woensdag 9 maart 2011

Badkamer


daar heb ik destijds, inmiddels alweer bijna 6 jaar geleden, waar blijft de tijd...maar in ieder geval, 
heb ik niet lang na hoeven denken hoe ik de badkamer graag wilde hebben. Het zat allemaal in mijn hoofd én zo is het ook geworden. Op de vloer na, tot mijn schrik hadden ze deze donker gevoegd. Persoonlijk had het mij mooier geleken dat het één geheel was geworden met de wanden, want nu lijkt het net even een andere tegel. Maar het werd mij aan alle kanten ten zeerste afgeraden en uiteindelijk heb ik daar ook wel vrede mee gekregen. Aangezien ik regelmatig tijdens het douchen met een zacht borsteltje de voegen sta te poetsen;-) .. is dit toch wel de meest praktische keuze.


 ja, die wilde ik!
Grote, matte natuursteen (look) tegels met twee ronde kommen op een hardstenen wastafel en  daarboven een grote chique spiegel. Een doucheruimte tussen muurtjes waar je ruim met z'n tweeén kan douchen. De man die onze tekening maakte had maar weinig inbreng;-) hij drong zijn eigen smaak erg op en vroeg mij op een gegeven moment "wil je ook nog Frans Bauer kranen"....naja!! Het is dat we aan dit bedrijf vast zaten i.v.m de bouw, anders waren we hard weggelopen. Gelukkig hadden ze bij het tegel bedrijf meer verstand van onze style


Wat een lief beertje van Sabon hé..in oktober gekregen van mijn moeder omdat ik het zo'n schatje vond. (ik had net een goede uitslag gehad) Ze mag naast de Savon doos zitten..verstopt in het nisje van het toilet. Het toilet wilde ik bewust niet in zicht wanneer je de badkamer binnen komt treden. Zowel tijdens het baden, als tijdens het douchen is deze niet in zicht. In ons vorig huis liepen we er bijna tegen als we de badkamer betraden.. we wisten natuurlijk ook niet meer beter. Ondanks dat onze allereerste huis wel een klein formaat badkamer had waren we toch  zeer tevreden met wat we hadden. Maar als je dan zelf  keuzes mag maken en krijgt dan ineens een enorme ruimte tot je beschikking.....is dat wel een hele verrijking!
Nu had ik er misschien wel voor gekozen, om een aparte toiletruimte te creëren
Gek genoeg wennen ruimtes enorm snel en worden wensen daarmee ook steeds bijgestelt, hoezo verwend!





Ik sta nog steeds achter de keuze die we destijds gemaakt hebben.
&
 Iedere dag weer, is het een groot genot om deze lichte  
binnen te stappen!

Helemaal nu het daar zo heerlijk geurt!
Dankjewel Renny...!
In haar Give-away mocht je  anoniem een naam noemen wie jij in het zonnetje wou willen zetten. Daar hoefde ik niet over te denken...mijn lieve vriendin Anita kan wel wat zon gebruiken.
Diegenen die de naam van de winnaar hadden genoemd zouden ook verwend worden,  maar daar was het mij nou juist niet om te doen. Maar ik ben er wel heel erg blij mee!
Kijk maar eens mee, een mooi hartje..prachtige kaartjes en een heerlijk geurzakje.
Het past daar perfect, lieve Renny  X




30 opmerkingen:

Room Seventeen zei

Mooi Helena! Die waskommen vind ik super! Prachtige handdoek ook!

Corine zei

Prachtig, luxe en toch niet te..
Een heerlijke badkamer!
Groeten, Corine(THUIS)

Colin zei

Wat een heerlijke badkamer, straalt rust uit en dat is juist daar extra fijn!

Bizzy @ home zei

Wat een mooie badkamer. Die waskommen zijn echt een plaatje. En het geurzakje lijkt er voor gemaakt hihi..geniet ervan.
Lieve groet Renny

brocante roos zei

Wat een heerlijke relaxruimte hebben jullie gecreëerd.Lijkt me heerlijk rustgevend om in zo'n mooie omgeving te "badderen".
Frans Bauwer-kranen?!?, wat een suffe opmerking zeg.....

Lieve groet Marjan

Zazoe zei

Wat een mooie badkamer Helena! Daar kom je toch helemaal tot rust, lekker badderen en tuttefrutten. Kan me goed voorstellen dat je nog steeds vol achter je keuzes staat.
Ben jij ook zo'n Sabon-fan? Wat een heerlijke spulletjes verkopen ze toch hè?!

Ik las bij Aniet dat ze zo'n leuk kado had mogen krijgen. Wat lief van jou om haar te nomineren. En dan is het toch heel leuk om zelf ook een attentie te krijgen, jij verdient het net zo hoor!

Veel liefs, Nina

Karin zei

Nou ja zeg, F. Bauerkranen Tssss, je zou zo iemand toch.....
Wat een heerlijke plek heb je daar, perfect voor een heerlijk relax/verwen moment!

Anita zei

Heer-lijk zo'n welnessroom :-)
heel anders dan de onze maar ieder zo zijn eigen style.

Ooh heb jij mij ook anoniem genomineerd.
Hoe is het mogelijk hihi
DANK JE WEL lief vriendinnechie van me
Die geurzakjes van Renny ruiken echt HEERLIJK
Enne die zonnestralen doen een mens goed :-)
Dikke kus

Home and Lifestyle zei

Wat heb je een mooie badkamer Helena...echt super! Wij hebben hier nog een doorsnee wit exemplaar, het stof dat je er van krijgt houdt mij nog behoorlijk tegen maar binnen twee jaar ga ik er toch voor....helemaal nu ik jouw welness ruimte heb gezien :)

Lieve groet, Ingrid

Inka en André. zei

Wauw,..............schitterend,hoor,xxx

Hannekie zei

wat een heerlijke badkamer..daar kan ik alleen maar van dromen..
liefs hannie

Claudia zei

Mocht Frans Bauer willen dat hij zo'n ruimte had. Geweldig zeg!

Je hebt de troostprijs van mijn give-away meer dan verdiend. Ik kom altijd met heel veel plezier op je jouw blog (zoiets voelde mijn hand aan bij het lootjes trekken waarschijnlijk).

Liefs Claudia

rommy moosie68 zei

hoi wat een geweldige bad kammer supper daar kan ik wel bij weg dromen die beer is ook helemaal leuk een heel wardevol geniet er maar lekker van fijn dag groetjse rommy

Jilly zei

Thankyou so much for your visit to Menton Daily PHoto, Helena. Your photography is just fabulous. So romantic and gentle.

Mayflower zei

Dit is toch een droom, wat een prachtige badkamer en zo ruim, dan heb ik echt alleen maar een douche'hok', je kan er met z'n tweetjes je kont niet keren hihi.
Ik kijk bij jou mijn ogen uit, prachtig de waskommen en het mooie hoekbad, het oogt allemaal even sjiek.
Dat is echt genieten lieve Helèna.
Fijne dag en een lieve groet, Mea

~*~ saskia ~*~ zei

Werkelijk prachtig Helena. Die kommen zo mooi op het tablet en de kranen uit de muur. Subliem!
Een fijne donderdag xxx

Objets de Charme zei

Wat een prachtige badkamer heb je.
Heel sfeervol.

De waskommen en de spiegel en het schuine dak zijn zo smaakvol.

Lieve groeten, Alexandra.

Sjoukje zei

Wat een heerlijke badkamer, die van ons zijn we nog niet aan toe gekomen dus de jaren 80 look moet ik het eerst nog mee doen, niet erg hoor maar destemeer geniet ik van jouw plaatjes~!
Geniet er maar van~!

Groetjes Sjoukje

MariCrea zei

I discovered your blog randomly ... but I was fascinated
I wish I could show some of your photos on my blog ... to share them with my Italian readers, of course I will link to your blog
I read in your profile that you like Italy
Hugs
Mari

Thuis bij Tjits zei

wow wat een droombadkamer, dit zou ook zomaar mijn badkamer kunnen zijn:) wat zul je daar vele uurtjes heerlijk genieten!

lieve groetjes, Tjits

Musje zei

Pracht van een badkamer en dan dat heerlijk muziekje erbij,in gedachte lig ik nu lekker in bad te dobberen haha,wat gaaf de cadeautjes van Renny,veel plezier ermee,fijne dag,lieve groet Joke.

Servies en Brocante zei

Mooie tinten, wat zal dat lekker ontspannen zijn..wij krijgen volgend jaar een nieuwe badkamer van de woningbouw..kan niet wachten hebben nu de oeeeerlelijkste tegeltjes die er maar bestaan zucht..maar goed sta toch meestal met mn ogen dicht onder de kraan te genieten hihi

Kom Achterom zei

ooh wat een plaatje!! Ik weet zeker dat je daar heel wat uurtjes doorbrengt!!
heerlijk baddereren boek erbij! Genieten wat wil een mens nog meer!
fijne week
Yolanda

wonen met brocante zei

Fijn opgezette badkamer en de kommen zijn echt geweldig! Groetjes Peggy

le ciel flamand zei

Wat moet het heerlijk zijn een bad te nemen in deze prachtige badkamer!

Groetjes, Annelies

Sylvia zei

Wat een sfeervolle badkamer, Helena !
Het beertje vind ik zo schattig !
Mooie spulletjes van de giveaway, lief dat je aan je vriendin dacht.
Groetjes,
Sylvia

Bonjade zei

Wat een lief gebaar om aan je dinnetje te denken.......wat perfect gekozen.
En je badkamer.....een real wellness centre.
;0)
Liefs

Marie-Ange zei

Magnifique de raffinement et de beauté ...
Bisous de belle soirée.
Marie-Ange

Miss M zei

Hallo Helena,

Zo'n badkamer zou ik ook wel willen zeg! Héérlijk, een prachtigen Welness-ruimte...
Ik had jou van de week gemaild, maar ik krijg steeds een foutmelding. Klopt jouw email wel die op je blog vermeld staat?

Groetjes, Marjolijn Kroon. (www.thestyleofmissm.blogspot.com). Kom eens een kijkje nemen!

Yvonne zei

Wat een prachtige badkamer zie ik hier. Niks geen Frans Bauer hoor.
Zelfs de handdoekjes zijn mooi.

gr yvonne