zaterdag 20 juli 2013

Warme zomergroetjes





O ja...het word echt tijd dat ik mijn blog een beetje aandacht geef, de vorige post dateert alweer van eind april! Ik ben namelijk al meerdere keren gevraagd of  ik nog wel  iets met  m'n blog doe. Dat is ook wel de bedoeling, maar het wil er maar niet van komen. Ik loop al een hele tijd in de medische molen mee en deze berichten vind ik eigenlijk niet zo interessant om met een ander te delen. Maar het zal er toch maar van moeten komen om uit te leggen waarom ik niet blog. Ik probeer het zo kort mogelijk uit te leggen en dan snel weer over op vrolijke berichten.


Het begon vorig jaar met rugklachten. De klachten gingen niet voorbij, mijn knie, nek en heupen, waar ik zo af en toe ook wel eens een periode last van had, gingen steeds vervelender mee doen. Ik was al bekend met spierreuma.  Met een instelling  van niet miepen het zal wel weer over gaan, kwam ik ineens  iets vaker op het spreekuur van de huisarts als ik zou willen, want die vervelende pijn belemmerd enorm in mijn bewegingsvrijheid en dan met name pijn en stijfheid. Met verschillende doktoren i.v.m wisselingen in de praktijk en verschillende kreten schiet ik er steeds maar niets mee op. Mijn hoofd en mijn lichaam komen steeds meer met elkaar in opstand. De klachten die genoemd werden HMS en Artrose zouden toch ook weer een keer moeten verminderen in een soort van pieken en dalen? Röntgenfoto's wijzen uit dat er daadwerkelijk Artrose zit. Opzich een bevestiging, of je er wat mee kan is een tweede.  Onze eigen huisarts vond dat er MRI moest komen, het had volgens hem nu lang genoeg geduurd. De uitslag viel me echter vies tegen...het is een zeer complexe uitslag en de vraag is of hier überhaupt iets aan valt te doen, maar belangrijker is  wat ze wel kunnen doen. Door zeer vervroegde rugartrose is het kraakbeen en gewrichtsvocht  tussen alle wervels in de onderrug verdwenen in dusdanige ernst dat ze allen osteofyt ( botuitsteeksels) vertonen. Onze huisarts ziet zelf geen oplossing en heeft me doorverwezen naar het UMCG in de hoop dat er in ieder geval een mogelijkheid bestaat om het iets dragelijker te maken. De vraag is of er operatief nog iets valt te verbeteren, onze huisarts ziet het zelf somber in omdat dit nogal wat risico's met zich met zich mee kan brengen en dan misschien  nog slechter uit ben. Hij hoopt dus dat ze het hogerop wel weten. Tevens zal ik 1 augustus naar de revalidatiearts/pijnpoli gaan. Tot die tijd blijven we hoop houden op beter, al moet het met een beetje minder..


Een paar weken geleden werden we door de jongste verrast, gezien mijn situatie wilde hij iets voor mij doen. Mijn wens is namelijk dat ik nog heel graag een keertje naar Rome zou willen, zodoende heeft hij buiten mijn weten om  via vakantieveilingen een stedentrip weten te ritselen. Is dat niet bijzonder lief! Hoewel we naar elke stad mogen, is zijn eis Rome..van uitstel kan nu waarschijnlijk geen sprake meer zijn, wel dan dat moet er  toch maar eens van komen! Of dit dit jaar nog gaat lukken is de vraag, want op dit moment zie ik mezelf niet een hele stad doorkruisen. We hebben een jaar de tijd, dat scheelt.

Tevens staat er nog iets verassends in de planning, dit zal mij zeker inspiratie geven om weer wat meer te posten...maar dat houd ik nog even geheim.



Op dit moment zijn we lekker aan het genieten van onze vakantie... een stukje Italië in eigen tuin ;-)




Een hele fijne zomer gewenst!

Geniet er allemaal van...

XxX

17 opmerkingen:

Wilma zei

Lieve Helena,

Nog eventjes kijken naar m'n blogje en daar zie ik dat je
een nieuwe post hebt geschreven. Gauw nog even lezen en genieten van je foto's.
Die zijn werkelijk weer prachtig!!
Maar wat schrik ik van je bericht, Helena ! Wat een nare uitslag.
Ik kan me voorstellen dat je dat erg is tegengevallen.
Het spijt me zo voor je! Ik hoop dat er inderdaad via pijnbestrijding wat verlichting kan komen.
Bijzonder dat jullie zoon een verrassing heeft voorbereid.
Misschien kun je daar toch echt van genieten.

Wens je sterkte en een heel goede week,

Liefs, Wilma.

Home and Lifestyle zei

Lieve Helena, ik hoop dat de steun van je gezin en de verrassingen die zij je geven, je de kracht geven om het vol te houden. Ik hoop van harte dat er artsen zijn die toch nog een wonder voor je kunnen verrichten waardoor je in ieder geval de pijn beter kunt verdragen en het dagelijks leven wat aangenamer voor je wordt.

En de verrassing die je in de planning hebt, maakt mij nieuwsgierig!! Maar zolang het jou afleiding biedt en jou inspireert tot het maken van posten, vind ik het allemaal goed ;-).

Veel sterkte met alles en liefs, Ingrid

G-STYLE zei

Goh Helena, dit is niet niks allemaal. Wat een vervelende berichten. Ik kan me voorstellen dat je aan de ene kant blij bent dat je weet waar de klachten nu precies vandaan komen maar die versleten ruggenwervels zijn wel onherroepelijk aangetast en dat is veel minder leuk natuurlijk.

Ik wens je veel sterkte hiermee en hoop dat de bezoeken naar het UMCG nog iets positiefs opleveren en de pijnpoli het allemaal wat draaglijker maakt.

Ondanks alles wens ik je toch een fijne vakantie in eigen huis en tuin. Hopelijk gaat Rome toch nog door binnen niet al te lange tijd. Lief van je zoon trouwens !

Hele lieve groet van Gea

Ger zei

Hallo Helena,

Het was al een hele lange tijd erg stil op je blog,dat was ook mij al opgevallen.
Ach denk ik dan:geen nieuws is goed nieuws.....
maar in jou geval is het alles behalve goed nieuws, helaas!!!

Wel goed dat men nu de oorzaak van je klachten gevonden heeft en er hopelijk wel wat aan te doen is.
Tot dan zal het een leventje met de nodige beperkingen worden.

Lief van je zoon,dat steden tripje!!

Fijne zomerse dagen en het allerbeste voor je gewenst!!!
Lieve groet,
Ger

Bonjade zei

Wat fijn weer wat van je te horen en zien......nu ja.....al zijn de berichten iets minder.
Altijd pijn.....niets erger als dat....
Hoop dat ze in het UMCG iets voor je kunnen betekenen.....

En wat leuk en lief....Rome.....
Net wat je nodig hebt ;)

Je beelden zijn weer om bij weg te dromen....genieten.....vaker doen ;)

Wens je beterschap, minder pijn en alle goeds en een hele fijne zomer.


Liefs

Sylvia zei

Fijn nog eens een berichtje van je te lezen, Helena !
Zo spijtig van al je pijn, ik hoop dat er een oplossing komt om de klachten te verzachten ...
En wat een super verrassing van je zoon !
Prachtige foto's weer !
Ik wens jullie fijne zomerse dagen,
Sylvia

Musje zei

Prachtige foto`s en sterkte met je klachten,zo naar voor je,fijne zondag,lieve groet Musje.

Gerry zei

Och Helena, Ik dacht ook al af en toe of je nog terugkwam en ik heb je ook wel eens geschreven, dus ik dacht we horen het vanzelf
Maar hier reken je natuurlijk niet op.
Dit is geen geringe diagnose en ik hoop heel erg voor je dat er in het UMCG iets voor je gedaan kan worden en gelukkig kun je al snel op de pijnpoli terecht.
Je hebt schitterende foto's gemaakt en ik hoop van harte dat je weer de energie krijgt om dat weer vaker met ons te delen.
En natuurlijk ben ik ook nieuwsgierig naar je verrassing!

Lieve Helena, ik wens je heel veel sterkte en moed en heel veel liefs,
Gerry

Madelief zei

Jee Helena, wat ontzettend naar om te lezen. Ik wens je veel sterkte en beterschap toe. Ik hoop van harte dat je Rome reis er dit jaar van gaat komen.

Fijne week,

Madelief x

Marjon zei

Prachtige zomerbeelden....en heel veel sterkte met het verloop van jouw ziekte....ik hoop dat ze er nog iets aan kunnen doen....fijne vakantie en lieve groet Marjon

Shabby Passion zei

Dear Helena,
what a pity I cannot read your language, but your photos are simply beautiful and I wanted to thank you for sharing

Ciao
Lisa

It's me zei

Pfffff heftig hoor lieverd...tjee.....ik hoop echt dat de pijn minder word.....dit s echt niet leuk.....leven met pijn is zwaar....ook ik doe dat dagelijks....evn praat er ook weinig tot nooit over.....ik geniet van iedere dag.....en soms gaat het een dagje minder ik kijk naar de kleine dingen niet de grote....beetje bij beetje stapje voor stapje...kun je e eigen leven goed bepalen....luisteren naar je lijf is het allerbelangrijkst ....en op tijd stoppen en aangeven dat e et niet kunt...nee zeggen bv...ipv altijd ja.....nou ik geef je even een dikke akkerd....en wens je sterkte en alle kracht die je nodig hebt voor de komende tijd.....komt e....sakkkk...xxx!...liefs ia

It's me zei

Lijk wel of ik donken was gister.....hihihiihihhi.....even wennen aan de iPad ....hoop dat je alles begrijpt...liefs van mij...x!

Anita zei

Hi lief mens, pijn is niet fijn, ik weet er alles van!
Ik hoop dat ze in het UMCG iets voor je kunnen betekenen.
Ik had het op FB al gezien: mooi en lief die reis naar Rome.
Wij vieren ook vakantie in Tuinesië en omstreken. Veel meer zit er voor mij lichamelijk niet in. Daarna ga ik logeren in het UMC St. Radboud. Geniet van het mooie weer en van elkaar!
Groetjezz lfs mij xxx

Le Style zei

Wat een vervelende tijd ga jij door..... Ik hoop zo dat ze in het UMCG iets voor je betekenen bij de pijnpoli. Zo kan je wens naar Rome ook vorm krijgen. Super lief zeg van je zoon dit als verrassing te regelen!

Ik wens je zoveel sterkte.

Ben wel benieuwd naar je verrassing ....
Geniet van je vakantie

Liefs,
Yet

Bizzy @ home zei

Ik hoop dat ze iets voor je kunnen betekenen, zodat het dragelijk voor je wordt. Heb eigenlijk geen woorden, of het zijn dooddoeners, maar daar houd ik niet zo van. Wens je alle sterkte die je nu zo nodig hebt.
Knuffel, liefs,
Renny

Claudia zei

Jeetjemina zeg, ik schrik hier van zeg. Ik hoop dat er nog een dokter is die iets voor je kan betekenen...