zondag 20 november 2011

De tuin

e


Daar ben ik dan weer eens een keertje.
Buiten dat we het druk hebben gehad, laat mijn gezondheid ook een beetje te wensen over. 
Ik probeer het af en toe eens, maar kan soms ook dagen totaal geen behoefte hebben door de klachten.
 De dagen die redelijk zijn, probeer ik zo goed mogelijk te pakken..verder wil ik er liever niet zoveel over kwijt. Dus als ik er niet even ben...

Maarr...een lang gekoesterde droom is verwezenlijkt!!
Het is nog niet helemaal klaar, er moeten nog dakgoten aan, binnen in nog een vloer gelegd en buitenom moet alles ook nog aangelegd worden.
Hieronder een impressie hoe het geworden is..
De ramen waren helaas een beetje beslagen van de vrieskou.






Bij het zien van een nostalgische schuur, heb ik altijd al warme gevoelens gehad.
Nu is die droom verwezenlijkt in onze tuin.
We hebben voor lariks gekozen en het overkapte gedeelte af te sluiten met tuindeuren, zodat 
 waar we daar "als het killer is" ook kunnen verblijven.
Het lagere gedeelte word gebruikt als berging.




We gaan de schuur het in het voorjaar voorzien van een verf/beits, waardoor de "oude pannen" nog beter tot hun recht  zullen komen. 



De ruimte hadden we destijds al gereserveerd voor deze plannen. 
 Al is het terras nog niet schoon, ligt er hier en daar nog een hoopje zand, mede doordat de vijver ondieper is gemaakt en voorzien is van nieuwe folie (dankjewel paps), ben ik er nu al helemaal blij mee. De tuin is er een stuk knusser op geworden. Grote open ruimtes zijn erg mooi, maar vangen ook behoorlijk veel wind.



En speciaal dank, aan de vrienden van onze oudste!
Samen met onze zoons, hebben ze vier avonden mee geholpen met het verkruien van zwart en geel zand. Ze hadden wel hulp van een mini graafmachine...maar ik vind het fantastisch en waardeer het daarom ook enorm, dat ze dit voor ons hebben willen doen. En nog eens gezellig ook...een paar extra eters aan tafel!



Een hele fijne week!



22 opmerkingen:

Anita zei

He lief vriendinnechie,
Wát een imposant bouwwerk is het geworden.
Het is nu al mooi ...
maar wacht straks eens op de verf en beits: práchtig !!!
Lijkt wel een tweede huisje hihi
Pas goed op jezelf. Bloggen is geen must hoor :-)
TOEDELOE
Liefs een een dikke klapzoen op je neus xxx

It's me zei

Wat mooi zeg !!!....je zult wel trots zijn als je naar buiten kijkt...sterkte meis met je gezondheid......liefs van mij...........♥.. ♥... ♥....

Lynda zei

wat een PRACHTIG chalet heb je daar staan!!!! Mijn schuurtje verbleekt accuut!!! Wat heerlijk als je toch zoveel ruimte hebt om dit soort plannen uit te voeren he,*ZUCHT*...later...later als ik groot ben ;)
Meis....een dag tegelijk, niks forceren, het komt zo het komt, geniet van elk mooi moment, en zo te lezen was het een hele klus maar wel een gezellige!

Liefs,
Lynda

Home and Lifestyle zei

Wat staat dit mooi Helena... en wat zul je daar veel plezier van hebben! Mijn vriendin heeft een veranda met boven de tafel een lamp die ook veel warmte afgeeft, zodat je er in het voorjaar tot en met de herfst ook 's avonds lang kunt blijven zitten.

Sterkte met je gezondheid, zorg goed voor jezelf! Lieve groet, Ingrid

Le Style zei

Wat een mooi Chalet, zo sfeervol!!
Prachtige foto's.....
Zoveel sterkte met je gezondheid, doe nu vooral wat goed voor jou voelt.

Hartelijke groet,
Harriëtte

Mayflower zei

Wat een prachtig tuinhuis Helèna en wat heb je er een heerlijke ruimte bij gekregen. Om zomaar even te zitten en als ruime wegberg voor veel spullen.
Sterkte met je gezondheid en ik hoop dat je je snel weer iets beter voelt lieve meis.
Denk goed om jezelf.
Liefs, Mea

MariCrea zei

What a wonderful building
Congratulations ... your garden will be more and more beautiful
hugs
Mari

Madelief zei

Je schuur ziet er prachtig uit Helena! Fijn om zo'n extra ruimte erbij te hebben.

Ik hoop dat je je gauw weer beter voelt!

Lieve groet,

Madelief x

Miss M zei

Zo hee... Helena, deze schuur is NU al mooi, laat staan als deze straks gebeitst wordt! Prachtig... weet je al welke kleur deze gaat krijgen?
Geniet ervan, en hopelijk knap je snel op en ben je weer de oude.

Lieve groet, Marjolijn.

Corine zei

O zo mooi! Dat gepotdekselde blijf ik toch wel heel stoer vinden! En laat je het hout nu vergrijzen of komt er nog een kleurbeits op?
Ik wens je beterschap Helena, doe voorzichtig aan, wees zuinig op je gezondheid!
Groeten, Corine(THUIS)

Colin zei

Wat geweldig om dit zo in je tuin te kunnen plaatsen, mooi! Pas goed op jezelf, lieve groet Colin

Room Seventeen zei

Wat een mooi tuinhuis! Stoer en robuust, daar ga je vast heel veel plezier aan beleven.
Dat het een hele klus is geweest geloof ik graag pffff.....vooral die laatste loodjes. Ook bij ons is het nog steeds niet af, volgend voorjaar gaan we weer verder.
Sterkte met je gezondheid!

Karin zei

Prachtig. Wij hebben ook zo'n gereserveerd plekje in de tuin, maar voorlopig zal de oude schuur, het kippenhok EN het houthok nog even dienst blijven doen. Maar ik drrom er nog wel van hoor, en dan een met een flinke veranda eraan. *zucht* ik droom nog even verder ;)

lia zei

Je hebt er een prachtige ruimte bij gekregen zeg.
En fijn dat je zo goed geholpen bent door de jeugd.
Doe rustig aan, want je gezondheid gaat boven alles.

Groetjes Lia

Elise - Brocante Prulletjes zei

Wat mooi als je wens op deze manier met zoveel hulp zomaar ineen
Gestalte krijgt ! Erg mooi dat kan alleen nog maar genieten worden !
Ik wens je veel mooie dagen toe waarin alles en ook je gezondheid volledig
Tot z'n recht zal komen ! Fijne week, liefs Elise


Ps mooie Marokko fotoos, ik heb ze allemaal bekeken wat een kleuren hè !

Net als Toen zei

Wat is het mooi geworden. En zo ruim.
Ik wens je het beste met je gezondheid.
Liefs, Pauline

AweSomeLiving By Rosita de Jongh zei

ziet dat er mooi uit zeg dat is echt genieten ....heerlijk sfeertje geeft het in je tuin ...geniet er lekker van lieve groet rosita

Elly zei

Wat is dit mooi Helena.....Hier heb je vast heel veel plezier van..en dat het een hele klus was, nou dat geloof ik graag....Maar het resultaat mag gezien worden hoor.... het ziet er geweldig mooi uit !!!! Sterkte met je gezondheid, en goed voor je zelf zorgen hoor...
Lieve groet.....Elly

(B)engeltje zei

Prachtige schuur !!! Nou ja, zoiets mag eigenlijk geen schuur heten !!!! Heerlijk sfeertje.......Geniet ervan.
Groetjes Bianca xx

bleudelavandou zei

Wat een prachtige ruimte, dit is geen schuur meer maar een klein gezellig huisje.

Ook die kleur vind ik prachtig...

Geniet er lekker van!

Liefs
marieke

Marie-Ange zei

Superbe !
Un rêve d'avoir une telle "grange" dans son jardin ...
Gros bisous
Marie-Ange

THE BLACK BARN zei

GEWELDIG MOOI!
HIER HOU IK VAN.
IK HEB OOK EEN HOUTEN HUISJE!
DIE GEBRUIKEN WE VOOR DE GASTEN DIE BLIJVEN SLAPEN.

FIJNE DAG,

MIRANDA