zaterdag 16 oktober 2010

Kaarslicht & huiselijke sfeer
















Wanneer het bladgoud neerdaalt met de wind en regen
Slechts een najaarszon ons nog warmte geeft
Aan wegen en paden die zijn bedekt als een gekleurde deken
En al zie je hier en daar nog steeds een rozenknop
Laat deze slechts een mooie zomerherinnering na
Want de ochtendnevel trekt zich alweer in de vroege ochtend op


Wanneer de kou en wind dit weerbeeld trotseert
De dagen het volledige daglicht niet meer zullen zien
Nodigt huis en haard uit voor een gezellige thuissfeer
Het brengt gezinnen en families dichter bij elkaar
Met kaarslicht, gezelligheid en lekkere appeltaart
Zijn deze momenten zo ontzettend kostbaar



Ik kan gelukkig weer posten..wat een drama de laatste tijd!
Bedankt voor jullie lieve beterschapswensen! Het gaat weer goed met mij, jullie reacties waren hartverwarmend!. Het lijkt wel, alsof heel Nederland geplaagd word door deze virus, zoveel hoor ik erover. Dus voor een ieder die snottert, kucht of proest, wens ik veel beterschap!
Ik ben even niet actief met het reageren, gezien onze zoon vanmiddag een behoorlijk ongeluk heeft gehad.We zijn nog een beetje aan het bijkomen van de schrik.Maar gelukkig kan hij het ons na vertellen, daar gaat het uiteindelijk om. Ik had dit bericht al de hele middag open staan en het is net alsof het gedicht nu als puzzel in elkaar valt.
Hier en daar zal ik wat meelezen, maar het reageren houden jullie van mij tegoed.
Ik houd het even bij huiselijke sfeer;-)

Fijn weekend allemaal

35 opmerkingen:

Alle mooie dingen zei

ojee... ik begrijp dat het "meevalt" met je zoon.... doe maar even rustig aan.. en een prettig weekend!
groetjes
Anita
http://alle-mooie-dingen.blogspot.com

Home and Lifestyle zei

Wat zullen jullie geschrokken zijn zeg, na vanmiddag! Zo'n ongeluk hakt er toch altijd in, ook al kun je het na vertellen...hier zitten we tenminste nog altijd met de naweeën van een ongeval uit 1998!

Dan zie je des te meer hoe belangrijk een huiselijke sfeer is en hoe dierbaar die momenten zijn! Sterkte met alles, Helena!!

Een lieve & hartelijke groet, Ingrid

ZoutHout zei

OOOhneee wat lees ik nu, hoop idd. dat het allemaal meevalt krijg er kippevel van. Doe het rustig aan en tot later.

Ps. prachtig gedicht met eveneens prachtige foto's.

liefs

Lynda zei

O jee Helena!! Ik hoop dat het snel weer helemaal goed gaat met je zoon! De schrik moet even zakken kan ik me zo voorstellen!
Geniet van elkaar en de lange avonden!

Liefs,
Lynda

Bonjade zei

Wat een sfeervolle beelden......
Hopelijk valt het allemaal mee met zoonlief.
Sterkte en liefs

Colinda zei

Ik wilde eigenlijk iets typen over die prachtige windlichten, tot ik verder las op je blog en over het ongeluk van je zoon las.

Heel veel sterkte!

Ger zei

Lieve Helena,

.......sfeer in je huis brengen met brandende kaarsen en lichtjes is zó fijn nou de avonden donker en lang zijn.....
Gezelligheid delen met elkaar.
....En dan plotseling gebeurd er weer iets in het gezin wat dat sfeertje wreed verstoord......

Hoop voor jullie dat het ongeluk van zoonlief niet al te ernstig is en wens jullie sterkte en alle goeds van de wereld!

Lieve groet.
Ger

marga zei

Jeetje....wat zullen jullie geschrokken zijn, hopelijk valt het allemaal een beetje mee!
Begrijp dat jij ook niet lekker bent geweest....hoop dat je je inmiddels weer beter voelt. Mooie sfeerfoto's!

Stina zei

Wat een mooie warme foto's heb je erop staan.
Wat een schrik van jullie zoon zeg.
Hopelijk valt het mee.
sterkte en de groetjes van mij stina

Madelief zei

Hoi Helena,

Je zoon heeft een goede beschermengel gehad! Fijn dat het inmiddels ook beter gaat met jou.

Mooie foto's van je woonkamer. Wat ziet het er gezellig en warm uit!

Een fijne zondag!

Lieve groet, Madelief

Carina zei

In jullie warme veilige huis kunnen jullie gelukkig met elkaar de schrik verwerken.


Lieve groet, Carina

katja-Mariska zei

Dat is schrikken en gelukkig kan hij het nog na vertellen. Dan besef je weer extra hoe kwetsbaar je bent
En kaarslich er kunnen voor mij niet genoeg kaarsjes branden dat geeft zoveel sfeer.
fijn weekend!
Liefs Katja

marian zei

Ik las het gedicht en dacht 'inderdaad, weer echt de tijd voor gezellige thuissfeer'. Je foto's ademen die sfeer gewoon, prachtig!
Ik las verder en de rillingen liepen over mijn rug. Blij dat alles goed is.
Wat een schrik, tuurlijk moet je daarvan bekomen!
Veel sterkte!
Groetjes,
Marian

Jeanette zei

Wat heb jij een stijlvol en klassiek ingericht huis, heel sfeervol vooral met de branden kaarsen....staat prachtig!!!

Fijn weekend, liefs Jeanette

It's me zei

Hopelijk ben je al een beetje van de schrik bekomen en valt het allemaal mee....pffff....wat een schrik moet dat geweest zijn....sterkte en liefs van mij.....Ria....

Room Seventeen zei

Oh Helena, wat vervelend allemaal. Ik hoop dat het goed gaat met je zoon.
Je sfeerfoto's zijn in ieder geval prachtig !
Lieve groet, Hennie

Hee raar, ik was nog aan het type

Claudia zei

Wat ziet het er weer mooi bij je uit. Hopelijk herstelt je zoon net zo voorspoedig!

Liefs Claudia

Marie-Ange zei

Des images toutes de douceur, de raffinement ...
L'automne est propice à de si jolis décos.
Bisous de beau week-end Héléna.
Marie-Ange

Bizzy @ home zei

Wat een schrik voor jullie, gelukkig kan hij het navertellen...Het ziet er sfeervol uit bij jullie, maar ik denk dat je daar zelf momenteel niet zoveel oog voor hebt. Mooi gedichtje!
Sterkte en spoedig herstel met je zoon.
Lieve groet, Renny

wonen bij de dijk... zei

fijn dat het weer wat beter met jou gaat..
Wat een schrik voor jullie met dat ongeluk van jullie zoon..
heel veel sterkte.
de foto's zijn trouwens prachtig..
Mijn moment van de dag:
iedereen in huis, gordijnen dicht, verlichting op sfeerstand, kaarsen aan, en samen iets leuks doen..
fijne zondag en sterkte met je zoon..
Cobi

*Ingrid* zei

Veel beterschap voor je zoon Helena en ook even zeggen dat je post prachtig is met je sfeerlicht!!

fijne zondag nog
Ingrid

Marga zei

Hallo Helena.
Zie ik schitterende foto's, romantisch. Met een erg leuk gedicht. Kom ik net in de sfeer en dan lees ik het van je zoon. Weg sfeer.
Hoop dat het mee valt. In ieder geval erg veel sterkte met je zoon.
Groetjes Marga

Zazoe zei

Lieve Helena,

ik hoop dat jullie samen met je zoon een beetje van de schrik zijn bekomen. Na zoiets als een ongeluk waar je kind bij betrokken is, realiseer je je weer extra hoe kwetsbaar het leven en geluk is.

Zorg goed voor elkaar en geniet van de heerlijke warme sfeer in je huis.

Liefs

Servies en Brocante zei

sterkte!! Zoals je ziet denkt iedereen aan je!

Pünktchen zei

Oh! What a beautiful house! And such a beautiful blog!! And I`m in love with your cute cat :-)


Greetings from Austria!
Nora

Petra zei

Inderdaad Helena, daar gaat het om, dat je elkaar nog hebt. Wij zijn vorig jaar een neef van 22 verloren en precies vandaag 7 jaar geleden hebben we een nichtje van 13 moeten begraven. Allebei na een ongeluk.

Sterkte met alles en ik wil toch nog even zeggen dat ik je sfeer en foto's heel erg mooi vind.

Liefs Petra

"Création" zei

Lieve Helena,

Wat een enorme schrik het ongeluk van je zoon, hoop dat het snel weer de goede kant op zal gaan.

Je sfeerbeelden zijn schitterend en hetgeen je schrijft, ZO MOOI!!!

Wens jullie heel veel sterkte toe, doe rustig aan...

Liefs Josephine

Sylvia zei

Wat erg dit te lezen, Helena, sterkte voor je zoon en jullie.
Dat je deze nare ervaring snel kan vergeten en samen genieten van een gezellig huiselijke sfeer !
Groetjes,
Sylvia

kienkele zei

Heel begrijpelijk Helena, hou jij je maar even lekker bezig met thuis.... Gelukkig begrijp ik dat het met je zoon meevalt, maar de schrik zal er behoorlijk inzitten! Sterkte, lieve groet, TIneke

oma leentje zei

O dat was zeker schrikken voor jullie.
Hoop dat het nu al weer beter gaat. Sterkte...
liefs Leni

THE BLACK BARN zei

Ik wens je heel veel sterkte met je zoon en hoop dat alles goed met hem gaat.
Je gedicht vind ik heel mooi en zo waar.

Lieve groet,
Miranda

Marian zei

Lieve Helena,

Via een andere weg heb ik al gereageerd op het ongeluk van jullie zoon; wát een schrik! Ik hoop dat het nu beter met hem gaat en dat jullie wat van de schrik zijn bekomen!?
Wát een mooi gedicht en wát een warme sfeer bij jou thuis; geniet ervan met elkaar!

Liefs en een dikke kus xxx

FEDERICA zei

What a wonderful home!!! Love these pics!
Have a wonderful weekend,
Federica.
xoxo

Annelies zei

Hoi Helena,
Wat maak jij schitterende foto's zeg! Wat een sfeervol blog.
Ik ga je volgen hoor.
Wil je mij vertellen met wat voor camera je fotografeert?
Ik lees dat je zoon een ongeluk heeft gehad, wat schrikken! Beterschap voor hem!
groet, Annelies

Musje zei

Wauww wat een sfeer bij je,mooie maat foto trouwens,zag het pas op een ander blog ook al,geweldig,lieve groet Joke.