woensdag 4 april 2012

Verwarring




 Ik ben al een lange tijd niet meer in blogland te vinden, maar ik moet even een aantal mensen bedanken.
Een tijdje geleden ontving ik een verrassend berichtje van Bep  Natuurlijk groen en doen , ik  was haar 100e volger geworden, ik mocht daarom een dadeltak van haar ontvangen. Lieve Bep, ik had je al bedankt maar ik doe het hier alsnog met foto, dankjewel!



 En dan nog twee lieverds, die ons in deze moeilijke periode iets liefs hebben gestuurd. Van Anita en haar gezin kregen we een super mooi boeket.
Van Ingrid  lag er een prachtige kaart 'van haar eigen kaartenlijn' in de brievenbus. *Tip; ze zijn te koop, dus mocht je geïnteresseerd zijn en iemand een mooie kaart willen sturen, ga dan naar de link in de zijbalk.

Lieve meiden jullie zijn schatten!




 De zin van het bloggen is me een ontnomen, waardoor ik even geen behoefte had/ nog steeds niet heb, om mij intensief met het bloggen bezig te houden. Ik had het met mijn vorige post net weer een beetje opgepakt, tot er weer iets verschrikkelijks gebeurde.
Onze beide kinderen zijn ( in drie maanden tijd) slachtoffer geworden van zinloos geweld. Mishandeling/bedreiging en poging tot doodslag/ moord. Dit gaat ons niet in de koude kleren zitten. De eerste keer was al niet te bevatten, laat staan dat het nog eens gebeurd! In beide gevallen zijn de verdachten/daders bekenden van de politie.

 Schijnbaar kunnen wij dit kruis dragen, maar ik kan je vertellen, de impact is enorm! Vooral ook voor de jongste, die het het weer helemaal opnieuw beleefde. Laatjes worden weer opengetrokken en daarmee de pijnpunten weer duidelijk voelbaar.

Je zit gevangen in je eigen web
Elk draadje zal moeten slijten,
om jou hieruit te bevrijden
Het loslaten van deze weefgetouwen,
doet zoeken naar vertrouwen.


Nette, lieve jongens, die door dit gebeuren hun onbezorgde leventje kwijt zijn geraakt, en het had weinig  gescheeld, wij onze zoon. Als ouders gaven wij ze een stukje vrijheid omdat het ze toevertrouwd was, maar helaas is ons dit vertrouwen afgenomen door een ander. Mijn maag draait rond als ze iets willen, of zullen ondernemen, helemaal met de wetenschap dat zoiets op iedere willekeurige plek kan gebeuren, zomaar uit het niets.


De camera heeft nog nooit zolang in de tas gezeten, het is net of ik het allemaal even niet meer zie.
Ik heb het niet meer zo te pakken...maar ik doe hard mijn best om terug te keren, maar we zullen ons in de eerste instantie op elkaar richten, tot die tijd blijf ik een beetje op de achtergrond. Ik hoop dat jullie dat begrijpen.

Ik wens jullie daarom alvast, een heel fijn paasweekend!






Liefs voor jullie allemaal
XXX


35 opmerkingen:

Mayflower zei

Wat een vreselijk nieuws lieve Helèna en wat leven we toch in een rare wereld vol geweld. Ik hoop van harte dat jullie dit samen kunnen verwerken en dat je zoons het vertrouwen in de mensheid niet zijn verloren.
Wat fijn dat er zo aan je gedacht wordt door medeblogsters, dat heb je nu zo nodig.
Ik wens jullie heel veel sterkte, neem je tijd om dit alles een plek te geven.
Liefs, Mea

Home and Lifestyle zei

Lieve Helena,

Al was ik al op de hoogte van deze vreselijke gebeurtenissen, nu bij het lezen van je post lopen de rillingen toch weer zó over mijn lijf!! Laat staan dat het je eigen zoons is overkomen, dat is toch niet te bevatten! Ik snap de enorme impact die dat heeft, je vertrouwen in de maatschappij heeft zo'n gigantische deuk opgelopen! Het zal veel tijd nodig hebben en daar wens ik jullie nogmaals heel veel sterkte mee!

Veel liefs, Ingrid

P.S. Wat lief dat je een link in je zijbalk hebt geplaatst! Ik mail je nog even!

AweSomeLiving By Rosita de Jongh zei

tjeemie wens je heel veel sterkte met alles neem de tijd voor jezelf en je gezin ondanks alles wens ik je een fijne paasdagen toe dikke knuffel rosita

Marian zei

oooh wat erg...ja, het gaat je als ouder niet in de koude kleren zitten.
Wij hebben het ook meegemaakt, niet zozeer zinloos gewld, maar onze dochter is toen ze 17 was eens van haar fiets getrokken door een man...vreselijk, eerst bespoten met pepperspray...ze is maar net kunnen ontkomen omdat ze zo doortastend was, maar het had heel fout af kunnen lopen.
Je snap het toch niet...
Sterkte, ook voor je beide jongens die het vertrouwen in de mensheid weer terug moeten gaan krijgen als dat ooit nog lukt...

Gerry zei

Lieve Helena, wat een schrik, wat erg. Ik kan me voorstellen dat jullie nu helemaal van slag zijn. Dat moet nu in alle rust goed verwerkt worden. Dit raakt je veiligheid en vertrouwen.
Ik wens jullie heel veel sterkte en moed.

Lieve groet,
Gerry

Tanja zei

Lieve Helena, natuurlijk begrijpt een moeder een moeder zo goed. Neem je tijd, zorg goed voor je jongens maar vergeet jezelf ook niet.

Heel veel sterkte maar vooral veel liefs

Tanja

oma leentje zei

Helena dat is slikken zeg . O meisje ik weet een heel klein beetje wat je voelt Helaas hebben wij het ook mee gemaakt. Pffff is even schrikken als je het zo leest Ik wens je heel veel sterkte. Liefs Leni

Corine(THUIS) zei

Och lieve meid, wat afschuwelijk om dit van dichtbij mee te maken..ik snap dat zulke gebeurtenissen je doen en laten nu beheersen. Wat een ellende voor de kinderen en daarmee voor jullie als ouders..
Ik wens jullie kracht en moed en hoop dat jullie hier sterk uit komen!!
Lieve groet, Corine

Colin zei

Zo daar val je even stil van; één keer is al teveel maar gewoon twee keer in een gezin, dat is wel heel erg verdrietig. Heel veel sterkte samen en hoop dat je toch een beetje van de paasdagen kunt genieten. Lieve groet, Colin

Nancy Blaauwgeers zei

Jeetje Helena, ik schrik ervan dit zo te lezen. Ik kan me heel goed voorstellen dat jullie enorm geschrokken zijn. Jullie vertrouwen heeft wel een hele flinke deuk opgelopen. Heel veel sterkte de komende tijd. Ondanks alles wens ik jullie hele fijne paasdagen met jullie gezin. Geniet ervan met zijn allen!
Liefs, Nancy

Pure by me zei

Oh nee wat erg...wat een angst en schrik,dat kan ik me heel goed voorstellen..
Heel veel sterkte en moed..
Lieve groet Chris

Marjon zei

Mijn god Helena, dit is verschrikkelijk niet alleen voor jullie kinderen maar ook de ouders.....geen woorden kan ik ervoor vinden als ik denk aan degene die dit andere mensen aandoen....
Veel sterkte en kracht met jullie leventje weer op orde te krijgen.
Je foto's zijn nog steeds prachtig en misschien is dit nog wel een beetje afleiding voor jou.....liefs Marjon

"Création" zei

Lieve Helena,

Wat vreselijk wat er allemaal gaande is, onbegrijpelijk en dan nog wel bij beide zoons, och meisje toch, pfffff wat zullen jullie allemaal lam geslagen zijn.

Hoop toch zo dat het vertrouwen in de mensheid, [hoe moeilijk ook als je dit allemaal meemaakt,] weer langzaam terug zal komen en zeker ook voor beide kinderen. Zo vreselijk en al helemaal op zo'n jonge leeftijd zoiets mee te moeten maken.

Lieve Helena, wens jullie heel veel sterkte om dit alles uiteindelijk toch een plekje te kunnen geven.....

Veel liefs,
Josephine

Ger zei

Lieve Helena,

Soms is het niet te bevatten wat er toch voor gespuis op deze aardbol rondloopt.

''mensen'' zonder enig respect voor hun medemens, afschuwelijk als je daarmee van zó dichtbij mee te maken krijgt.

Ik wens jullie samen veel kracht en sterkte!!

Liefs,
Ger

Bonjade zei

Ik heb nog even terug gezocht.....
had ik dit gemist......? en dan blijkbaar is het jullie nu nog eens overkomen en dan ook nog beide jongens........onbeschrijfelijk.

Lieve Helena......wat erg....leef zo met jullie mee.
En dan lees je hierboven enkelen die iets soortgelijks hebben meegemaakt.....niet te geloven....

Wens jullie heel veel liefs en kracht toe voor deze verschrikkelijke gebeurtenis.
Samen sterk....maar wat zal het een lange weg zijn..........

Lieverd....dikke knuf in gedachten leef ik met je mee.

Liefs en sterkte

G-style zei

Wat vreselijk helena !!

Ook ik ben door persoonlijke omstandigheden weinig aan het fotograferen en bloggen maar hier moest ik even reageren.

Heeeel veeel sterkte om dit met elkaar te dragen ....

liefs Gea

THE BLACK BARN zei

WAT IS DIT ERG OM MEE TE MAKEN.
MIJN RILLINGEN GAAN OVER MIJN RUG BIJ HET LEZEN.
IK WIL JE HEEL VEEL STERKTE WENSEN.
IK HOOP DAT JULLIE DOOR DEZE ZWARE STORM HEEN KOMEN.
GA ALSJEBLIEFT DOOR MET DE MOOIE DINGEN EN LEUKE DINGEN IN HET LEVEN.
ANDERS HEBBEN DE DADERS NOG MEER VAN JULLIE AFGENOMEN.
HELENA, IK WENS JE STERKTE!

LIEVE GROET,
MIRANDA

Bizzy @ home zei

Even reageren ondanks mijn afwezigheid in blogland. Wat afschuwelijk voor je jongens, getekend voor het leven. Wat leven we in een wereld vol aftakeling. Ik wens je heel veel sterkte voor jullie allemaal, om het te verwerken, neem de tijd ervoor.
Lieve groet, Renny

Thuis Thuis zei

Wat een aangrijpend verhaal.
Ik krijg er kippenvel van, hoe kan zoiets gebeuren, maar dat zullen jullie je ook wel afvragen.
Soms denk je in wat voor wereld leven wij.
Dat we geen respect hebben voor elkaar.
Ik wens jullie heel veel sterkte en kracht, dat zullen jullie heel hard nodig hebben.
Het gedicht is zo waar maar tegelijk heel zwaar.
Respect dat je ook nog eens aan ons een mooie Pasen wenst.
Ik wens jullie hetzelfde al zal het nooit meer hetzelfde zijn.
Liefs Annette

De Lorelei Brocante. zei

Ohhh wat erg dit.......jeetje ik zit even te denken hoor...gut ja dat doen ze zomaar....
Wat lopen er toch vreselijke mensen rond
Ik wens jullie heel veel sterkte de komende tijd.
En toch ook fijne Paasdagen.

Groetjes
Dicky Marie

It's me zei

Nou ja ....wat erg...de wereld staat echt op zijn kop lieverd....dit is toch vreselijk....je kinderen....zo erg......wat bezielt de mensen tegenwoordig...ik heb er geen grip meer op...,gisteren ook in het journaal dan zie je kindjes doodgaan aan een vreselijke onbekende ziekte...en dan word er een schaaltje geveild ergens en daar word dan 20 miljoen voor gegeven...nou dan zeg ik tegen hemmes de wereld word steeds gekker hoor..ik ben de grip aardig kwijt.....en kijk dan ook maar heel weinig tv......kan er niet meer tegen.....en nu lees ik dit ...ik leef zo met jullie mee....en lief van de medeblogsters dit voor je te doen........ik wou dat ik wat voor je kon doen....laat het weten alsjeblieft.......sterkte meis sterkte en een dikke knuffel blijf dicht bij jezelf en je gezin....dat is het allerbelangrijkste .....xxx...liefs Ria...

It's me zei

Is mijn berichtje nou weg ?? even testen hoor...deze niet plaatsen dan he??...xxx...

Anita zei

Lieverd, pak "gewoon" de draad weer op van alle dingen waar je intens van kan genieten. Het helpt echt waar en zo nodig voor dat extra beetje energie. Binnenkort doen we een high-tea ;-)
We slaan nogmaals onze armen om jullie heen.
FIJNE PAASDAGEN
Een dikke klapzoen op je neus komtie X

Marie-Ange zei

Superbes photographies, comme autant de petits poèmes ...
Un plaisir à déguster sans modération.
Gros bisous
Marie-Ange

Kom Achterom zei

Helena heel veel sterkte de komende tijd! Wat is dit erg!
Lieve groetjes
Yolanda

Le Style zei

Woorden schieten te kort, echt vreselijk.

Dit heeft een levenslange impact en vraagt de nodige aandacht om het een plek te kunnen geven.
Ik wens jullie zoveel sterkte en kracht.

Neem de tijd die je nodig hebt, zorg goed voor elkaar en voor jezelf!

Ik leef mee.

Lieve groet,
Harriëtte

flowersandhome zei

Wat vreselijk Helena. Gisteren moest ik nog aan je denken toen ik in Ieper was. Ik herinnerde me je prachtige foto's van de lakenhallen met de bloeiende magnolia van vorig jaar. Die magnolia zou nu weer moeten bloeien dacht ik en dus had ik mijn ogen open ervoor. En ja hoor, ik zag hem, een klein boompje eigenlijk dat helemaal niet opvalt, een beetje in een hoekje gedrumd zelfs. Ik denk dat menig toerist er gewoon aan voorbij loopt maar jij zag het wél vorig jaar en maakte er de mooiste foto's mee. Ik hoop zo dat je dat terug krijgt, beetje bij beetje, al zal het zijn tijd vragen natuurlijk want wat jullie meemaakten waait niet over, zoiets blijft hangen. Heel veel sterkte meid in deze moeilijke periode voor jou en je familie.
Groetjes,
Marian

Marian zei

Lieve Meid,
Wat vreselijk allemaal!! Het is gewoon niet te bevatten. Wie doet er nu zoiets? Wat een impact zal dit hebben op de jongens en jullie gezin. Ik leef intens met jullie mee. Heb je mijn mail nog ontvangen?
Heel veel sterkte...denk aan jullie!
Dikke kusxx liefs <3

Karin zei

Lieve Helena,

meid wat vreselijk allemaal :-(
Heb je even prive gemaild.
Sterkte he meid,dikke kus van mij!

Created by Essie zei

Wat verschrikkelijk Om dit te lezen Helena. Af en toe denk je in wat voor wereld leven we.

Wens je veel sterkte samen met je gezin.

Wens je fijne paasdagen
Esther

Marge zei

Happy Easter dear Helena♥
Sooo many beautiful photos!!

Many hugs, Marge

Sylvia zei

Het leven kan mooi zijn, maar helaas ook vreselijk ... ik vind dit zo erg voor jullie wat er gebeurd is, Helena, wens jullie dan ook veel sterkte om dit samen te verwerken ...
Fijn paasweekend,
Sylvia

Franse Lelie zei

Heel veel sterkte samen. Wat een heftige periode maken jullie door. Ik heb er geen woorden voor, als zoiets met je kinderen gebeurt...nogmaals heel veel sterkte. Lieve groet

Ans zei

Ik wens jullie als gezin, heel veel sterkte toe. Dat jullie maar veel steun bij elkaar mogen vinden en er sterker door worden. Ook wij weten hoe zoiets voelt.......onze dochter was ook slachtoffer jaren geleden. Zij is er gelukkig heel sterk uitgekomen, een dijk van een meid die haar mannetje staat en ervoor "vecht" als iemand in haar omgeving onrecht aan gedaan wordt. Ik hoop dat jouw zoons er zo uit mogen komen als onze dochter en jij later met trots kunt terugkijken hoe jouw "mannen" uit deze verschrikkelijke gebeurtenis zijn gekomen.
Verder hoop ik dat ze zich nu veilig voelen............(onze dochter heeft zich jaren bedreigd geweten en gevoeld).
Nogmaals........HEEL VEEL STERKTE!

Rosalinde Meijer zei

Hallo lieve Helena
heb je foto's bekeken echt geweldig! wat een talent laat je door de nare gebeurtenissen niet uit het veld slaan maar natuurlijk heeft alles zijn tijd nodig om wonden te helen
samen komen jullie er vast weer uit jullie gezinnetje is het belangrijkste wat er is
De liefde en de aandacht die je altijd aan het gezin geeft en die liefde en aandacht zie je in alle duidelijkheid terug in de foto's die je maakt ook dit hoort bij het proces en dat maakt jullie
sterk
in je naam Helena zit het woord helen/na moeilijke tijden
liefs en tot snel xx