donderdag 23 december 2010

Kerstversiering, vers groen




Dit jaar heb ik iets minder in de keuken als andere jaren..dat wil zeggen geen guirlande met lichtjes meer op de keukenkast, deze heb het na jaren wel even gezien. Deze takken  die hier hangen heb ik overgehouden van vorig jaar, die toen nog  op de schouw in de kamer lag met  verse rozen, groen en parels. Ik wilde ze graag recht opstaand hebben maar wist even  niet in welke hoek ik dit kwijt moest, de kaarshouders met hengsel zijn sowieso niet geschikt om op te hangen i.v.m oververhitting van de linten die er aan hangen. Nu hangt het  tussen de twee ramen achter de eettafel. Al is het al lang geen origineel idee meer;-) het hangt er wel gezellig met wat mooie kaarten en eucalyptustakken.
Aan de kroonluchter in de keuken hing vorig jaar ook vers groen, maar met de gevulde tafel vond ik dat ook wel weer druk. Hebben jullie dat ook, dat je het evenwicht soms even kwijt bent? Wat ben ik al aan het rommelen geweest..ik was bijna genijgd alles er weer uit te gooien hihi, ik vond het gewoon een rommelpotje. Na mijn verjaardag heb ik heel wat spullen in de kast gezet want je kan immers niet alles neerzetten, hoe mooi je het soms ook vind.
Maar ik heb het evenwicht gevonden..en meer komt er niet bij. Hier en daar wat groen, wat verse kransen voor de tuindeuren  en  op sommige plekken gewoon een mooie bewerkte bal. En vooral heel veel kaarlicht!






Dit staat op de keukentafel in een zilveren schaal, het is gewoon een bijelkaar raapsel van alles. De grijze bolletjestak..geen idee het heet maar het lijkt wel stof, die ik bij Intratuin gekocht heb na sinterklaas. Ik heb het laten indrogen en met takken en parels verwerkt. Goed passend bij de uitstraling van de hangende tak en  toch geen standaard kerststuk.










Door naar de kamer waar ik twee kransen voor de tuindeur heb hangen en een tak met Ameryllis aan de lijst boven de schouw. 






 Ik heb de laatste weken weinig tijd en wil toch eigenlijk ook nog wel wat posten verwerken. Ik hoop er nog een paar te kunnen laten zien. Maar een ieder van jullie heeft denk ik genoeg te doen met de laatste inkopen. Manlief en kinderen hebben twee weken vakantie en het is nu meer een periode van "gezellig samen zijn". Vandaag de boodschapjes binnen halen en dan mag de kerst beginnen.

ja, pakken jullie nog wel even een lekker kransje tussen alle bedrijven door?! Er is genoeg,  dus pak gerust. Hopelijk een goedmakertje voor het weinig aanwezig zijn;-)

Veel gezelligheid met alles wat nog te doen staat!



23 opmerkingen:

Home and Lifestyle zei

Wat fijn om zo voor de kerstdagen nog een post van jou te lezen...het sobere met kerstversieringen is wel herkenbaar, ik zat vanmorgen hier zelfs te kijken wat ik er verder nog uit zou kunnen en willen doen hi hi!

Ik wens je hele fijne en warme kerstdagen toe...geniet lekker van je man en de kids!! Lieve groet, Ingrid

Belle Brocante design zei

Ik ben gek op op kerstkransjes dus ik neem er een ondertussen weer genietend van jou prachtige fotostijl en je mooie kersthuis. En die kat ooohh het blijft een prachtig mooi beest. Welk ras het is weet ik niet en ik ben v/d ruwhaar teckels dat weet je maar jouw katten die laten mijn kattenhart smelten het is dat mijn hondjes ze levend opeten want anders... Geniet van je beestenboel en je heerlijke kersthuis.

Gezellige dagen,
Annemiek

Inka en André. zei

Hoi Helena,ha,lekker de kerstkransjes,heerlijk,hoor.
Wat een mooi gezellige sfeertje heb je in huis gemaakt.

Fijne kerstdagen,gr inka en andre

Kom Achterom zei

ooh heerlijk ik neem er gelijk 1! en wat een prachtige versiering zeg!
Ik wens je fijne feestdagen en een heel liefdevol nieuwjaar!
lieve groetjes Yolanda

kienkele zei

Oooh Helena, zo herkenbaar, af en toe zie je door de bomen het bos niet meer. Ik heb de kerstboom er ook altijd voor oud en nieuw weer uit, dan staat ie me gewoon in de weg......
Ben benieuwd hoe lang het dit jaar duurt, het is maar een kleintje, dus wie weet.
Jouw versieringen zijn in ieder geval prachtig! Hele fijne kerstdagen voor jou en je gezin, en alle goeds toegewenst voor het nieuwe jaar! Lieve groet, Tineke

Room Seventeen zei

Wat een sfeervolle versieringen Helena. Groen, wit en zilver is een mooie chique combinatie.
Ik wens je hele fijne feestdagen.

Anja zei

Ik vind je versieringen erg mooi!
Fijne feestdagen toegewenst!
Groetjes Anja.

wonen bij de dijk... zei

wat een hoop creativiteit van jou kant..
prachtige kleuren.
(ook mijn kleuren, groen, wit)
complimenten hoor..
groet en fijne dagen..
Cobi

THE BLACK BARN zei

WAT EEN MOOIE KERSTSTUKKEN HEB JIJ GEMAAKT.
PRACHTIG HOOR!!
WAT KNAP GEMAAKT.

HELE FIJNE WARME DAGEN EN EEN LIEVE GROET,

MIRANDA

Stina zei

Zo lekker hé die kerstkrans neem die witte, dank je.

Wat ziet het er allemaal gezellig uit zeg, met die amaryllis die vindt ik zo mooi en helder.

Voor jullie ook goede Kerstdagen liefs Stina

Irma allemaal kleurtjes zei

prachtig dat verse groen, ik wens jou en je gezin een hele fijne kerst, IrmaxXX

Sylvia zei

Helena, wat een prachtige kerstsfeer, het ziet er zo magisch uit !
Ik begrijp je wel met het decoreren, je moet uiteindelijk een keuze maken, ik heb soms teveel ideeën in mijn hoofd.
De kransjes zien er heerlijk uit !
Fijne feestdagen voor jou en je familie, Helena !
Sylvia

Bonjade zei

Wat gezellig leuk om je kerstsfeer nog even te zien......Super!
Wens je hele fijne dagen toe en jammie...neem graag een kransje hoor.
Fijne dagen
liefs

Marieke Reintjes zei

Mooi Helena, prachtige foto`s heb je er ook van gemaakt..
MMmmm, lekker zo`n kransje..
Ook voor jou en je gezin, heel fijne feestdagen..
Lieve groet, Marieke

Waldkind zei

wonderfull pictures!
helena, i wish you a merry christmas and happy new (blog-)year!
elvi

Mayflower zei

Wat leuk om nog even een mooie kerstpost van je te lezen lieve Helèna. Wat heb je een mooie kerstdecoraties aangebracht in huis. Prachtig zijn je kransen bij de tuindeuren en ook de hangende tak met de Amaryllis vind ik prachtig.
Ik wens je hele gezellige en liefdevolle Kerstdagen toe.
Ook Anita, die bij mij een lieve reactie achterliet via jouw blog wil ik hele fijne dagen toewensen en ik vond het ontzettend leuk dat je bij me reageerde.
Lieve groeten, Mea

Marie-Ange zei

Quelles sublimes images remplies de beauté, de grâce, de tendresse ...
Je te souhaite un merveilleux Noël ainsi qu'à tous ceux qui te sont chers.
Bisous du coeur
Marie-Ange

marian zei

Mmmm, die kransjes zien er lekker uit.
De kransen aan de deur zijn dan weer heel sfeervol en mooi. Ik hou het meest van zo'n eenvoudige kransen. Je kerstdecoratie vind ik prachtig!
Fijne kerst en een gelukkig nieuwjaar!
Groetjes,
Marian

*Ingrid* zei

Prachtig weer je foto's Helena en ik ben verliefd op je huisvriend(in)bij deze wens ik je een warme kerst toe samen met je dierbaren....veel liefs...

It's me zei

Het is prachtig bij je !! zo mooi alles !!!....Hele fijne dagen ,..............geniet van alles maar vooral van elkaar......liefs van mij....xxx...

Lynda zei

hier is het HE LE MAAL mislukt.....sobere versieringen ;)...ik vindt je foto's GE WEL DIG!!!!! Echt waar...de rust spat er vanaf....ik blijf nog even kijken!!!

FIjne kerstdagen!

Liefs,
Lynda

Petra zei

Bij mij was het meeste ook "Nee toch maar niet"
Je hebt leuke originele dingen gemaakt.

Hele fijne dagen!

Musje zei

Wat prachtig allemaal,heb zitten genieten hoor!Ik wens je hele fijne kerstdagen,lieve groet Joke.