zondag 28 november 2010

Winterse schoonheden







Vrijdagmorgen viel er een laagje sneeuw. Het bleef dan niet lang liggen maar het gaf wel een prachtig winters effect aan de natuur. Door de mist van die avond en de vrieskou van de nacht lag er gisteren een flinke laag rijp. Bijzonder hoe vanuit de  tuindeuren te zien is hoe de kleur van de rozen een prachtig beeld aan een wit gevroren tuin geeft.
Alhoewel omringende landen al flinke sneeuw ondervinden word het hier nu toch ook al aardig koud hoor?!

Tijd voor een muts en handschoenen;-)



                                                                          





25 opmerkingen:

Sylvia zei

Prachtig deze winterse schoonheden, Helena !
Hier is het ook al héél koud geworden, zo schattig de poes met de muts !
Fijne zondag,
Sylvia

It's me zei

Wat een prachtige foto's heerlijk winters.......geniet er maar lekker van.....tis wel koud he???....brrrrrrrrrrr.....die poes zo lief met die muts !!.........liefs Ria....

with love zei

Wat een mooie foto's! Hier (helaas) nog geen sneeuw dus geniet ik lekker bij de kachel van de mooie plaatjes van jou!
Fijne dag,
groetjes, Erna

Pink Princess zei

Hier is ook alles wit van de rijp (zie mijn blog :) ) en ja het LIJKT erg mooi als je lekker binnen mag zitten hihi. Volgende week wordt het overdag ook onder nul!! Niet leuk hoor om dan de post te bezorgen, maar als je daarna steenkoud thuiskomt in een warm huis ♥ Lekker bakkie en een boek...dan geniet ik er ook wel weer van (maar heb toch liever warmte en zon haha ;) )

Fijne Zondag

Home and Lifestyle zei

Wat een prachtige foto's Helena...wat is het toch mooi als alles zo voorzien is van een laagje sneeuw. We hebben hier nog geen vlokje gezien, maar ik geloof dat dat de aankomende week wel gaat gebeuren.

Zorg je goed voor jezelf...je bent hier zo weinig, maar ik weet ook dat je andere dingen aan je hoofd hebt. Sterkte daarmee! Geniet van een vrije zondag met je gezin!

Lieve groet, Ingrid

Tierlantijn zei

De thermometer geeft hier min 5 aan..! Koud!

De (het?) rijp geeft inderdaad prachtige plaatjes!!

Groetjes, Ilona

Alle mooie dingen zei

hier ook rijp op de steigers... en de zon erop wat is dat toch een mooi gezicht.. manlief is nu bezig om de steigers schoon te maken.... met zout... want we krijgen visite vanmiddag en morgen moeten de mannen met het glas erover heen.. voor een gedeelte...maar die zon.. het lijkt net of er allemaal diamantjes in zitten.. jammer dat ik mijn fototoestel nog niet kan vasthouden dan had ik even wat plaatjes geschoten.
groetjes
Anita
http://alle-mooie-dingen.blogspot.com

Lynda zei

práchtige foto's!!! En ik zie dat je kat het ook koud heeft???;)
Ik heb zó'n zin in een flinke wandeling in de kou!!! Voelen dat je leeft!!!! Heerlijk!!!

Fijne zondag!

Lynda

Marieke Reintjes zei

OOOooo...dat ziet er heeel mooi uit bij je, als de sneeuw ( al is het maar een dun laagje) er zo in het begin ligt, geeft het altijd mooie plaatjes!!!
Fijne zondag, groetjes Marieke

Anja zei

Wat een mooie foto's, zo romantisch heerlijk.
Kende je blog nog niet maar je hebt er een volger bij.
Hartelijke groetjes Anja.

Room Seventeen zei

Wat een mooie foto's . Ook hier een laagje sneeuw, rijp op de bomen, en min vier graden. Brrrr. Moet er wel aan wennen hoor.
Groet Hennie

*Ingrid* zei

Wat prachtig je winterpost Helena,ik geniet hoor meid van je mooie rozenfoto's,mooi voor een kaart!!leuk hoor je huisvriend met een mutsje!!fijne zondag geniet ervan....

Gustaviana zei

ooo wat een mooie foto's ... en wat een mooie kat .... helemaal geweldig... !! fijne zondag !

marian zei

Prachtige foto's weer Helena!
Groetjes,
Marian

kienkele zei

Mooie foto's Helena, wat ziet de wereld er dan sprookjesachtig uit he! Genieten met een grote G, als je 's ochtends uit te warme bedje stapt en je ziet al dit moois!
Hele fijne zondag verder, lieve groet, Tineke

Villa König zei

Dear Helena, your pictures are really breath taking!!! WOW! Lovely advent evening, hugs Yvonne

Petra zei

Niet normaal zo mooi die foto's bij jou. En die sneeuw aan de muis hoe kom je daar aan? Die vind ik zo gezellig. Weet nog wel dat sommige blogsters vorig jaar er wat problemen/storing van hadden. Maar het lijkt zo leuk om te hebben.

Groetjes Petra

Jeanette zei

heb jij nog rozen bloeien in je tuin??? wat een prachtige foto`s!! lijkt wel een suikerlaagje zo mooi!!... mag ik je vragen naar je link van je sneeuwvlokjes??? Ik vind deze net even wat anders als al die andere vlokjes:-)) Ik vind je foto van poes ruikend aan je ketting zo ontroerend mooi, hoe krijg jij dat beestje zo scherp en mooi op de foto, die van mij vliegt wel als die een camera ziet:-)

Ik heb genoten van je prachtige post!
Lieve groet, Jeanette

Anita zei

Wat een prachtige winterse plaatjes ... !!!
En dan snel achter de warme chocolademelk met slagroom ;-)
Dikke kus

G-style zei

Tja , het is koud maar het levert wel weer mooie plaatjes op he.....
Super zoals jij foto's maakt , vind de onderste erg mooi gedaan.

En je keuken .....wat een plaatje, gezellig en heerlijk ruim, kan me voorstellen dat je daar graag kookt en zit .

Leuk ook dat je uit bent geweest( nog gefeliciteerd met je man trouwens) dat lijkt mij ook leuk, lekker afwisselend en volgens mij is de sfeer bij zo'n night of the proms ook altijd geweldig.

Nou fijne week gewenst en tot een volgende keer,
lieve groet van Gea

"Création" zei

Wat heb jij toch een enorm oog voor schoonheid lieve Helena. Om bij weg te dromen zo mooi allemaal weergegeven. En je lieve poesebeestje met zijn olijke mutsje.....of kwam zijn kopje net onder een warm dekentje vandaan? In ieder geval heel erg lief...Mooie laarzen heb je en heerlijk warm als ik het zo bekijk.

Wens je een fijne week toe,
Liefs Josephine

Stina zei

Wat zijn je foto's weer mooi geworden zeg.
Geniet er elke keer weer van
Bij ons staat er al een sneeuwpop achter het huis te kijken.

Fijne avond hoor liefs Stina

@nne zei

Mooie rozen! Vorig jaar kon ik nog mooie beelden schieten van rozen in de sneeuw, maar dit jaar kan ik gewoon genieten op "andervrouws" blog. Lieve groet, @nne

Gerreke zei

Ik zie vanavond alleen maar ongelofelijk mooie foto's. Die van jou doen daar absoluut niet voor onder. Ben best wel jaloers. Zou ook wel zulke mooie foto's willen nemen.

Complimenten!

Marian zei

Kan eindelijk je foto's zien ;-)
Wat zijn ze weer mooi!! Schitterend!

Liefs x-x-x