woensdag 22 september 2010

Bambi

Jullie kennen allemaal wel het verhaal van Bambi.  Het hertje (ree)  wat  moet leren,  moedig en sterk te zijn, wanneer zijn moeder doodgeschoten wordt door de jagers. Samen met de andere dieren in het bos volgt de weg naar volwassenheid,  leert hij te overleven en word verliefd.

Op nog geen 5 minuten afstand van ons huis trof ik deze reeën.
Even waande ik mij in het sprookje van Bambi.
Ik kon het niet laten om deze mooie dieren met jullie te delen.
Woorden zijn verder overbodig..wat een mooi moment!
























Ik sluit het sprookje met een blij gevoel, en ga mijn weg verder..




30 opmerkingen:

Stina zei

Wat heb jij die ree er mooi op staan en zo helder die kleuren.
Dat ze niet weg liepen.
Goed gelukt zeg.

Liefs Stina

Home and Lifestyle zei

Wat een prachtige foto's Helena...op de zesde foto lijkt het wel of het pootje bewust zo is geplaatst, als een volleerd fotomodel! En Bambi...ik word ter plekke weemoedig hi hi...het is zo'n heerlijk verhaal!

Een hele fijne dag!! Lieve groet, Ingrid

Claudia zei

Ik moet altijd een beetje huilen van Bambi, ik vind het zo zielig als zijn moeder wordt neergeschoten. Wat geweldig om dit tafereel voor je lens te krijgen. Maar de dieren hebben er een goede fotograaf voor uitgekozen!

Liefs Claudia

Pamela zei

Wat heb je de reeen prachtig op de foto gezet!
Bij een boer hier in het dorp heeft jarenlang een wilde ree met de koeien mee gelopen. S´avonds ging het ook mee de stal in. Maar echt dicht konden ze nooit bij haar komen. want roetsj, dan ging het er weer vandoor.
Het afgelopen jaar heb ik haar niet meer zien lopen, ik denk dat ze niet meer leefd.
Een fijne dag!! Het zonnetje schijnt al he!

Liefs Pam

Nanda Palinckx zei

Wat een prachtige foto's. Dat is het mooie aan het najaar het licht is dan altijd zo mooi zacht wat een prachtig resultaat geeft. Geweldig die "bambi" samen met de ganzen. Waar zouden ze het over hebben.
groetjes,
Nanda

Pink Princess zei

Ach wat lief ♥

Alle mooie dingen zei

wat lief............
groetjes
Anita
http://alle-mooie-dingen.blogspot.com

Mayflower zei

Ohhhh.....wat een prachtige foto's Helèna en wat superscherp staat Bambi op de gevoelige plaat. Het blijft toch mooi om dieren te fotograferen en te bekijken.
Ik geniet.
Fijne dag en een lieve groet, Mea

TureluurBellemietje zei

Prachtig foto's bambi is echt een beauty.
je brengt me echt op een idee...
een hele fijne dag

@nne zei

Wat een prachtige foto's! Ik had gisteren ook een erg leuke ontmoeting ... een agrimi (een soort gemsje dat enkel op Kreta voorkomt). Ik heb meteen een foto gezet op creta-amaltheia.blogspot.com.
Lieve groet, @nne

Lynda zei

*zucht* Helena, wat een PRACHTIGE foto's heb je gemaakt!! wat een sierlijke dieren zijn het toch he, je voelt de rust over je neerdalen! DAnkjewel dat je dit met ons hebt willen delen, lijkt me fantastisch om zo je dag te kunnen sieren met zo'n ontmoeting!!!

Liefs,
Lynda

Alle mooie dingen zei

Helena bedankt voor je reactie op mijn blog
we stonden voor de deur van het mugje maar hij was dicht! en.... ik zag ook dat er opheffingsuitverkoop op de deur stond... of stoppen ze gewoon meet 1 van die winkels?
het mugje is alleen aan het eind van de week open.. we troffen het niet
groetjes
Anita
http://alle-mooie-dingen.blogspot.com

Het Hoogerhuys zei

Hoi Helena,

prachtige foto's zeg, echt schitterend.
Ze hebben toch altijd iets aandoenlijks he...

Groetjes, Sandra

brocantezussen zei

Wat een prachtige foto's. Echt even genieten...

gewoon gezellig zei

Mooie dieren zijn het!
Wij hebben een paar jaar geleden op een hertenboerderij gekampeerd, was super!!

Groetjes Hilde

@nne zei

We hebben allebei blijkbaar een passie voor dieren! Het mooiste aan mijn verhaal is, dat ik tweemaal per week door deze prachtige kloof mag ... voor mijn werk! Liefs, @nne

lia zei

Ik hoor stampertje weer zeggen "Een beetje wiebelig ventje"
Zo leuk.......
En hele mooie foto's.

groet Lia

Colinda zei

Hmm even het Bambi-gevoel, zo leuk enne prachtige foto's!

Groetjes,
Colinda

Anita zei

De Disney film van Bambi zorgde bij zoonlief altijd voor echte tranen. Zo aandoenlijk als hij dan riep om een zakdoekje. Mama pinkte dan bij het zien van dit tafereeltje ongemerkt een traantje weg. HEERLIJK Mooie post lief mens.
GENIET nog maar even van het buitenleven !!!
Dikke kus

Zazoe zei

Wat een práchtige foto's, die reetjes in een mooie nazomerzon. Ik vind het plaatjes om op een mooi canvas te laten drukken.

Liefs!

Bonjade zei

Je hebt ze werkelijk prachtig in beeld gebracht.
Fijne avond
Liefs

Bizzy @ home zei

Prachtig gefotografeerd! Wat een toevalstreffer zeg.
Groetjes, Renny

*Ingrid* zei

Prachtige post weer Helena van een heel mooi sprookje,super hoor je foto's!!

geniet van je avondje
Ingrid

kienkele zei

Hele mooie foto´s Helena, ik smelt gewoon als ik daar naar kijk, dus bedankt dat je dit met ons hebt gedeeld!
Hele fijne avond nog, lieve groet, Tineke

Jeanette zei

hoi hoi...zo, zeg wat heb jij Bambi mooi gefotografeerd en ook zo dichtbij...Echt prachtig! ik geniet....

Fijn weekend en lieve groet, Jeanette

Petra zei

Wat schattig, hier wordt je toch stil van? En dat zomaar in je buurt. Prachtige foto's. Heb nog even terug gelezen bij je. Erg mooi allemaal!

Een heel fijn weekend!
Petra

THE BLACK BARN zei

Wat een schitterende blog heb jij ik ga je volgen.
Groetjes,
Miranda

Sylvia zei

Hoe prachtig zijn deze foto's gelukt, Helena !
Zo mooi !
Fijn weekend,
Sylvia

Gustaviana zei

oooooooo pppfffffftttttt (ik fluit tusssen mijn vingers) wat maak jij mooie foto's......
Leuk dat je mij doet volgen , dus ikke nieuwsgierig en kom even bij je kijken.... nou je hebt een volger erbij hahahaha!!!!
groetjes en bedankt dat je even kwam kijken xx

Sugarbaby zei

it's so charming, like a dream, you'are living in wonderland!!!baby Bamby!!!it's remember me the disney's story of my childhood!!!I love so much!!!