dinsdag 6 april 2010

Herinneringen



Afgelopen paasweekend dook er van alles en nog wat op.

De aanleiding daarvan was, dat we vakantie filmpjes aan het kijken waren. Op zoek naar meer, kwam ik vervolgens mijn poëziealbum weer tegen, die in een doos met bewaarde spulletjes vond. En wat is het nu geweldig, om dit nog eens te lezen! Twee mensen waar ik zoveel van hield, waaraan ik eigenlijk nog dagelijks denk.  Mede doordat er een aantal mooie spulletjes van hen in mijn bezit zijn, die ik allen zichtbaar  in de buffetkast in de keuken bewaard worden, samen met twee oude foto's van hen. Soms kraakt de kast en heb ik het gevoel of ze mij iets duidelijk willen maken. Een voorbeeld is; dat dit weleens gebeurd is tijdens een discussie, haha en dan zeg "Ja, ja Opa, ik weet wel dat je er anders over denkt!" alsof hij zich er even mee bemoeid.. Het klinkt misschien gek, maar voor mijn gevoel zijn ze er altijd bij. De vele bezoekjes en slaap partijtjes die ik bij hen heb gehad, hebben mij deze mooie herinnering gegeven.  En de tijd herhaald zich, want onze kinderen doen eigenlijk hetzelfde bij hun opa en oma. Ik hoop dat ook hun herinneringen, later even warm zijn, zoals als ik ze nu ervaar.

 Ik kan lezen... voor velen wel bekend!


Een stapeltje oude lakentjes van mijzelf.  Een zilveren hartje van een speciaal iemand. Iets wat  we gekregen hebben voor ons trouwen als geld kado.

Samen met deze dierbare spulletjes en een 2 jarige Helena, "die schijnbaar dol op (chocolade) sigaretten was", vond ik dit wel een leuke post voor vandaag.



FIJNE WEEK ALLEMAAL!

12 opmerkingen:

Home and Lifestyle zei

Poeziealbums zijn inderdaad erg leuk en helemaal als je opa en oma er in staan, waar je zulke warme herinneringen aan hebt! Mijn opa's en oma's waren al echt oud, dus logeren deden we nooit, al waren ze wel lief hoor! Maar omdat ze ver weg woonden, zagen we ze niet veel!

Geniet van je mooie herinneringen...en af en toe luisteren naar opa kan ook geen kwaad hi hi!

Lieve groet, Ingrid

Logement it Foarhus zei

Hallo Helena,

Heerlijk de herinneringen koesteren aan de dierbaren die alleen nog voortleven in herinnering. En soms, heel soms een gevoel hebben dat ze nog dichtbij zijn. Wat ook leuk die poesie albums. Leuk dat dat van alle tijden is. Worden bewaart en grote waarde krijgen naarmate je ouder wordt.

Een prachtig verhaal waar we even van mee kunnen genieten,

groeten Pauline

Anita zei

Dit zijn waardevolle herinneringen die je niet alleen koestert in je hart maar ook tastbaar zijn. Hele mooie en bijzondere woorden van je opa en oma en daarnaast hun spulletjes die een speciale gevoelswaarde vertegenwoordigd.
Jaah ik heb mijn poëziealbums ook nog. En inderdaad hoe meer de tijd verstrekt hoe mooier.

Dikke kussz xxx

It's me zei

Leuke post ?? ik vind hem geweldig !! zo leuk jouw herinneringen aan je opa en oma...............word ik altijd wel een beetje jaloers van.........mijn oma overleed toen ik denk 10 was en een opa heb ik nooit gekend..............maar zo deel je het een beetje met mij.......bedankt ! en dan je poezie album ..zo leuk !! lieve groetjes van mij

"Création" zei

Och Helena, een prachtige post is dit, wat geweldig deze mooie herinneringen. Zo lief de versjes van je Oma en Opa, met levens wijsheid.
En de mooie kanten lakentjes waar jezelf onder hebt geslapen als klein meiske. Fantastisch dat je dit alles nog hebt, en er steeds van kan genieten...spulletjes om te koesteren...

Fijne avond,
Lieve groet, Josephine

Marian zei

Wat heerlijk om zulke warme herinneringen te hebben...die moet je koesteren...zo waardevol!
Zo zie je maar...mensen van wie je houdt zijn altijd bij je...ondanks dat ze niet meer 'onder ons zijn'...
Bedankt voor het 'delen' hiervan...
Veel liefs X-X-X

Home and Lifestyle zei

Wat een vervelend voorval met de kaasschaaf...een ongeluk zit in een klein hoekje, maar voorlopig zit je er mooi mee! Gelukkig maar dat je wel kunt bloggen hi hi...want dat zou helemaal ongezellig zijn!

Sterkte en probeer met je duim omhoog te genieten van deze lentedag...en bedankt voor je lieve reaktie(s)!!

Lieve groetjes, Ingrid

Stina zei

Wat leuk zeg dat jij die spulletjes nog hebt van vroeger.Dat heb ik niet vindt dat wel heel jammer.Je blog ziet er leuk uit.
Ik ga je volgen.

Een fijne zonnige dag nog.

Groetjes Stina.

Granny's Place zei

Dat is toevallig, heb net 2 weken geleden een album van mij teruggevonden, met 2 stukjes van mijn Pake en Beppe (opa en oma) heb het net in mijn handen en wil er iets mee doen in een lijst ofzo!
Nog bedankt voor je lieve berichtje op mijn blog,
Groetjes en fijne dag Madelon

sylvia zei

wat maak jij ongelooflijk mooie foto's!! En die jeugdfoto van jou toen je twee was..ik dacht dat ik mijn eigen jeugdfoto terugzag...zagen we er allemaal zo leuk uit toen?

@nne zei

Bedankt voor je bezoekje! Heerlijk om jouw prachtige blog te ontdekken. Ik kom vaker langs! Met vriendelijke groet, @nne

Bonjade zei

Prachtige post met een blik naar het verleden......heerlijk. Die herinneringen krijgen zij zeker ook hoor........daar zorg je wel voor.
Mijn zus had ook main coons en noorse boskatten......ai, net mis gegokt......
Ze zijn prachtig...