zaterdag 21 augustus 2010

Overnachting Emilia 'nell Romagna




Na een lange zomerstop, ben ik er dan eindelijk weer!

Ik val maar gelijk met de deur in huis...
We hebben een heerlijke vakantie achter de rug! Helaas gaan al die fijne momenten, zo snel weer voorbij. Maar ik heb genoeg foto's ( ahum, 800) om dat gevoel een beetje vast te houden. Ik zal ze jullie niet allemaal laten zien hoor?! Wees gerust haha.

Ik hoop dat jullie ook leuke dingen hebben gedaan...Ik loop natuurlijk helemaal achter.
Mijn jongens hebben nog vakantie, zodra het ritme er weer in zit, zal het Bloggen zo langzamerhand ook weer een bepaalde plek krijgen. Dan zal  ik ook wat meer tijd  hebben om jullie  te bezoeken.

Maar hier alvast wat beelden van onze Vakantie..
Waar deze etalage niet aan mag ontbreken.





 



11 Juli , de dag van de WK finale zijn we in alle vroegte vertrokken richting Italië. Pff, wat een hitte die laatste zaterdag voor vertrek.  We hebben tot 00.00 uur met beide buurtjes buiten op het terras zitten te zweten. Nog even een glaasje Rosé, voor vertrek. Vervolgens hebben we nog een paar uuurtjes  rust proberen te pakken. Wat mij nooit echt lukt van opwinding, kennen jullie dat?! Er spookt nog van alles door het hoofd, of ik misschien iets toch iets vergeten bent, terwijl het hele lijstje afgewerkt is. Maak me druk over  de reis, of alles  wel goed zal verlopen.. Als ik maar éénmaal in de auto zit, dan pas heb ik  echt vakantie en zijn die gedachten ook van de baan!

De eerste dag ging erg voorspoedig en relaxt.  Tegen 16.00 uur kwamen we aan in Emilia'nell Romagna( tussen Milaan en Bologna) waar we een  hotelletje hadden geboekt. Het viel ons absoluut niet tegen, vriendelijk, netjes, een zwembad, vrij gebruik van computers. En gelukkig een groot plasmascherm, want de finale wilden we natuurlijk niet missen! Wat jammer nou voor de jongens, het zat er helaas niet in.





We hadden besloten om het stadje even te verkennen en daar dan ook een terrasje te gaan pakken. We waren immers zo op tijd. 
En ook daar was het bloedje heet! Er heersde een hittegolf op dat moment.
Natuurlijk, kom ik niet genoeg krijgen van alle details, die mij daar meteen opvielen.
Luiken, deuren, kerken, beschilderingen, romeinse details.
Ik word daar zo blij van...het Vakantiegenot is dan ook meteen aanwezig!

De mannen lopen vaak meters voor mij uit...
Soms niet wetende dat ik weer eens stil, omdat mij oog weer op iets gevallen is;-)




Erg leuk vond ik de oude plaat die tegen de wand stond, wat een beeld gaf van vroeger.
Het plein was echter onveranderd.





















Na een heerlijke verkenning,
klinken vader en zoon op een fijne vakantie.


WAT UITEINDELIJK, OOK ZEER ZEKER GELUKT IS!






In een andere post zal ik jullie laten zien waar deze reis ons naar toe leidde.


Geniet van een zonnig weekend!




11 opmerkingen:

It's me zei

Welkom thuis!! leuk je bent erweer!!! wat een mooie foto's!! kijk zeker uit naar je volgende post....kom maar op !!!......fijn weekend ....geniet van alles....Ria...

*Ingrid* zei

goedemorgen Helena,blij je weer te zien in blogland!en wat een mooie foto's weer,zo te zien een hele geslaagde vakantie achter de rug!ik heb zeker meegenoten hoor!

fijn weekend samen
Ingrid

Nanda Palinckx zei

Welkom thuis. Wat een mooie foto's en de muziek erbij maakt het echt een Italiaans sfeertje. O krijg ook meteen weer zin om te gaan. Ik ben benieuwd naar de rest van de foto's.
groetjes,
Nanda

Bo Butiek zei

Fijn dat je weer terugbent, kan ik weer van je heerlijke foto's genieten.

Liefs Claudia

Carina zei

Even was ik in Italië, mooie foto's heb je gemaakt.

Geniet van 't weekend, groetjes van Carina

Marian zei

Het zal wel aan mijn pc liggen...maar ik kan de foto's niet zien op dit moment ;-(
Maar WELKOM TERUG!! Fijn dat je er weer bent lief vriendinnetje!
Probeer het later nog eens...

Liefs xxx

Inka en André. zei

Welkom thuis,wat een heerlijke/prachtige foto’s en post,fijn dat we even mee mochten genieten.

Fijn weekend

Bonjade zei

Heerlijk dat je er weer bent......
Tja alweer voorbij...gelukkig hebben we de foto's nog...
Fijn weekend

Anita zei

YES welkom terug in blogland.
Heb natuurlijk je verhalen via een ander kanaal gehoord maar ben toch vol verwachting naar al die plaatjes. SCHITTEREND !!!
Dikke kus

Room Seventeen zei

Hoi Helena, wat leuk dat je er weer bent. Mooie foto's heb je gemaakt, ik ben benieuwd naar de rest!
Groetjes Hennie

Ger zei

Wat moeten jullie een pracht vakantie gehad hebben, heerlijk al die mooie gebouwen en de details daarvan die Italie rijk is op de foto vast te leggen.
De kleuren op de foto's zijn van een grote klasse, je moet geweldig mooi licht gehad hebben tijdens fotograferen.

Bedankt voor het mee genieten!!

Liefs,
Ger