zaterdag 18 september 2010

Muizenpost

Vorige week kwam Marijke mij verblijden met een leuke reactie om mij te gaan volgen. Vervolgens neem ik een kijkje bij haar, en stond  paf,  wat deze dame maakt!  Ik meld me meteen aan als volgster op blog  'tevens winkeltje"  Het zoete leven...  waar ze haar prachtige creaties verkoopt. Daar ontdek ik ook haar hoofdblog Waar romantiek en nostalgie elkaar ontmoeten,  waar ik dus haar 200e volgster ben geworden. Ze had er zonder dat ik het meteen   in de gaten had,  een heel feestelijk logje van gemaakt.
Nadat we heel gezellig wat over en weer gemaild hebben, werd er twee dagen later al post voor mij bezorgd!
Ze heeft mij,  ter ere van haar feestelijkheid, verrast met haar prachtige boek incl. een set postkaarten!  In het boek staat een hele biografie,  hoe Marijke haar prachtige muizen, zijn ontstaan en deze dag al  een  brede bekendheid hebben gekregen..Zo reizen haar poppen en beren de hele wereld af en bezoekt ze beursen  waar oa. Rusland en Amerika...Naast haar eigen atelier, zijn er poppen en beren aangekocht door een atelier in Praag ,waar deze binnenkort tentoongesteld zullen worden. Tevens staat er een hele werkbeschrijving met  de bijbehorende patronen in het boek, hoe je zelf een muis kan maken.  Onder de creatievelingen hier, een  echte aanrader!


Marijke haar post inspireerde mij enorm om er zelf ook een leuke "post" van te maken. Al snel was ik met mijn camera aan de slag, om jullie haar werk te laten zien. Maar klik vooral de links van haar blog even aan, om zelf een kijkje bij Marijke van Ooijen te nemen!
 Haar kuntwerken  zijn  werkelijk een lust voor het oog!












Lieve Marijke...Hartelijk dank hiervoor!


 Ik ben  er helemaal blij  mee 
&
wens jullie...
Een heel fijn weekend allemaal!




21 opmerkingen:

Pink Princess zei

Joh, wat KNAP!! Sommige mensen zijn ook ZO creatief, ongelooflijk ♥

Home and Lifestyle zei

Dit zijn geen gewone muizen, dit is kunst! Wat knap gemaakt zeg, dat lijkt mij niet eenvoudig! En wat ontzettend lief dat ze je haar boek toestuurde, wat een verrassing!

Een heel fijn weekend, Helena! Lieve groet, Ingrid

Lynda zei

Kunst!!! ware Kunst! enne...niet voor de poes!!!!:D

Mooie kieken heb je gemaakt!!! Heerlijk die positieve energie die je toch zomaar toegezonden krijgt he!!!
Geniet!

Liefs,
Lynda

Marijke van Ooijen zei

Goedemorgen lieve Helena,

Zo dat is lekker wakker worden met zo'n prachtige post!
Een post die helemaal aan mijn muizenboek is gewijd..dat is toch helemaal lief en leuk..

Ik wordt er zo ontzettend blij van om dit allemaal zo te mogen zien en lezen...en wordt er helemaal stil van...en geloof me dit ben ik niet snel.

Wat een gave heb jij om alles wat je om je heen ziet en hoort, te kunnen omschrijven en op de foto vast te leggen..ongelofelijk!
Zo heb ik mijn muizenboek nog nooit gezien...dit is gwoon prachtig..en nog eens ontzettend aardig.

Ik voel het als een eer dat ik zomaar op je mooie blog sta, en het is geweldig dat we elkaar hebben leren kennen!

Alle liefs en goeds..
Marijkex

gewoon gezellig zei

Kunst, dat is het zeker...en leuk om te zien dat jullie elkaar zo blij maken ;-))
Fijn weekend!
groetjes Hilde

kienkele zei

Leuk dat je even aandacht aan die prachtige kunstwerkjes heb besteed Helena, en zo te horen wordt Marijke daar heeeeel blij van!
Ik ga eens even een kijkje bij haar nemen!
Heel fijn weekend, lieve groet, Tineke

Anja zei

Wat een prachtig hart! En gossie wat een lieve poezenbeesten staan hier rechts! Fijn weekend en lieve groetjes, Anja

ZoutHout zei

Wat een super leuk verhaal, zo zie je maar :) en wat een verrassing of niet! Ik word nu wel even afgeleid door je mooie laarzen hier rechts... dat is echt iets hier voor mij voor de zweedsekoudenattewittewinters ;)

heel fijn weekend&liefs Marion

It's me zei

Wat leuk toch dat bloggen he??? gefeliciteerd meid met dat mooie boek....ga even op haar blog kijken...fijne avond liefs Ria...

Dani zei

Wat een prachtige wezens maakt ze! Ik heb gewoon zin om zelf te gaan fröbelen en boetseren. Leuk dat je dat boek hebt gewonnen!
Groetjes
Dani

Stina zei

Geweldig zo'n mooi boek wat jij gekregen heb!
Ze heeft idd een hele leuke blog.
Vindt bijzonder als je zoiets kan.
En een geduld wat je er voor moet hebben, doet d'r niet na.
Fijne avond, liefs Stina

G-style zei

Wat een leuke post zeg , ik ga snel eens kijken bij haar , echt ware kunstwerkjes maakt ze als ik de foto's van jou zo zie.
Bedankt voor je stem trouwens ,, lieve groet Gea

"Création" zei

Schitterende foto's heb je gamaakt Helena van dit prachtige cadeau dat je van Marijke mocht ontvangen. Marijke heeft echt gouden handen, zo ontzettend fraai wat zij allemaal bedenkt en maakt. Je blijft genieten om naar al die lieve wezentjes te kijken. En zo prachtig al die kleine detail's waar zij rekening mee houd. Geniet van eze prachtige aanwinst, daar zal je zeker vaak in kijken, het is zo'n schattig boekje.

Een heerlijke zondag wens ik je...
lieve groet, Josephine

"Een sneller kloppend hart ♥" zei

Wat een geweldig leuk verhaal om te lezen! Het muziekboek is 'adorable' en zo leuk om te zien hoe blij je ermee bent!
Elkaar blij maken is toch zo fijn! :)

Geniet ervan!
~ Fijne zondag ~

Groetjes, Veronique

Claudia zei

Kunnen muizen ook nog leuk zijn zeg? Deze wel maar in eerste instantie kreeg ik de bibbers bij je titel!

Liefs Claudia

Mayflower zei

Ik las het al bij Marijke dat jij als 200ste volger haar prachtige boek had gewonnen. Gefeliciteerd hiermee Helèna, wat ontzettend leuk.
En wat heb je Marijke hier terecht mee in het zonnetje gezet, wat een ontzettend creatieve en bovenal lieve vrouw is Marijke.
Ik volg haar al een poosje en kijk telkens weer mijn ogen uit.
Je heb er een prachtige post van gemaakt met mooie fotocollages.
Een fijne week.
Lieve groet, Mea

Helena zei

Wow, your blog offers some beautiful photos - your header images are truly stunning!

Thank you for your kind words on my blog and for "stopping by"!

Wishing you a lovely week,
Helena, The Swenglish Home

*Ingrid* zei

Hey Helena wat een prachtige post van een creatieve dame met een prachtige hobby....en wat jij alles weer mooi weergegeven!geniet van je dagje

Ingrid

Martha zei

Hallo Helena,wat een mooi blog heb je,ik ben de 100 ste volger geworden,

Lieve groet Martha

Tierlantijn zei

Zou dat het dan zijn? Wel heel jammer hoor want ik heb het idee dat ik van alles mis! Vind het leuk om reactie te ontvangen maar ik vind het minstens zo leuk om mijn reactie bij een ander achter te laten...!

Wat heb je hier weer mooie kunstwerken geplaatst. Knap hoor zo'n talent!!!!

Groetjes, Ilona

Janny zei

Wat een mooie ontdekking, dat blog!
Ze maakt inderdaad schitterende creaties. Wat zijn er toch veel mensen ongelofelijk creatief, zeg!
Leuke verrassing voor je ook!
Liefs,
Janny