

hoi Helena. wat heb je er mooie foto's van gemaakt, je ziet echt de sfeer er van.
Dat dit nog lukte bij die mensenmassa mag een wonder heten!
In het begin(toen er nog geen wachtrijen waren ben ik een paar jaar geweest en vond het prachtig!) Maar een paar jaar geleden wilden mijn dochter en schoonzoon ook een keer, wij zouden met de kinderwagen lopen in de stad. Maar nadat ze na een 3kwartier nog geen stap verder waren gekomen zijn we maar door de stad gaan lopen. Het festijn gaat aan zijn eigen succes kapot denk ik!
Maar fijn dat jij het leuk gehad hebt.

Fijne feestdagen.
groet Trijnie

Waldkind zei

vielen dank für ein wunderbares bloggerjahr mit dir.
ich wünsche dir von herzen eine strahende, fröhliche, glückliche, zauberhafte
weihnachtszeit.
mit lieben grüßen - elvi