dinsdag 14 september 2010

Tikkie jij bent hem!



Bij het getikt worden door  Home&Lifestyle, hartelijk dank daarvoor Ingrid hihi,  gingen mijn gedachten terug naar het schoolplein, waar je snel een bakje fruit naar binnen werkte om nog even te knikkeren, touwtje springen of  tikkertje te doen..Ik geloof toch dat ik knikkeren toen al  leuker vond hihi. Maar ik doe niet flauw hoor en doe gewoon  mee, ik lees natuurlijk ook mee wat jullie allemaal antwoorden.

Nu is het dan mijn beurt...
Ik heb meerdere tassen in gebruik, maar deze twee zijn op dit moment toch wel mijn favoriet.

Deze 4 dingen zou je erin kunnen vinden.
* Een portomonnee zonder geld;-)
* Een mobiel...als je geluk hebt tenminste.
* Mijn lippenstift..in elke tas wel één
* Zonder Coco Chanel de deur niet uit.

En dan mijn slaapkamerfavorieten;
Daar kan ik heel kort over zijn..
Mijn bed met kussens, waar ik elke avond weer lekker tegen mijn Mystery Man aan kan kruipen;-)


Een eigen bureau heb ik niet, ik zit gezellig aan de keukentafel, dus die sla ik lekker over. Over wat ik leuk vind,  kunnen jullie allemaal op mijn blog terugvinden.

Ok, ik onthul iets wat jullie niet van mij weten.
Als klein meisje (3 á 4 jaar) mocht ik, als de bakker in de straat kwam, een stukje mee in zijn kar. De bakker ging de deuren langs en ik zat  intussen al in zijn karretje te wachten.
Het was weliswaar "een heel blok" wat ik mee mocht, en dan moest ik er weer uit.
Ik had natuurlijk de kunst al afgekeken hoe dat werkte, hij haalde namelijk een hendel over en de kar reed.
 Op een dag bracht de bakker mij persoonlijk naar huis.
Mijn moeder was verbaast, want ik kwam immers altijd alleen naar huis, maar zag ook de vele buren op straat. De bakker zei "Ik kom u dochter even thuisbrengen, want ze is er met mijn kar vandoor gegaan". Ik heb waarschijnlijk gedacht, alvast blok verder te rijden zonder zijn hulp hihi.  Zo ben  ik tegen een muurtje aan tot stilstand gekomen, waar ik normaliteit  uit had moeten stappen;-) Maargoed ook, want anders was ik een drukkere straat overgekomen.

* En dat terwijl ik een heel verlegen meisje was...*

Ik vind het zo wel genoeg dames;-) Mocht je nog niet "getikt" zijn,  dan tik iedereen die dit verhaal leest!!
Tikkie..

Fijne dag allemaal!
Ik maak het gezellig in huis, want het regent hier al de hele dag!


20 opmerkingen:

Stina zei

Ha, dus jij zit ook binnen, nou ik ook, denk ga even bloggen, tis nu zo heerlijk stil in huis.
Leuk om je verhaal te lezen.

groetjes en liefs stina

Carina zei

Zie 't voor me een klein meisje in een op hol geslagen bakkerswagen, consternatie in de straat en een geschrokken moeder.
Leuk de blik op enkele van jouw tassen (zegt Imelda de 2e) vooral de witte. 't nadeel van ruime bags vind ik alleen het oeverloos graaien naar dat wat ik nodig heb vooralals ik bij de kassa van de supermarkt sta met een rij klanten achter me.

Fijne dag groetjes van Carina

Verrassend Goed! zei

Wat een geweldige tassen heb jij. Ik heb ook altijd van die "hutkoffers", wat betekent dat ik inderdaad altijd moet graaien om mijn spullen te vinden. Maar goed, ik neem dan ook altijd teveel mee.
Ook hier regent het en ik ben in de winkel mijn webwinkel en blog een beetje aan het bijwerken.
Af en toe druppelt er een verloren toerist met paraplu binnen.
Nou maak het gezellig met wat kaarsjes en heb nu jouw heerlijk blogmuziekje op de achtergrond.

warme groet,
Marianne

Inka en André. zei

Hoi Helena,schitterende tassen heb je,hoor,leuk om even mee te mogen lezen.

xxx

Home and Lifestyle zei

Sportief dat je mee gedaan hebt hoor...en wat gelukkig maar dat dat voorval met de bakker goed is afgelopen! Hoe reageerde de bakker en je moeder trouwens ha ha...ze zullen er niet blij mee zijn geweest! Kijk, alleen voor dit verhaal is het meedoen aan tikkertje al leuk!

Een fijne dag nog! Lieve groet, Ingrid

Inka en André. zei

Hoi Helena,ja sorry,wij lopen af en toe ontzettend achter met plaatsen en lezen van de blogs door drukte en prive omstandigheden,vandaag ben ik toevallig een paar uurtjes vrij en probeer zoveel mogelijk bij te lezen en alles in te halen,vandaar dat we niet altijd reageren.

xxx

Bizzy @ home zei

Wat leuk om te lezen Helena vooral dat voorval met de bakker haha. Dus jij was ook een verlegen meisje...het toeval wil dat ik dat ook was...en dat ook in mijn postje gezet heb vanmorgen....met als titel: tikkie jij bent hem...hihi..hoezo toeval..
Lieve groet, Renny

Bonjade zei

Haha...wat een heerlijk bakkers verhaal.
En je tassen mooi zeg....tja met zoveel mooie tassen zou ik ook graag wisselen.
Leuk nu 'ken'ik je weer iets beter.
En...mistery man....??? Je maakt me heel nieuwsgierig.
Liefs

Lynda zei

HAHAHAHAHA toen al een vrouwtje met eigen initiatief;)!!!

Ik heb toen ik getikt werd maar even gevraagd welke tas te nemen, want ook ik heb er meerdere...*kuch*...anders wordt het wel een HEEEEEEEEEEEL lang verhaal he ;)!

Groetjes
Lynda

Room Seventeen zei

Oh Helena, wat een leuk verhaal, jij er vandoor met de kar van de bakker :-)
Leuk om weer wat meer over je te horen. De foto van de hoed vind ik trouwens super!
Groetjes Hennie

*Ingrid* zei

Hey Helena je hebt er ook een mooie tikpost van gemaakt zeg!!en je Mystery Man vind ik TOP!!geniet nog van je avondje...

Ingrid

Anita zei

Hihi deze blog dat ben JIJ :-)
En dames die tassen dat is helemaal Helena (grijns)
xxx

"Création" zei

Hahaha, wat een prachtig bakkesvehaal en dat voor zo'n verlegen meisje in die tijd, mooie herinneringn zijn dat.

Erg leuk om jou Tikkie post te lezen en zo weten we weer wat meer van Helena, en aan je tassen en inhoud te zien.....ik wist het wel, je bent een vrouw met klasse...En je slaapkamer vind ik zo mooi!

Fijne avond verder,
Lieve groet, Josephine

Claudia zei

wat een leuk verhaal!

Liefs Claudia

Sylvia zei

Fijne post, Helena !
Ik ben ook getikt, maar ik moet er nog even over nadenken.
Groetjes,
Sylvia

G-style zei

Mooi om even meer over je te weten te komen op deze manier .
Leuk verhaal over de "geleende' kar en dat terwijl je zo verlegen was, dan heeft de kar vast een betoverende werking op je gehad......
fijne dag vandaag , groetjes Gea

Marijke van Ooijen zei

Hay lieve Helena,

Wat leuk om al deze dingen nu van je te horen..
Zo leren we je een beetje beter kennen..leuk!
Je kunt alles goed omschrijven en de foto's liegen er niet om.

Liefs,
Marijke

Inka en André. zei

hoi Helena,dank je wel voor je lieve reactie,de situatie is helaas onveranderd,erg moeilijk en vaak ook heel emotioneel.
Zit de laatste tijd eerlijk gezegd al een hele poos niet goed in mijn vel,Dré ook niet echt.
Ha,ha,we houden elkaar zo mooi in evenwicht.Er is zoveel gebeurd de afgelopen jaren (wat ik liever allemaal niet op het blog zet) en nu eerst een jaar lang mijn moeder verzorgd en na haar overlijden mijn broer.
Het is zwaar maar ik heb het er voor over en ik weet dat ik op de een of andere manier het allemaal aankan en erweer bovenop zal komen maar het zal zijn tijd nodig hebben.

xxx

Servies en Brocante zei

Leuke blog heb je! Mooie foto's!!

Jeanette zei

hihi..ben jij ook al getikt? zie ik daar een mooie bloushe van Circle of Gentleman hangen? vandaag was m`n vrije dag morgen moet ik werken en dan ga ik proberen de etalages erop te krijgen maar dan komen de foto`s pas volgende week hoor, beetje geduld jij;-)

Fijn weekend en lieve groet, Jeanette