zaterdag 26 maart 2011

Lente met een Italiaans tintje


Elke lente opnieuw trekt de aarde
haar mooiste kleren aan.

Het frisse groen over velden en weiden
Dat doet de mensen in hun hart verblijden

De bloeiende bloemen en bomen in
duizenden kleuren.

Het is sprookjesachtig met al die
heerlijke geuren.

De mooiste woorden kunnen ons
niet vertellen, wat een bloeiende
krokus over de lente zegt.

(met liefs.nl)



Afgelopen maand was ik alweer een jaar actief in blogland. In Januari 2010 had ik mijn eerste stapjes gezet en in maart 2010 heb ik het publiekelijk geopend. Passie vertaald in het Italiaans en mijn oma, naar wie ik  vernoemd ben Passione Helena.













 Lieve meiden, ik ga even een kleine pauze inlassen, of eigenlijk had ik dat al een beetje gedaan want ik kom de laatste tijd weinig  aan het bloggen toe..maar voor ik dat doe wil ik eerst alle nieuwe Italiaanse volgers;
 Bedanken en van Harte welkom heten!

Caro Mari ... quindi voglio ringraziare sentitamente
Ho letto tutti i vostri commenti e sono stati così dolce e lusinghiero.
Grazie a ciascuno di voi, siete i benvenuti nel mio blog!

Now I hope, this Italian will also be readable.





Onlangs kreeg ik een mail Crea Mari, ze had mijn blog ontdekt en wilde dit graag met haar Italiaanse volgers delen. We hebben wat over en weer gemaild..wat een leuke vrouw zeg, ze stuurde mij zelfs een aantal links mee met hotel en trips in Italïe.Vorige week stuurde ze mij een bericht of ik even kwam kijken op haar blog. Ik werd er stil van, mijn foto's gesorteerd door Mari en een beeld samenvatten hoe wij wonen... heel bijzonder. Ik voelde mij zeer vereerd en het kleurde die dag voornamelijk Italiaanse vlaggen op mijn blog met als resultaat; nieuwe volgers uit mijn favoriete land. Wat  geweldig toch dat dit mogelijk is dankzij het bloggen.

 Ook  nieuwsgierig geworden naar Mari...klik dan maar eventjes hier naar toe klik-klakhet is meer als de moeite waard om  haar te ontdekken!

Geniet van de mooie zonnige dagen!!
Italiaanse schapen, uit het Cilento gebied




                     Tot gauw!       


28 opmerkingen:

Home and Lifestyle zei

Lieve Helena,

De titel van je post deed mij vermoeden dat je een bezoek aan ons favoriete land had gebracht, maar dit is ook gaaf...super leuk dat Mari jou op haar blog in het Italiaanse zonnetje heeft gezet!

Je hebt weer prachtige foto's gemaakt...eigenlijk vind ik het dus niets dat je een blogpauze inlast hi hi...dus ik hoop dat ie niet al te lang duurt :)!

Ik wens je een heel fijn weekend!!! Lieve groet, Ingrid

P.S. Uiteraard mijn hartelijke felicitaties voor je 1-jarig jubileum!!

Karin zei

Wat een bijzondere wereld is het toch, blogland. Je foto's zijn weer om in te lijsten. Zo dan ga ik nu eens bij haar kijken.

Het Hoogerhuys zei

Dat vind ik ook het leukste van het bloggen, al die verschillende mensen die je tegenkomt, ik vind het geweldig om te doen, al moet ik er ook tijd voor maken hoor.
Je foto's zijn weer een plaatje om te zien en ik geniet er elke keer weer van!
Fijn weekend, groetjes, Sandra

lia zei

Leuk dat je in blogland toch steeds van die leuke mensen tegenkomt.
Je foto's zijn weer prachtig, iets kleiner maar dat maakt het wel mooier om te zien (vind ik).
Geniet van je blogpauze.

fijn weekend, lia

with love zei

Wat een prachtige foto's heb je weer gemaakt!
Er komen vast nog veel meer volgers bij! Ik ga zeker eens langs bij Mari.
Fijn weekend!

THE BLACK BARN zei

HÉ HELENA,
WAT EEN MOOIE FOTO'S EN VAN HARTE MET JE 1 JAAR BESTAAN.

IK GA EVEN OPHAAR BLOG KIJKEN HOOR!
EN VOOR JOU!
KOM GAUW TERUG!

FIJN WEEKEND,
MIRANDA

marian zei

Prachtige foto's! Wat leuk dat je in Italië nu ook furore maakt ;-), leuk zo 'ontdekt' te worden. Ik klikklak nu even naar je Italiaanse vriendin al zal ik het met de plaatjes moeten doen, bebrijp totaal geen italiaans, ben ook nog nooit in Italië geweest maar hoop daar ooit eens verandering in te brengen.
Tot gauw!
Marian

MariCrea zei

Thank you Helena
these words that you gave me are sweet, mostly ...
You are truly a beautiful person as I wrote to your friend Ingrid!
What you have written in Italian I have understood and I liked them ....
The pictures you posted are really romantic and evocative
I wish you a wonderful and warm weekend
Hugs
Mari

Bonjade zei

Heerlijke beelden wederom...voor mij hier in Nederland en voor de blogsters in Italië...
Jammer hoor dat je even een pauze inlast maar soms is het nu eenmaal even zo, hoop je snel weer te zien......
Liefs

Mayflower zei

Alweer ruim een jaar geniet ik van jouw prachtige Blog, de mooie foto's en verhalen spreken mij aan lieve Helèna.
Wat bijzonder dat je er door het bloggen een Italiaanse vriendin rijker bent, ik ga zo even bij haar kijken.
Ik hoop dat ik je snel weer zie hier in blogland. Ik begrijp zo'n pauze wel, soms zijn er zoveel andere dingen dat het bloggen, waar veel tijd in gaat zitten er bij inschiet. Deze prachtige Lenteweek was ik ook meer buiten dan binnen en stond het bloggen hier ook op een laag pitje.
Lieve groet, Mea

It's me zei

Wat leuk dat je in Italie was!! ....kom je wel terug???....ik wacht wel tot je er weer bent......liefs van mij....xxx...

franca zei

Hi! Your message in italian is perfect! (but my english is a disaster!!!)
Greetings from Italy
Franca

rommy moosie68 zei

hoi wat een mooie foto`s heb je er op lieve groetjes rommy

Stina zei

Hoi Helena, wat bijzonder zoiets zeg, heb met alle aandacht die blog bekeken, heel leuk voor jou, dat is nou zo leuk aan bloggen he.

jammer dat je even een pauze neemt, hopelijk zien we je weer gauw terug.

fijn weekend en liefs
Stina

"Création" zei

Ohhhh lieve Helena, wat zijn je foto's toch weer ADEMBENEMEND mooi!!! Werkelijk om bij weg te dromen. Al weer een jaar voorbij voor jou...de tijd gaat zo snel. Heb veel prachtige posten in die periode van je bekeken, de één nog mooier dan de ander.

Net heb ik het blog van Mari ook bekeken, wat een mooie eer voor jou [overigens ook heel terecht naar mijn mening] de aandacht die zij eraan heeft besteed.
Tsja.....Bloggen is eigenlijk toch wel heel bijzonder...

Wens je veel geluk met alles wat je bezig houd, en zie je vast wel weer een keertje verschijnen in mijn leeslijst...

Liefs Josephine

Anita zei

He lief mens je foto's zijn weer PRACHTIG
Veel plezier en GENIET
Je weet: en nooit met mate ;-)!!!
Dikke kus

Lynda zei

een pauze is geen afscheid he;)....prachtige foto's!!! Sfeer op en top!

Groetjes en tot snel?

Lynda

Esperanza zei

Bellisimo blog, mís felicitacón. Saludos cordiales

Elly zei

wat supergaaf dat Mari jou op haar blog zo in het zonnetje zet!!!!!Je foto's zijn weer werkelijk subliem!!!!en ik hoop dat je blogpauze niet al te lang duurt[al begrijp ik het wel heel goed]Ikwens je en ieder geval een fijne tijd en tot weder horen ,een hele lieve groet van Elly.

Marie-Ange zei

J'aime tes images de Printemps et l'harmonie radieuse qui s'en dégage.
Bisous
Marie-Ange

Sylvia zei

Wat een mooie lentesfeer hier, Helena, prachtige foto's !
Zo fijn je foto's bij Mari's blog, altijd leuk om weer iemand te leren kennen !
Fijne week,
Sylvia

"Een sneller kloppend hart ♥" zei

Wat een ongelofelijk prachtige foto's! Echt fantastisch!

Veel groetjes, Veronique

Claudia zei

Ik ga je missen...

Objets de Charme zei

Jaaa!Italie is mijn favoriet.
Ik ben zo dol op hun land en hun rijke cultuur, het eten, drinken hun passies.
Ooit ga ik er wonen en tot dan, doe ik op mijn Mediteraanse terras aan de voorkant van ons huis, waar tot laat de zon schijnt alsof ik in Italie ben.
Mijn hart slaat sneller als ik de Brenner over ga en Bolzano op de borden zie.

Italie:Il Belpaese.

Ik heb genoten van je post.

Lieve groeten, Alexandra.

Eveline zei

wat bijzonder zeg....het blijft toch een mooi fenomeen dat internet. over de hele wereld in een klik.

Madelief zei

Lieve Helena,

Geniet van je vrije dagen!

Lieve groet, Madelief

*Ingrid* zei

Geniet van een mooie tijd Helena,ik geniet weer van je foto's....tot later..

Marge zei

Hi!

I just found your blog. It is sooo beautiful! So BEAUTIFUL photos♥
Iam now your new reader:)
Greetings from Finland:)
Marge