zaterdag 9 juni 2012

Hallo...eindelijk weer eens een blogje van mij!


 Wat houd mij zoal bezig, waardoor ik al een tijdje afwezig ben. Onze hele tuin staat op z'n kop! Pff, van het één val je in het ander. Wat een schuur allemaal teweeg kan brengen. De hele indeling moet worden aangepast.  Zo moest  de schuur worden voorzien van beits ( Antiek grijs met Hollands wit), een vloer en stroom én we zijn nog lang niet klaar! Maar het begint vorm te krijgen, er komt meer zicht en daarmee ook steeds meer aardigheid. Bedankt voor diegenen die al bezorgd om mij waren, ontzettend lief!

 Eerste Pinksterdag heb ik, zoals mijn lief het noemt, "huisje gespeeld" haha binnen heeft het een huiselijke sfeer gekregen. Al was het nog niet helemaal met de spullen, zoals bedoelt, maar... wie wat bewaart,heeft wat;-) en zo was ik al een heel eind gekomen zodat we alvast van een eerste avond konden genieten, uiteraard met een glaasje Rosé bij kaarslicht.  Het kriebelde natuurlijk weer aan alle kanten hoe de tuinset op de nieuwe vloer paste  én zo werd Tweede Pinksterdag dus onze tuinset van buiten naar binnen verplaatst. Ja, dit lijkt op het plaatje wat in mijn hoofd zat! Maar nu staan weer voor een ander dilemma, wat komt er nu op de plek van buiten...wat zullen we daar eens neer zetten;-)








Op de vloer ligt natuursteen, travertin. In de eerste instantie wilde ik graag een oud gebakken dikformaat. We hadden hele mooie gezien maar helaas voor ons had het bedrijf niet zo'n interesse in de verkoop als wij belangstelling. Gezien we geen soortgelijke stenen weer konden vinden, 'omdat ze vrij licht van kleur waren', hebben we het over een hele andere boeg gegooid, want als iets net niet is ga je er toch aan storen. Buitenom ligt een pad van grind, naar mijn gevoel heeft het toch wel een beetje een "Franse" uitstraling gekregen;-) Verder moeten we op zoek naar hout om de binnenkant te isoleren en af te werken, daarmee krijgt het weer een andere sfeer, dan zullen de schoren i.v.m de zware dakconstructie ook uit zicht zijn.



Ik hoop na volgende week echt weer een beetje de draad op te pakken. genoeg te doen, genoeg te beleven, daar ontbreekt het niet aan!

Vandaag vieren we eerst  uitgebreid de verjaardag van onze jongste, alweer 15 jaar! Een bijzondere verjaardag voor hem. Een op en top voetballer die op zijn verjaardag zelfs een toernooi speelt, vervolgens word hij 18.00 uur getrakteerd met het Nederlands Elftal op het EK. Hopelijk beleven we vanavond dubbele vreugde, spannend!

Ik wens jullie allemaal veel Oranje plezier!


Lieve groetjes, Helena

25 opmerkingen:

Home and Lifestyle zei

Je hebt er een tweede huis bij Helena, wat ziet dit er mooi uit :)! Daar kun je heel wat avonden in doorbrengen en bij hitte (maar dat gebeurt hier in Nederland niet zo vaak ;)) de schaduw opzoeken!

Van harte gefeliciteerd met je zoon, breng hem mijn felicitaties maar over (zit ie vast op te wachten hihi) en uiteraard hoop ik dat hij een overwinning van het Nederlands elftal cadeau krijgt!

Ik wens jullie een heel gezellig & feestelijk weekend!

Liefs, Ingrid

Het lijstje van brocante zei

Wat een geweldig tuinhuis....een plaatje om te zien!!!
Ik wens je een fijne verjaardag....dit gaat helemaal lukken voor hem.
Met lieve groetjes,
Silvia

lia zei

Wat ziet dit er schitterend uit zeg.
En die schuur in deze kleuren is zoveel mooier....
Daar ga je nog veel plezier van krijgen.

fijn weekend, lia

oma leentje zei

Wat een PLAATJE!!!!!!!
Fijne verjaardag en natuurlijk van harte gefeliciteerd.

Janny zei

Wat mooi ziet het er allemaal uit! Ja dubbel feest zou mooi zijn vanavond!
Duimen maar!

Groetjes Janny

Gerry zei

Ha Helena, fijn dat je er weer bent.
Wat een mooi tuinhuis zeg, dat is toch een droom. En zo gezellig ingericht. Ik kan me voorstellen dat je daar druk mee bent geweest.
Gefeliciteerd met de verjaardag van je zoon. Ja, heeft extra waarde!
Een hele fijne dag en Oranje plezier!

Lieve groet,
Gerry

It's me zei

Wat een mooi tuinhuis.....maarre wat ge je ermee doen???..je tuin is prachtig en je huis ook......vertel.....ik ben benieuwd....er kan wel iemand wonen......hihihi....geniet van de verjaardag enne gefeliciteerd en van de wedstrijd...liefs van mij....xxx...

Mayflower zei

Allereerst van harte gefeliciteerd met je zoons verjaardag Helèna.
Ohhhh....en wat is je tuinhuis prachtig geworden. Ik vind dat gepotdekselde zo mooi en ook de kleuren zijn goed gekozen
En dan binnen....wat een sfeer. Ik zou er zo uren kunnen verblijven om te genieten.
Hier is het bloggen ook al een poosje in het slop door de vele klussen, ik begrijp zo goed wat je bedoeld.
Nog succes met al het geklus.
Fijn weekend.
Lieve groet, Mea

Mari Crea zei

Lovely place!
I like it
Happy weekend
Mari

Petra zei

Wat supermooi zeg! Wij willen ook nog zoiets. Straks even aan mijn man laten zien. Gefeliciteerd met je zoon. Ik hoop dat de stemming er nog een beetje in zit!!

Hoe het ook afloopt,
Een fijn weekend!

Room Seventeen zei

Dat ziet er mooi uit Helena!
Antiek grijs.... je brengt me op een idee ;-) Wij hadden in eerste instantie ook onze tuinset in het tuinhuis neergezet, maar omdat we er toch nooit zitten hebben we de boel maar weer naar buiten gesleept.

AweSomeLiving By Rosita de Jongh zei

wat en heerlijk plekje is het geworden zeg .... en van harte gefeliciteerd met je zoon mooie leeftijd hoor ....jammer genoeg hebben we niet gewonnen maar ja duimen voor de volgende wedstrijden ....leuk dat je weer terug bent....nog een fijn weekend lieve groet rosita

Saskia zei

Het ziet er weer schitterend uit, geniet er van, fijn weekend.

Groetjes Saskia

Franse Lelie zei

Wat een prachtig tuinhuis! Supersfeervol en een mooie vloer. Leuk dat je er weer bent, we hadden het gister bij Marianne nog over je prachtige foto's! Lieve groet

Marjonel M zei

Mooi geworden prachtige kleur antiek grijs...Gefeliciteerd met je zoon!

Groetjes, Marjonel

Maison Marie et Florence zei

Wat mooi ,bedankt om dit met ons te delen ,ik heb genoten van je foto's ,je mag trots zijn !! een fijn weekend! liefs mANUELA

Le Style zei

Mooi in Antiek Grijs met Hollands wit.
& super sfeervol gestyled!

Een fijne plek om te genieten.

Van harte met je zoons verjaardag .....

Fijn weekend!!

Ger zei

Hoi Helena,

Dat ''probleem''daar gaan jullie samen wel uitkomen....wat een sfeertje laat je hier zien.
Je kan in huis,tuin en ''schuurtje'' ALLE kanten op.

Veel werk maar ook veel moois!!!
Proficiat met de jarige voetballiefhebber!!!

Lieve groeten en fijne zondag!!
Ger

Nancy B. zei

Nog van harte gefeliciteerd met de verjaardag van jullie jongste telg. En wat heb je een prachtig tuinhuis zeg. Haast om jaloers op te worden. Kan met voorstellen dat je niet langer kon wachten met "huisje spelen". Dat is toch het mooiste wat er is...
Fijne zondag nog. Groetjes, Nancy

Bonjade zei

WAt fijn weer wat van je te horen/zien. Fijn dat het weer beter gaat, heb aan je gedacht.
Van harte met je zoon........bijzondere leeftijd.
Ha mijn zoon is ook net 15 geworden.
Zo'n leeftijd van net tussen de wal en het schip........;)
Heerlijke beelden.

Fijne avond

Liefs

Sabina zei

Such a lovely house! I enjoy looking at the pictures though I don´t understand any of the text.
//casa de Sabina

carolyn bradford zei

The pictures are beautiful! I hope it all goes well and I can't wait to keep up with the progress!

Anita zei

Oei dacht toch écht dat ik hier al had gereageerd.
Nouh dat noem je geen tuinhuisje het is gewoon een tweede thuis :-)
PRACHTIG
en wat zullen jullie hier enorm veel plezier van hebben !!!
Fijne dag !!! Dikke kus X

Stephanie De Groot zei

Voorkom houtworm in dat prachtige (tuin)huis !

It's me zei

Hier zie ik de schuur....zo mooi...was het even vergeten.....zoveel blogs zoveel mensen.....word ook al wat ouder he??....hij is prachtig !!...liefs Ria....ik zie de uitnodiging wel een keer....proesttt...xxx...