vrijdag 25 februari 2011

Voorjaarsperikelen





Ik weet..het is wat stil aan mijn zijde.
 Maar ik heb heerlijk met mijn jongste zoon genoten van de voorjaarsvakantie...heerlijk.
Begin van de week was het zelfs fantastisch weer, ondanks de kou scheen er een mooi, vrolijk zonnetje maar helaas is dat alweer helemaal van de baan.
Gistermorgen stond ik om 5 uur met manlief op en wist niet wat ik zag..."sneeuw"! Gelukkig was het van korte duur, want ik verlang," net als de meesten van jullie", nu echt wel naar een beetje meer warmte en kleur. 






Als het buiten niet is, halen we het voorjaar maar binnen;-) Elke week koop ik voor +/- 6 euro aan kleine bosjes bloemen en met de overblijfsels en wat takken staan er zo weer twee prachtige stukken. 
In de keuken is de mand  opgevuld met gipskruid; een overblijfsel van het valentijns boeket.  Verse  bloemen staan misschien wel niet zo lang, maar met een beetje creativiteit hoef je helemaal geen dure, kant en klare bossen te kopen en geniet je toch weer een weekje van een beetje bloemen weelde.
 Ik rook niet daarom mag ik mijzelf wel verwennen toch?! hihi



Verder ben ik druk aan het neuzen naar een leuke zomervakantie..maar zie door de bomen het bos haast niet meer "en dan moet de rest van het gezin het ook nog leuk vinden", wat een gezoek!!!
Morgen komt onze oudste weer thuis van een weekje wintersport met zijn meisje..keurig op tijd voor opa zijn 65e verjaardag, zodat we helemaal weer compleet zijn.Tijdens het maken van dit bericht kreeg deze post een extra betekenis..de bloemen passen hier vandaag namelijk heel goed. Mijn vaders jongste broer is op deze datum verongelukt..ik was nog maar 8 jaar  maar herinner mij deze dag als gisteren..Dus pap, ik weet dat je mee leest, zomaar ineens werd dit een speciale blogpost voor jouw! X

Happy Birthday to you


Volgende week...meer tijd voor Blogland hoor!
Tot gauw!



25 opmerkingen:

Home and Lifestyle zei

Lieve Helena,

Eigenlijk wilde ik afsluiten en naar bed gaan maar toen ik jouw post zag besloot ik maar dat het iets later moest worden hi hi. Ik krijg nl. altijd zulke lieve reacties van je en je foto's zijn ook nu weer een feest om naar te kijken...dat wordt voor mij lekker slapen zo dadelijk!

Och meid...de vakantie, hou op....wij hebben er ook al heel wat uren in gestoken! Persoonlijk zit ik het liefst op een prachtige sfeervolle agriturismo in De Marken, maar ja...mijn twee meiden in de leeftijd van 16 en 13 zitten in een andere fase, heel begrijpelijk ook! Ik ben benieuwd waar jullie uiteindelijk naar toe zullen gaan!

Mijn hartelijke felicitaties voor je vader, want een jonge man is dat nog hi hi (dat zal hem goed doen, als je vader dit ook leest), ik hoop dat jullie samen een hele feestelijke dag zullen hebben, ondanks het gemis van zijn broer.

Voor zo meteen...lekker slapen en morgen gezond weer op :)

Een lieve en hartelijke groet, Ingrid

"Création" zei

Lieve Helena,

Wat een aangenaam en warm binnenkomen bij het openen van je blog. Zo sfeervol en harmonieus dat ik als het ware jou "zijn" kan voelen.

Wat fijn te lezen dat je erg genoten hebt met je jongste zoon van een fijne voorjaarsvakantie, de zon was ondanks het koude weer toch zeer aaangenaam te noemen. Ook hier eergisteren vijf centmeter sneeuw, maar geluklig is dat nu verledentijd. Wel erg mooi om te zien en het kraakt altijd zo heerlijk aangenaam onder je schoeisel.

Je foto's zijn wederom weer PRACHTIG, en heerlijk al je fleurige bloemstukken te kunnen bekijken. Het is inderdaad zo dat je eigenlijk met weinig heel veel kunt doen, het is vooral de fantasie die je er bij gebruikt die zo'n bloemstuk tot een fraai geheel maken. En als één persoon dat kan dan ben jij dat wel, lekker eigenwijs hé, maar dat weet ik gewoon.

Wil je van harte feliciteren met je vader en fijn voor jullie allen dat op zo'n speciale dag iedereen compleet deze dag kan meevieren. Ook zijn veel te jong gestorven broer zal altijd in jullie gedachten zijn op deze dag.

Bedankt voor je RRACHTIGE roos Helena, een lief gebaar. Maar hierbij wil ik jou ook meteen eens bedanken voor je altijd lieve attente en uitgebreide reactie's, daar geniet ik enorm van.

Ik wens je een heel fijn wekend,
Liefs Josephine

faire un songe zei

Je foto's zijn prachtig en je muziek past helemaal in het sfeertje erbij..
Eventjes stilletjes genieten.....
Fijn weekend ook voor jou..
Ik geniet nog even van je muziek

Bizzy @ home zei

Prachtig sfeertje hier met al die mooie bloemen.Je hebt gelijk om jezelf hierop te trakteren. Doe ik ook met regelmaat.
Proficiat met je vader!
En een vakantie boeken, tell me about it. TOen ik eindelijk wist welke streek het moest gaan worden, de Ardeche, werd ik helemaal gek van het aanbod..maar het is gelukt...
Succes ermee.
Lieve groet Renny

Colin zei

Ik open je blog en zie een mooie foto van een side table; ik heb precies dezelfde en twijfelde of ik die niet eens voor wat anders moet vervangen ... ik laat hem nog maar even staan denk ik :-)

Groetjes,
Colin

Objets de Charme zei

Hele mooie foto's.
Het stolpje is ook mooi.
Ik kan me helemaal voorstellen hoe een voorjaars zondagochtend is bij jou thuis, met het zonnetje in huis.

Jij ook heel fijn week-end.

Alle mooie dingen zei

ja lente dat willen we allemaal.. en laten we hopen dat het nu gauw komt... het word in ieder geval al ietsje warmer... je hebt weer mooie foto's geplaatst... van harte gefeliciteerd met je vader
groetjes
Anita
http://alle-mooie-dingen.blogspot.com

It's me zei

Prachtige bloemen...mooi je vader zal het warderen hoor !! lief !! ...fijn weekend...sterkte en plezier !! liefs van mij....xxx...

Anja zei

Prachtig je bloemen ziet er allemaal heel sfeervol uit. Ik koop zelf ook iedere week wat bloemen heerlijk, soms zijn het er maar een paar om in flesjes te zetten maar ik vind het zo'n verwennerijtje! Lekker blijven doen hebben wij weer mooie plaatjes!!
Groetjes Anja.

Franse Lelie zei

Wat een prachtige schaal met bloemen...en je hebt zulke mooie spulletjes in je huis...heerlijke foto's, ik heb er echt van genoten. Inderdaad, de vakantie 'moet' weer worden geboekt. Ik ben er ook over aan het nadenken. We gaan samen maar iets boeken moet toch wel. Gefeliciteerd en een hele gezellige verjaardag van je vader! Lieve groetjes

THE BLACK BARN zei

WAT EEN MOOIE BLOGPOST VOOR JE VADER!!
WAT FIJN DAT JE JE VADER NOG HEBT.
HELE FIJNE VERJAARDAG MET HEM SAMEN EN GENIET LEKKER VAN ELKAAR!!

LIEVE GROET,
MIRANDA

Anita zei

Lief mens van harte met je paps :-)
Fijn dat jullie vandaag weer compleet zijn !!!
Heerlijk zo'n relax weekje ...
Je hebt jezelf weer lekker verwend hoor hihi
LENTE IN DRENTE
Dikke verjaardagskus
en paps als u meeleest: toe maar hier nog eentje ;-)

Hannekie zei

wat heb jij mooi grote fotos op je blog zeg..heerlijk genieten vind ik..en ik ben het helemaal met je eens...natuurlijk mag je af en toe wat leuks voor jezelf kopen..
alvast gefeliciteerd met je vader..
liefs hannie

Sylvia zei

Wat een mooie, gezellige sfeer hier bij jou, Helena, je hebt het voorjaar zo prachtig binnen gehaald !
Mijn felicitaties voor je vader, ik wens je samen een fijne dag !
Bedankt voor de prachtige roos,
Sylvia

Bonjade zei

Wat lief deze ode voor je vader aan zijn jongste broer..
Prachtig zeg wat een heerlijk voorjaarsstuk op je tafel...in een prachtige bokaal.
Ha zeg ik ook altijd....bij alles dan ook...ik rook niet ...dusse.....
Roken is volgens mij bij mij nog goedkoper ;0)
Fijn weekend
Liefs

Stina zei

leuk om zo af en toe een bloemetje te kopen,doe ik ook wel zo gezellig he dan in huis.
Nog gefeliciteerd voor je vader en wat fijn dat je hem nog heb, en zijn jongste broer dat zal altijd in gedachten blijven.

Dank je voor je roos, lief.
voor jou een hele fijne avond,
liefs Stina

Het Hoogerhuys zei

Mooi bloemstuk, ik kan ook niet wachten tot het voorjaar wordt en de temperaturen wat omhoog gaan!

Van harte met de verjaardag van je vader en maak er een fijne dag van.
Fijn weekend, groetjes Sandra

Jeanette zei

Prachtig je foto`s. vooral die bloemen...zo mooi!! gefeliciteerd met opa, jammer dat z`n jongste broer er niet meer bij kan zijn, maar ik denk dat ie boven wel een gebakje mee eet:-) Fijn zijn dan de herinneringen...

Liefs, Jeanette

Lynda zei

verse bloemen CHECK, vakantie geboekt CHECK...een jarige vader? dat duurt nog even ;)!
Van harte gefeliciteerd met je vaders verjaardag, wordt beslist een gezellige dag....die waarschijnlijk extra intens beleefd wordt met in het achterhoofd het verongelukken van je oom...hoe triest!
Lekker binnenzitten dit weekend en genieten van die prachtige kleuren van je bloemen!

Groetjes
Lynda

Elly zei

Wat heb je hier een prachtige serene sfeer neergezet!!!!echt genieten hoor...en die mooie schaal met bloemen maken het geheel af. Als je inderdaad een mooie basis hebt kun je er steeds verse bloemen bij in steken. En last but not least nog gefeliciteerd met je vaders verjaardag.
Een lieve groet en een fijne zondag Elly.

Bizzy @ home zei

Kijk je even op mijn blog...en mail je me dan even.
x Renny

bikim zei

loved!!!!!!!!!!!
photos
flowers
decor!
happy night

Rosa

Bizzy @ home zei

Hé Helena, ik probeer je te mailen maar het lukt niet. Ik krijg de mail weer terug. Mail je mij je adres anders even, ik heb nog een kleinigheidje hier op de kast liggen voor jou.
Lieve groet Renny

Madelief zei

Lieve Helena,

Je hebt je berichtje alweer bijna een week geleden geplaatst, maar wil je toch nog feliciteren met je vaders verjaardag. Wat moet dit ieder jaar weer voor hem een moeilijke periode zijn. Hopelijk komen er vooral ook veel leuke herinneringen aan zijn broer naar boven!

Je huis ziet er heel sfeervol uit. Mooi met al die voorjaarsbloeiers!

Geniet van de zon! Het belooft weer een mooie dag te worden.

Lieve groet, Madelief

Mayflower zei

Ik ben ook wat laat om je te feliciteren met je vaders verjaardag, maar ik was de afgelopen week ook wat minder actief in Blogland lieve Helèna. Hopelijk heeft hij ondanks het gemis van zijn broer toch een hele fijne verjaardag gehad.
Wat heb je een prachtig ingericht huis en wat een mooi boeket heb je gemaakt. Ik rook wel (sttt) maar verwen mij ook iedere week met bloemen hoor hihi.
Ik wens je een fijne avond en jij ook bedankt voor je altijd lieve reacties, ik lees ze altijd met plezier.
Lieve groet, Mea