zaterdag 11 september 2010

Herfstfair Orvelte










Vandaag ben ik naar de herfst tuinfair in orvelte geweest. Wat een heerlijke middag! De zon heeft haar goed laten zien en wat was het heerlijk vertoeven in het mooie vestingsdorpje.
In juni was ik hier ook op de voorjaarfair, maar heb het toen niet getroffen met het weer en dat geeft dan ook meteen een heel ander gevoel. Ik ben verder niet echt ergens tegen aangelopen waar ik een enorme klik mee had ondanks de vele mooie spullen, maar ik koop nooit impulsief. Wel heb ik zo'n mooie zak meel als Hennie gekocht, die vond ik zo leuk.
Het is niet alleen om de fair te doen, de hele omgeving is een plaatje. Samen met manlief heb ik in de tuin van de thee& koffie schenkerij genoten van het weer, de omgeving en koffie natuurlijk.

Hieronder een kleine sfeerimpressie van het dorpje








Heerlijk landelijk hé?!

Mocht je nog niets te doen hebben,
 dan heb je morgen nog een kans van 10.00 uur tot 17.00 uur 


 

Ik wens jullie verder nog een fijn avond  en zondag toe.

25 opmerkingen:

Alle mooie dingen zei

het ziet er inderdaad erg landelijk uit... en mooi die foto's met het "oude" effect
groetjes
Anita
http://alle-mooie-dingen.blogspot.com

Stina zei

Ha, leuk hoor, gezellig zo rond struinen hé.
Heb geen idee waar het precies ligt, maar het weer was bijzonder toch?

Goede zondag groetjes Stina

Room Seventeen zei

Hey Helena, leuk dat je ook naar Orvelte bent geweest! Heb je m'n berichtje ( vorige post) nog gelezen? Ik probeer je te mailen maar krijg de mailtjes steeds weer teruggestuurd........
Groetjes Hennie

Dani zei

Ik was er ook! Vond het weer een enorm leuke fair en het zonnetje scheen inderdaad heerlijk. Ik heb de foto's nog niet van mijn camera gehaald, maar ga dat snel doen.
Ik heb overigens de kruidcake mix gekocht!
Fijne zondag,
Dani

Jeanette zei

Hoi Helena, Zo`n zak meel past ook echt bij het dorpje Orvelte...doet zo nostalgisch aan. Ik had morgen ook zo graag gewild maar helaas we moeten op verjaardag:-( Mooie foto`s heb je ervan gemaakt, prachtig ook de sepiakleuren van het dorp Orvelte.

Nog een vraagje, zijn de poezen in je sidebar jullie eigen poezen?? het zijn net van die reklame poezen zo mooi, teder en lief volgens mij kan je wel geld verdienen met deze foto`s voor bijv. reklame voor sheba?

fijne zondag en lieve groet, Jeanette

Claudia zei

Wat een geweldige foto's heb je ervan gemaakt Helena. Net alsof ik er een beetje bij geweest ben.

Liefs Claudia

*Ingrid* zei

Ik heb zeker meegenoten Helena,heel mooi je foto's weer en ook die van je vorige post prachtig hoor de Annabelle!!

fijne zondag
Ingrid

kienkele zei

Wat een prachtig sfeertje heb je neergezet Helena, het moet daar heerlijk zijn geweest, en het weer werkte ook zo mee, wat dat betreft was gisteren een betere dag om te gaan dan vandaag....Fijne zondag, groeten, Tineke

G-style zei

Ik heb ook getwijfeld om hier heen te gaan maar aangezien het weer vandaag niet echt aanlokkelijk is en het voor ons toch nog een klein uurtje rijden is , heb ik besloten maar lekker thuis te blijven .

Jouw foto's zien er mooi uit , het weer was gisteren natuurlijk ook geweldig , dat werkt wel mee....

nou fijne zondag verder , groetjes Gea

Kom Achterom zei

ooh dat ziet er sfeervol uit zeg!!
genieten!!!
fijne dag
Yolanda

Het Witte Luik zei

Wat een mooie sfeer! en dan ook nog de zon erbij, dan heb je een perfecte dag. Bedankt voo r het meegenieten. Marjo

Bonjade zei

Oh de perfecte plaats voor zo'n nostalgische markt........heerlijke beelden zeg...en idd je had prachtig weer erbij.
Liefs

Room Seventeen zei

Hoi Helena, kreeg opnieuw je mailtje terug vandaag, dus nu pen ik mijn bericht hier maar even neer. Bedankt voor je leuke blogberichtje, ik was inderdaad alleen naar Orvelte, maar dat vind ik niet erg hoor. Kan ik lekker ongestoord m'n gang gaan. Maar mocht je binnenkort nog eens op stap willen, dan geef je maar een gil hoor, ik ben altijd in the mood voor iets leuks!
Nog even over m'n andere blogje, dat is een testblog waar ik alleen maar dingen op uitprobeer. Ik dacht dat de blog niet on line stond, maar blijkbaar dus wel, heb het nu even gewijzigd. Blijf maar gezellig mijn "gewone"blog volgen, want op de testblog valt niet veel te beleven (-:
Groetjes Hennie

Home and Lifestyle zei

Wat een heerlijk sfeertje en wat leuk dat je man mee is gegaan! Dat doet manlief hier echt niet, hoe lief ie ook is hi hi!

Een fijne week! Lieve groet, Ingrid

Sylvia zei

Dat ziet er heerlijk uit op die tuinfair, Helena !
Wij hadden gepland om vandaag naar een planten festival bij ons in de buurt te gaan, maar het heeft hier de ganse dag geregend, het weer kan echt spelbreker zijn.
Fijne week,
Sylvia

Janny zei

Oohh, ik had bij Hennie ook al gezien dat het zo'n leuke fair was. Maar helaas voor mij ook iets te ver om zo maar naar toe te gaan. Staat wel op mijn lijstje voor de volgende keer.
Wat heb je prachtige foto's gemaakt, heerlijke sfeer stralen ze uit!
Dank voor de impressie!
Groetjes,
Janny

Carina zei

Een plaatsje waar de tijd stil heeft gestaan, we waren er een keer in de winter toe er veel sneeuw lag gaf een hele bijzonder sfeer, in restaurantje op 'n hoek met chocomelk weer lekker warm geworden. Orvelte is helaas iets te ver weg om even naar toe te rijden. Als we weer in de omgeving zijn ga ik er zeker, ook zonder fair, even naar toe om te genieten van dit plaatsje.

Fijne zondagavond, groetjes van carina

Musje zei

Geweldig zulke dorpjes,ik vind zulke fairs ook zo leuk,dus je gaat lekker bakken eerdaags,ik wens je een fijne week,lieve groet Joke.

Room Seventeen zei

Het mailtje van jou is wel binnengekomen,geen problemen mee gehad, maar beantwoorden/versturen lukt dus niet. Vreemd hé?

Mayflower zei

Ik geniet even van die prachtige sfeerfoto's van je Helèna. Wat een prachtig dorp is dat hè, ik ken het van de vele vakanties die we daar in de buurt hebben doorgebracht. Wat mooi om als decoratie te gebruiken in je keuken die zak meel of ga je er ook heerlijke pannenkoeken van bakken?
Fijne nieuwe week.
Lieve groet, Mea

Jeanette zei

Ben ik weer:-) haha...we zijn toch nog naar Orvelte geweest want we hoefden pas om 4 uur op de verjaardag te zijn. In de stromende regen vliegend vlug langs de kraampjes, was wel jammer maar ja....verder wel een leuke fair. Ik heb alleen chocola gekocht:-)

groetjesssss

Marga zei

Hallo Helena.
Volgens mij heb je een prachtige dag gehad. En je foto's zijn erg mooi.
Fijne week.
Groetjes Marga

Marijke van Ooijen zei

Goedemorgen Helena,

Wat een prachtige foto's erg mooi!

Maar ik snap er niks van...ik heb je op je vorige post al verteld dat je een kadootje krijgt omdat je mijn 200e volgster bent...een beetje feest is het dus op mijn blog...
Ik heb nog steeds niks van je gehoord..jammer is dat...

Een fijne dag gewenst en een goed begin van de nieuwe week!
Marijke

Pamela zei

Hallo Helena,

Wat ee leuke fair zeg. En ook nog eens in een prachtige bijpassende omgeving! Kopje koffie of thee erbij, inderdaad, dat is genieten!
Ik vind jou achtergrond muziek ook zo mooi! De vorige keer toen ik op je blog was stond mijn luidspreker uit..
En nog gefeliciteerd met de Give Away op Marijkes Blog.
Heel leuk!

Liefs Pam

Anita zei

Ooh-hoo wat mooi !!! Volgende keer ga ik mee :) hihi
Dikke kus