dinsdag 23 november 2010

Een kijkje in mijn keuken









Het was even stil... Ik had het druk met andere dingen. Afgelopen donderdag, ben ik met manlief naar Night of de Proms geweest, wat plaats vond werd in de Ahoy. Een avondje uit, tijdens de drukte, even samen ontspannen en tevens een verjaardagsverassing voor mijn man, die afgelopen zondag jarig was. Alhoewel hij zondag, toch  ook nog wel met kado's verwend is hoor?! ;-) Night of theProms was geweldig, wat een belevenis om zoveel wereld artiesten bij elkaar te zien en te horen! Super, hoe klassiek en pop in elkaar over lopen.
Zaterdag druk aan het bakken geweest en heb ik deze chocolade appeltaart gebakken..van de Lidl. Ik had het een tijdje geleden meegenomen, tijdens het boodschappen doen, en ben het nu maar even uit gaan proberen. Het viel goed in de smaak, want ik heb er weinig van terug gezien hihi. De jongste heeft pepernootkoekjes gebakken, maar daar viel niet tegen te knipogen, als "hongerige wolven" werden deze aangevallen.Helaas geen fotoresultaat ;-) 
Om een beeld te krijgen waar dit alles zich afspeelde, hier een kijkje in onze keuken.














Het is nu inmiddels alweer ruim 5 jaar geleden dat we ons huis betrokken, en nooit heb ik enige spijt gehad van de keuze van onze keuken. De keuken in  vorig huis,  hadden we nog maar twee jaar en was in dezelfde stijl, maar tegelijkertijd ook heel  anders.Ook daar had ik een schouw, maar dan een dichte en een aantal kasten  voorzien van glas en lood. Dezelfde keuken was nog leverbaar toen we een tekening van onze nieuwe keuken gingen maken, maar toch hebben we voor een deze gekozen, een nieuw huis een andere keuken. Hier dus weinig glazen deuren, met name ook door de vele raampartijen en suite deuren  met roeden.Wel veel uitrekbare grote laden, ideaal om een goed overzicht te hebben en niet in de kast te hoeven duiken. De Boretti en het Belgisch hardstenen blad,  maakten mijn plaatje in deze keuken compleet en maakt het geheel goed passend bij de sfeer en stijl van ons huis.





De lampenkappen zijn inmiddels veranderd in grijs en de staande lamp krijgt binnenkort een likje verf. Binnenkort meer daarover..


Ik probeer jullie zo snel mogelijk bij te lezen
& wens jullie allen een fijne week!

38 opmerkingen:

Lynda zei

Hallo Helena, daar ben je gelukkig weer!!
Wat een heerlijk avondje uit hebben jullie gehad! GEzellig he, even met zn 2tjes!

Je keuken is geweldig...zo groot en licht! ZOu ik een "moord"voor doen.....maar ja...dromen moet je houden he!;)

Groetjes
Lynda

Bizzy @ home zei

Een prachtige keuken, zoveel licht ook door de ramen. Nog gefeliciteerd met je man! Die taart, klinkt goed.
Lieve groet, Renny

Home and Lifestyle zei

Wat een prachtige keuken heb je....een woonkeuken is voor mij een droom, daar zullen we toch echt voor moeten verhuizen want hier hebben we er de ruimte niet voor!

Ik ben jaren terug naar de Night of the Proms geweest, met Meatloaf - Paradise by the Dashboard Light! Wat was die man afgevallen zeg maar nog steeds in staat om iedereen uit zijn dak te laten gaan!

En hieperdepiep...nog van harte gefeliciteerd met je man!!!!

Lieve groet, Ingrid

Alle mooie dingen zei

wat een grote keuken heb jij..... tjonge.. een heerlijke keuken, heel mooi!
blij dat je er weer bent
groetjes
Anita
http://alle-mooie-dingen.blogspot.com

@nne zei

lief, mooi, leuk en lekker ... zo'n fornuis is mijn droom! lieve groet, @nne

Sueli Pinheiro zei

Blog lindo! Música linda! Fotos lindas! Cozinha linda! Parabéns!
É uma delícia vir aqui.
Besitos desde España.

Room Seventeen zei

Hallo Helena, wat een gezellige grote keuken heb je! Hoe bevalt het aanrechtblad ? Ik heb ook een blad van Belgisch hardsteen, erg mooi natuurlijk, maar qua vlekken en krassen is het hopeloos.
groetjes Hennie

THE BLACK BARN zei

WAT EEN GEZELLIGE KEUKEN HEBBEN JULLIE.
LEKKER RUIM EN KNUS.

LIEVE GROET,
MIRANDA

Pink Princess zei

WAT een droom keuken heb je, schitterend! Daar is de mijne maar een kleintje bij hihi. Ben ik OOK tevreden mee hoor, gelukkig maar...zal het ermee "moeten" doen hihi.

Mayflower zei

Ohhhhh....lieve Helèna, ik droom weg bij je keuken. Het is in grote lijnen de droomkeuken die ik in gedachten heb als wij een andere keuken nemen, duurt nog wel even....maar toch hihi.
En een Boretti, ook een droomwens, maar helaas is mijn keuken tè klein, daarom geniet ik hier van je prachtige droomkeuken.
Vergeet ik je bijna te feliciteren met je man's verjaardag, wat een orgineel kado.
En je chocolade appeltaart ziet er ook heerlijk uit.
Fijne dag en liefs, Mea

lia zei

Ja, dit mag echt een keuken genoemd worden.
Prachtig.....

groetjes Lia

Colinda zei

Heerlijk zo'n fijne, sfeervolle woonkeuken, mooi!

katja-Mariska zei

Wat een mooi keuken heb je zeg.
Mijn woonkamer is net zo groot :))
Maar heel mooi en licht en gezellig.
Lieve groet Katja

Stina zei

Wat heb jij een gezellige en ruime keuken, héérlijk!!

En aan het bakken geweest, fijn om te doen hé doe het zelf ook bijna elke week.
Ze vinden het hier nog lekkerder als zo uit de winkel.

leuk dat je langs bent geweest, o ja nog gefeliciteerd met je man zijn verjaardag.

Ga gauw met eten verder, straks moeten we nog weg.

Lieve groet Stina

Tierlantijn zei

Wat een heerlijke RUIME keuken. Verse kruiden en een heerlijke taart... uitnodigend Helena!

Dani zei

Prachtige keuken Helena! En wat een heerlijke ruimte zeg, en lekker licht. Heel mooi!
Groetjes
Dani

Yn'e Steeg zei

leuk dat je ons een kijkje laat nemen in je keuken.
Wat een prachtige keuken, en zo sfeervol.
De combi van het lichte met de houtkleuren, van bijv. de koffiemolen en de rietenmand echt super.

Groetjes, Jantsje

Objets de Charme zei

Je heb een schitterende keuken.
De opzet-kast is heel mooi.

De keuken is mooi ruim en licht.

Lieve groetjes.

gewoon gezellig zei

Hoi Helena,
Wat een prachtige, knusse en grote keuken heb je, en wat zul je daar van genieten!
De een na laatste foto's, die twee naast elkaar...prachtig!!

Groetjes Hilde

Bonjade zei

Wat een droomkeuken.....heerlijk zo'n mooie, sfeervolle leefkeuken......
En wat gezellig en zo heerlij taart erbij, jammie.
Genieten hoor.
Liefs

Anita zei

PRACHTIG
Nog een paar dagen en ik zit aan die keukentafel ;-)
Dikke kus

marian zei

Helena, wat een 'heerlijk' huis heb je! Prachtige keuken. Kan zo in de 'Wonen, landelijke stijl'! Echt een droomkeuken met alles erop en eraan! GENIET ervan!
Groetjes,
Marian

Servies en Brocante zei

Jemig wat een ruimte, wat heeeeerlijk!!
Ik ben stiekem wel een beetje jaloers op je ruimte..nog gefeliciteerd met manlief!

Musje zei

Zooo wauwww wat heb je het gaaf in je keuken,wat groot,helemaal top,ik zit met uitpuilende ogen te kijken haha,je foto`s zo super!lieve groet Joke.

Jeanette zei

Wat een waanzinnige keuken heb je, vooral je gordijnen vind ik helemaal super, de kleur het model helemaal passend in een keuken. Mooie foto`s, ik heb weer genoten!

Lieve groet, Jeanette

It's me zei

Wat een prachtige keuken !! geweldig !! wat mooi !! en die taart heerlijk...........heerlijk je bent erweer....liefs Ria....

Marian zei

Ik kan maar één foto zien maar wát een prachtige keuken...daar kan die van mij drie keer in ;-)
Het is vast heel goed toeven aan jouw keukentafel en ik benijd onze Anita (",)hihi...
Geniet van alle mooie dingen!

Dikke kus xxx

Marie-Ange zei

Tes images sont d'une douceur, d'un raffinement, de celles qui donnent des ailes, de jolies envies à la journée qui commence.
Merci de nous faire si bien rêver.
Bisous Héléna.
Marie-Ange

*Ingrid* zei

Prachtig je interieur Helena ik denk dat het bij de kerst super gezellig is bij jullie....heb genoten van je mooie foto's hoor..

liefs..

Zazoe zei

Wat een heerlijke keuken!
Lijkt me genieten zeg, aan de tafel, bakje koffie en dan een stukje van die heerlijk eigen gebakken taart...

Liefs, Nina

Marieke Reintjes zei

Hoii,
Kom via via op je blog, erg leuk hoor!!!
En wat een keuken...ik dacht dat wij een grote woonkeuken hadden...die van jullie ziet er geweldig uit!! Ben erg benieuwd naar nog meer!
Ga mij aanmelden als volger, bij deze..
Hartelijke groet, Marieke

Marijke van Ooijen zei

Hay meis,

Tjeetje wat een mooie keuken, alles is in harmonie met elkaar..super hoor.
Ik snap helemaal dat je hier hele lekkere taartjes kunt bakken..
En dan met je gezinnetje, familie en vrienden aam de keukentafel lekker opsmikkelen..
Ja ik zie dat al helemaal voor me...zo ontzettend gezellig!

Dag meis,
Marijke

ZoutHout zei

Hahah.. wat een muts verhaal of niet :) Wat een mooie impressie van je keuken, en wat heb jij het netjes!!!!! ik ben de hele dag bezig alles achter iedereen haar/zijn poes/hond kont op te ruimen hahah..

Dank je voor het meegenieten.

liefs Marion

Villa König zei

What fantastic impressions! Love those kitchens. Hugs Yvonne

le ciel flamand zei

Dag Helena,

Wat een prachtkeuken!!! Ik kook eigenlijk helemaal niet graag (behalve desserts), maar in zo'n keuken zou ik dat vast een heel stuk aangenamer vinden. Ook de gordijnen vind ik heel mooi. Enne, die die taart, die zou hier ook niet lang blijven staan denk ik, ze ziet er heel lekker uit!

Groetjes,
Annelies

Suzanne zei

Wow... dat is werkelijk een droomkeuken!
Daar kan mijn keukentje wel een paar keer in.
Je gordijnen zijn super leuk!
fijn weekend,
Suzanne

"Création" zei

Ongelooflijk Helena, wat een SCHITTERENDE keuken hebben jullie. Echt een leefkeuken waar je je meteen thuis voelt. Prachtig ingericht, en heel lieflijk. Je gordijnen zijn ook heel erg mooi. Echt een DROOMKEUKEN!!!

Een heel fijn weekend wens ik je,
Liefs Josephine

Karin zei

Ik had hem bijna gemist deze post, en dat zou zonde zijn want wat heb je een pracht van een keuken!! En ja, zo'n formuis wil toch iedere vrouw ;)