dinsdag 10 mei 2011

Als een fleurige bloem





Fleurige bloemen sieren jou in de lente,
in verschillende geuren en kleuren

Hier en daar verschijnt een tulp,
een klaproos kruipt uit zijn schulp

Hoor de bijtjes eens zoemen,
jij bent één met de seizoenen

Vergezeld door zingende vogelpaartjes,
houden wij jou voor altijd in memoires.










Bedankt voor jullie lieve woorden! Ze voelden als een warme deken.
Ik las verhalen van poezen die 23 en 25 jaar zijn geworden, dat is enorm oud voor een kat,
Zo oud zal Baghera ook niet worden..raskatten worden gemiddeld 10 tot 12 jaar, op een uitzondering na.
Maar hoe oud ze ook worden je raakt aan ze gehecht. En natuurlijk, ik mis ZIJN ( want het was een mannetje..bleek tijdens de sterilisatie, vandaar z'n meisjesnaam;-)) rituelen.  Maar het is ook goed zo, met een gevoel... we hebben hem goed en liefdevol tot zijn einde gebracht.




Hebben jullie ook zo genoten van het prachtige weer?!
 Een zomerse lente...uniek gewoon!
Het voelt alsof je in het buitenland bent! Buiten eten, wijntje erbij... heerlijk!
Dit pakken ze ons niet meer af!




Fijne week verder!






30 opmerkingen:

Lynda zei

oei, volgens mij heb ik iets verdrietigs gemist! :(.....je geliefde huisdier verliezen is zó moeilijk, ik wens je sterkte!

Liefs,
Lynda

Miss M zei

Gelukkig voel je je al wat beter vandaag, meid.
Grappig dat Minoush een mannetje bleek te zijn. Evengoed een schitterende kat.
Ons Sarah is dus 25 jaar oud geworden en twee jaar geleden overleden. Helaas waren we er niet bij toen ze overleed. Wat je vaak hoort: ze is gaan dwalen en ergens gaan liggen. En daar is ze gestorven. Eigenlijk was ze ook echt op hoor. Maar ja, wanneer beslis je om zo'n geliefd beest te laten gaan?
Nu hebben we Britney nog. Een schat van een poezebeest van 11 jaar oud. Hopelijk blijft ze noh héél lang bij ons, alleen... ze is wel een raskatje.
Nog veel sterkte met de verwerking, het zal wel stil zijn en raar zijn in huis...
Liefs, Marjolijn.

Home and Lifestyle zei

Gelukkig dat je er vrede mee kunt hebben Helena, maar het is logisch dat jullie hem missen, tenslotte was hij heel lang onderdeel van jullie gezin!

Het is inderdaad heerlijk buiten, vanmiddag heb ik met mijn vriendin lekker in de tuin kunnen zitten, gezellig bijkletsen en ondertussen genieten van de zon en het buiten zijn!

Ik wens je een fijne avond! Lieve groet, Ingrid

lia zei

Die van ons is een echte raszuivere huis en tuin kat. Dus wie weet hoe oud ze word. Gelukkig gaat het weer een beetje met je, en kun je genieten van de mooie bloemen en het weer.

lieve groet Lia

Bizzy @ home zei

Mooie pioentulpen, ik heb ze ook staan. Ik heb even iets gemist denk ik, wat verdrietig, sterkte met het gemis.
Lieve groetjes, Renny

Dani zei

Wat een schitterende foto's heb je gemaakt.

Ik lees nu net pas je bericht dat je je schitterende kat hebt verloren. Heel veel sterkte met het verlies. Ze kunnen zo in je hartje kruipen.

Liefs
Dani

Claudia zei

Helaas hebben onze katten tot nog toe niet oud mogen worden. De eerste is vergiftigd en maar liefst drie van hen zijn aangereden. Over 5 weken hopen we Pip bij ons te mogen verwelkomen, een vriendinnetje voor onze Hansje. Na de dood van zijn moeder Noa is hij nu zo alleen.

Anita zei

Hi lief vriendinnechie,

Gelukkig je hebt de draad weer opgepakt.
Minousch in je hart !!!
Práchtige foto's helemaal JIJ ;-)
Heb je de agenda al gepakt voor een date ?!

Dikke kus

Room Seventeen zei

Wat akelig van je kat...onze katten zijn 20 en 23 geworden, erg oud, maar als ze dan ziek worden en zo ellendig liggen te hijgen in hun mandje...vreselijk.
Je hebt trouwens een mooie fleurige post geplaatst, de zomer straalt er vanaf.

"Création" zei

Lieve Helena,

Prachtige post en heel mooi gedicht voor jullie lieve Noesje. Die kleuren...en de wijze waarop je het vastgelgd, grote klasse!!!

Zo verdrietig te lezen dat jullie Noesje hebben moeten laten inslapen, maar je hebt de juiste beslissing genomen hoor. En zo fijn dat hij nu dicht bij jullie kan blijven in zijn vertrouwde omgeving...

Lieverd, veel sterkte met het gemis want dat is niet eenvoudig te verwerken.

Liefs Josephine

Anja zei

O ik heb het gemist van je kat. Heel veel sterkte, want dat is een heel gemis.
Prachtige foto's heb je gemaakt.
Groetjes Anja.

It's me zei

Wat een prachtige plaatjes.....als een droom zo mooi !! liefs knuffel van mij....xxx...

Marie-Ange zei

J'aime ton billet et ses belles couleurs qui claquent et font voir la vie en technicolor ...
Un vrai plaisir des yeux ...
Marie-Ange

wonen met brocante zei

Mooie foto's heb je gemaakt. Fijn om te lezen dat het wat beter met je gaat. Ook al heb je er vrede mee met hoe het gegaan is, en dat is natuurlijk heel erg belangrijk, is het gemis er niet minder om. Ik wens je dan ook veel sterkte maar dat had ik al gezegd. Groetjes Peggy

Stina zei

wat zijn ze weer prachtig mooi, verbaas me erover.

hier staan pioenrozen in de tuin, die zijn ook zo mooi, en van die dikke knoppen, ga er nog een post aan wijden.

fijne week nog
liefs Stina

MariCrea zei

Wondeful flowers!
Many kisses
Mari

Sjoukje zei

Wat een prachtige plaatjes, mooi met dat roze en rood. Fijn dat het weer wat beter gaat....
Fijne dag, groetjes Sjoukje

Musje zei

Prachtige foto`s en prachtige woorden.

Ja diertjes weet wat,de liefde die je voor een dier voelt is best heftig vind ik,want ze zijn er altijd,ze kwetsen je niet en ga zo maar door,ik heb in 1995 mijn shetlander moeten laten inslapen omdat ze dodelijk ziek was en nog mis ik haar en nu is mijn andere pony inmiddels 33 jaar en haar vriendinnetjes zijn er al niet meer,dus ben best bang,heb haar nu 20 jaren,maar weet ook dat als het gebeurd,zij een prachtig leven heeft gehad met veel liefde,dus daar hou ik mij aan vast,in het leven krijgt alles uiteindelijk een plekje,ik wens je een fijne dag,de zon schijnt,dus genieten,liefs Joke.

Inka en André. zei

Dikke kus,xxx.

bikim zei

love your photos!
and your music!
you're such a great photographer! congrats!
that is so pretty!

happy day!
Rosa

Bonjade zei

Oh.....had ik gemist....die lieve Noes....wat een plaatje om te zien........
Ik weet wat je bedoelt, hij is/was gewoon deel van het gezin.....
Sterkte met dit gemis, maar idd hij had zich vast geen beter thuis en leven kunnen wensen....
voor altijd in je hart.
Liefs

Sylvia zei

Oh Helena, ik lees net van je lieve Minouche, sterkte, ik weet hoe erg het is om zo'n vriend te missen !
Prachtige tulpen, mooie foto's weer !
Fijne avond,
Sylvia

Mayflower zei

Ohhh....lieve Helèna, ik lees nu dat je jullie lieve Noesje hebben moeten laten gaan.
Wat een verdriet en gemis zal dat zijn. Je verhaal ontroerde mij en ik wens jullie zoveel sterkte.
Lieve groet, Mea

♥Ingrid♥ zei

Wat een mooie post weer Helena en wat een prachtige kleuren met het rood,helemaal zomer hier.....geniet nog van een mooie avond...liefs

~*~ saskia ~*~ zei

Prachtige kleuren, Helena en zo helder ook! Een fijne avond xxxx

Yn'e Steeg zei

Zo even niemeand in de winkel, kan ik even op de computer hihi
Bedankt voor je reactie op mijn blog.
Ja Renny en ik reageren als Friezen meestal in onze memmetaal op elkaars berichten.
Wat betrfet de verhuizing van zoonlief, hij is de derde en laatste die p zich zelf gaat wonen, dus we zijn a; behoorlijk gewend, zijn nu toch ok al vaak saampjes.
Alhoewel; de kids komen heeeel erg vaak thuis hoor. De beide jonggens wonen in het zelfde dorp, en onze dochter 3 km hier vandaan dus...
Ze noemen ons wel eens de Familie Pfaff ( moet je niet gelijk aan de financiele zaken denken hoor want daar heeft het niet van hihi) maar ook Pake en Beppe komen meestal mee eten wanneer het hele spul bij elkaar is.

Fijn weekend toegewenst, Jantsje

desde my ventana zei

Wonerful colors and light in your pictures,

Hugs and happy sunday

Cecilia

G-style zei

Wat een prachtige foto's heb je weer gemaakt , zo'n fleurige post , echt zo'n zomers sfeertje ook ...

Ben blij dat het verlies van jullie kater een plekje heeft gekregen ...

fijne week verder , hartelijke groet Gea

The Old and the Beautiful zei

Wat een prachtige foto's heb je gemaakt Helena van je mooie tulpen. De lente spat ervan af.
En sterkte met het verlies van je poes(kater dus) want dat blijft toch altijd een triest iets.


Liefs,
Gonda

My Shabby Streamside Studio zei

I love evocative floral photography, especially yours!

Thanks for your kind comments!

Liefs,

Sandy