donderdag 11 november 2010

Sint Maarten















Sint Maarten, Sint Maarten de koeien hebben staarten,
de meisjes hebben rokjes aan
Daar komt sint Martinus aan.

Geef me een appel of een peer,
'k Kom het hele jaar niet weer
Het hele jaar dat duurt zolang,
dat mijn lichtje branden kan













Het is weer 11 November en zo'n 50 lieve kindjes trotseerden zich met mooie zelfgemaakte lampionnetjes door dit vreselijk onstuimige weer. Zo jammer, de helft van de mooie lampionnetjes waren weggewaaid of stuk, anderen waren bedekt met pendaalemmerzakken. Onder het afdakje van onze voordeur, heb ik ze met gezellige lichtjes, beloond met wat lekkers.

En dat lekkers moest zelfs bij gekocht worden..! Want de inwonende, puberende, hongerige magen, hadden de vroeg ingeslagen, zelfs uit voorzorg verstopte buit gevonden en deze al deels weggesnoept!



Mijn kinderen lopen niet meer, maar deze vond ik zo leuk.
De jongste (12 jaar geleden) voor het eerst bij opa & oma aan de deur


Ontzettend bedankt voor alle hartverwarmende woorden op mijn vorige post!
Een hele fijne avond allemaal!





25 opmerkingen:

Zazoe zei

Hier kennen wij de St. Maartentraditie niet, maar het lijkt mij heel erg gezellig, al die kleintjes met hun lantaarn.

En als je dan zo'n foto ziet van je zoon, zou je toch even terug willen in de tijd?!

TureluurBellemietje zei

Pff wat een drama dit jaar!
koudd vreselijk, gewoon idioot ...
bijna levensgevaarlijk...
maar ja de kids blijven wel door lopen ...zucht...die voelen niks...nou ja bijna niet....

wonen bij de dijk... zei

leuk he...
die van ons waren ook erg nat, maar zeer voldaan met hun zakken vol snoep..
lekker patat na afloop, onder de douche en dan de buit tellen..
ach, en dat weer, dat was vroeger, toen ik liep ook altijd slecht, koud en nat.
Het hoort er ook een beetje bij..
fijne avond, cobi

Susis gelbes Haus zei

Oh wonderful... I love your pictures....
St. Martin is a sooooooooooooooo nice day..
;O)) Hugs Susi

Bonjade zei

Oh maar wij gingen toch vroeger voor het echte snoep hoor.....hihi en dan was je zo sneu als je weer een manderijntje kreeg......;)
Wat een zoet ventje....zo lief!!
Liefs

It's me zei

Wat een heerlijke foto's ach dat kleine ventje....zo lief.........fijne avond liefs Ria...

Lynda zei

wat IS dat toch leuk he! Maar wat vreselijk jammer dat het weer ZO tegen zat!!!! Ik ben dol op tradities!!!

Fijne avond!

Liefs,
Lynda

Home and Lifestyle zei

Hier wordt niet veel aan St. Maarten gedaan maar het is de laatste jaren toch niet voorgekomen dat er niemand aan de deur kwam! Vanavond is het dus stilletjes gebleven! Stoer dat er bij jullie zoveel kinderen geweest zijn en wat lief...je zoontje!

Alvast een fijn weekend! Lieve groet, Ingrid

kienkele zei

Hoi Helena, gelukkig dat jij nog wat snoep bent kwijtgeraakt. Hier is helemaal niemand geweest, dus daar zit ik met mijn zakjes chips en brosjes...... Jammer hoor, ik hoorde dat in verschillende plaatsen de optochten zijn afgelast, het was ook wel heel erg. Nu gelukkig weer wat rustiger.
Fijne avond nog, lieve groet, Tineke

Yvonne zei

Wat een leuk idee om zo'n schattig kooitje als fruitmandje te gebruiken.

Gr yvonne

"Création" zei

Och lieve Helana, wat een schattige foto van je zoontje 12 jaar geleden, dat koppie zo lief. Het was inderdaad bar en boos vandaag, maar die ukkies blijven lekker doorstappen en zingen. Hier stond ook een groepje van zo'n 17 kinderen, ik geniet daar altijd zo van. De lampionnetjes waar flink gehavend, gelukkig dat ze tegenwoordig lichtjes op batterij hebben. Toen ik nog een peuter was [lang geleden] liepen we nog met kaarsjes, met dit weer zou dat een catastrofe geworden zijn. Erg mooi je foto's en zo te zien ga jij dus voor de gezonde hapjes. Verstandig, dat wel...zelf had ik allerlei zakjes met snoepgoed omdat ze dat toch het liefst hebben, en af en toe mag dat ook wel vind ik.

Fijne avond,
Liefs Josephine

Yn'e Steeg zei

Onze hele bak vol lekkers staat er nog, er zijn maar 5 kindertjes bij ons aan de deur geweest.

Groetjes, Jantsje

katja-Mariska zei

Wat een leuke foto.
Hier zijn ze gisteren weggeregend en waaien.... heel leuk :(
Liefs Katja

@nne zei

Bij ons helemaal onbekend deze Sint-Maarten, maar het lijkt me wel een leuke traditie. Lieve groet, @nne

Objets de Charme zei

Ik kan me helemaal voorstellen hoe ze aan de deur bij je stonden.
Koude wangen en koude kluifjes.
Het woeste weer.

Bij ons leeft het niet zo, maar er waren wel 2 boefjes uit de buurt aan de deur, die wel in waren voor iets lekkers.
Ze plukken ook altijd bramen met me in de tuin.

hahahaha??

Bizzy @ home zei

Het was hier echt niet verantwoord om de deur uit te gaan, helaas. Bij jullie zag het er gezellig uit en nog een hele opkomst. Mooie sfeervolle foto's weer Helena.
Liefs, Renny

marian zei

Sinte-Maartensavond, wat een herinneringen, jammer dat ze 't bij ons niet 'vieren'. Ik herinner me dat het vroeger ook soms eens bar slecht weer was! Gisteren was het hier ook een weer waar je geen hond door zou jagen, laat staan kinderen met lamionnetjes! Wind, bakken regen, koud, brrrr!!!
Wat een mooie foto's weer Helena! Genieten is dat!
Groetjes,
Marian

Sylvia zei

Mooie post over Sint-Maarten, Helena !
Wij kennen dat hier in België niet, wij hadden gisteren een feestdag 'Wapenstilstand'.
Zo lief die foto van je zoontje !
Fijn weekend,
Sylvia

maría cecilia zei

Dear Helena, I have so enjoyed your beautiful pictures...!!!! but really didn´t understood what you wrote even with the translator on... so sorry.
cariños
maria cecilia

Servies en Brocante zei

wat een gedetailleerde fotos prachtig, dat rood met wit echt super!! fijn weekend!

Maison Cara de Papel zei

BONJOUR,
très beau blog, très beau, élégant, agréable...
BONHEUR,
JOIE,
PLAISIR,

Lisou

Kiss from my PROVENCE in FRANCE

Gerreke zei

Kijk, hier ben ik nou vreselijk jaloers op. Wat kan jij mooie foto's nemen zeg.

Zo'n appel, wil je toch meteen je tanden in zetten!

Echt prachtig hoor! Ben echt wel een beetje jaloers hoor.

Ik hou je blog in de gaten! Ben namelijk ook gek op fotograferen, maar ben er niet zo heel goed in.

Ieder z'n talenten zeg ik maar!

Villa König zei

Hi Helena,
just found you and immedialtely decided I MUST be your new follower. :-) I am so impressed by your wonderful blog and gorgeous pictures! WOW! Liefs Yvonne

Maison Cara de Papel zei

Hi Helena
Yes, it's a beautiful place, the true style of Provence is here!
Your pictures of fruit and flowers are very beautiful, very colorful and joyful
it's nice to watch ...
It's pretty
Kiss
Lisou

Zaira zei

I loved your pictures very much, Brava!!