zondag 8 mei 2011


 Een jaar geleden werd je ziek, je leed aan nierfalen.
De laatste weken vonden we jou even vitaler, maar o lieverd, zo mager.
Vorige week kreeg je vliezen voor je ogen 
en wij wisten,  jij zou het nu niet meer zou gaan halen.
Zondagmorgen verliet je het huis en kwam pas de volgende dag 's middags thuis.
Het rondje, wat je gewend was te  maken ..lukte je niet meer. 
Je was zo moe en op, dat je zomaar ergens ging liggen rusten.
Je kon vanaf  maandag niet meer eten en drinken van misselijkheid.
Je waste je niet meer, je  liet ons voelen dat je het leven wilde verlaten
Bang om jou nooit meer terug te zien en  je zomaar ergens  in onwetendheid te laten sterven.
Heeft ons doen besluiten, jou in eeuwige rust te laten slapen, 
zodat wij jou een mooi plaatsje in onze tuin konden geven.
Je bent  rustig en liefdevol in mijn armen gestorven en dat geeft een goed gevoel.
Met een dikke knuffel van je baasje, die uitgerekend in het buitenland zat,
heb ik jou op een zacht kleedje in een rood houten kistje gelegd.
Rood...de kleur van liefde, het kistje "een stukje nostalgie" van de kinderen,
   heb jij  nu een mooi plekje, heel dicht bij ons gekregen.

Jij was als een kindje van ons.
De liefde die wij van jou hebben mogen ontvangen, zullen wij nooit vergeten

Rust zacht, lief Noesje.




      Eenzaam en alleen, blijf ik nu  achter, zonder jou...
zoekende naar jou, waar ben je nou?
Dag, maatje

† Minousch 28-05-2000_ 03-05-2011

28 opmerkingen:

Anita zei

Oh lief mens wat vreselijk !!!!
Dat dit juist moet gebeuren als manlief er niet is.
Minousch is niet meer ...
ik wéét hoe een enorm poezenmens je bent.
Ik vind deze beslissing ontzettend moedig en dapper'.
Wat zal je haar ontzettend missen !!!!
Oh gossie en Bagheera zal zéker zijn maatje blijven zoeken.
STERKTE
Liefs en een hele dikke knussel xxx

MariCrea zei

Un pensiero al tuo magnifico gatto...
Tanti auguri a te
Mari

Home and Lifestyle zei

Ohh Helena, wat een verdrietig verhaal. Je verstand zal zeggen dat je de juiste beslissing hebt genomen, maar gevoelsmatig was het natuurlijk ongelooflijk dubbel om Minousch in te laten slapen.

Ik wens jullie er allemaal enorm veel sterkte mee, ik hoop dat alle mooie herinneringen de pijn de komende tijd iets kunnen verzachten! Veel liefs, Ingrid

It's me zei

Pffffff...ik kan hier echt niet tegen hoor....zit gewoon te janken.......sterkte meis......dit doet zo'n pijn.....dapper !!!....xxx...

G-style zei

OOhh wat sneu dat ze zich zo ziek voelde en dan kun je niet anders he dan de pijn verzachten en ze in alle vrede in te laten slapen.

Wij hebben zelf ook drie katten waar we stapel op zijn en hebben ook al drie moeten missen dus ik begrijp het gemis hoor ......

Ik wens je veel sterkte met het verwerken van dit verlies.
Liefs Gea

Ger zei

Ach....lieve Helena toch.....
wat een verdriet,wat een gemis zal het zijn...je maatje lief poezebeest is niet meer....

Wat heb je tot de laatste minuten en daarna goed en moedig gehandeld, zó helemaal alleen....

Je weet nou waar jullie lieve Minousch is.
Heb ook wel eens van echte poezenvrieden vernomen dat poezenbeesten als ze voelen dat het niet meer gaat zich verstoppen en dan weet je helemaal niet waar ze liggen, dat lijkt me helemaal vreselijk erg.

Ze heeft een mooi plekje in jullie eigen omgeving.

Kon ik je maar op een andere manier troosten...
sla in gedachten een welgemeende arm om je schouder.....en huil maar uit!!!!

Sterkte meisje!!!
Liefs,Ger

Zazoe zei

Och lief mens, lieve Helena, wat een gemis! Wel ontzettend moedig van je om deze beslissing te nemen. Jullie lieve Noesje gaf het zelf al aan, ze was moe en op. Maar het is altijd te vroeg om je lieve vriendinnetje op te moeten geven. Heel veel sterkte lieverd, hopelijk kunnen jij en Bagheera elkaar over een weer troosten. Ik sla een virtuele arm om je heen en geef je een heel dikke troostknuffel! XX

Marian zei

Ach lieve meid...wát erg!! Wat een moeilijke beslissing en wat dapper van je dat je haar haar rust gunt...
Wat zal je haar missen!! En Bagheera zijn vriendje...
Heel veel sterkte...ik denk aan je!

Dikke kus xxx

Stina zei

och wat een verdriet, naar voor je zeg en terwijl je lief er niet is.

veel sterkte lieve Helena.

Liefs Stina

Claudia zei

Na het lezen van je mooie stukje moest ik aan dit gedicht denken:

Laat de zon
je tranen drogen
geef je zorgen aan de wind
blijf geloven
blijf vertrouwen
dat je het geluk weer vindt

Blijf maar hopen
blijf maar zoeken
ook al is het nog zo zwaar

Blijf maar vechten
voor een toekomst
eens worden je dromen weer waar

gedicht van Marianne Busser & Ron Schröder

Heel veel sterkte

marga zei

Ach meid........wat erg dit.
Onze kater, Koekie, hebben wij ook om dezelde reden moeten laten inslapen. Héél veel sterkte.
Weet dat je het beste hebt gedaan wat je kon doen voor Minoush.
Liefs Marga

rommy moosie68 zei

hoi met trannen in mijn ogen zit ik te typen die poes van ons is ook pas 2maanden er niet meer veel sterkte liefs rommy

Hannekie zei

ahh wat erg voor jullie. heb pas mijn hondje moeten laten inslapen dus weet wat je nu moet voelen. vreselijk is dit he..zijn toch je maatjes...ik wens je veel strekte
liefs hannie

♥Ingrid♥ zei

Ik leef met je mee Elisabeth en wens je heel veel sterkte toe en aan de andere kant mag je al je mooie jaartjes niet vergeten met je dierbare vriend...x

Marie-Ange zei

Je connais la peine de perdre un petit compagnon à quatre pattes ...
Quand ils s'en vont on se sent démunis, puis après reste le joli souvenir ...
Courage Hélène, il est au Paradis des Chats ...
Bisous du coeur
Marie-Ange

Corine zei

Ik voel je verdriet in deze post, je huisdier zo te zien wegglijden en dan alleen afscheid moeten nemen..heftig!
Warme groet, Corine(THUIS)

katja-Mariska zei

Ach wat verdrietig.
Dieren gaan zo groot deel uitmaken van je leven dat het een groot verdriet is als ze er niet meer zijn.
Wel fijn dat ze een mooi plekje bij jullie in de tuin heeft gekregen.
Liefs Katja

Inka en André. zei

och,wat een triest bericht van minousch,heel veel sterkte met dit grote verlies,......xxx

Makkie zei

He bah wat naar voor jullie! Wat zal je een lege plekjes tegenkomen. Het overlijden van een dier is altijd naar.
Sterkte maar vergeet ook niet te genieten van alles wat er wel is.
Hartelijks!

lia zei

Oh, wat naar voor je. Ik moet er niet aan denken dat die tijd hier ook een keer komt. Ze is nu 13 jaar, en je weet het toch nooit.
Gelukkig heb je haar in je armen vast kunnen houden.
Sterkte,
lieve groet Lia

Het Hoogerhuys zei

Het is verschrikkelijk om een dier te zien lijden, ook al kan je ze niet missen.
Wij hebben onze kat na een jaar kwakkelen en een prednison kuur ook in laten slapen hij is 16 jaar geworden. Het is vreselijk om te doen, maar het lijden is nog erger.
Ik wens je heel veel sterkte met je verlies.
Groetjes, Sandra

Elly zei

Wat is dit een verdrietige verhaal.Natuurlijk heb je een goede beslissing genomen, maar ratio en gevoel liggen soms zo mijlen ver uit elkaar!!!!!
Ik vind je een hele dappere lieve schat!!!en wens jullie heel veel sterkte de komende tijd.
Minousch zal altijd een dierbare herinnering blijven.....
Een lieve,lieve groet van Elly.

wonen met brocante zei

Ik zit met tranen in mijn ogen en een brok in mijn keel je verhaal te lezen. Wat verschrikkelijk is dit. Ik weet precies wat je meemaakt. Vandaag is het precies 7 weken geleden dat we Bruno in hebben moeten slapen. Wij als baasjes moeten toch de beslissing nemen en je wilt ze niet laten lijden. Je weet dat je er goed aan gedaan hebt maar dat gemis. Het is vreselijk. Je moet nu aan de leuke momenten denken. Dat is mij ook geadviseerd maar het blijft moeilijk. Ik wens je dan ook heel veel sterkte! Liefs Peggy

Jeanette zei

Hè lieve schat wat een naar bericht maar je hebt de juiste keuze genomen hoe verdrietig ook.
Wij hebben precies hetzelfde mee gemaakt met onze poes. was al 23 jaar en kon ook niets meer was gewoon op, kon zich alleen nog maar laten vallen en wij moest haar dan weer overeind zetten, zo triest. Je hecht je zo aan je beestje hè. Straks mis je pas wat normaal altijd heel gewoon was. Ik wens je sterkte Helena want je kan hier heel verdrietig van zijn. gelukkig heb je dan nog die prachtige foto`s!!

Liefs, Jeanette

Miss M zei

Oh, wat een intens verdrietig verhaal zeg... Ik wens je heel veel sterkte. Ook ik kan er over mee praten, alleen was mijn poes een stuk ouder: 25.
Nogmaals: sterkte. Je hebt schitterende foto's geplaatst van Minousch (een mooie naam ook...).

Groetjes, Marjolijn.

Musje zei

Ohhh ik zit te huilen,wat vind ik dit triest,wat een prachtige poes,sterkte lieve Helena,ik weet hoe het voelt om afscheid te moeten nemen van een maatje,dieren zijn altijd zo trouw,een dikke knuf van mij,liefs Joke.

Marian zei

Oooh wat erg..en wat een lieve poes..
en de juiste beslissing, heel knap, anders was zij misschien inderdaad op een keer niet meer thuisgekomen en dan zit je altijd in onzekerheid...over wat zij doormaakt..nu is ze 'veilig'in je armen heen gegaan, dat heeft ze gevoeld..vast en zeker.
Veel sterkte ermee, dit is niet leuk, we hebben het ook al 3 keer meegemaakt.
En bij 1 poes, onze Lotje, had ik zoveel verdriet, dat ik overdag gewoon soms in huilen uitbarstte..heeft weken geduurd, en we hebben er nog 2 te gaan, en daarna wil ik geen poezen meer, het doet veel te zeer als ze gaan.

le ciel flamand zei

Ik wens je heeeel veel sterkte, het doet altijd pijn om afscheid te moeten nemen...

Liefs, Annelies