dinsdag 7 december 2010

Mijn eerste stappen.. kerst '09


Het is alweer bijna een jaar geleden dat ik wat aan het rommelen was met mijn fototoestel.
Ik creeërde wat sfeerhoekjes en heb daar een aantal van als kerstkaart verstuurd.


 Met het laten zien van deze foto's werd er steeds vaker tegen mij gezegd dat ik wat met mijn foto's moest gaan doen. Tja, wat moest en zou ik er mee moeten doen... ik keek wel al heel lang bij "Just Jeanette"  Haar prachtige blog, die ik per toeval een keertje vond en wat het leek mij  fantastisch om ook zoiets met mijn foto's te gaan doen. Met het idee om vooral te evenaren, ik heb het altijd erg belangrijk gevonden om een eigen stijl te hebben, of dat nu om interieur of kleding gaat. Iets moet vanuit jezelf komen, al mag  je gerust geïnspireerd zijn door iets, het word pas uniek als het je eigen wordt.
Door alleen al bezig te zijn raak ik vaak al zo geïnspireerd dat het er vanzelf wel uit komt,  zonder daar ook  maar enigzins over na te moeten denken.
 Maar om een stap als deze te zetten in blogland... daar was toch echt wel lef nodig en vooral durf om iets te plaatsen.
Want wie wilde mijn foto's nou zien, zijn ze wel goed genoeg?... Allemaal vragen, waardoor ik maar niet over de streep kwam. In januari '10 kriebelde de gedachte nog steeds en ben ik mij toch eens gaan verdiepen hoe ik een blog op kon zetten, "wat opzicht al een hele klus is".




Ik ben begonnen met een aantal posten die ik eerst privé heb  gehouden. In maart vroeg manlief of ik ook al reacties kreeg. "Nou euh, ik heb het nog steeds privé"..hij vond dat ik het gewoon moest publiceren. Volgens mij heeft hij er nu inmiddels spijt van dat hij dat ooit gezegd heeft );- Familie  en vrienden  konden allemaal een blik werpen en ik vond het in de eerste instantie maar doodeng.. Toch ben ik blij dat ik het gedaan heb, ik voel mij er uiteindelijk helemaal in thuis! Al neem ik wel pas op plaats om er niet in te verzuipen. Er is nog veel meer om voor te leven en dat vind ik ook heel erg belangrijk. Het voornaamste is dat ik mijzelf hier in kwijt kan, al zou ik er soms nog wel meer  mee willen doen, maar  ik weet eigenlijk nog niet precies wat... iets in mij blijft borrelen Deze foto's waren dus een beetje de aanzet van mijn blog. Fotografie al ruim 15 jaar mijn passie, maar op deze iets met de foto's te doen maakt voor mij het verschil net even anders.






Mijn eerste stappen, nu voor het eerst op blog.
De aanzet voor een mooie  kerstsfeer anno 2010 is gezet.Heerlijk om te zien hoe iedereen hier mee bezig is.
Mijn kerstboom staat inmiddels en ik geniet helemaal van deze heerlijke, gezellige tijd.
Maar geniet ook zeer zeker van jullie mooie blog!



Ik wens jullie een hele fijne aanloop naar kerst!
En  jullie vooral bedanken voor alle hartverwarmende berichtjes die ik steeds mag ontvangen.



GENIET...maar nooit met mate;-)
(lijfspreuk van mijn lieve vriendin Anita)

31 opmerkingen:

Home and Lifestyle zei

Lieve Helena,

Je man mag er dan misschien een klein beetje spijt van hebben, ik ben er maar wat blij mee dat je die stap hebt gezet! Niet alleen omdat het een afleiding voor jezelf is, maar ook omdat ik altijd zo geniet van je mooie posten met prachtige foto's en je hartverwarmende reacties! Vanaf het begin heb ik van je blog genoten!

Zo is het genoeg hi hi...maar ik meen elk woord!

Een lieve groet, Ingrid

Lynda zei

voel je vrij om nog veeeeel meer te fotograferen hoor ;)...wij vinden dat NIET erg! EN we zullen zachtjes doen, merk je niks van, misschien is het dan minder eng ;)!

Groetjes
Lynda

Pink Princess zei

SCHITTERENDE foto's joh, ben wel een beetje jaloers hoor ;)

Ja een blog neemt soms veel tijd in beslag en dan het reageren en lezen enzo...ik doe het momenteel een klein beetje rustiger aan. Tenminste...dat probeer ik haha. Lukt niet altijd maar ach...

Liefs en veel plezier met het denken enzo

Alle mooie dingen zei

wat een heerlijke blog weer.. die foto's zijn heel kerst-erig... en je muziek is geweldig dank je wel
groetjes
Anita
http://alle-mooie-dingen.blogspot.com

Marieke Reintjes zei

Ik ben blij hoor dat je het niet meer prive hebt gehouden...
De foto`s zijn wederom prachtig..
Veel plezier bij het genieten van al het moois om je heen..
Fijne avond, groetjes Marieke

Sylvia zei

Prachtig, Helena, de foto's zien er zo nostalgisch uit !
Ik hou van een 'vintage look' en bewerk sommige van mijn foto's in Paint Shop Pro, heb je deze oud gemaakt met brushes ?
Fijne avond,
Sylvia

Gustaviana zei

oooo wat mooi !!! heerlijk toch overal die kerstfoto's.... jaaa ik ben blij dat je ook begonnen bent, zo kan iedereen genieten van jou mooie foto's
liefs Viana

Yn'e Steeg zei

Schitterende foto's!!!
Blijf lekker doorgaan zo, ik geniet in iedere geval van je berichtjes en foto's.
En je hoeft toch ook niet iedere dag te berichten?
Er moet toch ook iets te melden zijn.

Groetjes, Jantsje

THE BLACK BARN zei

HELENA,
IK VIND JE FOTO'S PRACHTIG.
MAAR WELK FOTO PROGRAMMA GEBRUIK JIJ EN WIL JIJ DIE TIP MET MIJN DELEN.

LIEVE GROET,\MIRANDA

Marga zei

Hallo Helena.
Je hebt het in je dat mooie fotograferen.
Ik wou dat ik dat kon.
De foto's zien er allen prachtig uit.
Groetjes Marga

Zazoe zei

Lieve Helena,

je hebt weer een prachtige blog gemaakt, zoals we van je gewend zijn. Leuk ook om te lezen hoe één en ander ooit is begonnen. Ga vooral ze door, het is elke keer weer genieten!

Lieve groeten uit het Oosten, Nina XXX

Bonjade zei

Heerlijk je kerstsfeer in huis.......
Her en der een beetje maar precies genoeg.....
Om even stil te zijn.
Liefs

Anita zei

Tip: stuur je foto's naar je meest favoriete (woon)tijdschriften. Wie weet komt er iets moois uit voort.

Lief mens je blog is weer prachtig !!!
Maarre niet alles op deze blog komt van jou hihi
Ik zie nl mijn lijfkreet hier onderaan staan ;-)
GENIET maar nooit met mate xxx

"Création" zei

Heerlijk sfeerfoto's zijn het Helena, en dan nog even bewerkt in dat leuke programma maken dat ze helemaal af zijn...Een heerlijke periode weer December, en zo leuk om elders ook te bekijken hoe een ieder daar weer heel anders mee omgaat. Bloggen is wel een b e e t j e [lees heel erg] verslavend maar heerlijk om er mee bezig te zijn.

Heb genoten van je prachtige foto's,
Liefs Josephine

Colinda zei

Jouw man had helemaal gelijk, jouw foto's zijn te mooi om voor jezelf te houden, dus ik hoop dat er nog héél veel volgen!

marian zei

Helena, dankjewel dat je de stap hebt gezet om al die mooie foto's en sfeervolle beelden met ons te delen!
Ik herinner me nog toen ik de eerste keer op je blog kwam, via, via, je weet wel hoe dat gaat, dat ik toen echt overdonderd was van de prachtige foto's en meteen volger werd!
Heel fijne eindejaarstijd en blijf vooral foto's maken én genieten!
Groetjes,
Marian

Ger zei

*** BESCHEIDENHEID IS EEN DEUGD ***

Lieve Helena, maar ik ben toch wel heel erg blij dat jij de stap genomen hebt om je weblog openbaar te maken.

Zodat ik kan meegenieten van je mooie en vriendelijke posten met prachtige foto's!!!

Als ik met Kerst van zulke mooie kaarten mag ontvangen als jou foto's, zou ik die tot Pasen laten hangen;-)

Ieder heeft zo zijn eigen stijl in het blogwereldje, ook al kan je bij andere inspiratie opdoen, toch leggen we er allemaal een stuk van onze eigen creativiteit en ideeën in.
En dat vind ik nou juist zo leuk om te zien!

Hartelijk dank trouwens voor je lieve reactie op mijn blog, vanmiddag zal ik meer weten over de uitslag van wat uit mijn neus verwijderd is.

Ik hoop uit de grond van mijn hart dat jij het bloggen leuk blijft vinden, dan kan ik er met veel belangstelling en plezier van meegenieten:-)

Ik wens jou een sfeervolle en warme decembermaand met veel inspiraties!!!

Lieve groeten,
Ger

Marijke van Ooijen zei

Lieve Helena,

Je foto's zijn prachtig bewerkt...wat een geweldig programma is dat hé?
De kerstsfeer is helemaal geweldig hier op je blog, wat fijn om hier op bezoek te komen meis.

Liefs en goeds,
Marijke

G-style zei

Tja , zulke foto's moet je ook niet voor jezelf houden en wat zijn wij blij dat je ze deelt met ons ...

Bij mij ook een uit de hand gelopen hobbie hoor, dat bloggen , maar ik zou het niet meer willen missen , veel te leuk en gezellig gewoon .

Jij ook een hele fijne feestmaand gewenst , geniet inderdaad lekker en onbevangen van alles !
lieve groet van Gea

lia zei

Eigenlijk ben ik ook op deze manier begonnen (alweer bijna 2 jaar geleden). Kinderen groot en waar maak je dan allemaal foto's van en wat doe je ermee. Ook heel voorzichtig begonnen en het allemaal prive gehouden, totdat mijn blog in de ariadne kwam te staan. En dat vond ik ook weer heel eng en raar. Maar zaterdag kwam er op een feest iemand naar me toe en vroeg ik ik degene van het blog was. En ze vond het zo mooi en leuk. Kijk en dan word je toch wel weer blij.

En je hoeft niet steeds te reageren hoor, want er zijn meer leuke dingen.

groetjes Lia
p.s prachtige nummer, eens kijken wie dat is.

Mayflower zei

Ik ben ook blij lieve Helèna dat manlief je aanspoorde je blog openbaar te maken. Ik geniet telkens weer van je inspiratievolle Blog en prachtige foto's.
Ik ben ook nog steeds blij dat ik destijds de stap genomen heb, de éne keer ook wat actiever dan de andere keer, maar dat is net zoals je zegt, het bloggen is een leuke aanvulling, maar geen invulling van mijn leven.
In de lijfspreuk van je vriendin Anita kan ik mij ook helemaal vinden.
Ik wens je een fijne dag.
Lieve groet, Mea

Fr. K zei

Hallo Helena...
Lieben Dank für Deinen Kommentar.Ich bin begeistert von Deinem Blog und den traumhaft schönen Fotos. Liebe Grüße aus Deutschland von Katrin

All Seasons zei

Dank je wel voor je lieve berichtje.
Leuk dat je deze prachtige foto's met ons wilt delen. Wat een toeval dat we gisteren daar samen mee aan de gang zijn gewest, zonder dat we dat van elkaar wisten.
Ik heb genoten van deze mooie foto's
Fijne avond ☼
Lieve groet,
Patricia

Bizzy @ home zei

Ik ben ook blij dat je man je aanmoedigde en wij al een hele tijd kunnen genieten van al jou mooie creaties, foto's, woorden en gedichtjes.
Deze kerstfoto's zijn ook weer plaatjes!
Die lijfspreuk vind ik ook prachtig!
Lieve groet, Renny

Louise Mooij zei

Kan je bij mij thuis ook sfeer aanbrengen *nog sfeerloos*
Mooie foto's en wat een goed idee om ze als kaarten te versturen, bijzonder!

*Ingrid* zei

Ik vind je foto's ook prachtig Helena,echt genieten hier hoor!!ik wens je een heel gezellig weekend toe.....liefs

bicocacolors zei

Hi Helena,
I love the atmosphere that is always in your photos! thank you for sharing them!

Hugs,
Elena (the other one)

Claudia zei

Lieve Helene,

Dank je wel voor al je lieve woorden, berichtjes en zelfs een “echte” kaart. Heel af en toe werp ik een blik in blogland maar ik kan me nog niet echt ergens op concentreren. Ga er binnenkort weer echt de tijd voor nemen om lekker bij te lezen.

Heel veel liefs,
Claudia

Het Hoogerhuys zei

Hoi Helena,
Mooie foto's hoor,ik ben blij dat je ze toch nog met ons deelt. Ze zijn schitterend en ook zo mooi bewerkt; wil je met me delen welk programma je gebruikt voor je foto's.
Ik ben nog steeds aan het prieken met probeerversies van adobe photoshop 8.
Alvast bedankt,
groetjes, Sandra

marga zei

Nou, ik ben blij dat je je blog bent begonnen....kan ik heerlijk genieten van jou mooie foto's! Heerlijk sfeertje.

Kitty de Winter zei

Hi Helena,

Ben benieuwd wat je met je takken gaat doen.

Lieve groet,

Kitty