donderdag 10 februari 2011

Vroege voorjaarsgevoelens




Gisteren scheen het zonnetje heel speciaal! Onze zoon is 17 jaar geworden en de zon gaf deze feestelijke dag nog een paar extra stralen.
Manlief had een thuiswerkdag gepland en ging een twee uur durende teleconference aan. Na samen nog een kop koffie te hebben gedronken  maakte ik mij dus maar snel uit de voeten! Ik ben even heerlijk "alleen" op pad gegaan, met mijn camera!  Op steenworp afstand ligt een natuurreservaat waarvan ik de route heb gereden, want  om daar nu helemaal alleen  te gaan lopen, durf ik nou ook weer niet.
Langs de weg zijn genoeg mogelijkheden om de auto te stoppen en flink wat plaatjes te schieten.
Kijk maar even mee wat mijn lens zoal gevangen heeft...







Hierboven;  kwakende eenden, die opvliegen...  en even verderop, een kudde schapen.






Haha na bijna uitgezwaaid te zijn door een paar  nieuwsgierige schapen kwam ik op dit open gebied met water uit. Hier is een hele wandel/fiets route aangelegd.




Met de onderste beelden heb ik mijn route verlaten om vervolgens taart en verse bloemen mee naar huis nemen.
Voor je het weet, ben je een paar uur verder...maar het was op en top genieten!
Ik word  zo blij van deze momenten.."het vroege voorjaars gevoel",  het geeft  je zoveel energie en blijdschap!
Helemaal als de zon de ochtendkou probeert te verdrijven, dat kleurt je hele dag!








De karrevracht aan boodschappen had ik al binnen..dus liet ik deze maar daar waar het stond, hihi






Hopelijk volgen er heel snel meer van deze mooie zonnige dagen ..Des te eerder de natuur haar bloeiende ontwikkelingen kan laten zien .
Aan het eind van de middag hoorde ik buiten de vogels hun hoogste lied zingen..en dat geeft  mij althans het  gevoel dat we, "ondanks de kou" de winter zo langzamerhand gaan verlaten.

Ik wens jullie alvast, een heel fijn weekend!







22 opmerkingen:

Stina zei

Ha Helena.

wat heb jij genoten zeg buiten en je foto's zijn heel mooi geworden, als ik die schapen zie wil ik ze wel effe aaien, hihi...heerlijk die dikke wol.

Nog van harte gefeliciteerd met je zoon.
En een heel fijn weekend

Lieve groet Stina

Yn'e Steeg zei

Bedankt voor je prachtige rondleiding.
Schitterende foto's zo op de vroege ochtend ( voor mij dan nu)
Ik zal straks naar onze oudste zoon ( hij is vandaag jarig) met mijn eigen gemaakte taarten

Jantsje

Room Seventeen zei

Het voorjaar hangt voorzichtig in de lucht, heel pril, maar als het zonnetje schijnt is het toch al een beetje merkbaar. Mooie banner heb je gemaakt!
Fijn weekend, Hennie

Alle mooie dingen zei

gefeliciteerd met je zoon... en wat een mooie schaapjes heb jij in de buurt staan... lekker zo'n rondwandeling (in de auto) bij jou in de buurt.
Ik heb genoten
groetjes
Anita
http://alle-mooie-dingen.blogspot.com

Marie-Ange zei

J'ai "dégusté" tes images.
Que ta campagne est belle, un vrai bonheur.
Bisous
Marie-Ange

Home and Lifestyle zei

Allereerst van harte gefeliciteerd met je zoon, wat worden ze groot hè? Hier gaat het ook al zo hard en van het idee dat de oudste over een paar jaar het huis al uit zou kunnen zijn, word ik niet echt vrolijk hi hi!

Wat een prachtige foto's Helena...ik ziet hier enorm te genieten!! Met welke camera maak jij je foto's, is het een spiegelreflex? De foto's van de schapen vind ik geweldig!

Over een maand ga ik deelnemen aan een fotocursus, ik hoop daar veel te leren!

Ik wens je een fijn weekend...ik hoop met wat zon! Lieve groet, Ingrid

Servies en Brocante zei

Wat een prachtige foto's zeg !! Zo scherp mooi van kleur echt heel netjes..daar kan ik nog wat van leren
Fijn weekend

Elly zei

Hoi Helena,
Wat heb jij het voorjaarsgevoel prachtig gevangen met je camera. Hier kan ik nu echt van genieten, alsof ik met jou meewandelde, zooo moooi...
Nog van harte met jouw zoons verjaardag en een fijn weekend.
Lieve groeten, Elly

It's me zei

Ik krijg bij jouw helemaal het lente gevoel heerlijk......gefeliciteerd !! fijne dag liefs van mij...xxx...

Thuis bij Tjits zei

prachtig!! ik heb genoten van het schitterend natuurgebied en van je geweldige fotos!!
gefeliciteerd met je zoon:)

lieve groet, Tjitske

Bizzy @ home zei

PRachtige foto's, krijg spontaan voorjaarskriebels.
x Renny

*Ingrid* zei

Prachtig je post weer Helena met heerlijke foto's om naar te kijken van je prachtige natuur!ik vind de schapen super,die hebben we jaren geleden ook nog gehad voor de paarden hun intrede deden!!!geniet van een liefdevol weekend.....liefs...

Franse Lelie zei

Je foto's zijn echt prachtig, de kleuren, de compositie! Super, ik heb ervan genoten...wat heerlijk om vlakbij zo'n mooi gebied te wonen en zo s morgens erop uit te kunnen gaan...oja, nog gefeliciteerd! Lieve groetjes

Anita zei

Oei ben ik toch helemaal de verjaardag van zoonlief vergeten.
Lieverd, nog van harte en een hele dikke zoen hihi
Een migraine-aanval had me klein gekregen dus een goed excuus ;-)
Prachtige foto's gemaakt in een mooi gebied.
FIJN WEEKEND xxx

Sylvia zei

Prachtige foto's, Helena !
Wat een prachtig natuurgebied is dat en de schapen vind ik zo lief !
Nog gefeliciteerd met de verjaardag van je zoon, ik weet zeker dat de taart lekker was :-)
Fijn weekend,
Sylvia

Mayflower zei

Nog van harte gefeliciteerd met je zoons verjaardag Helèna.
Wat een prachtige foto's heb je gemaakt tijdens je ritje door dat prachtige landschap.
Wat heerlijk hè zo'n mooie zonnige dag, alvast een voorproefje op hopelijk een mooi voorjaar en zomer. Hier zingen de vogels ook hun hoogste lied, voor mij ook een teken dat het voorjaar nadert.
Ik wens je een heerlijk weekend toe.
Lieve groet, Mea

Objets de Charme zei

Dankjewel voor deze prachtige foto's en het gevoel wat je ons hiermee wil geven.
Ik voel het en ik ruik het haast, "de lente".

Lieve groetjes, Alexandra.

bikim zei

your photos are GORGEOUS LOVELY BEAUTIFUL!
I'm a fan!
Rosa

Zazoe zei

Veel te laat, maar alsnog gefeliciteerd met de verjaardag van zoonlief, lieve Helena!

Wat heb je weer prachtige plaatjes geschoten. Die schapen zijn gewoonweg om in te lijsten. Je hebt deze mooie dag heel mooi vastgelegd.

Lieve groeten, Nina

desde my ventana zei

Unas fotografías preciosas, es un gran reportaje,
Bss
Cecilia

Claudia zei

Wat een mooi begin van zo'n bijzondere dag!

Yvonne - Frl.Klein zei

Very beautiful photos!!!
Have a nice week
Hugs,
Yvonne