zaterdag 26 november 2011

De woonkamer





Vroeg in de ochtend wanneer het nog schemerig is
 de wereld buiten klein en koud
door dichtgetrokken mist
 Lijkt het binnen steeds warmer en knusser
in het gloeien van gouden licht


Luisterend naar licht klassiek muziek
in schemering van kaarslicht
Krijgt dit jaargetijde bijna iets mystieks






Gezelligheid en warmte vullen de korte dagen
terwijl de tijd stilletje door tikt
waarin we al bijna beginnen af te vragen
waar dit jaar toch gebleven is





Terwijl de decembermaand inmiddels al toeknikt



Nestel ik me nog even bij de haard
even niet denken aan het feestgedruis
waarin dit seizoen werkelijk zijn einde nadert

Gewoon...gezellig thuis!!




Bedankt voor jullie lieve woorden en reacties



 Een heel gezellig weekend!

Liefs
 X-x-x


28 opmerkingen:

Le Style zei

Oh, wat een mooie post!
Je woorden, zo mooi omschreven en ik kan me hier zo in vinden!!
Wat een mooie woonkamer, de basis is schitterend en de sfeerlelmenten die zijn toegebracht zijn zo stijlvol.
De Haard is één woord Geweldig. Dat is nu iets wat nog op mijn verlanglijstje staat. Een haard zo knus en gezellig en het ruikt ook nog eens lekker en het knapperende vuur heeft toch echte gezelligheid. Dank je wel, deze post is zo genieten.
Ook voor jou een heel gezellig weekend!

Hartelijke groet,
Harriëtte

Room Seventeen zei

Wat ziet het er sfeervol uit allemaal! Mooie haard heb je. Wij zitten ook te denken aan een (gas)haard. We hebben al jarenlang een gelhaard, je weet wel zo eentje die je op elke gewenste plek kunt neerzetten. Maar hij staat al vier jaar op dezelfde plek dus we kunnen net zo goed een echte kopen :-)

MariCrea zei

Your photos are so charming!
Have a nice weekend
Mari

It's me zei

Wat heb je het gezellig zeg !!...ik kom er even bij zitten als het mag.....vandaag niet aan het werk...maar ziekkies thuis ....zo naar...bah...verveel me.......ga maar even wat lezen.....liefs fijne dag ....xxx...

Inka en André. zei

Hallo Lieve Helena,wat een schitterende post,prachtig en sfeervol,heel mooi allemaal,....heel fijn weekend gewenst,x.

Mayflower zei

Ohhh....ik kom ook even bij je zitten Helèna....als er nog plek is hihi. Wat een sfeervolle woonkamer en wat een prachtige schouw.
Zowel in woord als beeld was het genieten bij je.
Fijn weekend en een lieve groet, Mea

Home and Lifestyle zei

Lieve Helena,

Ik denk dat ik deze post maar even in de repeat-stand zet, om telkens weer opnieuw je mooie woorden te lezen en van je prachtige foto's en huis te genieten. Geen wonder dat jij niet zo vaak aan bloggen toekomt, jij zit dag in dag uit te genieten op de bank...van al het moois om je heen! Maar ik heb nu ook even mee genoten!

Ik wens je een heel fijn weekend! Een warme groet, Ingrid

Anita zei

He lief vriendinnechie,
Dat zijn weer hele sfeervolle plaatjes zo richting de donkere dagen voor Kerst. Het wordt hoog tijd dat we tussen al die knus-heid eens bijkletsen. Een goed bakkie thee of lekker koppie koffie ;-)
FIJN WEEKEND groetjes aan je drie mannen
en een dikke knuffel van mij komtie XXX

Wendy zei

Ohhh wat ontzettend mooi! Gezellig, warm, stijlvol.......

lieve groet, Wendy

Miss M zei

Wat een ontzettend wárm sfeervol huis heb je. Heerlijk met dat haardje aan en al die kaarslichtjes.
Die salontafel lijkt wel een beetje op het blad van onze salontafel! Grappig.
Ik heb erg van je post genoten vanmorgen (kon vanmorgen niet reageren op één of andere manier).

Fijn weekend nog (enne... brandt de haard nog? Of alweer? :-)), groetjes, Marjolijn.

Huize Kip Kakel zei

Wat een heerlijke sfeer...ik heb even bij je op de bank meegenoten!
Goed idee, om s'morgens de dag zo relaxed te beginnen!
Toch maar weer eens de wekker een half uur eerder zetten ;-))
Groetjes Hannie

little sweet things zei

Wat een prachtige sfeervolle woonkamer heb je toch, die symetrie vind ik zo mooi!
Lieve groet, Sas

House of Seasons zei

Wat een mooi verhaaltje voor het slapen gaan is dit, ik ga er vast mooi van dromen....
Dankje.
Liefs
Lia

Marjon zei

Prachtige foto's van je sfeervolle woonkamer en ook de foto's met de bloemen zijn super mooi...Je woorden prachtig omschreven en wat heb je mooie katten.....groetjes Marjon

bleudelavandou zei

Wat een prachtige foto's!!

Het was lekker even meegenieten van de rust en de warmte...

Liefs
marieke

Janny zei

Wat een sfeervolle foto's van je huis. Heerlijke sfeer, hoor. En je zet het ook zo mooi op de foto, dat is echt een kunst.
Ik heb er echt van genoten!
Liefs,
Janny

Marge zei

Dear Helena,

Very stylish photos!!!♥

Have a beautiful First Advent to you!!♥

Marge

le ciel flamand zei

Zo gezellig! Je woonkamer ziet er prachtig uit, wat zou ik me ook graag nestelen en genieten...

Liefs,
Annelies

AweSomeLiving By Rosita de Jongh zei

Ook jij heb een heerlijk huis prachtige sfeervolle foto,s een heerlijk wintersfeer .... zou zo bij de haard kruipen met een heerlijk wijntje ..... fijne week lieve groet rosita

Sylvia zei

Zo gezellig en sfeervol in je woonkamer, Helena !
En wat een prachtige foto's !
Fijne avond,
Sylvia

Elly zei

Prachtig Helena wat een warme en sfeervolle foto's van je huiskamer.....Meid wat heb jij een stylvolle interieur zeg....En je schouw is werkelijk een plaatje...Ik kom even lekker bij je zitten en kom hier even helemaal tot rust....en dan even heerlijk genieten bij jou !!!!
lieve groet.....Elly..

Marie-Ange zei

Merveilleuses photos d'un univers si beau et chaleureux.
Bises
Marie-Ange

Catharina Maria zei

Helena , hier straalt de rust vanuit die ik zo broodnodig heb in huis en hoofd .
Wat een parachtig kamer heb jij !
Lieve groet ♥RINI♥

Marijke van Ooijen zei

Lieve Helena,

Wat een prachig huis heb je toch!
En wat heb je, je huis stijlvol ingericht.
Ja en de foto's hiervan zijn om stil van te worden.

Wens je goeds,
Marijke

helen tilston zei

Hello Helena

A beautiful and inspiring post.
Thank you

Helen Tilston

Bonjade zei

Hoe mooi woon je toch.....zo stijlvol, warm en chique tegelijk....en dat vuur.....geweldig!
Zou er graag eens bij zitten.......een onvervulde droom van me...zuchtt.....
Liefs

desde my ventana zei

Wonderful pictures!!! I love all of them.
HAve a wonderful weekend

Cecilia

Elly-My Everyday Things zei

Hte is zo warm en sfeervol bij jou, en samen met je mooie woorden voel ik me helemaal thuis!
Nog een fijne zondag!