donderdag 17 juni 2010

Knoppen en bloei...












Eindelijk maar dan toch beginnen de rozen te bloeien. Andere jaren bloeien ze al met onze jongste zijn verjaardag. Vandaag ontdekte ik één knop die open is gegaan. De rozenboompjes zitten ontelbaar vol knop..dat beloofd weer wat! Ze worden vaak topzwaar, zoveel rozen geven deze boompjes. Ze hebben weleens tot  ver in november rozen gegeven. Maar dan moeten we wel een mooie nazomer hebben. Ook de lavendel begint nu ook een beetje kleur te krijgen, al moet je het wel van dichtbij bekijken, wil je zien dat ze beginnen te kleuren. Het begin is er..ze geuren ook zo lekker.
En dan de lelie..oooh altijd zo mooi! Eindelijk liet deze zich vandaag ook geopend zien. De tweede lelie zit nog in knop. Jammer dat ze er maar heel even zijn om van te genieten.

Ik ga nog even genieten van het mooie weer, voor zolang het duurt!

Fijn weekend allemaal!


23 opmerkingen:

It's me zei

Wat mooi Helena je tuin !! die lavendel...prachtig !!! fijn weekend !! liefs Ria....

Bo Butiek zei

Wat ziet het er schitterend bij je uit Helena, dat wordt voor jou lekker buiten genieten! Na een klein dipje gaat de zomer echt beginnen hoor, let op mijn woorden.

Liefs Claudia

Nanda Palinckx zei

Ik hoop dat je ook een foto maakt als de boompjes met rozen gaan bloeien want dat lijkt me een prachtig gezicht.
groetjes,
Nanda

Twa zei

Zijn die foto's bij jou in de tuin genomen?? Wat een prachtige tuin heb je. Heerlijk zo'n tuin. Ik ben jaloers op je hoor.
Geniet ervan! Fijn weekend.
Groetjes Antoinette.

Home and Lifestyle zei

Lieve Helena!

Wat zal dat een mooi gezicht zijn als straks alles in je prachtige tuin in bloei staat en de lavendel ook helemaal open is! Hier begint de lavendel ook langzaamaan te komen, aan de overkant staat de lavendel er al heel paars bij maar volgens mij hebben de overburen een ander soort! Het komt vanzelf....!

Ik hoop dat het vandaag nog een beetje mooi wordt...ik ga zo dadelijk naar een vriendin die ik al een hele tijd niet meer gesproken heb...het zou zo lekker zijn om in de tuin te zitten!

Ik wens je een heel fijn weekend! Lieve groetjes, Ingrid

Bonjade zei

Prachtig prachtig...wat genieten.....
Mag ik even bij je in die prachttuin zitten;)..?
En wat zijn je foto's mooi groot en wat is je blog heerlijk fris.....nu mijn weekend kan beginnen dat dit genieten.
fijn weekend

kienkele zei

Prachtige foto's Helena, ooh die grote vakken met lavendel, wat zal dat heerlijk ruiken als ze goed open zijn! Heb net maar even een zakje bij "De Tuinen" gehaald, straks even wat opzuigen met de stofzuiger en het huis ruikt in ieder geval zomers, het weer is niks, het regent hier al! Heel fijn weekend, lieve groet, Tineke

Bizzy @ home zei

Wat ziet het er sfeervol uit bij jou in de tuin. En de rozen...geniet ervan.
Lieve groet, Renny

Sylvia zei

Hoe mooi ziet je tuin er uit, Helena !
En de geur van lavendel vind ik heerlijk !
Sfeervolle foto's en die lieverd van je moest toch even voorbijkomen om weer op de foto te staan.
Fijn weekend,
Sylvia

Karin zei

Wow wat prachtig, die lavendelbossen staan er ook geweldig bij! Je tuin ligt er prachtig bij.
En jij denkt al aan een nazomer, ik wacht (vol verlangen) op de voorzomer, binnen, met een vest aan, want ik heb het koud ;(
Toch een fijn weekend!

lia zei

Je blog ziet er prachtig uit, en de tuin precies zo. Helaas valt het weer vandaag tegen, maar ja dat is Nederland.....

fijn weekend, lia

Sofies Haus zei

Thank you so much for your kind comment!!!I love your nages especially the one with the cat!!!!!!!Hughs Anja

Elly-My Everyday Things zei

Prachtige sfeervolle plaatjes! Hopelijk kun je binnenkort van het buitengebeuren genieten, lekker in het zonnetje. De rozen zullen weldra in bloei staan, het gaat best hard allemaal.
Heel fijn weekend!

Room Seventeen zei

Dat ziet er mooi uit zeg! Ik vind de laatste foto met de zinken teil ook prachtig.
Groetjes Hennie

Dani zei

Wat staat jouw lavendel er prachtig bij! Ben er jaloers op zeg, bij mij zijn ze nog maar een zielig hoopje. Zo te zien heb je sowieso een schitterende tuin.
Groetjes
Dani

bikim zei

your blog is lovely Helena!
gorgeous photos and beautiful music!
happy wk,
Rosa

Anita zei

Halloo-hoo heel lief mens :-)
Het wordt toch eens tijd voor een bakkie koffie in die "kasteeltuin" van je. Jemig wat een plaatje !!! xxx

Catharina Maria zei

Heerlijk hè ,de rozen net open of dat ze op springen staan .
We hebben dit jaar weinig kleur in de tuin dat is wel jammer .
De grond hier in Brabant is eigenlijk net zand .
Wens je veel tuingenot dit weekend .
Lieve groet ♥RINI♥

"Création" zei

Dag Helena,

Zit hier werkelijk met open mond, wat een prachtige tuin heb je, als de rozen en lavendel in volle pracht zijn dan laat je nog wel een keertje foto's zien hé. Dat lijkt me geweldig mooi om te zien. En dan de geuren......we blijven genieten van al dat moois. De lelie's zijn ook van grote schoonheid.

Een heel fijn weekend,
Lieve groet, Josephine

Mayflower zei

Ik geniet even met je mee Helèna van die prachtige tuin van je. Hier zijn de rozen ook later dan anders, maar mijn stamrozen bloeien nu volop en ook de Lavendel die onder de roosjes staan verspreidt al een heerlijke geur.
Ik heb genoten van je mooie foto's, vooral de laatste vind ik speciaal met de klimop en het zink.
Fijn weekend.
Lieve groet, Mea

@nne zei

Wat heb je weer schitterende foto's gemaakt! Prachtige kleuren, mooie sfeerbeelden. Lieve groeten, @nne

*Ingrid* zei

Prachtige tuin Helena,het is zeker genieten hier!

fijne avond

Ingrid

Marian zei

Eindelijk kan ik dan een berichtje achterlaten...lag vast en zeker aan mijn laptop!
Ik heb eigenlijk weinig toe te voegen aan de vorige reacties....
Wát een schitterende foto's en wat een geweldige tuin hebben jullie lieve vriendin...
Sluit me helemaal bij Anita áán...een bakkie in jouw prachtige 'kasteeltuin' moet wel heel geweldig zijn ;-)

Liefs xxx