woensdag 6 oktober 2010

Laatste restanten zomerbloei.


Afgelopen zondag heb ik nog wat gefotografeerd in de tuin. De rozenboompjes zitten nog volop in de bloei, vergezeld door spinnenwebben..niet echt mijn favoriet!



De Annabelle nog niet teruggesnoeit, met dit mooie weer geeft het nog zo;n mooie effect aan de tuin.
Ook s'winters als ze helemaal bruin zijn gekleurd vind ik ze nog mooi.
 Daarom snoei ik ze pas in het voorjaar terug.
 









Deze klimroos geeft haar laatste tekenen van bloei,
alsof ze zich terugtrekt in een harde dop..

Tot zover deel 1 van het mooie weer.
Ik loop een klein beetje achter met het posten.
Want ik heb nog wat op stapel;-)
Door een hevige verkoudheidsvirus gepaard met hardnekkige heesheid en een middenoorontsteking, ben wat minder aanwezig geweest. Gisteren even wat gerommeld in de tuin, omdat het zulk zacht weer was en het beter leek te gaan met mijn oorpijn , maar dat laatste heb vandaag toch mijn twijfels over...


Ik wens jullie verder allemaal nog een fijne week

Tot gauw!

35 opmerkingen:

Home and Lifestyle zei

Wat laat je ons mooie foto's zien Helena, de tuin komt duidelijk in herfstsfeer maar er is nog genoeg om van te genieten. Volgend jaar hoop ik de Annabel in de voortuin te gaan planten, eens kijken of ik daarna in de winter (oei, dat lijkt nog heel ver weg) de Annabel in koude tijden ook zo mooi vind.

Vervelend dat je geveld bent door een virus en een onsteking is vaak ook geen pretje. Zorg goed voor jezelf...want als je het onderschat, ben je er uiteindelijk nog veel langer mee onder de pannen! Van harte beterschap Helena, ik hoop dat je snel weer opknapt!

Lieve groet, Ingrid

Room Seventeen zei

Hey Helena, ik moest toevallig aan je denken vanmiddag, ik dacht wat is het rustig op je blogje ....Maar nu weer een fleurige en kleurige post :-)
Wat een ellende met die oorontsteking, je kunt er vaak zo weinig aan doen, meestal moet het vanzelf overgaan....ik hoop dat je gauw weer opknapt hoor!
Groetjes Hennie

*Ingrid* zei

Veel beterschap lieve Helena doe maar rustig maar thanks voor je mooie tuinfoto's weer...

fijne avond nog
Ingrid

Anita zei

Jeetje lief mens, lees ik nou hier dat je ziek bent.
Heb je ook wel een beetje verwaarloosd ;-)
Zoveel dingen waardoor mijn hoofd letterlijk even "over" liep.
Kom snel bij je buurten hihi
Prachtige foto's die de kwetsbaarheid van de natuur heel mooi weergeven.
Tot gauw lfs mij xxx

Sylvia zei

Wat een prachtige foto's, Helena !
Ik vind de Annabelle ook altijd prachtig en snoei ook pas in het voorjaar.
Spinnen vind ik echt akelig, maar hun web is een kunstwerkje !
Spijtig van je oorpijn, ik hoop dat je snel weer beter bent.
Zorg goed voor jezelf,
Sylvia

It's me zei

Afscheid van de zomertuin................snik.......mooie foto's hoor!! prachtig.....fijne dag morgen ....liefs Ria...

"Een sneller kloppend hart ♥" zei

Wat een prachtige foto's heb je gemaakt van het natuurschoon...echt geweldig , de kleuren en 't licht!! Wauw!

Sterkte met je oorpijn, dat is zo vervelend.

Groetjes, Veronique

Nanda Palinckx zei

Beterschap, hopelijk knap je van het mooie weer wat op. je foto's zijn geweldig. Al hou je niet van spinnen op de foto doen ze het goed.
Ben het helemaal met je eens wat betreft de Annabelle. Wij laten ze ook altijd staan tot in het voorjaar.
groetjes,
Nanda

Colinda zei

Wat een mooie zomer-afscheid-foto's.
Beterschap hoor, wie weet helpen alle najaars zonnestralen toch nog een beetje.

Lieve groet,
Colinda

Alle mooie dingen zei

doe maar rustig aan... ik zag bij ons in de tuin de lavatera nog bloeien... dan lijkt het toch nog een beetje zomer vind je niet..
hoewel ik wel klaar ben voor de herfst... ziet het wel gezellig
mooie foto's
groetjes
Anita
http://alle-mooie-dingen.blogspot.com

Bonjade zei

Pracht beelden....zelf denk ik altijd die bruine rozen moeten eruit...maar nu ik dit zo zie....
Prachtig zelfs dit is schoonheid.
Beterschap en liefs

Zazoe zei

Lieve Helena,

ik wens je allereerst van harte beterschap. Oorpijn is zo vervelend!

Maar wat laat je ons weer genieten met prachtige plaatjes van je tuin!

Liefs

Musje zei

Prachtige tuinfoto`s Helena,ik loop iedere dag een klein rondje door de tuin en nu heb ik opeens weer veel witte rozen aan mijn klimmer,zo gaaf en zag nog 1 New-Dawn en het gipskruid bloeit voor een 2e keer,zo gaaf en straks is het opeens afgelopen als de herfst echt doorzet,maar hoort erbij,ik wens je een fijne avond,lieve groet Joke.

Room Seventeen zei

Ha wat grappig dat je die roze cover hebt gebruikt, inderdaad stond m'n reportage in dat nummer. Ik vond het niet eens leuk die roze kleur, had liever iets neutraals in zand of gehad. Nouja, een ding scheelt, ik vind de cover altijd supersnel terug tussen al mijn stapels met woonbladen (-:

Carina zei

Hoop dat je snel van al de ongemakken verlost bent. Altijd mooi bloemen en planten die nog een keer willen stralen voor ze in winterstand gaan.

Lieve groet, Carina

Jeanette zei

Ohh...wat laat je ons weer mooie foto`s zien, prachtig hoe je rozen nog bloeien. Ik ben op moment ook minder aktief in blogland, dat hebben we allemaal wel eens. Pas goed op jezelf en beterschap.

Lieve groet, Jeanette

"Création" zei

Het is weer puur genieten bij jou Helena. Het zijn stuk voor stuk weer juweeltjes van foto's, juist prachtig al die verkleuringen in deze tijd van het jaar. Bij mij blijft ook altijd alles staan tot het voorjaar. Zo mooi in de winter als het sneeuwt en alles boven op de verdroogde bloemschermen blijft hangen.

Wens je veel beterschap, en doe maar lekker rustig aan...

Liefs Josephine

maría cecilia zei

Hola Helena, your home, your garden, your images, everything is completely beautiful!!!
greetings from Chile,
maria cecilia

Catharina Maria zei

Wat mooi deze spinneweb met spin !
lieve groet ♥RINI♥

Marie-Ange zei

Quelles merveilleuse photos Héléna !
Ce sont de vrais petits poèmes, une ode à la Beauté ...
AGAY au mois d'octobre est si doux ...
Bisous de beau week-end.
Marie-Ange

Prulletje zei

Mooie scherpte diepte heb je weten te creeeren in je foto's erg mooi, ik ben helemaal verliefd op de bovenste rozenfoto!! Fijn weekend

Claudia zei

Wat heb je er weer een geweldige post van gemaakt!

Liefs Claudia

Susis gelbes Haus zei

Oh liebe Helena...
das Kompliment gebe ich nur zu gerne zurück... Deine Bilder sind einfach nur traumhaft. Ich bin total begeistert. Werde dich gleich mal verlinken, denn hier möchte ich nichts mehr verpassen ;O)) einen schönen Sonntag und ggggglg Susi

Suzanne zei

Wat een cadeautje, Zulke mooie tuin foto's!
Heerlijk is het nu buiten, gelukkig is er nog zoveel moois te zien.
Ik hoop dat je snel weer opknapt.

Take care,
Suzanne

katja-Mariska zei

Dankjewel voor het lieve berichtje wat je hebt achtergelaten.
Ja ik ben je gaan volgen omdat ik je foto's zo mooi vind.
Zoals deze foto's, schitterend!!!
Liefs Katja

Soňa zei

Nádherný blog a krásné obrázky Helen!!! jsem moc ráda,že jsem mohla shlédnout tak krásné stránky a určitě se budu opět těšit na vaše fotografie...jsou úžasné!!! Krásný podzim k vám a přeji brzké uzdravení, Soňa

maría cecilia zei

Helena, thank you for visiting me back. Hope you feel better today.
cariños

The Summer Porch zei

~ Helena
Your blog has all the things I love about life, stunning!!!!!
~ Rosemary...

TureluurBellemietje zei

hoi..
hier gaat het wel weer een beetje...maar bij jou? met je oorpijn...bleeeh...gaat het?

en de foto's waren niet uit een woonblad maar is ook een blog staat onder de foto's

vicki archer zei

Such beautiful images...all of them. xv

Marťa zei

Helen,ohromující fotografie a krásný blog.Děkuji za Vaši návštěvu a přeji rychlé uzdravení a nádhrené podzimní dny plné sluníčka a pohody.Marťa

ZoutHout zei

Hoop dat je weer virus vrij bent, wat leuk dat je ook lid bent geworden van http://eethuis.blogspot.com hier bewaar ik al mijn recepten :)

Prachtige foto's:genieten

liefs

Stina zei

Had je post over het hoofd gezien, sorry!!
Je foto's zijn weer een genot om naar te kijken.
Gaat het een beetje met je gezondheid?
Beterschap gewenst.
Liefs Stina

esperance27 zei

Bonjour!
De magnifiques décorations!!
Superbe photos!Bravo!
Amitiés de France:CLAIRE

maría cecilia zei

aahhh... i feel sooooo happy watching your amazingly beautiful pictures... such joy!!!!!!