zaterdag 25 september 2010

Herfst-thee

Deze week is officieel de herfst begonnen. Lang heb ik er tegen aan gehikt, "niet zo zeer omdat ik de herfst niet mooi vind met al haar prachtige kleurtjes", maar te meer omdat we afscheid hebben moeten nemen van de zomer. Een zomer die naar mijn verwachting toch wat tegen gevallen is. De lange winterperiode deed ons allen zo verlangen naar een mooi voorjaar en zomer. Helaas waren deze echter niet erg standvastig qua weerbeeld, meer van uiterste extremen.
Maar nu definitief de zomerkleren plaats hebben gemaakt voor de najaarscollectie, begin ik langzaam te wennen aan het idee. Het beeld klopt voor mijn gevoel nu ook beter bij elkaar.
En de dagen zoals we ze afgelopen week hebben mogen beleven, geven daar een heel mooi karakter aan.
We gaan  weer een mooie tijd tegemoet, een tijd van  kaarslicht, warmte en gezelligheid. 
Ik ben er klaar voor, wie wil er een kopje herfst-thee?!














    













Het is alweer het laatste weekend van september! Volgende week kondigt oktober zich al aan.
Ik wens jullie allemaal een heel gezellig weekend!






35 opmerkingen:

marian zei

Wat is het weer allemaal mooi wat je ons hier voorschotelt en wat zou ik graag onderuit gaan op de bank met thee en wat tijdschriften om door te bladeren maar dat zal vandaag niet lukken,
o neen, teveel werk aan de winkel en taxiservice om de kids overal heen te brengen.
Prettig weekend en geniet van de thee met de passende naam voor dit seizoen en van je prachtig huis! Heel mooi kopje en schoteltje ook! Wat kom ik bij jullie in blogland toch prachtige dingen tegen!
Bye,
Marian

Claudia zei

Ik drink graag even een kopje met je mee, ga straks beginnen aan het huishouden en even uitstel is dan meer dan welkom!

Liefs Claudia

Alle mooie dingen zei

wel grappig.. ik drink het hele jaar door herfst en winter thee.
ik koop in dit seizoen zo veel thee dat ik in het voorjaar en zomer deze thee kan drinken
mmmmmmmmmmmmmmm
ik wil wel een kopje met je drinken!
groetjes
Anita
http://alle-mooie-dingen.blogspot.com

Home and Lifestyle zei

Ik kom er aan Helena...even hier mijn kop thee leeg drinken en dan de auto in! Ik heb hetzelfde als jij...de herfst vind ik op zich prachtig, maar we hebben niet genoeg zomer gehad waardoor het afscheid mij dit jaar ook zwaarder valt.

Na een snikhete zomer, waarin ik elke avond druk ben met het sproeien van de tuin, verlang ik zelfs naar de herfst maar dat was dit jaar helaas niet het geval.

Maar jouw kopje thee maakt een heleboel goed...

Een heel fijn weekend Helena! Lieve groet, Ingrid

Anita zei

Ikke wel: zeg maar wanneer ;-) !!! hihi
Fijn weekend xxx

Karin zei

Zooo zeg, ik blijf hier lekker even hangen en drink een kopje mee op je bank. Ik heb me ook maar overgegeven aan de herfst en gisterenavond heeft voor het eerst de open haard weer gebrand. Ik moet zeggen dat heeft dan ook wel weer iets. Geniet van de lange avonden!

*Ingrid* zei

Ik wil zeker een kopje thee uit die prachtige kopjes Helena!heel mooi je nieuwe herfstcombinatie en ik zie mijn favoriete verlichting ook bij jou!
geniet van een gezellig weekend...
Ingrid

Franse Lelie zei

Wat een prachtige foto's! het gevoel is ook bij mij erg herkenbaar...en terwijl de regen hier met bakken naar beneden komt drink ik gezellig een kopje mee, lieve groet Jolanda

gewoon gezellig zei

De juli-maand was toch echt heerlijk, maar augustus? De eerste keer in 10 jaar dat we verjaardag van de jongste niet buiten hebben kunnen zitten.
Maarja, niks aan te doen...hoop dat je toch kunt genieten van de herfst!
Je hebt wel heerlijke genietplaatjes gemaakt!!
Groetjes Hilde

THE BLACK BARN zei

Wat heb je dat prachtig neer gezet.
Ik kom ook maar even kopje kopje thee bij je drinken.dan neem ik zelf gemaakte marsepein taart mee in herfst style.
Groetjes,
MIRANDA

Dani zei

Ik drink graag even een bakje met je mee, zeker uit zulke mooie kopjes..
En helemaal met je eens, de herfst is ook prachtig, maar inderdaad die zomer..die had mooier moeten zijn om echt naar de herfst uit te gaan kijken.
Fijn weekend!
Dani

Colinda zei

Heerlijk weer herfstthee, kaarsjes aan ... we kunnen er niet meer onderuit ... de herfst is er!

Groetjes en fijn weekend,
Colinda

Kom Achterom zei

Heerlijke foto's zeg!!
ooh ik kom helemaal in de stemming!! hihih neeeeheee dat ben ik al weken oooh wat errugg ik ben zo'n verschrikkelijk herfstmens!!
fijn weekend
Yolanda

lia zei

Wat een mooie post heb je gemaakt. En de zomer viel inderdaad wel tegen, maar dan toch vind ik het nu mooi geweest en ben klaar voor de herfst. En als je zo zit met de thee, is het toch helemaal geen straf.

fijn weekend
groet Lia

It's me zei

Gaat allemaal erg hard he???..........mooie foto's !! en ja ik lust wel een kopje.....heb gewerkt vandaag.....dusse lekker......liefs fijn weekend Ria...

Bonjade zei

Gezellig...gezellig ik schuif bij je aan. Ziet er super gezellig uit en nodigt dus zeker uit.
Mooi hoor dat servies van Janneke......

Heb je ook een koekje erbij?
Liefs

Room Seventeen zei

Ooh wat gezellig, Helena! ik kom graag een kopje bij je drinken ;-)
Sfeervolle foto's heb je gemaakt, en wat het weer betreft,je hebt helemaal gelijk hoor, het was een snertjaar, koude lente, een kwakkelzomer, en geen nazomer. Eigenlijk is het al 9 maanden herfst ;-))
Groetjes en een fijn weekend
Hennie

Stina zei

Hmmm lekker een kopje thee van jou.
Wat een mooie kopjes en theepot zijn dat.
je foto's zijn weer heel mooi
liefs Stina

Alle mooie dingen zei

he Helena, bedankt voor je reactie
nee die valpartijen hebben er wel degelijk voor gezorgd dat ik nu nog pijn heb, waarschijnlijk is mijn schouder toen uit de kom geschoten en is het kapsel afgeschuurd daardoor... daarna is hij nog diverse keren uit de kom gegaan en dus elke keer het kapsel een stukje meer geschuurd.
dus het een heeft wel degelijk te maken met het ander.
dat is dan toch maar weer gelukkig.. ;)
groetjes
Anita
http://alle-mooie-dingen.blogspot.com

Musje zei

Ohh wat een geweldige theepost,je foto`s prachtig enne zo zou je toch ook zin in de herfst krijgen,super!wens je nog een fijne zondag,lieve groet Joke.

Carla zei

Hoi Helena,

Dat ziet er wel héél uitnodigend uit hoor!!
Tja..de herfst...ik begin nu ook langzaam aan het idee te wennen.
We moeten het nu binnen maar gezellig maken hè!!

Ben maar even volger geworden van je...gezellige Blog heb je.
Ik hoop je ook een keer bij mij tegen te komen.

groetjes Carla.

Petra zei

Ja, na die lange lange winter was de zomer veel te kort, net of je iets overgeslagen hebt. Maar... vanmiddag lekker buiten Herfstthee! zitten drinken in het zonnetje mét gevulde speculaas... wat is dat toch een lekkere combinatie.

Groetjes Petra

P.s wat een mooie foto's en wat een mooi blad op tafel zo gekocht of zelf gemaakt?

desde my ventana zei

Fabulous autumn inspiration and very beautiful pictures.
Bss

Claudia. zei

Hoi, hoi, je hebt mooie plaatjes gemaakt.
Ach herfst... het is zo slecht nog niet, als het
dan maar niet heel de tijd regent.
Claudia.

Suzanne zei

Hi Helena,
Wat leuk dat je op mijn blog langs kwam,
want nu heb ik jouw blog gevonden!
Prachtige foto's!!!(Volg jou ook)
Fijne week,
Suzanne

Prulletje zei

ojaa ik wil wel een kopje herfstthee, al is de herfst niet mijn favourite tijd van het jaar... maar een kopje thee maakt het wel een beetje goed ;-) lekker dank je wel

Mayflower zei

Ik drink graag een kopje met je mee Helèna, wat heb je er een prachtige foto's gemaakt. Als je al niet in de stemming voor de herfst bent dan lukt dat nu wel dankzij die heerlijke sfeer hier.
Ik ga morgen ook eens in de super kijken naer een Herfststorm.
Fijne week en een lieve groet, Mea

"Een sneller kloppend hart ♥" zei

Ja heerlijk...een kopje herfst-thee....wat beschrijf je je gevoel hierover goed zeg, erg mooi!
Je foto's zijn werkelijk prachtig, ik heb enorm genoten van je post!

Veel groetjes, Veronique

Jeanette zei

Wat ziet dat er allemaal uitnodigend uit....heerlijke herfstpost heb je ervan gemaakt, ik geniet!

Lieve groet, Jeanette

Claudia zei

Dank je wel voor je lieve woorden!

Liefs Claudia

Marie-Ange zei

Que ton blog est joli, plein de charme ...
Quelle tendre et douce façon d'accueillir l'automne.
Belle soirée.
Marie-Ange

Janny zei

Wat een sfeervolle foto's heb je gemaakt! Heerlijk zeg, die herfstthee! Momenteel zijn het prachtige herfstdagen maar zodra de donkere gure herfstdagen weer aankomen heb ik echt iets sterkers nodig dan thee, hoor!:-)
Groetjes,
Janny

Marian zei

Kom graag even bij je aanschuiven voor een kopje thee lieve vriendin! Kan maar een paar foto's zien, maar die zijn zoals altijd weer práchtig!!
Altijd weer wennen...de herfst, maar met het wéér van de laatste dagen is het príma uit te houden!;-)
Liefs xxx

Sueli Pinheiro zei

Ola,
Sou sua fã. Você faz fotos perfeitas que falam a alma.
Coloquei algumas suas em meu blog com o endereço de seu blog para que outros possam ver. Também linkei seu blog no meu. Espero que não se importe.
Se tiver algum problema pode me falar que eu retiro as fotos, ok?

Besitos

Something White zei

Ik vind hier een ongelofelijk warme en gezellige sfeer in jullie huis, prachtig!