maandag 26 december 2011




Hebben jullie allemaal een gezellige kerst gehad?

Wij hebben er ook erg van genoten!
Eerste kerstdag waren we uitgenodigd door mijn ouders en zijn we uit eten geweest.

Tweede kerstdag is voor ons eigen gezinnetje

Het kerstonbijt...1e en 2e  kerstdag,
waarbij een kerststol  natuurlijk niet mag ontbreken. Dit keer een  donkere/ noten stol met amandelspijs



Op tafel  heb jk twee kubusvormige vazen gezet, met bloemen die zijn overgebleven van mijn verjaardag en een paar verse hyacinten. De opgemaakte zilveren bokaal die op de eettafel staat, is te groot om  tijdens het eten te laten staan




Geen 4 gangen menu als de eerste kerstdag,
maar wel altijd uitgebreid. Net als kerstavond, waarop ik ook altijd uitgebreid kook.

 Menukaart;

Wijnkeuze Chianti Classico 2009

Kipfilet Pesto,
Bosje Haricots Verts met Bacon,
Worteltjes,
Pompoenschotel met Geitenkaas,
Quiche met Spinazie en Roquefort,
Aardappel sterren
&
Chocolade Marsepein dessert 




O en zie deze lekker lui...meneer wil bijna helemaal niet meer naar buiten!
Toch een trauma opgelopen vorig jaar. Hier en daar word alweer vuurwerk afgestoken.
Hij zal ons deze keer niet ontglippen, zoals vorig jaar!

Koffie tijd; 
Och,  kan er  ook nog wel bij...
 Moccachino en een stuk appeltaart met warme vanillesaus 


En nog even nagenieten.
De kerstdagen zijn alweer voorbij!

Nog 5 dagen en dan sluiten we 2011 af en beginnen we aan heel nieuw jaar.

Nog even niet aan denken want de dagen vliegen voorbij...ik ga genieten van manlief zijn vakantie ( twee weken!!) ik zal er daarom wat minder zijn... of was ik dat al;-) hihi

Ik wens jullie alvast een hele fijne jaarwisseling & een heel liefdevol, gelukkig nieuwjaar!

Maar ik denk dat ik mijn blogjaar deze week nog wel even kom afsluiten..

Fijne week allemaal!
X-X-X


17 opmerkingen:

Pauline Kick - beeldend kunstenaar zei

Met recht het was goed zo, als dit geen kerstvieren is.

Groeten en een fijne week, Pauline

flowersandhome zei

Wat een feestmaaltijd heb je bereid Helena. Ziet er heerlijk uit.
Fijne laatste week van het jaar en een spetterend begin van 2012.
Vuurwerk met Kerst al? Die waren er vroeg bij. Wat zielig dat het feestgedruis een trauma oplevert voor de poes. Hoop dat het met Oudejaar zal meevallen.
Groetjes,
Marian

MariCrea zei

A magnificent table!
I wish you a wonderful year-end and the beginning of a fabulous new year
kisses
Mari

Anna - MY LOVELY THINGS zei

Beautiful!
Best regards Anna

Susann zei

I love all your pictures! Thank you!
Susann

It's me zei

Geniet lieverd van twee heerlijke weken !!....onze kerst was ook gezellig.......alleen tweede dag gegeten uit de vriezer....we zouden weg gaan maar hemmes was ziek.......maar ook die dag was heel ontspannen samen in pyama op de bank...lekker kerstfilms kijken......xxx...en toch heerlijk gegeten....x

Ger zei

Hallo Helena,

Wat heb je een heerlijk Kerstdiner bereid, ja zo te lezen en te zien hadden jullie fijne Kerstdagen.
Jammer dat het voorbij is....

Of toch niet...
voor mij althans, niet dat wij het niet gezellig hadden tijdens het Kerstdiner in Duitsland waar zoonlief voor ons allen een grote ronde tafel bespoken had en tevens zijn 40ste verjaardag vierden,'s middags eerst allemaal samen gezellie bij dochterlief-schoonzoon en kleinkinderen aan de koffie.gebak,hapje en drankje.
.......en om dan sterk te zijn en te blijven door héél regelmatig nee dankjewel te zeggen.....enkel daarom is het voor mij goed dat die dagen voorbij zijn.
Maar ik ben er nog niet, de hele bubs komt thuis doorvieren op 31 december en dan is het nieuwe jaar amper 5 dagen oud en vier ik mijn verjaardag weer......dus zal ik nog dikwijls watertanden.

Ik wens jullie incl.dat lieve luie beest nog fijne vakantie en feestelijke dagen!!!!

Liefs,Ger

Madelief zei

Hoi Helena,

Wat klink jij enthousiast!! Fijn dat jullie zulke gezellige dagen hebben gehad. Je tafel ziet er prachtig uit en ik had graag aangeschoven bij het kerstdiner. Jullie hadden heerlijk gerechten op de menukaart staan!

Ik wens jou en je gezin ook een hele goede jaarwisseling toe!

Veel lieve groetjes,

Madelief x

Petra zei

Wat een mooie post!!!En wat zal het lekker geweest zijn. Leuk dat we even mee mochten kijken.
Geniet van deze tijd!

Groetjes Petra

Tanja zei

O Helena, wat geven je foto's zo mooi weer wat je hebt gegeten, wat een heerlijke dingen heb je gemaakt. Dat is genieten met een grote G.

Fijn dat je het zo naar je zin hebt gehad met Kerst. Dat vind ik altijd heel mooi om te lezen.

Fijn week en tot ziens
Liefs
Tanja

Anita zei

Hi lief mens,
een post om je vingers (letterlijk) bij af te likken ;-)
Fijn dat jullie zo hebben genoten !!!
Hier ook lekker twee weken in de "rieleksstand".
Groetjes aan je mannen en een dikke kus xxx

@nne zei

heerlijk om bij je te kunnen aanschuiven! lieve groet, @nne

Bizzy @ home zei

Jullie kerst was geslaagd zo te zien, met al die lekkernijen. Met kerst moest ik werken, dus ik was blij dat het vanmorgen weer om was en ik nu lekker twee weken vrij ben met mijn lieverds.
Een heel goed uiteinde Helena en veel blogplezier voor 2012!
Lieve groet, Renny

Franse Lelie zei

Dat ziet er heerlijke en sfeervol uit. Wat een prachtige foto's weer van je, maar ik had niet anders verwacht! Ik hoop ook in 2012 weer van je mooie plaatjes te kunnen genieten, lieve groet

little sweet things zei

Jullie menu ziet er echt heerlijk uit!
Wens je alvast een paar heerlijke laatste dagen van dit jaar.
Lieve groet, Sas

Marijke van Ooijen zei

Lieve Helena,

Meis wat een geweldige Kerstdagen hebben jullie gehad, en wat een prachtige foto's van je mooi gedekte tafel en andere decoraties.
Echt ik blijf het zeggen...deze foto's horen in een luxe magazine of misschien een zelf ontworpen boek!

Helena is dit misschien iets voor 2012?
Ik vind het zo speciaal, zoals jij je foto's maakt en de teksten erbij...
Ja voor mij is dit puur genieten hoor...

Voor nu wens ik jullie een gezellige jaarwisseling en een gezond, sprankelend 2012!

Liefs,
Marijke

Le Style zei

Lieve Helena,

Wat ziet dat er geweldig uit!
Ik wil je bedanken voor alle mooie posten in 2011.
Wat vind ik het altijd genieten om naar jou foto's te kijken en je posten te lezen! Je schrijft op een speciale, fijne manier.....
Dank je wel voor je altijd lieve, enthousiaste reacties.
Ik wens jou en jou gezin een hele fijne jaarwisseling toe en alle goeds voor 2012!

Lieve groet,
Harriëtte