maandag 5 december 2011

Pakjesavond...

                5 December

                                                 

De zwart/wit afbeeldingen komen uit het boek; "Ik kan fotograferen". Zie ook in "Een poffert en meer..." 






 





 Wij vieren  het Sinterklaasfeest al jaren niet meer uitgebreid, maar een banketletter en chocolademelk mogen toch eigenlijk niet ontbreken. Deze oude traditie vind ik, net als de "oer Hollandse" klompen, zo bij ons land passen.  Het zijn niet alleen jeugdherinneringen, maar vooral de belevingen van je eigen kinderen,  die met gespannen snoetjes en rode wangen, dit feest hebben ervaren. Gillend en stijf uit, als er hard op de ramen werd gebonsd, samen met papa naar de deur gingen, en vervolgens laaiend enthousiast de kamer weer in kwamen met een zak vol kado's,-)...waar is de tijd gebleven!

25 opmerkingen:

Miss M zei

Wat een leuke post heb je hiervan gemaakt Helena! En schitterende foto's!
Wij hebben gisteren al pakjesavond gevierd, samen met mijn ouders.
Ik wens jou dan ook een heerlijk 5 december toe!

Liefs, Marjolijn.

MariCrea zei

Although I did not understand anything because the translator does not translate the images, the atmosphere is magical!
Those cookies look just our "amaretti"
kisses
Mari

Madelief zei

Heel veel plezier vanavond Helena!

Lieve groet,

Madelief x

flowersandhome zei

Wat een mooie post heb je gemaakt Helena. Heerlijk zoals 'pakjesavond' bij jullie gevierd wordt. Een mooie traditie.
Ook even je vorige post gelezen en vooral gezien. Wat een gezelligheid straalt daarvan uit. Een mooi en rustgevend interieur in een gezellige woonkamer.
Groetjes,
Marian

Pink Princess zei

TUURLIJK ben ik lief geweest hihihi, altijd hoor!!
Mooie sfeerplaatjes♥

Fijne Sinterklaasavond.

Groetjes van Marian

Mayflower zei

Wat een prachtige post Helèna. Mooi die nostalgische sfeerbeelden.
Ik wens je een gezellige Sinterklaasavond.
Lieve groet, Mea

De Lorelei Brocante. zei

Mooie foto,s!!!
En geniet er van vanavond.

Groetjes
Dicky Marie

AweSomeLiving By Rosita de Jongh zei

prachtige post ...heel veel plezier vanavond ...lieve groet rosita

Ger zei

Gezellige Sinterklaas post en leuke foto's!!!

Wij zongen vroeger: een snoezig jurkje kant en klaar en meisjes hadden minstens 3 kaatseballen in het net......:-)
ik leenden dan nog 2 ballen van zuslief....
en overgooien tegen de muur ging mij toen nog goed af met 5 stuks.



Fijne Sinterklaas avond gewenst!!!
Liefs,
Ger

Op nr.5 ♥ zei

Wat maak je toch prachtige foto's!!
Hier nog steeds gespannen snoetjes..al zijn de kids niet gelovig meer...het blijft toch spannend wat ze zullen krijgen...;-)
De jongste(11) zei...eigenlijk ben ik gewoon 2 keer in een jaar jarig, maar dan nu zonder visite, geinig hè?
Groetjes Hilde

Inka en André. zei

Wat een heerlijke/gezellige post heb je ervan gemaakt een fijne 5 December en lieve gr van ons,...x

Janny zei

Hier ook al jaren geen Sinterklaasfeest meer. Wel jammer hoor. Ik wacht met smart op kleinkinderen waarme het weer gevierd kan worden;-)
Janny

Musje zei

Jaaaa ik ben altijd lief!! haha,mooie foto`s en met de tekst erbij,ik wens je een fijne week,lieve groetjes Musje.

Home and Lifestyle zei

We vierden het dit jaar eigenlijk ook niet, maar onze jongste dochter was gisteren tijdens het shoppen Sinterklaas tegen gekomen en nam op de terugweg dus namens die lieve man een zak met cadeautjes voor ons mee!! Zo ontzettend lief!

Ik zit hier te snoepen van mijn chocoladeletter, maar ik voel dat ik hem weg moet gaan leggen want je foto's zijn prachtig maar - door mijn eigen schuld hihi - ook al net iets te veel haha!

Ik wens je nog een fijne Sinterklaas!

Lieve groet, Ingrid

De sfeer van ..... zei

Dank je wel voor dit blogje, als ik vanavond Sinterklaas vier zal ik er dubbel zoveel van genieten!

Lieve groet van Petra

(B)engeltje zei

Wat een leuke post !!! Vooral die oude sinterklaasfoto's zijn prachtig........brengt leuke jeugdherinneringen met zich mee.........
Fijne avond.
Groetjes Bianca xx

It's me zei

Het is hier ook een gewone maandag avond hoor.....had het vanmiddag wel moeilijk hoor.....normaal was ik altijd bij mams he?? op deze dag !! even slikken ,een traantje en weer doorgaan......pffffff...heb het huis maar kerstklaar gemaakt goed he??? toch gedaan ook al had ik geen zin ......voorproefje...??? kijk even naar mijn nieuwe banner foto....geniet van het lekkers.....liefs van mij...xxx

Pauline Kick - beeldend kunstenaar zei

Een drukke en leuke tijd achter de rug, en wat leuk, wie zoet is krijgt lekkers, was de titel van de tentoonstelling in de sinterklaasresidentie van het museum. Leuk ook de tradities, van al dat lekkers en wat ziet je blog er nu verleidelijk uit,

groeten Pauline

Anita zei

Hi lief mens :-)
Wat een prachtige post op deze pakjesavond.
Hier hebben we het al gevierd.
Chocolade ?! Met die mannen van jou !!!!!!
Wahah waar heb je die letters in vredesnaam weten te verstoppen.
Dat ze die niet geroken hebben OP = namelijk OP :-)
Een gezellige avond en smakelijk smullen !!!!
Euh je tekst is wel errug klein hoor.
Mankeer niets aan mijn ogen maar het kost wel turen hihi
Dikke klapzoen op je neus X

wonen met brocante zei

Wat een heerlijke post! Geniet lekker van je warme chocolademelk met lekkers! Groetjes Peggy

Stina zei

Hey, wat een heerlijke gezellige Sint post,en die letters blijf ze heerlijk vinden,en vooral bij de thee, smelt zo weg....
wij hebben het een zaterdag gedaan met de kinderen en familie, en we hebben genoten van die gezeichten,

fijne week hoor,
liefs Stina

Room Seventeen zei

Hier is het feest alweer achter de rug. Nu doorstomen naar de Kerst ;-)

Elly zei

Wat een heerlijk Sinterklaas post zeg !!!!
En je foto's er bij maakt het heel sfeervol geheel....
Wij hebben het gisteren al gevierd en nu maken wij samen de restjes die over zijn gebleven nog even op !!!!!!
Ik wens je een hele fijne avond en een lieve groet......Elly.

Huize Kip Kakel zei

Wat heb je er een prachtige post van gemaakt, ode aan de hollandse traditie!
Heel mooi!
Groetjes Hannie

Marie-Ange zei

Merci pour ce magnifique billet gourmand.
Bisous de douce journée
Marie-Ange