zondag 28 maart 2010

Gezellige paascreaties







Hoewel ik hier op blog al een sfeertje van Pasen neer had gezet, vond ik dit nog niet in mijn huis terug.
Pasen vind ik toch een ander gevoel als kerst. Mooie tulpen en wat eitjes vind ik dan eigenlijk wel voldoende om een beetje het Paas sfeer in huis te proeven. Gisteren heb ik me creativiteit  losgelaten op de eitjes van piepschuim en stof, van een oude overhemd van manlief.  Die bij thuiskomst (wat ik eigenlijk wel verwachtte) al lachend riep “die wou ik morgen nog aan!” Het stofje matched namelijk precies met mijn gordijnen, dus hup de schaar er in;-)

 Het idee ontstond toen ik donderdagavond met mijn moeder al winkelend langs 'Pipoos' (hobbywinkel) liep en daar deze mooie afbeeldingen vond.
Nog niet helemaal wetende wat de basis van de eieren moest worden, maar zoals jullie zien is dat idee snel genoeg ontstaan. Ik ben er  tevreden en ze liggen erg lief te pronken.


Vorige week had ik de mand met eieren al gemaakt. Heel simpel, maar toch staat het erg gezellig in de keuken. De wafeltjes theedoeken met kippetjes en haantjes heb ik ooit ergens gekocht..zou alleen niet meer weten waar, maar ze komen nu goed van pas. Voor een beetje sfeer  heb ik de oude emaille koffiepot en onderstel van mijn oma erbij gezet, en zo heb ik weer een leuk plaatje kunnen schieten. Op de buffetkast hangen nog een paar zinken hartjes aan een Paastak. Daarmee is het accent van Pasen voor dit jaar weer gelegd.


FIJNE ZONDAG!






8 opmerkingen:

Madelief zei

Hoi Helena,

Wat een mooie paasdecoraties zijn het geworden. Je kan trots zijn op jezelf! Ook de foto's van jullie keuken zijn erg mooi.

Fijne zondag!

Lieve groet, Madelief

Logement it Foarhus zei

Hallo Helena,

Wat leuk dat je materiaal hergebruikt. Het ziet er prachtig en heel eigen uit. Wat een creatief idee. Nou je huis raakt nu wel in paassfeer.

Groetjes Pauline

Anita zei

Wow wat heb je dit weer prachtig gedaan !!!
Je moet maar op het idee komen ...
De motiefjes zijn erg lief en tesamen met de gedragen blouse van manlief extra bijzonder. GEWELDIG

Liefs xxx

It's me zei

Hallo Helena

Wat een leuke blog heb je ....ik ga je volgen hoor..kom je ook eens bij mij buurten?? en mischien wil je me ook wel volgen.lieve groetjes Ria

Home and Lifestyle zei

Hoi Helena,

Bedankt voor je gezellige reactie op mijn blog. Ik heb mij inmiddels ook als volger bij jou aangemeld. Je paasdecoraties zijn mooi...bij mij is Pasen ook niet overdadig, maar een beetje Paassfeer vind ik wel gezellig!

Tot gauw! Lieve groet, Ingrid

Marian zei

Wát een prachtige foto's en wat een mooie decoraties! Heerlijk als je zó creatief bent...die gave bezit ik helaas niet! Nou ja...dan kom in graag hier even bij jou...genieten van al dat moois! ;-)

Veel liefs X-X-X

Granny's Place zei

Hoi,
Dat heb je weer leuk gedaan. En iedere keer als ik hier kom ben ik toch verliefd op je kat...
Fijne avond,
groetjes Madelon

Musje zei

Ik vind ze prachtig en nostalgisch,oh haha je man zijn overhemd,geweldig en de theedoeken met kipjes,het zijn toch wel theedoekjes,die vind ik echt super,ziet er gezellig uit zo,lieve groet Joke.