dinsdag 26 juni 2012


De drukte is een beetje achter de rug. Allemaal leuke positieve dingen waardoor het mij aan tijd ontbrak. Onze oudste heeft een gala avond gehad en is geslaagd voor zijn examen. Onze schuur was ingeluid als EK café voor de buurt en dat tussen verjaardagen, feestjes en het organiseren van een reünie door, kan je het er even druk mee hebben. Wat is het dan heerlijk om even weer tijd te hebben om te fotograferen!




 Zo stond er plots een tafeltje in onze tuin! Het tafeltje valt bijna van ellende uit elkaar, maar het verweerde gaf me inspiratie om deze sfeerbeelden te maken. 

Als de jongens uit gaan vinden ze het nogal grappig om iets mee te nemen naar huis. Hadden we net een dergelijk tafeltje afgevoerd naar de stort, staat er nu weer één!
Onderweg zagen ze dit tafeltje aan de kant van de weg staan. Onder de punaise hing een A 4 ‘tje, alles te koop voor 50 cent. De tekst "Paris 1961" sprak de jongens wel aan..'leuk voor je moeder!' Geen woord willen hebben, zijn ze met gedoofde lichten terug gereden, de bank hadden ze al plat gegooid, hup het tafeltje achter in de auto en gassen... En zo kwam ik zondagochtend dus verbaast op, terwijl zoonlief nog niet zo lang op één oor lag. Ik moest vreselijk lachen, ze hadden het gedecoreerd met mijn metalen kroon en aan beide kanten van de tafel stond een stoel. Wat zullen ze een lol hebben gehad en had ook wel graag gezien hoe ze hier mee bezig zijn geweest, maar het beeld kan ik er wel bij bedenken. Grapjassen!





Uiteindelijk heeft het me met wat overblijfsels van een boeket veel pret gegeven. Zowel voor de jongens, als voor mij;-)




En terwijl ik mij hier buiten mee bezig hield en Baghera lekker mee dolde, door constant over de tafel te vliegen, krijg ik een enorm verlangen naar een echte zomer! Kan niet wachten op de dagen die zullen komen. Hopelijk zet de warmte nu eindelijk echt door!

Een hele fijne week met veel zonneschijn!

Geniet er allemaal van.


Veel liefs Xxx

17 opmerkingen:

AweSomeLiving By Rosita de Jongh zei

Heerlijk had graag met je mee gekeken hoe ze daar dat tafeltje stonden te decoreren prachtig wat zouden ze een lol hebben gehad ...echt genieten dat zijn nu de kleinen dingen wat je zo goed doen in het leven .....heerlijk ....prachtige foto's .....laat de zomer maar komen hier schijnt het zonnetje in Harlingen...fijne week lieve groet Rosita

Gerry zei

Wat lijkt me dat leuk als je kinderen thuiskomen met iets waarvan ze weten dat je dat mooi vind, en je samen er het plezier van hebt.
Zelfs de poes ziet er wel wat in.
Je hebt er prachtige foto's van gemaakt!

Lieve groet,
Gerry

Home and Lifestyle zei

Heel blij te lezen dat je de tijd ontbreekt, omdat er zoveel leuke dingen op je pad kwamen....dat werd hoog tijd na al die ellende! Wat fijn dat je zoon geslaagd is, daar kon je in de tuin ook een mooi feestje voor vieren!

Ik verlang ook naar zomer en zon, ik ga zo dus gauw naar buiten want hij schijnt! Nog een ruime week, dan zoeken we lekker een zonzeker gebied op...we hebben er vreselijk veel zin in!

Liefs, Ingrid

Thuis bij Tjits zei

ik zie het voor me.. geweldig!! en wat is heerlijk om te ontspannen met je camera.. ik heb dat ook echt nodig, zo kom ik helemaal tot rust, heerlijk! ik zie ook aan jouw foto's dat je hiervan genoten hebt, prachtig zijn ze!!

lieve groet, Tjits

Barbara zei

Wat heerlijk als kinderen op die manier aan je denken. De foto's zijn zo sfeervol én met dat tafeltje is de Franse zomer helemaal compleet. Nu nog even wachten op de Hollandse zomer.

Groetjes,
B.

Claudia zei

Wat een leuk verhaal, je kunt het gewoon voor je zien...

Maar jij hebt er wel een geweldig leuk fotografie item bij, dat dan weer wel!

Zou die zomer nu echt....

vosges paris zei

zo'n lief berichtje ;) dank je x

Janny zei

Oh wat een leuk tafeltje! En de foto's zijn ook zo mooi geworden, vooral met die mooie roos!

Fijne week,

Janny.

It's me zei

Ik hoop het ook....en...we hebben alweer buiten gegeten vanavond...en dat is mooi toch ???...leuke post !!...liefs Ria....xxx..

Ger zei

De kinderen hebben het vast met de paplepel ingekregen.....oog voor sfeervolle dingen net als hun moeder!!!

Na al dat leuke druk zijn kon jij toch weer even de tijd vinden om met camera,oud tafeltje,roos en poes een sfeertje te scheppen...
Zeg ik:de boys hebben het van geen vreemde:-)

Geniet van zon en warmte zodra je kans waar kunt nemen.

Liefs,Ger

flowersandhome zei

Prachtige foto's Helena en wat een apart tafelverhaal ;-) Stond die tafel daar gewoon zomaar te wachten tot die door je zoon en vrienden opgepikt zou worden. Lol zullen ze ongetwijfeld gehad hebben maar wat een goed oog ook voor wat jij mooi vind. Ben nu al benieuwd wat zo nog allemaal bij jou beland dankzij deze kerels ;-)
Groetjes.
O en ik hoop net als jou op een mooie, zonnige zomer maar wie niet momenteel hé?
Marian

Marian zei

Wat een leuk verhaal!!!
Ze kennen moeders wel!
Je hebt er in ieder geval al geweldige foto's mee gemaakt.

Anita zei

Hi lief mens, gewéldig dat had ik ook wel eens willen zien hihi Zover ik het kan bekijken is het een stoer tafeltje. Niet aan de weg zetten hoor !!!
Het hele circus heeft in ieder geval stof tot inspiratie gegeven en prachtige sfeerplaatjes opgeleverd.
Wat die zomer betreft: kannie wachten :-)
Dikke klapzoen op je neus X

Elly's kleine idylle zei

Ik heb even bij gelezen hier bij jou...Maar wat is jullie tuinhuis werkelijk prachtig geworden Helena !!!!Heel stylevol en wat hebben jullie een mooie grijze kleur gebruikt zeg !!!!Een prachtig verhaal en ze hebben wel oog voor detail die jongens en wat zullen ze samen lol hebben gehad....Geweldig toch !!!!En ja die foto's van jou zijn echt subliem hoor !!!
nog een fijne dag en een warme groet...ELLY.

Beverly zei

Very lovely roses and photos. Lovely blog!

Madelief zei

Hoi Helena,

Fijn dat je zoon is geslaagd! Van Harte Gefeliciteerd!! Wij hebben morgen diplomauitreiking van onze jongste dochter. Zo'n gek idee dat straks de laatste van de middelbare school is.

De detailfoto's uit je tuin zijn prachtig!

Een fijne avond!

Madelief x

Wonen con Amore / Casa Shabby Chic con Amore zei

Wat mooi je foto's compliment! En wat heb je een mooi huis! Ik ga je volgen! Bedankt voor je bericht op mijn blog. Groetjes Barbara