vrijdag 1 maart 2013




Herinneringsdoosje







Na aanleiding van een schoolreünie van de lagere school, trof ik mijn schoolvriendinnetje van vroeger.
We woonden bij elkaar in de straat en hebben zowel de kleuterschool als de lagere school samen doorlopen. Als meisjes liepen we al kletsend over het voetpad naar huis en vaak werd er na schooltijd of op een woensdagmiddag met elkaar gespeeld. Na deze periode zijn we elkaar min of meer uit het oog verloren. Beiden hebben we warme herinneringen aan deze mooie tijd overgehouden. Toen we elkaar dan ook weer troffen hebben we er meteen werk van gemaakt om eens gezellig samen bij te kletsen. Ze kwam  die middag niet met lege handen...ik kreeg van haar het prachtige doosje met mooie bloemmotief, daarin het kleinere doosje gevuld met waxinelichtjes.
Het zijn van die doosjes die je gewoonweg niet verstopt achter deurtjes, daar zijn ze te  lief en snoeperig voor.
 Ze zijn erg leuk om spulletjes in te bewaren, zoals sieraden of oude foto's. Maar natuurlijk ook ontzettend mooi om te fotograferen ;-) Voor mij blijft het bovenal een mooi herinneringsdoosje aan mijn lieve vriendinnetje.

~~§~~



Ik wens jullie...




19 opmerkingen:

Home and Lifestyle zei

Wat bijzonder dat jullie elkaar na jaren weer getroffen hebben. Je pakt de draad dan ook weer gewoon op hè? Het doosje is een plaatje en een warme herinnering aan vroeger en aan jullie ontmoetingen van de laatste tijd. Wat heb je er trouwens mooie foto's van gemaakt!!

Ik wens je een heel fijn weekend, Helena! Lieve groet, Ingrid

Anita zei

Hi lief mens wat ontzettend leuk om elkaar om die manier terug te vinden. Ik heb nog steeds contact met de vriendinnetjes van de lagere school. Zo gezellig om elkaar met enige regelmaat te blijven ontmoeten! Een prachtig doosje waar ongetwijfeld weer mooie herinneringen mee "zijn geboren". Je hebt het prachtig weten vast te leggen.
Fijn weekend voor jou en je mannen.
Een warme knuffel! Groetjezz lfs mij X

G-STYLE zei

Altijd leuk om iemand van vroeger te ontmoeten , helemaal als je samen veel herinneringen deelt aan je schooltijd.

Zo ontmoette ik laatst op een feest van onze ZorgGroep ( een aantal samenwerkende verpleeg-en verzorgingshuizen in het Noorden) iemand die vroeger bij ons in de straat woonde en waar ik veel mee heb geknikkerd.

Was ook zo leuk om even bij te kletsen over wat er in grote lijnen allemaal gebeurd was in onze levens .

De doosjes zijn erg mooi en ook weer prachtig gefotografeerd door jou , dat kun je toch wel erg goed hoor !

Fijn weekend Helena ,
lieve groet Gea



Wilma zei

Hi Helena,

Wat is het toch leuk
om bij een reünie oude vrienden weer te zien hè!
En dan zo bij te praten.

Wat heb je weer mooie foto's gemaakt.
Echt genieten!!

Liefs,
Wilma.

It's me zei

Herinneringen moet je koesteren met heel je hart...mooie foto's zeg !!!...fijn weekend liefs van mij...lente !!! yes !!!...x !!

Marian zei

Leuk...en je hebt het ook zo mooi, teer en warm weergegeven in deze post..

Petra Beckers zei

Hallo Helena, je hebt een heel sfeervolle blog. Ik ben benieuwd naar de rest, dus ik ga je volgen. Je foto's zijn prachtig. En wat een leuke attentie van je vriendinnetje van vroeger. Zal je heel dierbaar zijn!
Fijn weekend gewenst!
Liefs, Peetje

Ger zei

Wat zullen jullie elkaar veel te vertellen gehad hebben,altijd leuk zo'n ontmoeting na elkaar vele jaren uit het oog verloren te zijn.

Je hebt mooie foto's gemaakt....dat moest wel lukken met zulke prachtige doosjes.

Fijn weekeind en lieve groet!!
Ger

Marie - Ange zei

Délicieuse et délicate ...
Du très beau travail
Bisous
Marie-Ange

Mayflower zei

Wat leuk om je vriendinnetje van vroeger weer te ontmoeten en om samen allemaal mooie herinneringen op te halen.
Wat heb je de doosjes weer prachtig in beeld gebracht Helena.
Ik wens jou ook een heel fijn weekend.

Lieve groet, Mea

All Seasons zei

Die oude vriendschappen weer oppakken dat is zo bijzonder. Via FB heeft een oude vriendin mij ook weer gevonden. We kende elkaar al van ons 6e en tot ons 16e bij elkaar in de klas gezeten en toen...tja ieder was z'n eigen weg gegaan. Maar we hebben de draad weer opgepakt, dit is zoiets dierbaars. Dus ik herken het wel wat je schrijft. Wees zuinig op deze vriendschap en op de prachtige doosjes. Daar heeft vast al die jaren jullie vriendschap ingezeten en nu de deksel eraf is groeit en bloeit alles weer op...
Heel bijzonder!!

Geniet van een mooi weekend
Liefs,
Patricia




Barbara zei

Prachtige post... uit het oog maar niet uit het hart!

Mijn oudste vriendinnetje kwam 5 jaar geleden weer in mijn leven (na bijna 40 jaar)en het was net of we elkaar nooit uit het oog verloren hadden.

Geniet van je hernieuwde vriendschap en koester je mooie herinnering doosje.

Liefs,
B.

Gerry zei

Wat mooi Helena, dat je zo een oude lieve vriendin terugvindt. En dat je zo weer verder gaat in het contact.
Je hebt het mooie doosje prachtig op de foto gezet. Het zijn plaatjes!
Een mooi weekend!

Lieve groet,
Gerry

Lilablu at home / Tina zei

Wat heerlijk om elkaar na zo'n tijd weer terug te zien en herinneringen te kunnen ophalen. Leuk ook als je elkaar zo'n tijd niet gezien hebt, gewoon weer doorgaat waar je ooit gestopt bent. Jullie houden nu vast contact!
Liefs,
Tina

Corine(THUIS) zei

Het is jou wel toevertrouwd om van zo'n geschenk prachtige plaatjes te maken! Zo kunnen wij er ook van meegenieten ;)

IS Interieur Styling zei

Hoi Helena, wat een leuk lief bericht,daar spreekt heel veel warmte uit van jullie.
lieve groet Ingrid

Madelief zei

Wat een lief cadeau! Een heel fijn weekend toegewenst Helena.

Madelief x

Franse Lelie zei

Wat leuk om zo een oude vriendschap weer op te pakken en wat gaf ze je een mooi cadeautje! Mooie foto's weer. Fijn dat je er weer bent en bedankt voor je lieve reactie. Lieve groetjes

Petra zei

Hoi Helena, ja we moeten wel vreselijk veel geduld hebben dit voorjaar. En toen het mooi was lag ik met griep op bed!
Ook grappig, ik heb gisteren een grote paastak met de kerstverlichting er nog in maar 's m'n keuken uitgedaan. Gelijk weer sneeuw vandaag. Hoop dat het met Pasen toch wel wat lekkerder wordt, want dan ben ik jarig en wordt 50!
Gek is dat he? Wat dapper dat je gestopt bent met iedere 4 weken stukje. Ik zit er namelijk ook heel erg aan te denken om dat te doen. Sterker nog, ik had morgen volgens mij er op moeten komen maar ik heb geen mailtje gehad, willen ze het zelf dood laten bloeden? Ik zie wel even, aan de ene kant wel leuk, maar de stress van een deadline heb ik eigenlijk even helemaal geen puf voor...



Liefs, Petra