maandag 30 augustus 2010

Plaats van bestemming

Agropilo een plaatsje  ca. 100 km ten zuiden van Napels.
Ik neem jullie even een klein rondje mee…
Dit was onze bestemming, en verlang eigenlijk best wel terug met het herfstachtige weer van nu.
Ik begin zoals we binnen kwamen en leid jullie even rond.





Hier stond onze auto geparkeerd en gingen we via een een trappetje omhoog



Langs de railing, met uitzicht op zee lopen we vervolgens naar ons appartement.
Waar we via een voortuintje met hekje binnen kwamen, en drie treden omhoog een terras hadden.
Vanaf dit punt, hadden we dit uitzicht!






Tja, kon het niet laten hoor, we waren de eerste 5 dagen alleen in het rijtjesappartement. En dan ben je natuurlijk geen Nederlander, als je spullen kan ruilen tegen beter. De tafel die er oorspronkelijk stond, vonden we toch wel erg klein voor ons viertjes. Verderop hadden we een grotere zien staan en zo werd dat even netjes omgeruild door de mannen. De stoelen met webbing, die ik eigenlijk wel mooier vond staan, zaten niet lekker. We hadden er namelijk zelf ééntje staan en uitgeprobeerd en daar zouden we het  echt niet een avondje op vol houden. Daarom hebben we de verweerde maar gelaten voor wat het was;-)
De volgende dag natuurlijk wel meteen een tafelkleedje geshopt om mijn eigen sfeertje te creëren .


Vanuit onze voortuin, waarachter het looppad , keken we zo over de railing.




Na een dagje uit, zijn de jongens gaan zwemmen. Ze wisten al precies wanneer de badmeester en het animatieteam niet aanwezig waren. Want dan konden ze even "zonder badmuts" grr.. zwemmen. Ik neem jullie even vanaf onze plek, langs de achterkant, mee naar het zwembad.







Hier de achterkant van ons appartement, via een trapje omhoog gaan we richting het zwembad, waar we langs het buitenrestaurant komen.






Waar ik heerlijke foto’s van een stel waterratten heb kunnen maken. Vervolgens loop ik weer terug naar ons appartement, het was best al laat en had inmiddels ook wel  'lekkere trek' gekregen!







En zo genoten we deze keer van onze eigen bereide pasta, met een glasje Italiaanse rosé. En van een zee, die er elke avond weer anders uitzag.



Een ferry op weg naar Capri

In een volgende post laat ik jullie de omgeving zien.

Fijne week,



25 opmerkingen:

Ger zei

.....10 minuten geleden had ik nog ijskoude pootjes.......maar bij het zien van deze heerlijke zomerse foto serie zijn ze snel warm geworden;-)

Hi,hi......Helena zou Helena niet zijn als ze niet even in de weer ging met style, zelfs op het terras van haar vakantiebestemming.

Wat een prachtige tuin vol bloemen, en het kan niet anders of jullie moeten alle dagen genoten hebben bij het opstaan en dan genieten van zo'n magnifiek uitzicht.
Ja dan kan je met recht spreken van acco met zeezicht.

Ben benieuwd naar de omgeving.

Lieve groetjes, Ger

Bo Butiek zei

Het lijkt wel het paardijs op aarde, mijn dag begint goed met jouw foto's. Wat heb je er een geweldige rapportage van gemaakt, dat wordt de hele dag zwijmelen voor me.

Dank je wel.

Liefs Claudia

Bonjade zei

Wat een paradijs....en dan die heerlijke muziek erbij...zwijmel...zwijmel.........
Je zou bijna weer zin in de zomer krijgen....
t'Is dat ik net de herfstklokken heb geluid...maar anders.....
;0)
Fijne week

marga zei

Wat is het daar moooooooi..........en dan dat uitzicht, super! wat zullen jullie genoten hebben.
Liefs Marga

Bizzy @ home zei

Zo, ik ben helemaal wakker...en krijg zin om mijn koffers te pakken en gewoon te gaan. Prachtige foto's en een waar paradijsje dit vakantieoptrekje. Ben benieuwd naar de rest van de omgeving. Bedankt voor dit genietmomentje.
Lieve groet, Renny

It's me zei

Nou ik ga graag met je mee terug hoor....wat een geweldige foto's!!! wat is het mooi daar !!! prachtig...bedankt voor het delen heerlijk....en nu ga ik werken......fijne dag liefs Ria.....

gewoon gezellig zei

Wow, wat een prachtige omgeving!!
Leuke foto van de jongens...zwemmen met een badmuts op..hoe verzinnen ze het?!!

Groetjes Hilde

Les Cotrions zei

I hope you had a nice time in Italy Helena! The landscape looks faboulous and I adore Naples!
Happy new week!
Vale

lia zei

Jullie hadden daar een leuk plekje hoor, maar zwemmen met een badmuts.....hoe bedenken ze het.

groet Lia

Room Seventeen zei

Oooh......zon, zee, pasta,hou je eens op om ons zo lekker te maken? ;-)
Hier nog steeds plens en storbuien.Je zou van ellende een badmust opzetten, haha.
Ik kan me voorstellen dat je heimwee hebt hoor.
Groetjes Hennie

Het Witte Luik zei

Hoi, dankjewel voor je lieve bericht! ik kom gelijk even terugkijken en val ongelofelijk met mijn neus in de boter, wat een mooie foto's !!!!!!!!!!!!!
Er schijnt een technisch probleem te zijn met blogger, dus ik kan me nog niet melden als volger, grrrrrr. Dus ik kom nog terug.
Ik blijf nog even hangen, om te luisteren naar de mooie muziek en nog wat mooie foto's te bewonderen. Ben piepnieuw in bloggersland maar ik merk nu al dat het dik genieten is op deze manier! groetjes Marjo

Mayflower zei

Wauw Helena, wat een prachtige omgeving, het lijkt wel een paradijs met al die prachtige bloemen en dan het uitzicht...geweldig.
Ohhh....en we blijven natuurlijk altijd met het interieur bezig hihi....ook op vakantie....hoe herkenbaar.
Ik kan mij voorstellen dat je heimwee heb, maar gelukkig zijn de vooruitzichten deze week hier ook goed en kunnen we weer volop genieten van de zon.

Lieve groet, Mea

Dani zei

Wat hadden jullie een schitterend uitzicht! Heerlijk om de foto's alleen al te zien, laat staan er te zijn..
En met het weer hier kan ik mij voorstellen dat héél graag terug wil.
Groetjes
Dani

Stina zei

Bijzonder zeg wat een uitzicht en ook wat zijn je foto's mooi, schitterend.
Heb met genot je blog bekeken.

Fijne avond, groetjes Stina

Home and Lifestyle zei

Wat een prachtige foto's, ik ga ze thuis nog eens op mijn gemak uitgebreid bekijken! Wij zitten momenteel nog in de Provence en hebben nog een paar dagen om te genieten van het mooie weer!

Lieve en hartelijke groet, Ingrid

"Création" zei

Ongelooflijk Helena wat je ons allemaal laat zien. Echt een bijzonder fraaie plek waar je zo zou willen wonen. De bloemenpracht en de spectaculaire uitzichten, dan voel je je toch echt gelukkig hé. Denk dat deze mooie omgeving voor jullie zeker voor herhaling vatbaar is, en met wat van huis meegenomen accessoires tover je ook het balkon om in een waar paradijsje, hihi. Heb genoten van je prachtige foto's en uitleg en ben erg benieuwd naar de omgeving...

Liefs Josephine

Zazoe zei

Die oleanders... zó Italië voor mij. Wij zijn 15 jaar lang naar Grado op vakantie geweest. En bij binnenkomst op de camping werd je omringd door metershoge oleanders.

Dankjewel lieve Helena, door jouw reportage was ik even terug in "mijn" Italië!

Liefs, Zazoe

le ciel flamand zei

Wat een heerlijke foto's, jullie hadden het daar zo te zien erg naar jullie zin: zon, water, warmte, bloemen, lekker eten, mooie vergezichten... Volgend jaar terug?
Groetjes, Annelies

*Ingrid* zei

Je bent een hele fijne gids Helena,ik heb weer genoten van al je mooie foto's!prachtige bloemen heb je weer neergezet!

en over de éérste schooldag Helena,we hebben een dochter van vijftien en het was vandaag terug haar éérste schooldag dus maar een beetje wennen hé?

liefs Ingrid

Sylvia zei

Ik geniet even mee via je prachtige foto's, Helena !
Fijne avond,
Sylvia

Anita zei

WOW dit is zo genieten !!!
Lief mens bedankt dat je deze prachtige foto's met ons hebt willen delen.
Dikke kus

Prulletje zei

Met deze foto's kan ik me levendig je heimwee voorstellen (slik) 't is ook wel heel paradijselijk, en dat uitzicht..wie wil daar nou weg...zucht...thanx for sharing mooi die bloemen ook die kleuren !

Miss Mette zei

Hi Helena
So beautiful header you have ♥ Found your blog via Anettes Hus, and I wanted to stop to let you know I was her :) stunning picture and so cute cats :) Have a nice dag, love Mette

Franse Lelie zei

Wat een heerlijke plek en wat een uitzicht.....een lekker stoeltje en je kan ervan blijven genieten! lieve groet Jolanda

Marian zei

Waarom kan ik je foto's niet zien?? Zóóóó jammer lieve Helèna!! Zou graag reageren en aan de voorgaande reacties zijn ze geweldig!!
Blijf het proberen hoor!

Dikke kuzzz x-x-x