donderdag 22 april 2010

Tuinmomentje


De natuur is alweer flink aan het en groeien en bloeien...heerlijk!
Toch heb ik het idee dat de natuur iets achter loopt op vorig jaar. Maar evengoed heb ik toch alweer leuke momenten ervaren in de tuin. Zo vloog dit vlindertje vorige week vrolijk om mij heen. Ik dacht geen kans te hebben om haar mooi te fotograferen. Maar ze bleef, ze gaf me ruim de gelegenheid haar schoonheid te bewonderen. Zo is ze een hele tijd bij me gebleven en liet me denken aan mijn oma. Zou ze even in mijn tuin vliegen? Toeval of niet,  s'avonds bij het opruimen van het tuingereedschap, zag ik dit lieveheersbeestje in de rozenboom lopen. Ach, nou ja de naam alleen al, dan moet dit mijn lieve opa wel zijn geweest, want dat was ook een heertje..dan zijn ze in mijn gedachten alle twee gezellig bij me langs geweest!  Ik ben helemaal niet bijgelovig hoor? ;-)


En het beloofd mooi weer te worden.

 Ik wens jullie allen...

Heel veel buiten plezier!


                                          

17 opmerkingen:

Bo Butiek zei

Ik geloof het vast!

Groeten,
Claudia

Caatje zei

Ik heb dat gevoel bij een mus die wat langer in te tuin blijft rondhippen en zelfs op het terras blijft, ook al zit ik daar en maak geluid en bewegingen, dan denk ik dat is Mama die even gedag komt zeggen.
Een gezegde van haar was "staan er veel paardebloemen in het voorjaar dan wordt het een warme zomer". Bij mij knallen de paardebloemen elke dag uit de knoppen ik blijf weghalen.
Fijne dag, groetjes van Carina

Mayflower zei

Wat een prachtige foto's en verhaal Helena. Wat lief dat je ook denkt bij een vlinder zou het dan toch.... Ik geloof vast en zeker dat je opa en oma altijd heel dicht bij je zijn in wat voor vorm dan ook.
Ik vind je stoere krans met de kleine glaasjes en daarin een lieve roos ook heel erg mooi.
Ik wens je een hele fijne buitendag.
Lieve groet, Mea

Granny's Place zei

Hoi,
Mooie foto's hoor, hier in de tuin zitten ongelovelijk veel lieveheersbeestjes!!!! Kan ik ook zo van genieten net wat je zegt alleen de naam al.
Mooie tuin trouwens,
groetjes Madelon

It's me zei

Wat een mooie tuin heb je toch..................zo mooi !! en wat betreft de vlinder.........................mooi moment ........bijzonder!!!


Hele fijne dag !! lieve groetjes Ria

lia zei

Ja de natuur is wel iets later met alles, maar nu hebben we het nog tegoed moet je maar denken.
Mooie plaatjes zijn dit.

groetjes Lia

Inka en Andre. zei

Hoi Helena,mooie tuin heb je.
En wat een bijzonder moment met de vlinder en lieve heersbeestje.
Wie zal het zeggen dat het zo is.......het is voor ieder een raadsel niemand die het vertellen kan maar,ik geloof er wel in.

Hele lieve gr inka en andre

Renny zei

Mooie tuin heb je Helena en een sfeervolle collage. De natuur is hier ook later als vorig jaar, heb ik het idee.
Groetjes Renny

@nne zei

Bedankt voor je bezoekje! Prachtig deze foto's die je met ons deelt. Liefs, @nne

*Ingrid* zei

Prachtige tuinmomenten Helena............

Home and Lifestyle zei

Het is inderdaad genieten in de tuin en dit weekend schijnt heel erg mooi te worden! Manlief gaat waarschijnlijk de tuin met de hogedrukreiniger schoonspuiten....dat ligt dus niet echt lekker in de zon ha ha!

Een heel fijn weekend! Lieve groet, Ingrid

Musje zei

Wat een prachtige foto`s heb je gemaakt,volgens mij heb je een supergave tuin enne ik denk ook zoals jou hoor,dus zal ik ook wel bijgelovig zijn,ik wens je een fijne avond,lieve groet Joke.

Madelief zei

Hoi Helena,

Ik heb ooit eens een boek gelezen, waarin een vlinder de reincarnatie was van een overleden geliefde. Uiteindelijk landde de vlinder op het gezicht van de persoon die nu alleen was en liefkoosde het.....Zo'n prachtig verhaal. Wanneer ik jouw tekst lees denk ik weer terug aan dat boek. Misschien zijn het je ouders inderdaad wel ;-)!

Fijne avond!

Lieve groet, Madelief

Franse Lelie zei

Heerlijk tuinmomentje heb je met ons gedeeld, genieten!
Groetjes Jolanda

Anita zei

De plaatjes zijn weer om te genieten !!!
Die van de vlinder vind ik zo prachtig. Ik weet zeker dat je niet alleen aan je oma dacht ... Heel bijzonder xxx

Kom Achterom zei

Wat een heerlijke tuin heb je zeg!!
wat een heerlijkheid om even met je mee te genieten.
Een heel fijn weekend
Yolanda

Marian zei

Wat fijn dat je ons weer mee laat genieten van al dat moois Helena...heel bijzonder dat die vlinder bij je bleef...en wat mooi dat je daarbij zo aan je oma moest denken...heel bijzonder!!
Liefs xxxx