vrijdag 4 maart 2011

Stapelen op vrijdag




Ik heb  het fotoboek er even op  nageslagen om te kijken  of er nog wat stapelwerk in zat;-) Stapelen op vrijdag is een  idee van Irma ( allemaal kleurtjes). Ik heb vandaag al hele origenele stapels voorbij zien komen.
Mijn stapel is niet origineel, maar voor mij persoonlijk wel een "emotionele stapel".

Een paar kopjes van mijn opa en oma die ze als huwelijkscadeau hebben gekregen op 10 februari  1934, inmiddels 77 jaar oud. Achteraf gezien viel deze datum dit jaar op vrijdag  en is het  mij helaas niet gelukt om ze ook daadwerkelijk  op deze datum te plaatsten. Dat zou anders wel  heel bijzonder geweest! De kopjes zijn van chinees porselein, erg dun en kwetsbaar en er zijn er nog 6 van, ik denk dat ze  nooit  echt voor gebruik zijn geweest. Van het andere model wat op de kussen staat heb ik  er vijf,  waarvan  er ééntje,  een gebruikersscheurtje heeft.  Als finishing tough, het kletskopje van oma, zonder deze koekjes maakt het dit geheel voor mij persoonlijk niet compleet .
Ze staan  allen weer veilig in de kast want ik moet er niet aan denken dat er ééntje zal sneuvelen.

Met deze post wens ik jullie een heel fijn weekend.



29 opmerkingen:

Verrassend Goed! zei

Wat een prachtige stapel. Fijn dat ze weer veilig in de kast staan.
Mijn complimenten voor de beeldschone foto's op jouw blog.
Wat een passie en sfeer!!
Fijn weekend en warme groet,
Marianne

It's me zei

Prachtige foto's !! koester de herinnering lieverd......welterusten fijn weekend......liefs van mij...xxx

Home and Lifestyle zei

Wat een mooie foto's Helena en de herinneringen die de kopjes geven maken het extra bijzonder. Volgens mij gaan we dit soort dingen naarmate we ouder worden steeds meer waarderen.

Het is nu 00.50 uur, vrienden van ons zijn net naar huis gegaan en ik zit nu te wachten op dochterlief die elk moment terug kan komen van de carnaval. Ze moet voor haar baantje om 06.00 uur al weer op dus ik hoop dat ze zo voor de deur staat...kan moeders ook lekker gaan slapen hihi!

Ik wens je een heel fijn weekend! Lieve groet, Ingrid

"Een sneller kloppend hart ♥" zei

Ohh wat geweldig je stapel en je foto's....wonderschoon, en dat schattige kopje met lichtje erin, super!
Ik vind je blog echt erg mooi!

Fijn weekend!

Veel groetjes, Veronique

Tuur zei

Ooh wat een prachtige kopjes, en heel bijzonder ook!! ik had zo graag gewild dat er nog wat over was van mijn oma haar servies..maar ja met 13 kinderen en dubbele kleinkinderen .....

wonen met brocante zei

Een hele dierbare stapel. Ze zijn ook erg mooi en prachtig op de gevoelige plaat vastgelegd. Ik ben via de blog van Ria op die van jouw terechtgekomen. Heb me gelijk als volger aangemeld. Beniewd naar mijn stapel? Kom dan gezellig langs. Fijn weekend, groetjes Peggy

Zazoe zei

Ik zag laatst idd een blog met 'stapelen op vrijdag' en dan ben ik altijd verbaasd hoe creatief mensen zijn! Je moet er maar op komen.

Ik vind de kopjes van je grootouders prachtig! Ik ben namelijk dol op wit/blauw porselein en aardewerk. Zelf spaar ik het moderne Blauw Blond, dat is natuurlijk niet te vergelijken, alhoewel de kleuren wel dezelfde zijn. ;-)

Ik wens jou en je gezin ook een heel fijn weekend Helena. Lieve groetjes en een knussel uit Almelo.

Het Hoogerhuys zei

De stapels hoeven toch niet altijd orgineel te zijn, dit is weer genieten Helena. prachtige stapel en oh zo breekbaar.

Zo als altijd zijn je foto's weer een lust voor het oog!!

Groetjes, Sandra en een fijn weekend.

Room Seventeen zei

Een bijzondere stapel...77 oud. En nu staan ze zomaar op je weblog, ook bijzonder!
Fijn weekend,
Hennie

Thuis bij Tjits zei

ik zit echt even te genieten op je blog.. van je prachtige fotos en je mooie muziek:))
hele mooie en bijzondere stapel Helena!

fijn weekend!
lieve groet, Tjitske

THE BLACK BARN zei

HELE MOOIE KOPJES HEB JIJ!
WAT MOOI DOORSCHIJNEND ZIJN ZIJN ZE!
PRACHT HOOR!

FIJNE ZATERDAG,
MIRANDA

Marie-Ange zei

Merveilleux souvenirs, petits trésors de mémoire ...
Bisous
Marie-Ange

Alle mooie dingen zei

mooi... en zet ze nu maar weer veilig in de kast.. hoewel het lichtje in dat ene kopje wel heel erg mooi staat...maar het zou zonde zijn als er wat mee zou gebeuren toch?
groetjes
Anita
http://alle-mooie-dingen.blogspot.com

Ger zei

.......Hoi Helena, ook al besmet met het stapelvirus zie ik;-)

Gelukkig heb jij de stapel niet zó hoog gemaakt en geen enkel risico genomen met deze prachtige oude tere kop en schotels met ook nog eens een dierbare herinnering.

Want ik zie me toch de laatste weken stapels voorbij komen waarbij ik mijn hart vasthoud en denk.....hoe ver kan je iemand krijgen met het stapelspelletje.....
Kan me herinneren dat mijn oma's ook van die koffiekopjes hadden van dat model als op je kussen.

Vroeger zag je ook vaak dat deze kop en schoteltjes aan een rekje aan de muur hingen voor de sier.

Jij hebt er weer echte sfeerfoto's van gemaakt en de kletskopjes maken het plaatje helemaal af.

Maak er een fijn weekend van!
Lieve groet,Ger

Elly zei

Hoi Helena,
Wat een mooie dierbare porcelein, wat je heel subtiel op de foto hebt vastgelegd.
Ik kan me voorstellen dat deze kopjes voor jouw een dierbare "schat" is, dus maar gauw weer veilig achter de deurtjes.
Ik wil je nog graag een extra compliment geven over jouw site. Prachtige foto's. Het ziet er heel mooi uit.
Lieve groetjes en een goed weekend,
Elly

Anita zei

He lief mens dat hebbie weer prachtig gedaan !!!
Wat een uiterst kwetsbare en fragiele kopjes: zo bijzonder.
HEERLIJK die warme herinneringen aan je opa en oma.
FIJN WEEKEND xxx

Madelief zei

Hoi Helena,

Met het lichtje in de kopjes zie je pas goed hoe mooi ze zijn. Ik zou er bijna niet uit durven drinken! Mooi dat er ook herinneringen aan vast zitten. Dat soort kopjes zijn vaak het allermooiste!

Lieve groet & een gezellig weekend!

Madelief

rommy moosie68 zei

he wat een leuk manier om een stapel te bedenken heeft ook weer een hele ander betekenis voor je het is niet zo maar een stapel ik had ook en leuke stapel met en leuke betekenis stapel gek op je beertej hahaha liefs rommy,kom maar even kijken al je zin hebt leifs rommy

Pien zei

Hi Helena,

leuk dat je mijn blog hebt bezocht.
Trouwens, wat een prachtige kopjes heb je op de foto gezet en een schitterend effect met het kaarsje erin.

Groetjes,
Pien

Net als Toen zei

Dankjewel voor je berichtje. Met een nieuw blog wordt het allemaal niet gemakkelijker. Ik kan hier (en dat is bij de meeste blogspot bloggers) alleen nog maar reageren met mijn blogspot account. Als je me wil volgen op mijn nieuwe blog kun je misschien mijn url opslaan in je favorieten en af en toe eens kijken. Zie maar wat je ermee doet.
Jij maakt ook prachtige foto's. Zo sfeervol en met prachtig natuurlijk licht.
Wens je een fijn weekend. Liefs, Pauline

Claudia. zei

Wauw wat een mooie sfeer volle stapel.
Claudia.

Karin zei

Prachtig!

Irma allemaal kleurtjes zei

ohhh meis hoe kom je erbij dat deze stapel niet zo orgineel is weet je hoe mooi je het op de foto hebt gezet en weet je hoe mooi ik de spullen vind, Helena het is een stapel naar mijn hart, IrmaXXX

Hannekie zei

wat is dit prachtig zeg. en wat een mooie foto's. geweldig
jij ook een fijn weekend
liefs hannie

Mayflower zei

Wat een bijzondere stapel Helèna, zo mooi en zo teer is het porcelein en wat heb je er prachtige foto's van gemaakt. Ik kan mij voorstellen dat je dit servies koesterd met alle mooie herinneringen die eraan kleven.
Ik wens je een fijne zondag.
Lieve groet, Mea

Sylvia zei

Wat een mooie stapel, Helena, het blauw van de kopjes is prachtig !
Je foto's zijn héél sfeervol !
Fijne zondag,
Sylvia

Musje zei

Prachtig je kopjes,net als de foto`s die je ervan gemaakt hebt,ik wens je een fijne week,lieve groet Joke.

brocante roos zei

Ik had zojuist een berichtje voor jou achtergelaten maar weet niet zeker of ik het geplaats heb. Ik liet daarin weten dat ik zo geniet van jouw prachtige foto's.
Zie nu dat het dus niet gelukt was....

Fijne week, liefs Marjan

G-style zei

Hoi Helena,

wat een prachtige stapel, zulke mooie fijne kopjes ....erg mooi ook met dat lichtje erin .

Dat ziet er trouwens uit als een mooi fotoboek .....

fijne week verder, lieve groet Gea