woensdag 20 april 2011

België

 Hallo allemaal... na een paar weekjes rust wil ik jullie graag even bijkletsen.
Ik kom nog steeds tijd tekort maar hier alvast een indruk van de vele leuke dingen die we samen hebben gedaan.
Na de komst van onze kinderen zijn we voor het eerst" na 17 jaar", weer eens met z'n tweetjes er tussen uit geweest. Eind maart zijn we een midweek naar Oostduinkerke geweest...en het was heerlijk!
We hebben prachtig weer gehad waarvan één dag een beetje wisselvallig, maar absoluut geen slechte dag. Het is toch maar afwachten als je zo ver in voren boekt..we hadden het zeker slechter kunnen treffen. We hebben zelfs op het strand een "pintje" kunnen drinken;-) En daar was het mij om te doen..om met een jas aan een terrasje te kunnen pakken,  deze jas werd zelfs een blazer.

We troffen een keurig huisje op een mooi park... compact met alles er op en er aan, want het ontbrak er ons werkelijk aan niets!  Het was sfeervol aangekleed en het huisje was tevens voorzien van een open haard en een relaxruimte met  infraroodsauna. Iets wat in koudere periodes echt iets extra's geeft.



 De natuur op het park was erg mooi. Het liep zelfs al iets voor op de natuur in Nederland want de bomen die bij ons in knop stonden, waren in België al in bloei.









Sfeerimpressie van het  mooie vestingstadje Ieper, gelegen in West Vlaanderen
Een prachtige vestingstad die geheel gerestaureerd is, door de  enorme veldslagen die plaats hebben gevonden, tussen 1914 en 1918
Ieper 1914
foto internet

Ieper 1918
foto internet



Gedenkteken voor de militaire en de burgerlijke slachtoffers (W.O. I - W.O. II) van Ieper


Beelden van de Lakenhal, genaamd de Lakenhalle in Vlaamse, ligt in het hart van de stad op de markt, de Grote Markt. Als gevolg van de Duitse artillerie werd beschietingen van de herfst van 1914 het prachtige middeleeuwse gebouw teruggebracht tot puin stapels door het einde van de oorlog. Herbouwd steen voor steen de Lakenhal nu huizen van de stad officiële functie kamers, het VVV-kantoor en de award-winnende In Flanders Fields museum.









 Het gerechtshof


Na een dagje uit maakte manlief de haard aan, schonken een glaasje wijn en genoten we na van gezellige dag die we gemaakt hadden.




Word vervolgd...


Geniet van het mooie weer....wat heerlijk hé?!

18 opmerkingen:

Home and Lifestyle zei

Op je mooie foto's zie ik telkens een strakblauwe lucht en dat was een mooie bijdrage aan een heerlijk weekend! Eén keer per jaar - als onze dochters op voleybalkamp gaan - gaan wij ook altijd even met z'n tweetjes weg en daar kunnen wij ook zo van genieten!

Ik ben benieuwd naar het vervolg en wens je een heel fijn Paasweekend! Lieve groet, Ingrid

flowersandhome zei

Wat gek hé, een stad waar je zo vaak komt, daar zie je op de duur de schoonheid niet zo meer van. Wat heb je Ieper prachtig in beeld gebracht! Die Magnolia heb ik nog nooit in bloei gezien. Kom er net altijd op het verkeerde moment wellicht... Ik zal dringend nog eens naar Ieper moeten afzakken en dan niet in een hurry alles bijhalen wat moet bijgehaald worden maar eens genieten van de schoonheid van gebouwen en omgeving...
Je had het weer ook echt wel aan jullie kant.
Groetjes,
dit was genieten en verwondering tegelijk,
dankjewel,
Marian

It's me zei

Heeee wat leuk je bent er weer!!....met mijn moeder gaat het redelijk goed weer hoor.....ze is er aardig bovenop gekomen weer ! pfff gelukkig wel...we hebben weer genoeg ellende gehad de afgelopen tijd ! lief dat je er om vraagt,,,,,,en de eitjes...tja.....okee ik geef toe......er zijn er een paar op....tja ik ben ook maar een mens he??? hihihihi!! liefs geniet van het heerlijke weer...ik moet morgen werken.....het is secretaressedag en echt zoooo druk !! vandaag al heel veel voorbereid maar er ligt nog een heel pak werk te wachten.......liefs fijne pasen van mij...xxx..

Sylvia zei

Fijn dat je zo genoten hebt van je verblijf in België, Helena !
Mooie foto's, die met de bloesems zijn prachtig !
Zo bij het haardvuur, ziet er gezellig uit ...
Wens je fijne Paasdagen,
Sylvia

Verrassend Goed! zei

Hoi Helena,
Wat is dit een prachtige post. Beeldschone foto's en heerlijke teksten.Je hebt ons een beetje meegenomen op reis.
Heerlijk dat jullie zo hebben genoten.
Helemaal verdiend toch, na zoveel jaren lekker even samen weg.
Ik wens je een fijn paasweekend,
warme groet,
Marianne

Stina zei

hoi,
fijn dat je er weer bent, gezellig.
wat hebben jullie genoten, heerlijk er even tussen uit, heb je soms nodig he.
wat een mooie foto's zeg,

fijne paasdagen
liefs
Stina

Claudia zei

Wat heerlijk dat je er weer een keertje bent. Altijd genieten jouw foto's!

Hannekie zei

wordt al helemaal relaxt van het lezen laat staan als je het echt meegemaakt hebt. wat een prachtige fotos heb je gemaakt zeg...ben benieuwd naar het vervolg
liefs hannie

Musje zei

Zoo wat is het prachtig daar,heerlijk zo met zijn 2tjes genieten,ik wens je vast fijne paasdagen,lieve groet Joke.

@nne zei

fijn dat jullie genoten hebben. de "westhoek" met z'n Flanders Fields is een fascinerend landschap doorheen alle seizoen. tragisch dat zovelen er hun leven gelaten hebben! lieve groet, @nne

wonen met brocante zei

Wat een mooie foto's. Je kan wel zien dat jullie genoten hebben. Soms moet je die tijd ook even nemen om er samen even een paar dagen uit te gaan. Groetjes Peggy

MariCrea zei

What beautiful pictures!
I think you had a nice holiday
Warm hugs
Mari

Zazoe zei

Wat heerlijk toch, even met zijn tweetjes er tussen uit piepen. Wij doen het regelmatig, het geeft zo'n heerlijk boost!
En de plaatjes zijn weer prachtig, zoals we van jou gewend zijn lieve Helena.
Ik wens jou en je gezin een heerlijk en zonnig Pasen. Geniet er lekker van!

Veel liefs, Zazoe

Mayflower zei

Wat heerlijk om dan na al die jaren weer eens met z'n tweetjes weg te gaan en wat heerlijk dat jullie zo hebben genoten lieve Helèna en wat een prachtige omgeving en een mooi huisje. Heerlijk als het dan s'avonds kouder wordt de haard aan te steken.
Je heb werkelijk prachtige foto's gemaakt.
Ik wens je hele fijne Paasdagen en met het weer wat nog gaat komen wordt de blazer nu vast een shirtje.
Lieve groet, Mea

Room Seventeen zei

Heerlijk hé, even met z'n tweetjes er tussen uit, dat gaan wij binnenkort ook doen :-)
We hebben een leuke B&B in Frankrijk geboekt.
Mooie foto's heb je gemaakt, en wat gezellig dat je er weer bent.
Groetjes Hennie

Elly zei

hoi Helena,
Het ziet er erg sfeervol uit, je hebt het mooi op de gevoelige lens vastgelegd.Heerlijk er even tussen uit ,en dan in zo een onderkomen,wat wil je nog meer!!!Ja Belgie is inderdaad mooi voor een korte break.
Ik wens je fijne paasdagen,
liefs Elly.

Anita zei

Hi lief mens lees deze post nu pas
(ik ben hem niet tegen gekomen in de leeslijst)
Mm begrijp er niks van :-)
Prachtige foto's van jullie midweek !!!
Groetjezz lfs mij xxx

arrielle_p zei

The color and texture of the picture pleases me to no end. Nice home to live with. :)

Philippine properties