maandag 17 mei 2010

Emaille op Maandag





Ik heb bijna geen emaille.  Maar steeds zie ik het op maandag weer voorbij komen. Vandaar ik vandaag mijn  petroleumstel en koffiekan presenteer. Om in de sfeer te blijven, heb ik “oma haar koffiegevoel maar even naar boven getoverd.”
Ik kreeg bijna de geur van haar lekkere koffie weer in mijn neus en zie mijzelf weer helemaal aan haar keukentafel zitten met  een kopje koffie.  s’Morgens kreeg je er bij haar altijd een plak ‘oude wijvenkoek’  (ontbijtkoek) met een laagje boter bij. Tegenwoordig doe ik dat eigenlijk  zelf ook. Ik heb alleen geen man die na het koffiedrinken de aardappels voor mij  schilt ( of  de boontjes punt) hihi, want dat soort taken droeg ze mijn opa op, zodat zij het op het fornuis kon zetten. Ik zie hem nog zo op z’n stoeltje zitten. Hij deed  dat soort dingen altijd met veel plezier en zorgvuldig.


Een fijne blogweek,

                                        

 Wil je zien wil er allemaal mee doen, klik dan op de titel Emaille op maandag

23 opmerkingen:

Granny's Place zei

Ook al zijn de blogs niet goed te lezen (krijg allemaal vreemde talen) ben weg van je kan!!!! Nice.
Groetjes en alvast een fijne week, Madelon

lia zei

Leuk dat je door die mooie kan weer helemaal bij je oma zit.

Jij ook een fijne blogweek, groetjes Lia

Home and Lifestyle zei

Wat zo'n mooie kan allemaal bij je oproept hè...waardevolle herinneringen! Mijn beide opa's en oma's woonden allemaal ver weg, dus dit soort herinneringen heb ik helaas niet...al vond ik ze wel lief hoor!

Een fijne week! Lieve groet, Ingrid

Anita zei

He lief vriendinnetje,

Wat een prach-tige kan !!! Emaille op maandag?! Dat kan toch alle dagen van de week hihi. Ik heb wel zo'n grote oranje broodtrommel van emaille waar je zo ongeveer het brood voor een hele week in kunt bewaren. Hij staat boven en ik bewaar daar spulletjes van mijn moeder in (de trommel was ook van haar) Ik zal er eens een foto van maken :-)en een blogje. Euh ... op maandag hihi

Dikke kussz xxx

Mayflower zei

Hallo Helena, wat een prachtige koffiekan heb je van je oma geerfd met de daarbij behorende mooie herinneringen. Je heb dit alles heel mooi vastgelegd, je foto's zijn weer prachtig.
Lieve groet, Mea

Kom Achterom zei

Ha Helena
Wat een prachtig verhaal bij een prachtige kan!
Dit is zo leuk hé als er een heel eigen verhaal schuilt in al die mooie brocante.
Ik ben ook zo blij met mijn omas bussen
Ik wens je een hel fijne week
Yolanda

It's me zei

Hoi Helena.........mooie kan hoor!! prachtig verhaal !!

Eh ik vind je laatste foto erg leuk ..die laptop met jouw blog erop..............gezellig !!

Fijne gezellige avond nog ! lieve groetjes Ria................

Bo Butiek zei

Wat heb je weer een mooie post geplaatst. Ik begin er ook al echt naar uit te kijken, echt genieten voor me.

Dank je wel voor je lieve reacties. Zo fijn om deze te lezen.

Liefs Claudia

Granny's Place zei

Nee op meerdere blogs echt heel raar. Hierboven staat bijvoorbeeld als ik het lees he.
Maradj Butiek zei
Wat zsid je weer een mooie post geplaatst. Ik kezdeni a ook echt al naar uit te kijekn, echt zseni etlien voor nekem...
HUH hahahaha

gewoon gezellig zei

Ik vind je kan prachtig!!
en dat hartje, wat een schatje.
Het ronde lijstje, daar had ik er ooit ook 2 van, weggegooit..HOE STOM KUN JE ZIJN?!!
groetjes Hilde

kienkele zei

Leuk Helena, die herinneringen aan je oma erbij. Het kan zo heerlijk zijn om je weer even in vroeger tijden (kindertijd) te wanen en jezelf weer bij oma en opa aan tafel te zien zitten! Fijne avond, groetjes, Tineke

Karin zei

Mooi hoor, en het verhaal erbij maakt hem pas echt bijzonder. En mijn man schilt NOOIT aardappelen :(

brocante roos zei

Wat een mooie kan en wat fijn dat het zulke warme herinneringen bij jou oproept.
Ik ben helemaal geroerd door de mooie poezenfoto's, wat een lieverds!

Lieve groet Marjan

Marian zei

Wat een prachtige kan! Maar nog mooier...zulke herinneringen aan je oma...di evergeet je nooit!!
Liefs XXX Marian

"Création" zei

Dag Helena,

Wat een prachtige set is dit, de petroleumstel met koffiekan. En wat lief dat je de sfeer van toen helemaal copleet hebt gemaakt. En die oude wijvenkoek, mmmmmmmmm heerlijk, ben ik ook gek op.
Prachtige emaille bijdrage, ik heb genoten

Een heerlijke week, hopelijk met wat zon
Lieve groet, Josephine

Sylvia zei

Wat een prachtige kan, Helena, en zo'n mooie foto's !
Oude wijvenkoek ken ik niet, maar ik denk dat wij dat peperkoek noemen. Daar heb ik dan ook wel zin in, met een lekker tasje koffie.
Fijne week,
Sylvia

vosges paris zei

wat een leuke naam heb je voor je blog gekozen ;) Mijn dochter heet ook Helena maar dan op z'n Italiaans zonder H Maar ja zij is dan ook een echte (halve) Italiaanse ;)
Benvenuta in Blogland!
gr. desiree

Bizzy@Home zei

Een heel mooi stelletje is dit zeg. Niet het hele standaard type zeg maar. Heerlijk om even terug in de tijd te gaan. Ik zie je zo zitten bij je opa en oma. Mooi engels kop en schoteltje ook.
Liefs, Renny

waddenhout zei

Is mijn hart al aan gekomen??
Ben erg benieuwd.
Groet, cobi

Bonjade zei

Heerlijk de koffie staat al bij je te pruttelen......heerlijk die nostalgie niet?
Echt even terug denken aan de tijd met oma....
Staat ze daar op het fotootje in het lijstje?
Zo lief zo'n mooie oude foto.....
Ik drink graag een kopje bij je hoor, zo gezellie....
Fijne avond

*Ingrid* zei

Weer mooi verteld Helena,ik geniet van je mooi foto's en je mooie herinneringen...ik ben ook een fan van koffie!

Liefs Ingrid

Dani zei

Wat heb je een leuke blog! En ik zie een schitterende kat in je "blogafbeelding"(hoe noem je zoiets??), mooi hoor. Ik kom zeker nog eens terug en ga je volgen ;-)
groetjes
Danielle

Twa zei

Ik ben nog niet eerder op je blog geweest. Het ziet er allemaal heel gezellig uit bij je. Ik ga je volgen hoor. Groetjes Antoinette.