zaterdag 27 augustus 2011





Jeetje, wat lastig een keuze te maken welke foto's  ik op blog zal plaatsen, uit een reeks van 700...  en dat is nog bescheiden hoor?! Vorig jaar had ik maar liefst 1500 op mijn kaartje geschoten.
Ik plaats ze daarom in verschillende posten, zodat het er een beetje ordelijk en overzichtelijk uit blijft zien.

16 Juli vertrokken, deze keer hadden we één kind minder op de achterbank, een nieuwe fase;-) . Onze reis was begonnen, met 2499 km voor de boeg!
De eerste dag stond gepland, iets ten zuiden van Bordeaux, de langste reisdag, zodat we de twee opvolgende dagen, dezelfde aantal kilometers konden opsplitsen. We gingen met een zonnetje van huis en hoe zuidelijker we kwamen, des te meer bewolking. Balen, want het geeft je net niet het ultieme yes-gevoel die bij een vakantiestemming hoort.. Meestal kunnen we onderweg wel lekker in het zonnetje van een broodje en een kop koffie genieten, maar deze keer lukte dat helaas niet. De reis verliep gelukkig zonder vervelende incidenten en we waren mooi op tijd aangekomen  in ons eerste hotel.  Lekker de tijd om op te frissen, eten en vooral op tijd te gaan slapen…vanwege onverwachte familie omstandigheden hadden we de nacht voor vertrek niet zo goed geslapen.






De volgende ochtend waren dan ook goed uitgerust om onze reis verder te vervolgen,  als eindpunt zuid Madrid. Ik had die ochtend  heel positief een top aan gedaan, want volgens de weervoorspelling zou het die dag warm worden. Toen ik het hotel uit kwam, had ik daar meteen al spijt van… “we waren toch wel in Zuid Frankrijk?!"
De lucht zag er nog net zo raar en bewolkt uit als de dag daarvoor en we kregen op de grens van Spanje zelfs een beetje regen. We gingen ver, maar we moesten ook erg ver om zon te vinden...pas 20 minuten voor we Madrid ging de lucht open en daarmee ook meteen "yes- gevoel", hé, hé... De reis verliep erg rustig,  in het binnenland van Spanje zijn de tol wegen nagenoeg leeg.
 Rond 14.00 uur arriveerden wij in het hotel, zodoende konden we ruim de tijd  nemen om  het oude centrum van Madrid  te verkennen, zo hadden we dat ook gepland. Gezien Madrid groot is,  hebben we natuurlijk niet alles kunnen zien, maar we hebben genoeg tijd gehad om de sfeer van deze prachtige, verbazingwekkende, schone stad te proeven. Één van de opvallendste dingen vond ik, dat de vuilnisbakken die je voorbij loopt naar frisse zeep  ruiken.
Na een wandeling door de oude stad hebben we ook erg genoten van het stadspark, waar je heel gezellig en zeer relaxt kon zitten, met een koel drankje en Spaanse tapas. "Zo is het leven..."





Uitzicht van onze kamer op de stad.

Na een uitgebreid ontbijt, zijn we ietwat later vertrokken als de dag er voor, het was immers onze eindbestemming en de meeste kilometers zaten er nu wel op, we hadden geen haast. Onze einddoel was Estpona, waar we via Malaga naar toe reden, van daar uit moesten we dan nog drie kwartier langs de kust richting Algeciras.
Zover waren we nog nooit met de auto geweest, en het idee dat we dichtbij Afrika zaten gaf ons toch wel een heel speciaal gevoel. We kwamen steeds meer borden  met Arabische tekens tegen, dat is best een aparte ervaring.
Ik had een routebeschrijving gekregen, want onze "Truus"  (navigatie) zou het adres, volgens de eigenaresse, niet kennen. 
We  hadden de bewuste afslag gemist, omdat we naar aanwijzingen zochten die ons opgegeven waren, maar niet echt duidelijk tegen kwamen. Mijn topografie was gelukkig helemaal opgevijzeld na het boeken van deze reis, zodat ik ongeveer wist welk punt we moesten zijn . Na de hele zoektocht van hotels en appartementen, zat de route volgens mij,  als een soort  'fotografisch" geheugen opgeslagen in mijn hoofd. We verlieten de tol bij afslag, Estepona. Via routenet, wist ik dat we 3 km voor het centrum van Estepona de heuvels in moesten. We besloten één afslag terug te rijden om navraag te doen, want we moesten toch heel dicht in de buurt zijn. Ik besloot  buiten bij de auto te wachten, er was genoeg  om van te genieten, we stonden voor een prachtig gebouw met een rieten kap, prachtige palmbomen en mooie bloemen. Manlief kwam weer terug en vroeg of ik even mee wilde komen om  iets te drinken. We bleken nog maar één afslag verwijderd van ons appartement…toch verzocht hij mij om echt even met hem en onze zoon mee te gaan. “Dit moet je zien", zei hij, "neem je fototoestel maar mee”. Éénmaal daar, wist ik niet wat ik zag, hij had echt niets teveel gezegd…we waren in een paradijs beland! 

Kijk mee en geniet.  Hier hebben we heel wat uurtjes  van onze vakantie doorgebracht! Je kon er heerlijk eten, shoppen en/of loungen. We hebben die middag meteen een tafeltje aan het strand gereserveerd voor het avondeten. Regelmatig gingen we er ook  s’avonds laat  nog een wijntje drinken als er live muziek was.



Laguna Village










Hieronder wat sfeerfoto's uit de omgeving.. (Malaga, Marbella)







Nadat we het paradijselijk gevoel  van Laguna Village hadden verlaten, bereikten we 5 minuten later dan ons eindpunt.  Op deze fantastische plek met mooie uitzichten en deels overdekt, super groot terras van 100 m2,  mochten wij 15 nachten doorbrengen. Omdat we in een beneden appartement zaten, beschikte deze ook over een tuintje met een bbq plaats. In dit  lager gelegen tuintje, lag vanaf dag twee al een vriendje op mij te wachten. We schijnen ze toch echt aan te trekken, er gaat geen vakantie voorbij zonder kat.
Vanuit het appartement kon je de de gezamenlijke binnentuin  in lopen, waar we tevens verkoeling in het zwembad konden vinden....want WARM was het. Helaas is manlief daar ook zijn trouwring verloren, dat was minder leuk..

                                              


Uitzicht van ons verblijf



Het was een prachtige vakantie, anders als anders, want zoals jullie misschien weten, loop ik enorm warm voor de prachtige dorpjes en steegjes van  Italië en de  Cote d’Azur. Dat zijn voor mij plekken waar je nooit en te nimmer raakt uitgekeken, het liefst zou er willen wonen. 
Maar deze ervaring was zeker niet minder mooi. We
 zaten in een erg mooie en rustige omgeving..geen massa toerisme en toch heel centraal, waardoor we de omgeving, zowel west als oostelijk, makkelijk konden ontdekken. Het heeft ons in ieder geval enorm verrast en onze zoon heeft eindelijk Spanje gezien ;-)

Uit de vele foto’s die ik heb gemaakt, heb ik een kleine selectie gemaakt.
  • Er komt nog een vervolg...



30 opmerkingen:

It's me zei

Heerlijke vakantie foto's......mooi hoor!!...liefs van mij...xxx...

Verrassend Goed! zei

Wat een super mooie foto's van zo te lezen een super vakantie.
Heerlijk dat je zoveel foto's hebt. Je kunt dan nog eindeloos nagenieten van al dat moois dat je gezien hebt.
fijn weekend,
Marianne

Le style zei

Genieten deze foto's!
Een heel mooi avontuur met een prachtige bestemming.....
Ben benieuwd naar het vervolg.

Een heel fijn weekend, lieve groet

Mayflower zei

Wat heerlijk dat je kan terugkijken op een prachtige vakantie. De vele mooie plaatjes die je heb geschoten vertellen veel, wat een prachtige omgeving lieve Helèna en de foto's van Laguna Village zien er werkelijk sprookjesachtig uit en dat zitje in Marbella met de klassiek ogende barstoeltjes, geweldig.
Wat fijn dat toen jullie steeds dichter bij de vakantiebestemming kwamen de zon doorbrak en jullie hebben kunnen genieten van het mooie weer.
Ik wens je een fijn weekend en verheug me op de volgende reeks foto's.
Lieve groet, Mea

Lynda zei

ooo joepie!! we gaan nog een keertje met jou mee terug op vakantie!!!! Wat een PRACHTIGE foto's heb je!!! Ben meteen helemaal in de sfeer!! En wat een hoop KILOMETERS!!! pfffffff en wat zijn we blij met digitaal fotograferen he ;)(ontwikkelen per rolletje van 36 stuks....kost...uhm;)))
Wat een warrige reactie...ben toe aan vakantie!;)

Groetjes
Lynda

MariCrea zei

What a wonderful trip!
thanks for sharing
I'm sorry for the loss of your husband's wedding ring ... now you will have to put another in his finger
I wish you a perfect weekend
Mari

Anita zei

Hi lief mens,

Wat een FANTASTISCHE foto's van een prachtige plek !!!
Gezellig dat we even in een sneltreinvaart mee mogen kijken.
Benieuwd naar de volgende halte ;-)
Enne er zal ook eens geen pussycat zijn hihi ;-)

Dikke kus xxx

Room Seventeen zei

Sjonge wat en lange reis! En wat een mooie foto's heb je gemaakt.Die blauwe zee, zucht, ik zou er zo in willen duiken. Wat is Nederland toch hopeloos met dat grauwe regenweer...

Madelief zei

Hoi Helena,

Wat een mooie foto's! Vooral op zo'n druilerige dag als vandaag heerlijk om naar te kijken. Wat naar dat je man zijn trouwring is kwijtgeraakt. Ik hoop dat dit niet te zeer een domper op jullie vakantie is geweest.

Een heel fijn weekend!

Lieve groet, Madelief x

Sylvia zei

En ik die dacht dat ik vele foto's maakte :-)
Ik heb genoten van deze prachtige vakantiefoto's, Helena, ziet er een heerlijke omgeving uit !
Fijn weekend,
Sylvia

Home and Lifestyle zei

Wat een heerlijke vakantiefoto's Helena...het ziet er allemaal geweldig uit! Je zou toch denken dat je daar ook het Italië en Zuid-Frankrijk gevoel zou krijgen, maar foto's kunnen anders overkomen dan het werkelijke gevoel ter plekke...is tenminste mijn eigen ervaring. Hoop dat je nog wel een aantal van de vele foto's laat zien!

Ik wens je een heel fijn weekend! Lieve groet, Ingrid

lia zei

Wat een mooi uitzicht!!!!
En prachtige foto's, dus doe nog maar een rondje.

fijn weekend, lia

Zazoe zei

Hey lief mens,

Wát een prachtige foto's heb je weer gemaakt. Je neemt ons zo mee op reis, puur genieten hoor!

Ik wens jou ook een heerlijk weekend, dikke klapzoen voor jou XX

Franse Lelie zei

Wat een heerlijke trip maar wat een kilometers! Prachtige plekjes, ga je ons vast nog meer van late zien?! Lieve groet

Miss M zei

Oh jeetje Helena, wat een prachtige foto's heb je gemaakt, wauw! En wat lijkt het me daar mooi in zuid-Spanje!
Mooi reisverslag heb je neergezet, vond het erg leuk om te lezen. Dankjewel voor het delen en *zucht* ik kijk weer even naar je laatste foto... wauw...
Kom maar op met de rest van de foto's zou ik zeggen!

Groetjes, Marjolijn.

bleudelavandou zei

Wat een leuke vakantie met mooi reisverslag. Bij het kijken van je foto's krijg ik plots veel zin om te vertrekken naar het warme zuiden...
Prachtige foto's!!

Liefs
marieke

wonen met brocante zei

Ik kan me voorstellen dat je met zulke mooie uitzichten, gebouwen etc. gauw 700 plaatjes wegschiet! Prachtige foto's. Groetjes Peggy

Catharina Maria zei

Zo te zien en te lezen kan je op een heerlijke en zonnige vakantie terug kijken .
Het zijn prachtige foto's !
Lieve groet ♥RINI♥

Elly zei

Wat is het hier groot genieten, werkelijk heerlijke vakantiefoto's Je moet er wel heel wat kilometers voor rijden maar..... dan word je ook wel rijkelijk beloond, wat een betoverend sfeertje.Ik vind de foto van het terraszitje heel mooi!!!! daar wil je toch wel een rosétje in de zon drinken.
Bedankt voor het meegenieten van je vakantie.Een lieve groet van Elly.

basiclabelsweden zei

Ik waan me op jouw vakantie en ik geniet, wat een heerlijk gevoel van volop zomer, als het hier in Zweden vroeg herfst wordt, kom ik nog even bij je langs om van de zomer te genieten :)

detuinkamer zei

Hoi Helena,

Wat een een kilometers hebben jullie gemaakt ...
maar het ziet er geweldig uit,de moeite waard !!!.
hele mooie foto's

Groetjes karin

Jeanette zei

Haha...ik ben dus niet de enige die zoveel kiekejs schiet en soms door de bomen het bos niet meer ziet en dan proberen de juiste keuzes te maken, haha. Meestal gewoon je gevoel volgen dan komt het goed en dat heb jij ook gedaan want je foto`s zijn echt plaaaaaaatjessss, zo mooi!!

Fijne week,
liefs...

Marian zei

Genieten...genieten...genieten!!
Wát een prachtige foto's. Moet een heerlijke vakantie zijn geweest!
En jullie hebben heel veel zon gezien ;-)
Benieuwd naar het vervolg!

Liefs xxx

Claudia zei

Wow, wat een prachtige foto's, ben er gewoon stil van....

AweSomeLiving By Rosita de Jongh zei

Hoi Hoi leuk dat je volger van me bent geworden...natuurlijk kom ik gelijk jou blog bekijken .... wat een heerlijke blog met prachtige foto's.....Lees dat je een heerlijke vakantie gehad heb en dat is ook duidelijk te zien .Word gelijk volger bij jou want wil je mooie post niet missen ...voor nu een fijne week en tot de volgende post ..lieve groet rosita

Stina zei

wat een bijzondere mooie foto's zeker genieten zeg.
wat vervelend dat je lief zijn ring kwijt is geraakt.

nog bedankt voor je berichtje,

fijne dag vandaag
liefs Stina

Tanja zei

Hallo Helena, wat leuk dat je bij mij langskwam. Bedankt voor je compliment.
Ik volg jou al best lang eigenlijk eerst stil toen ik zelf nog niet blogde. Ik vind je blog zo mooi, je foto's en ook je poezenbeesten zijn super.

Tot de volgende keer
Liefs
Tanja

G-style zei

Wat een prachtige vakantiefoto's , vooral die twee bovenste , die kunnen zo in een vakantie brochure .....

Mooi dat je een fijne vakantie had en natuurlijk zijn we nog benieuwd naar deel 2.

fijne zondag verder, lieve groet Gea

Wateringen zei

Heey Helena,

Het is al een tijdje geleden dat ik hier eens bij je op visite ben geweest.
Maar nu ik hier ben, geniet ik weer van je mooie posten en prachtige foto's.
Heerlijk dat alles goed gaat met jou en je gezin.
Je vorige psot met dat lieve kleine schoenje is te lief voor woorden..super!

Wens je alle liefs,
Marijke
www.marijkevanooijen.blogspot.com

♥Ingrid♥ zei

Prachtige post wer Helena........veel liefs