zondag 12 februari 2012

NK Marathon op natuurijs







De dag die definitief doorslag gaf, dat de Elfstedentocht helaas niet door kon gaan, werd er in Emmen de Nederlandse Kampioenschappen "Marathon op natuurijs" gereden.
s'Morgens heb ik de dames, via een rechtstreekse uitzending van de NOS op televisie gevolgd, want in tegenstelling van alle andere dagen, was het woensdagochtend  maar grijs en koud! Even na de middag brak het zonnetje door. Nadat ik de jongens van school heb gehaald, want 12 kilometer fietsen bij temperaturen van -14,5  is erg koud...ben ik met hen naar de "Rietplas" gereden, waar dit evenement gehouden werd. En daar moet je toch bij zijn als je om de hoek woont?!  Wanneer maken we dit weer mee?

Hierboven; winnaar Jorrit Bergsma, als koploper

NK Marathon op natuurijs



Eerlijk is eerlijk..sportfotografie is totaal niet mijn ding. Ik vind het echt een vak apart, een hele andere tak van fotografie, waarbij kanonnen van lenzen voor worden gebruikt..daarvoor moet je wel een paar spierballen  in huis hebben-) jeetje.  Maar ik heb echt bewondering, dat je in deze sport op het juiste moment weet te focussen voor de beste foto, want het vliegt namelijk aan je voorbij.
***********

Gezien ik half bevroren was geworden van het lange staan, ben ik  tussendoor maar even aan de wandel gegaan om een beetje warm te blijven. Wat een heerlijke middag, de natuur zo prachtig! Iedereen, groot en klein, was zichtbaar aan het genieten. Een ieder op z'n eigen manier en dat maakte deze middag  ook zo speciaal. Of je nu aanmoedigde, speelde, schaatste, wandelde of een verkorte route op de fiets naar huis nam, alles was mogelijk. 







Het Unox mannetje


En ik... ik heb geprobeerd, om van dit alles iets in beeld te brengen en heb samen met mijn jongens genoten van deze mooie, maar o zo koude middag.

Daarna snel naar huis, om met een kop koffie op te warmen bij de haard
&
  voorbereidingen gingen treffen voor de verjaardag van onze oudste,
 die afgelopen donderdag 18 jaar  is geworden!



Fijne week!

24 opmerkingen:

Lynda zei

gefeliciteerd...met je 18 jarige EN met je prachtige fotos!!!! Wat hebben we geboft met deze winter he!

Groetjes
Lynda

lia zei

Gelukkig klikte ik op meer lezen...
Anders had ik die mooie foto met die fiets niet gezien.
Niet dat de andere niet mooi zijn, maar deze springt er voor mij uit,

Fijne week, lia

Home and Lifestyle zei

Wat heb jij dit mooi in beeld weten te brengen Helena...jij deed niet onder voor al die sportfotografen hoor, het ziet er super uit!

Een grappig idee dat jij daar dus stond terwijl ik hier op de televisie de winnaar over de finish zag komen :)! Is er nog een glimp van jou op tv geweest?

En je zoon alweer 18...wat gaat dat toch hard! Mijn hartelijke felicitaties, ik hoop dat jullie een gezellige verjaardag hebben gehad!

Een fijne week en liefs, Ingrid

Tanja zei

Nou Helena, ik vind al je foto's helemaal geweldig, je hoeft je niet te verontschuldigen hoor, ik vind dat je altijd supermooie foto's maakt en ook dit keer weer. Ik heb genoten van jouw vastgelegde momenten.

Fijne week en natuurlijk alvast proficiat met je zoon, fijne dag

Liefs
Tanja

Karin zei

Wat een PRACHTIGE foto's! Je hebt de winter van 2012 geweldig vastgelegd. Ook van mij nog de felicitaties aan je volwassen zoon!

Ger zei

Ieder zijn vak hoor....
laat die sportfotografen eens iets doen waar jij heel goed in bent.....daar hebben zij wellicht geen kaas van gegeten;-)

Ik zie graag mooie foto's....maak graag foto's....maar een foto technisch beoordelen is niet mijn ''ding'' daar heb ik geen kaas van gegeten.

Ik geniet van je manier van schrijven, van het genieten wat jullie deden op het ijs,de schaatsers aanmoedigen en er samen voor zorgden dat de sfeer er was waar wij Nederlanders zó bekend om staan als het met schaatsen te maken heeft, binnen en buiten.

Je foto's zijn winters mooi....en dan bedoel ik niet koud....maar gemaakt met een warm hart!!!
En nog van harte proficiat met de 18 jarige!!!

Liefs van mij en maak er een plezierige week van!!
Ger

BROCANTERIE DERDIJK zei

Nog van harte gefeliciteerd met je zoon. Ik vind je foto's ondanks dat je zelf niet helemaal tevreden bent toch geweldig mooi!

Groetjes en een fijne week,
Esther

Claudia zei

Zie ik de titel en klik ik je post bijna weg, (hou dus echt niet van de winter) in een flits zie ik dat deze van jou is. Gelukkig maar dat ik het op tijd zag. Gelijk nieuwsgierig, want ik ben gek op je mooie foto's. Meis wat heb je er een geweldige foto's gemaakt. Echt top, mijn complimenten!

Gefeliciteerd dat je al 18 jaar zijn moeder mag zijn!!!

English style zei

Van harte gefeliciteerd met je zoon, 18 jaar mooie leeftijd !
Wat een schitterende foto's heb je gemaakt, ik vind het unoxmannetje ook wel erg lief :)
Prachtig om bij zo'n schaatstochtje aanwezig te zijn, wij zijn de laatste keer bij de elfstedentocht geweest (kan me haast niet meer herinneren haha)
Fijne dag gewenst
Groeten Yvon

Miss M zei

Wat een prachtige foto's Helena! Het kippenvel staat op mijn lijf! Het geeft de sfeer heel goed weer en daar hou ik van...
Dat UNOX mannetje, zo leuk...
Gefeliciteerd met je 18-jarige alweer!

Groetjes, Marjolijn ♥

flowersandhome zei

Prachtige foto's Helena! Zowel de natuur- als de sportfoto's!!!
Prachtige kleuren.
Groetjes,
Marian
PS Happy Birthday voor jullie oudste!

MariCrea zei

Beautiful pictures!
Now in Italy it's possible do speed skating on ice
It is very cold
xoxo
Mari

Verrassend Goed! zei

Wat een geweldige fotoreportage!
Ik heb hiervan genoten hoor.
Ik wens je veel succes met de voorbereidingen en gefeliciteerd met de jarige.
warme groet,
Marianne

Gerry zei

Wat een geweldige foto's, Corine!
Ik heb zowel 's morgens als 's middags de wedstrijden via de tv gezien. Ik vind dat zo mooi om het echt in de natuur te zien.
Gefeliciteerd met de 18e verjaardag van je zoon!

Lieve groet,
Gerry

Het lijstje van brocante zei

Van harte gefeliciteerd en ik heb genoten van je foto's!!!!!!!
Met lieve groetjes,
Silvia

Inka en André. zei

Hallo Helena,allereerst van harte gefeliciteerd met je zoon,wat een prachtige leeftijd 18 jaar en,wat een heerlijke foto`s maar,ik moet heel eerlijk bekennen dat ik nu ontzettend naar het voorjaar verlang,hoor,hier was het vanmorgen spiegeltje glad door ijzel,.....en momenteel regent het hier,niet hard,gelukkig maar toch,......wij zijn een nieuwe blog gestart omdat we problemen hadden met het oude en dat is http://andreeninka.blogspot,...misschien dat je leuk vindt om ons weer te gaan volgen wij,zouden het in ieder geval echt super vinden en je bent van harte welkom,...lieve gr van ons,XX

Huize Kip Kakel zei

Mooi!
Je geeft een mooie indruk weer van een super middag!
Ik vind je foto's prachtig!
Fijne week, groetjes Hannie

THE BLACK BARN zei

PRACHTIGE FOTO'S HEB JE GEMAAKT!
VOORAL VAN HET RIET!!

FIJNE DAG,

MIRANDA

Pauline Kick - beeldend kunstenaar zei

Als Emmer turfje, geboren en getogen is het fijn om deze foto,s te zien, helemaal geweldig, jammer van de elfstedentocht maar ondanks dat was het toch genieten van de prachtige dagen en schitterende ijsvloer, natuurlijk proficiat met je oudste zoon,

Pauline

Stina zei

hopelijk ben je de kou weer vergeten,maar je reportage is prachtig geworden.
en nog gefeliciteerd met je zoon,18 jaar,wat worden ze groot he en volwassen.

fijne week
liefs stina

Barbara Pagliarani La Mia Pittura La Mia Arte zei

Beautiful picture, a landscape so different from where I live, but unique! Hello, Barbara

erin zei

we have no snow or ice here in tennessee...and so i will enjoy yours! i miss winter recreation. love your grass tops!
erin
xxoo

natuurlijk groen en doen zei

Je dadeltak komt er echt aan hoor ,maar door het overlijden van mijn moeder lopen de weken allemaal anders dan gepland.
Ik heb genoten van je prachtige foto's

groeten
Bep

De Zandhut zei

PRACHTIGE FOTOS!!!!!
lieve groet, Dominique