zondag 27 juni 2010

Vakantieverlangens















Met het oog op het mooie weer en het lange wachten daarop. Begint de vakantie nu wel heel erg te kriebelen hoor?!  Ik waan me dan nog even terug in Venetië, waar ik zo'n mooie herinnering aan heb.
Het heerlijk eten, de wijn...hmmm. Ik moet nog wat geduld hebben, eer het zover is. Onze bestemming ligt dit jaar aan de Amalfikust, wat ten zuiden van Napels ligt. Om precies te zijn, in het dorpje Agropoli wat grenst aan het Cilentopark. Waar o.a vele Romeinse tempels te bezichtigen zijn. Plaatsen als Salerno, Napels en het eiland Capri zijn allen binnen bereik. Een extra kaartje voor mijn fototocamera zal denk ik geen overbodige luxe zijn;-)






Tot die tijd  droom nog even verder op ons eigen Mediterrane terras.
Geniet allemaal van deze heerlijke temperaturen.
s'Morgens opstaan met een zonnetje, deuren open en ontbijten op het terras.
Een heerlijker begin van de dag kan ik mij even niet bedenken.



HET IS ZOMER!




22 opmerkingen:

Stina zei

Hoi Helena.

Dat ziet er idd mooi uit daar, wat een schoenen zeg, hihi, leuk.

Fijn het zonnetje hé, kunnen we heerlijk van genieten, nog een fijne blogweek,

Groetjes Stina

Romy zei

O zo heerlijk...dat is de plek waar we ons deze zomer gaan vermaken!!
Geweldig om via jou blog al een voorproefje te krijgen!!
Een fijne dag Helena

Twa zei

Oooo, wat een heerlijke foto's! Wat is het daar mooi! Ik ben er nog nooit geweest, maar wil er zeker een keertje heen hoor lijkt me schitterend. Maar bij jou thuis op tafel ziet het er ook mediteraans uit hoor, zo houde je het nog wel even uit tot aan je vakantie!
Groetjes Antoinette.

Logement it Foarhus zei

Hallo Helena,

Iedere twee jaar ga ik naar de Biënnale in Venetië, meestal september/oktober. Een week in de stad de beeldende kunst van kunstenaars uit de hele wereld bekijken en ontdekken. Dan kom je op de meest onverwachte plekken in Venetië. Zo ook verschillende palazzo's van binnen gezien die normaal gesloten waren. Jouw foto,s liegen er niet om, brengt ook mij weer terug in die heerlijke stad, met wel heel bijzondere monumenten, winkels, straatjes, bruggen, en zijn kleurrijke huizen.Ik heb er nog geen genoeg van, maar waar je nou naar toe gaat lijkt mij ook niet verkeerd.

Ik blijf thuis, alhoewel dat best vol te houden is en waarschijnlijk pakken we nog een week in september.

groetjes Pauline

lia zei

Oh, wat een heerlijke foto's zijn dit. Dan krijg je toch echt zin in de vakantie.
Ik ben ook thuis dit jaar, maar er zijn hier ook heel veel mooie plaatsen die je kunt bezoeken.

Die onderste is zo leuk... Ciao Helena.

gewoon gezellig zei

Oh heerlijk, la dolve vita!
Mooie foto's
Veel voorpret alvast ;-))
Groetjes Hilde

It's me zei

Wat een heerlijke post !!! geniet nu maar vast van het mooie weer hier!! hele fijne week !! lieve groetjes Ria...ik ga nu naar de mondhygieniste....brrrrrr niks aan en veeel te warmmmmmm.....groetjessssss .....

"Création" zei

Ciao Helena,

Hier gaat mijn hart sneller van kloppen, schitterende foto's van een prachtige plek, Venetië, ben daar ook geweest en heb er erg genoten. Moeilijk hé nog even geduld te hebben en al helemaal met deze vakantieachtige temperaturen. De omgeving waar jullie dit jaar naar toe gaan daar ben ik lang geleden ook geweest, dat zal jullie zeker bevallen. Werkelijk prachtig de Almafitaanse kust, heerlijk vooruitzicht, geniet maar alvast op jullie eigen mooie terras, en droom maar fijn over de vakantie...
Heb genoten van je prachtige foto's en sfeer van deze post...

Een fijne week,
Lieve groetjes Josephine

Mayflower zei

Ik droom even met je mee Helena, met deze temperaturen, het heerlijke buitenleven, een wijntje, een stukje Ciabatta en deze sfeervolle foto's waan ik mij in verre streken.
Lieve groet, Mea

Home and Lifestyle zei

Die passie voor Italië hebben we toch zeker wel met elkaar gemeen...en ik krijg maar geen genoeg van zulke mooie foto's! En wat een schoenen...ik vind de Nederlandse schoenmode dit jaar niet veel soeps en als ik dan naar jouw foto kijk....kom ik tot de conclusie dat je voor mooie schoenen toch echt in Italië moet zijn!!

Een fijne week Helena...lekker genieten en vast wennen aan Italiaanse temperaturen :-)!

Lieve groet, Ingrid

Dani zei

Wow Helena, wat een schitterende foto's heb je van Venetië gemaakt! Daardoor verlang ik er nog meer naar om weer een keer terug te gaan.
Geniet ze ondertussen van de lekkere temperaturen hier in Nederland ;-)
Groetjes
Dani

Bo Butiek zei

Het is alweer heel wat jaartjes geleden dat ik samen met mijn ouders in Venetië was. Toevallig ook tijdens een voetbalcompetitie. Nederland werd toen Europees kampioen. Wie weet wat dit jaar brengt, aan jouw prachtige foto’s zal het niet liggen. Ik heb er van genoten.

Liefs Claudia

Sylvia zei

Wat een mooie, romantische foto's, Helena !
En die schoenen zien er prachtig uit !
Geniet van het prachtige zomerweer,
Groetjes,
Sylvia

Bonjade zei

Heerlijk...heerlijk wat een prachtbeelden....
Oh mag ik mee....?????
Lijkt me helemaal geweldig om daar eens rond te kijken........
Fijne avond

Room Seventeen zei

O wat heerlijk,die vakantieplaatjes, ik heb ook al een vakantie(b)logje klaar liggen Krijg er echt zin in met deze zomerse temperaturen. Aan de Amalfikust zal het nog wel een paar graadjes warmer zijn dan hier :-)
groetjes Hennie

bicocacolors zei

siempre mágica Venezia!!!
greetings from spain

Bizzy @ home zei

Heerlijk vooruitzicht en met dit weer komen we helemaal in de juiste stemming. Mooie plaatjes weer Helena.
Groetjes, Renny

Anita zei

Allemachtig wat prachtig :-)
Geniet maar lekker van je vakantievooruitzicht !!!
Dikke kus xxx

*Ingrid* zei

Hey Helena,dank je wel om me even te laten mee genieten van al het moois en de schoenetalage vind ik TOP!

Liefs Ingrid

Zinkmink zei

oooohhhhh, beutiful....lovely pictures...makes me dream... Can I come? nooooooo, but I wish you then a very great vacation.

Catharina Maria zei

Wat een prachtige foto's van Venetië ,
Wat een mooie pastel kleuren ,heb je mooi gevangen in deze foto's !
Nieuwsgierig waar je na je vakantie mee komt .
Lieve groeten ♥RINI♥

Tureluur-Bellemietje zei

wauw Venetie, heerlijke foto's
krijg er helemaal zin in...
Ik wil ook naar venetie......