maandag 12 april 2010

Je mag alles afhalen...

HIER DRAAIDE HET  ALLEMAAL OM!
   "Bieden"


Struinend op het internet, kwam ik deze mooie ovalen schaal met lieve bloemetjes tegen en nog wel in ons dorp welliswaar!  Hup, een mailtje er achteraan, want ik wilde natuurlijk eerst weten wat deze beste meneer er zelf voor wilde hebben. Gezien de foto en hoe het genomen was, zag ik hier wel wat in te handelen. Samen met de andere dekschalen stond dit alles op zijn vloer uitgestald en  ver van bovenaf gefotografeerd.






                                                                Dit stond uitgestald op de vloer

 Hij kwam terug met het volgende; Je mag alles afhalen voor 15 Euro. Wat kan je er gebeuren verscholen achter een computerscherm want, "wie niet waagt, wie niet wint". In het dagelijks leven ben ik absoluut niet zo, maar handelen kan ik dus wel.  Dus vervolgens weer een mailtje terug; Voor 10 Euro kom ik het morgen bij u afhalen. Vrij vlot kreeg ik respons terug; Is goed, bel maar voor een afspraak!
Waaah, mijn man zag de bui alweer hangen met mijn "oude troep!". Maar netjes ging hij voor mij 'met een kratje' zijn kant uit en kwam vervolgens met een grote bananen doos terug. Ik was verrast...tot mijn verbazing zat er  veel meer in, als alleen maar de schalen. De kopjes, waarvan ik weet dat ze oud zijn, zaten er ook in. De twee  blauwe Chinees porseleinen kopjes (linksonder op het dienblad), zijn identiek met die van mijn oma, 'die ze 76 jaar geleden hebben gekregen op hun trouwdag".



Het derde plaatje is een kopje van Bavaria (Bareuther). De witte dekschaal en een saus schaal, zijn van Pools porselein( Wawel), de theepot en dekschalen met  roosjes van, MZ Czechoslavakia. Het zal allen niet zoveel waard zijn, maar ik denk dat ik toch een leuke slag geslagen heb. En al vind ik niet alles mooi voor gebruik, de dekschalen zullen zeker niet misstaan met mijn allereerste witte servies, voorzien van een gouden randje. Een leuke mix, waar leuk mee gecombineerd kan worden.  Ik zie het al helemaal staan, als een mooi zomerservies op de buitentafel. Onder het genot van een  heerlijk hapje, en een lekker glaasje rosé  OP ONS EIGEN TERRAS!

Salute,





25 opmerkingen:

Belle Brocante design zei

Jee wat gaaf allemaal! Wat een heerlijke slag heb je geslagen en dat nog wel in je eigen dorp. Helemaal leuk!

Mooie dag,
Annemiek

Granny's Place zei

Nou dat is me nog eens een koop! Geniet er maar van,
Trouwens ik heb een giveaway dus als je zin hebt om mee te doen weet je de weg,
Groetjes Madelon

Stina zei

Ziet er werkelijk prachtig uit zeg.Leuke foto's van gemaakt. een zonnige dag nog,
Groet, Stina

Home and Lifestyle zei

Ohh.. wat bof je en zo zie je maar, een "brutaal" mens heeft de halve wereld! Wat zul je daar blij mee zijn...ik denk dat ik ook maar eens op marktplaats ga zoeken hi hi!

Lieve groet, Ingrid

brocante roos zei

Ik val helemaal stil, zo veel moois voor zo weinig geld. En je kunt er zo veel leuke dingen mee doen, boffen hoor.

Fijne week,

lieve groet Marjan

It's me zei

Echt een geweldig goeie aankoop !!

En alles ziet er zo leuk uit !! gefeliciteerd hoor!! geniet er maar van............en mocht het naar buiten gaan met dat roseetje...........???mag je gerust even bellen hoor..............drink ik gezellig met je mee..........fijne dag ! groetjes Ria

Zazoe zei

Mooie romantische roosjes op het servies! Doet me denken aan het servies van mijn moeder van vroeger. Prachtige foto's ook!

Groeten, Nina (via blog Anita)

Musje zei

Wow dat is nog eens een super koop,zoveel mooi`s,voor zo weinig,hopelijk zien we een foto verschijnen ervan als je de buiten tafel mooi gedekt hebt,fijne blogweek,groetjes Joke.

Marian zei
Deze reactie is verwijderd door een blogbeheerder.
Marian zei

zei
Wauw Helena...dát is mooi!! Jij hebt een echte handelsgeest in je ;-) en een neus voor mooie dingen! Práchtig!!!
Ik heb een goede neus voor rosé...hihi...dus ik kom wel ruiken hoor!;-)
Bedankt voor het delen van al dat moois!!
Liefs X-X-X

Logement it Foarhus zei

Wie niet waagt, wie niet wint, maar dit is boffen. Zoveel mooi servies goecd voor een klein prijsje. Dat is genieten,

groetjes Pauline

"Création" zei

Ohhhhh......SCHITTEREND......om te smullen dit verhaal, hoe durf je...voor €10.- haal ik het op, hahahahahaha. Maar ja je hebt gelijk hoor, fantastisch, en nog allemaal zeer leuke dingen ook. Wat zal jij je heerlijk voelen, de brandende zon op je huid en dan dineren met dit servies, en uiteraard een heerlijk glas wijn erbij. Wel erg decadent hoor, hi, hi....
Dit zijn nu van die dingen die het leven zo mooi maken, heb genoten van dit verhaal Helena.

Een fijne week,
Lieve groet, Josephine

Madelief zei

Hoi Helena,

Wat een goede koop! Echt alles is mooi! Volgens mij heb ik de kopjes bij je rozenservies ;-)!

Lieve groet,

Madelief

Bonjade zei

Ha je hebt op me gerekend zie ik de kopjes staan al klaar..;))
Wat een boel moois zeg. Wat zal dat straks prachtig staan buiten op terras....dan kom ik zeker nog een keer bij je langs voor een glaasje rosé....wat zullen we genieten...
Fijne dag

JacQie zei

Wow dat ziet er mooi uit zeg. Dat was echt een goeie slag. Zal erg mooi zijn op je terras, zeker weten. Fijn weekend he,
groetjes jacqie

English style zei

Via Ingrid (home and lifestyle) op jouw mooie blog terecht gekomen, ik kan het bijna niet geloven wat voor een koopje je met dit servies hebt gedaan, echt GE-WEL-DIG !!!
Complimenten voor je prachtige blog ! (je hebt er een (achter)volger bij :-)
Groetjes en een fijn weekend gewenst!
Yvonne

Kom Achterom zei

Via Ingrid kom ik even bij je aanwaaien en wat zie ik?
een heerlijke verzamelaar met dezelfde pasion als ik!!!!
Zul je super blij geweest zijn net of je jarig bent vind ik altijd!
Of sinterklaas ook zo spannend
Ik ga je volgen hoor ik vind dat je een super mooie blog hebt.
Een heel fijn weekend
Yolanda

Ik ben Wendy zei

Hoi helena,
Wat een geweldige blog heb je, sfeervol en prachtige foto’s, ik heb me gelijk aangemeld als volgster.
Ik heb ook zo’n speciale band met mijn oma.......
Als je zin hebt kun je ook eens op mijn blog gaan snuffelen http://www.steekjevoorsteekje.blogspot.com

Ik kijk uit naar je volgende verhaal
Lieve groet, Wendy

Renny zei

Ik kwam via Ingrid op jou blog, het ziet er sfeervol uit, ga je dus gelijk maar volgen. We hebben dezelfde passie's, lees ik in je profiel..prachtig servies heb je weten te bemachtigen.
Groetjes Renny

Bo Butiek zei

Wat een schitterend blog heb je. Mijn complimenten. Heb me gelijk als voger aangemeld!

Groeten,
Claudia

Tureluur-Bellemietje zei

Tjee dat is toch geen bedrag...of ze nou wel of niet veel waard zijn....
Echt een super aanwinst

Room Seventeen zei

Sjonge Helena, jij hebt een leuke vangst gedaan!!

lia zei

Ook ik kom via Ingrid van Home and Lifestyle hier op visite. Om te beginnen, wat en gave banner heb je. En de rest ga ik nu even bekijken.

fijn weekend, lia

margarita ♥ Stipje ♥ zei

wat een prachtig mooi verhaal .
en wat een geluks vogel ben je zeg.
geweldig wat een moois allemaal.
wat heb je toch een heerlijk blog ik ga even verder genieten bij je.
een hele fijne week.
liefs Margarita

Claudia zei

Ik ben diep geroerd door je lieve woorden!